Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, Tsunetomo napisał:

Ty wolisz tą frajdę, ktoś mniej emocji a nieco wyższy komfort. Fajnie, że mamy tak szeroki wybór w motoryzacji, a dzięki Subaru też forum, na którym można wymienić się poglądami i trochę "podroczyć" ;)

Swoją drogą ciekaw jestem jaka będzie przyszłość Levorga w EU - czy MY19 przyniesie jakieś zmiany czy raczej rozwiną koncept Impreza kombi. Wnętrze nowej Imprezy wydaj mi się lepiej wykonane niż w Levorgu, a i miejsca z tyłu więcej.

Bardzo fajnie, że mamy wybór.Z Levorgiem to chyba jest trochę tak jak z kobietą. Jak się już zakochasz to nie widzisz wad... albo lepiej żebyś nie widział ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, damen napisał:

Bardzo fajnie, że mamy wybór.Z Levorgiem to chyba jest trochę tak jak z kobietą. Jak się już zakochasz to nie widzisz wad... albo lepiej żebyś nie widział ;) 

Haha, dobre. Myśle ze to najlepsze podsumowanie tego auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, TP_S napisał:

 

Luz :-) 

Pisałem o Levym już w tym wątku, że auto jest fajne, super się prowadzi, ale dla mnie nie nadaje się na autostrady. Nie chodzi o moc. 

W czym jest problem na autostradach ? Głośność ? Spalanie ? Zasięg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, RoadRunner napisał:

W czym jest problem na autostradach ? Głośność ? Spalanie ? Zasięg ?

Zbytu mało komfortu, mocy do ucieczki do przodu, to taka Mazda MX5. Świetna na kręte drogi, nie na długie trasy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, TP_S napisał:

Temat mocy w Levorgu wciąż aktualny, temat kołem się toczy. Autko super, ale tylko w określonym użytkowaniu. Jeśli posiadacz akceptuje taką formę użytkowania, to ok. 20.000 więcej i mamy wiele innych nie Subaru AWD z mocą. 

 

Insignia fajna w tym, ze mozna wybrac fajne ergonomiczne fotele - dobrze kojarze?

 

OPC ma sportowe heble w serii czy to opcja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tsunetomo napisał:

To "czepie sie jeszcze" z rana :) 

Auto sportowe to o Mustangu piszesz? IMHO to raczej szybki ze startu na prostej połykacz autostrad. Kręta droga i zakładam ze nawet 170KM Levorg dałby mu radę. A gdyby było mokro.... :)

 

Na torze w Miedzianej Górze, tym wewnątrz, krętym, Mustang z MX5 nie ma szans. Ale na torze Poznań MX5 nie ma szans z Mustangiem. Wiem co mówię, znam obydwa auta.  Ja w PL głównie jeżdżę po autostradzie. Taka praca. Levorg w tym zakresie mocno odstaje od Insigni. A że zadziałało CCC? Gdybym dostał rabat na Levego, ale nie było o tym mowy. Subaru w PL to już nawet nie nisza. Jaguar więcej sprzedaje. A jak zasugerowałem tuning Levego na tym forum to hejt był straszny. Poza tym, ja wiem dokładnie jakie mam wymagania względem auta. Więcej rozumu, mniej serca. Niemniej jednak rozumiem, że jak kochasz sercem to sercem wybaczasz. Każdy ma wybór, ja swojego dokonałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby dali dobry rabat na Levorga to już były dobry na autostrady?

 

Co do rabatów w Oplu to tam dają dosyć spore i większy albo podobny zaproponowano mi tylko w Volvo gdzie XC60 mogłem mieć w cenie dobrze wyposażonego Golfa ale ostatecznie padło na XT.

Druga sprawa to katalogowo niby ładnie te np. 260 koni wygląda ale już osiągi nie powalają jak na taką moc.

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Kukson napisał:

Volvo gdzie XC60 mogłem mieć w cenie dobrze wyposażonego Golfa

Za generację schodzącą z rynku, ogólnie zauważyłem że utrata wartości Volvo jest wysoka. 

 

5 minut temu, Kukson napisał:

Druga sprawa to katalogowo niby ładnie te np. 260 koni wygląda ale już osiągi nie powalają jak na taką moc.

Pełna zgoda.

Z tą mocą to trochę jak wojna na pixele w aparatach cyfrowych. Okazuje się później, że podana wartość jest jedynie maksymalna i aparat nie robi zdjęć w tej rozdzielczości, dodatkowo ma lichy obiektyw.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, TP_S napisał:

Na torze w Miedzianej Górze, tym wewnątrz, krętym, Mustang z MX5 nie ma szans. Ale na torze Poznań MX5 nie ma szans z Mustangiem. Wiem co mówię, znam obydwa auta.  Ja w PL głównie jeżdżę po autostradzie. Taka praca. Levorg w tym zakresie mocno odstaje od Insigni. A że zadziałało CCC? Gdybym dostał rabat na Levego, ale nie było o tym mowy. Subaru w PL to już nawet nie nisza. Jaguar więcej sprzedaje. A jak zasugerowałem tuning Levego na tym forum to hejt był straszny. Poza tym, ja wiem dokładnie jakie mam wymagania względem auta. Więcej rozumu, mniej serca. Niemniej jednak rozumiem, że jak kochasz sercem to sercem wybaczasz. Każdy ma wybór, ja swojego dokonałem. 

No i o to chodzi, aby trafić w potrzeby. Tu jest taki ktoś kto ma XV i meczy się z nim chyba z 5 lat dając temu wyraz barwnymi postami na forum :)

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, eddie_gt4 napisał:

OPC ma sportowe heble w serii czy to opcja?

z tego co wiem to w tej 260KM są jakieś brembo w standardzie.

 

Miałem okazję jechać tym, generalnie zła nie jest, jak na samochód typowo w trasy może być całkiem spoko. Jak chodzi o materiały i wykonanie jest również ok, nawet chyba deska rozdzielcza pokryta skórą (choć raczej imitacją niż prawdziwą). Jedynie co to zbiera się to dość ospale, zupełnie nie czuć żeby miało to 260KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Czyli CCC - za 196 nikt tego nie weźmie, ale za 160...? We Wrocławiu na jednym osiedlu aż 4 osoby :)

Rozumiem, że Ty lubisz przepłacać za samochody? Wkurza Cię, że ktoś kupił z dużym rabatem? Bo nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Jedne firmy dają rabaty rzędu 70% inne rzędu 5% lub wcale. Jedna i druga filozofia ma swoje bardziej lub mniej pokrętne uzasadnienie.

Idąc Twoim tokiem rozumowania można śmiało powiedzieć: "Czyli CCC - za 165 nikt tego nie weźmie, ale za 100...?" - oj ile byłoby Subaru na naszych drogach gdyby były ileś tam % tańsze...

Z tego co mi wiadomo to problem był z dostępnością automatów (czyżby poddostawca nawalił?) rozmawiałem z gościem, który jako jeden z pierwszych złożył zamówienie na nową Insignię (jego żona pracuje w salonie, więc złożył zamówienie 8:03 w dniu premiery) i czekał na nią ponad 5 miesięcy. Manualne były dostępne, ale z automatem był problem - nie wiem, nie wnikałem w szczegóły. Ale skoro jego żona pracuje w salonie to spodziewam się, że w bambuko jej nie robili, ale może @Tsunetomo wiesz lepiej ;-) Ja uczciwie przyznam się, że nie wiem.

 

Poza tym uzasadnione wydaje mi się nie udzielanie zbyt wysokich rabatów na początku sprzedaży nowego modelu - trzeba zobaczyć jak rynek na niego zareaguje. Jeśli radośnie to po co pozbawiać się zysku? A jeśli słabo to oczywistym jest, że jest to rozsądny argument za tym, aby zejść z ceny i nie zostać z towarem na placu. Co w tym dziwnego?

 

Dyrekcja nawet ostatnio wspominała, że jako SIP nie są "kontrolowani" / "ciśnięci" przez "górę" tak jak inni producenci i wcale się jej nie dziwie, że w salonach Subaru trzymają cenę.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Rozumiem, że Ty lubisz przepłacać za samochody? Wkurza Cię, że ktoś kupił z dużym rabatem? Bo nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Jedne firmy dają rabaty rzędu 70% inne rzędu 5% lub wcale. Jedna i druga filozofia ma swoje bardziej lub mniej pokrętne uzasadnienie.

Z tego co mi wiadomo to problem był z dostępnością automatów (czyżby poddostawca nawalił?) rozmawiałem z gościem, który jako jeden z pierwszych złożył zamówienie na nową Insignię (jego żona pracuje w salonie, więc złożył zamówienie 8:03 w dniu premiery) i czekał na nią ponad 5 miesięcy. Manualne były dostępne, ale z automatem był problem - nie wiem, nie wnikałem w szczegóły. Ale skoro jego żona pracuje w salonie to spodziewam się, że w bambuko jej nie robili, ale może @Tsunetomo wiesz lepiej ;-) Ja uczciwie przyznam się, że nie wiem.

 

Nie znam tej Żony także nie wiem ;)

Dziekuje za poranna lekcje ekonomii.

Nie wkurza mnie, wręcz przeciwnie, cieszę się ze Opel dopasował cenę do wartości produktu i tego co "Kowalski" gotów jest zapłacić. Dzięki temu będzie więcej tych aut na naszych drogach. 

Czytajac ze zrozumieniem nie musiałbyś zakładać, ze przepłacać lubię - cena insygnii była za wysoka i poszło 5 aut do Forda. Proste. 

A wracając do wątku - Insygnia ma niewiele wspólnego z Levorgiem, jest autem stworzonym dla innego użytkownika. Idąc ta droga to moglibyśmy powiedzieć, ze A4 all road zamiast Levorga. Pewnie już bliżej, tylko ile, 80k drożej? 

Milego dnia i mimo wszystko życzę sobie widzieć więcej Levorgow na drodze niż Insygni :)

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Novy Levorg ma inne amortyzatory, ktore lepiej tlumia. Mnie raz na marnej drodze w PL malo do gory i z drogi nie wyrzucilo, a wcale nie bylo za szybko. Ma tez skrzynie z nowym oprogramowaniem i podobno mniej pali. Ja tam spokojnie robie Levym 1200 km w 12 h a srednie spalanie 9,6 L/100km. Na Autobanie nie ma sensu butowac po 190 km/h wystarczy 140-160 km/h. Kiedys widzialem test jakiegos supercara i Fiata na trasie München - Hamburg. Fiat byl 5 min wczesniej bo mniej czasu na tankowanie stracil.

Zauwazylem tez ze nowy Forester MY 18 to fajne ciche auto sie zrobilo. Taki FXT ... warto pomyslec. Tylko fotele troche za krotkie ale ogolnie zrobilo sie komfortowo !!

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, RoadRunner napisał:

Ja jechałem nim przesiadając się z OBK 3.6 który z papierów ma 7.5 czyli odrobinę gorzej niż Insignia, a odczucie z dużą przewagą OBK, zarówno jak chodzi o start od 0 jak i podczas przyśpieszania w trakcie jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Xawery1939 napisał:

Sądząc po tym co piszesz .....gdybyś naprawdę kierował się tylko realistyczną oceną rzeczywistości i podejmował jedynie takie  działania, które gwarantują skuteczność wybrałbyś co najmniej Subaru Levorg 2.0 STI Sport.

Inaczej byś nie pisał....

 

 

 

 

Chyba się źle wyraziłem z tym "byciem pierwszym na światłach" - chodziło mi raczej o to, że nie muszę się już w 90% sytuacji martwić, że nie będę posiadał wystarczającej mocy do bezpiecznego wykonania manewru.
Być może mając te dodatkowe 100+KM pomogłoby mi w pozostałych sytuacjach, ale nie mam takiej pewności - trzeba brać pod uwagę innych kierowców, oraz pasażerów.

 

Tak na marginesie, w pierwszym samochodzie (Citroen AX) miałem diesel bez turbo. Wyprzedzanie było prawdziwym wyzwaniem, za to spalanie na trasie pomiędzy 3.5l-4l/100km, a w ruchu miejskim 6l/100km, było czymś całkowicie normalnym. 

Mój kolejny samochód (również diesel) miał ponad 2x tyle mocy, ważył jednak prawie 2x tyle i palil o ok. 20-50% więcej co poprzedni. Wyprzedzanie w trasie przestało stanowić problem (do czasu aż nie zaczął się notorycznie psuć), ale  poruszanie się w ruchu miejskim było już bardziej stresujące. Często musiałem opóźniać wykonanie manewru, ze względu na zbyt słabą reakcję samochodu.

Teraz mam samochód który ma o ok. 50% mocy więcej, waży może z 10% więcej, pali za to 2x tyle co poprzedni. Wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu, ale czasem mimo wszystko rezygnuję - wolę dojechać do celu parę minut później niż nie dojechać wcale.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Czerwony jest chyba na warszawskich blachach któregoś z forumowiczy.

Jest, ale w Warszawie ;-)

1 godzinę temu, haubi65 napisał:

Taki FXT ... warto pomyslec. Tylko fotele troche za krotkie ale ogolnie zrobilo sie komfortowo !!

No właśnie. Dziwne, bo to takie same krzesła jak w Levorgu. Chyba efekt wysokiego siedzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, haubi65 napisał:

Novy Levorg ma inne amortyzatory, ktore lepiej tlumia. Mnie raz na marnej drodze w PL malo do gory i z drogi nie wyrzucilo, a wcale nie bylo za szybko. Ma tez skrzynie z nowym oprogramowaniem i podobno mniej pali. 

Muszę się przejechać nowym Levym aby porównać, a skrzynia ma teraz podobno siedem biegów więc może to wpływać na spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RoadRunner napisał:

O matko, kiedy korzystasz z przyspieszenia 0-100? Spod świateł? Jechałem tym wozem, moc 260 kucy nie przekłada się na 0-100, ale ma dobrą elastyczność, i jedzie maxa więcej niż OBK, ponieważ OBK nie dochodzi do 250. Skrzynia ma 8 biegów. stąd pewnie takie przyspieszenie. Nie zmienia to faktu, że 2 litry silnika  biorą mniej niż 10 litrów średnio. Levy z mniejszym silnikiem spala podobnie. Ja umiem liczyć, co jest dla mnie ważne. A, Mustanga też mi diesel wyprzedza. Mam to w dupi#. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, na spalanie Levorga to ma wplyw przede wszystkim noga kierowcy :P

 

Jezdzilem nowym Levorgiem i te siedem "symulowanych" biegow ma sie nijak do teorii nizszego spalania, skoro 99% czasu jazdy skrzynia pracuje w trybie bezstopniowym, ktory odbywa sie w zakresie miedzy minimalnym i maksymalnym przelozeniem skrzyni CVT. A tu konkretnie mozna zauwazyc zmiane w przelozeniach skrzyni w trybie Drive:

Levorg MY16: 3,581 - 0,570

Levorg MY18: 3,600 - 0,512

 

Przelozenie napedu pozostalo bez zmian 3,900

 

Wirtualne biegi  - jest ich wiecej, stad sa "ciasniej" zestopniowane :

MY16 / MY18

1. 3,560 / 3,600

2. 2,255 / 2,080

3. 1,655 / 1,597

4. 1,201 / 1,221 

5. 0,887 / 0,939

6. 0,616 / 0,718

7. - - - - - / 0,557

 

Natomiast to inne zestopniowanie mozna wyczuc tylko, jesli sie mocno wcisnie gaz i wywola wirtualna zmiane biegow, wtedy sie biegi zmieniaja czesciej. 

 

Oba modele maja te same parametry silnika: 170 KM (4.800 - 5.600) i 250 Nm (1.800 - 4.800), przyspieszenie 0-100km/h - 8,9 s i max 210 km/h

MY 16 GT-S Exclusive jest lzejszy o ok. 30kg (1568kg), spala wg norm mniej 8,5/6,3/7,1

MY18 (1596kg), 8,8/6,3/7,2 

 

Czy jest istotna roznica w spalaniu MY16 i MY18?  

 

U mnie jest: po zakupie Levorga w roku AD2016 spalal mi srednio 8,6 l/100km, a w AD2017 juz 9,5 z tendencja wzrostowa. Cos czuje, ze w AD2018 bedzie jeszcze wiecej :D

 

PS: Powoli sie oswajam z mysla, ze na prostej wyprzedzi mnie kazda skoda i teraz jeszcze opel. Ale nie na zakretach, to moja domena i tu Levorg czuje sie jak ryba w wodzie. 

Edytowane przez Christoph
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Christoph napisał:

Powoli sie oswajam z mysla, ze na prostej wyprzedzi mnie kazda skoda i teraz jeszcze opel. Ale nie na zakretach, to moja domena i tu Levorg czuje sie jak ryba w wodzie.

 

Dokładnie tak. Mnie ta kompetencja nie jest potrzebna. Ten etap mam już za sobą. Teraz mam proste drogi do pokonania. Do zakrętów mam moto sportowe. To jest dopiero czad, ale na autostradzie nawet litr pomiędzy dwoma kołami to nuda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2017 o 12:49, Czarne_Koronkowe napisał:

Naprawdę marudzicie. Moc jest wystarczająca. Zawsze jej będzie brakowało, więc przy 240 koniach byłoby pytanie o 300...

W tym na pewno sporo prawdy jest, ale

W dniu 7.12.2017 o 12:49, Czarne_Koronkowe napisał:

P.S. Swoją drogą nikt nie marudzi, że 240 KM w FXT to za mało :biglol:

może jednak to nie jest tylko to, że mocy jest zawsze za mało i fajnie byłoby mieć więcej, tylko w tym przypadku jest po prostu za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...