Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Od października zeszłego roku mam założone G015 225/55/18 na drugim swoim aucie - SUV i jestem bardzo zadowolony. Na śniegu, błocie oraz szutrach radzą sobie bardzo dobrze i nawet nie są głośnie jak się obawiałem.

Jedyne co zauważyłem na minus to minimalnie wyższe spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Wlasnie jesteśmy w 4 dorosłe osoby w Chorwacji. Wyprzedzania na trasie czasami jakiś TIR, czasami 2-3 samochody ciurkiem. Ani razu nie brakowało mi mocy. Wszyscy komfortowo i przemieszczamy się do celu. Pasażerowie z tylu zachwyceni ilością przestrzeni. Auto zostawione w słońcu z czarna tapicerka (nie skóra) - w środku całkiem znośnie. Klima bardzo szybko chłodzi

W sumie to można by tak zalety Suberba opisać. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 tys km w cztery lata to mało czy dużo?
To chyba pod emerycką jazdę się kwalifikuje - jak w Rumunii zwolniłem do 70 km/h po wjeździe do wioski to ciężarówki zaczęły mnie wyprzedzać.  

Z reguły rocznie robię 10-12 tys, ale zdarzało się więcej pod 15-16 tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedna uwagę, o ktorej zapomniałem napisać: automatyczne włączanie świateł drogowych. Jest spoko, ale tylka nie urywa:

 

+ ładnie widać jak włącza i wyłącza poszczególne sektory wykrywając samochód przede mna

+ nawet jeśli jadę za kimś to ładnie doświetla pobocze po obu stronach

+ jak już się namyśli żeby się włączyć to robi to bardzo miłe dla oka - nie od razu 100% ale jest taki efekt „nagrzewającej sie żarówki”. Całość trwa może ze 2

sekundy ale to wystarcza, żeby oko sie przyzwyczaiło i nie było to męczące 

 

- włącza się strasznie późno: kurczak jeśli świadomie włączam ten tryb to od razu powinien załączyć długie, a nie przez 20 sekund analizować sytuacje; to samo przy wyjeździe z terenu zabudowanego - długo myśli zanim sie zdecyduje

- oślepia kierowców samochodów ciężarowych; do Chorwacji jechałem nocą i żadna osobówka mi nie mrygnęła,

ale ciężarówki robiły to od razu. Wiec musiałem tego pilnować i ręcznie wcześniej wyłączać. Tak jakby sektor był zbyt niski, bo ja widziałem, ze go wyłącza, ale chyba powinien tez wyciąć nad nim drugi sektor 

- trochę gubi się przy mocnych odblasksch (włącza-wyłącza), ale to przy takich dużych i intensywnych, przy których mnie samego trochę oślepiają 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, mechanik napisał:

G015 to fajne, nowoczesne AT, i to z homologacją zimową. Bardzo fajna opcja. Dla OBK, czy Forestera super wybór według mnie.

Trochę OT, ale skoro temat został poruszony, to dopytam. Na narty na tej oponie też pojadę? Bo to był dla mnie koronny argument, żeby jednak nie kupować opon wielosezonowych. Czasem trzeba podjechać nieutwardzoną drogą po śniegu pod górę i naprawdę mam serdecznie dość babrania się z łańcuchami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, sartek napisał:

Trochę OT, ale skoro temat został poruszony, to dopytam. Na narty na tej oponie też pojadę? Bo to był dla mnie koronny argument, żeby jednak nie kupować opon wielosezonowych. Czasem trzeba podjechać nieutwardzoną drogą po śniegu pod górę i naprawdę mam serdecznie dość babrania się z łańcuchami...

Tak, da radę. Już pomijając fakt że to Subaru SAWD. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, sartek napisał:

Na narty na tej oponie też pojadę? Bo to był dla mnie koronny argument, żeby jednak nie kupować opon wielosezonowych. Czasem trzeba podjechać nieutwardzoną drogą po śniegu pod górę i naprawdę mam serdecznie dość babrania się z łańcuchami...

Wjechać pod górę na wielosezonowych AT jak najbardziej, zjechać niekoniecznie ;) Zeszłej zimy jak nawaliło śniegu to na jeden miesiąc zrezygnowałem z AT i założyłem zimówki - trakcja na AT była, ale nie hamował.

  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby rozważać zastosowanie AT jako wielosezonowej, opona musi mieć homologację zimówki śnieżynka na tle trzech szczytów. Geolandar G015 takie oznaczenie posiada, dodatkowo ludzie potwierdzają że jest zimą bardzo dobra. 

Ja byłem na Słowacji zimą i Cooper Discoverer AT3 4S radziły sobie jak zimówki. 

Nie znam wszystkich opon i oczywiście są lepsze i gorsze. Na pewno technologia poszła do przodu i opony są coraz lepsze, zwłaszcza w segmencie premium. 

  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.09.2021 o 11:20, sartek napisał:

Uzasadnisz to odważne stwierdzenie? Bo ja potrafię uzasadnić stwierdzenie dokładnie przeciwne :)

Takie są fakty:

Przeważająca liczba pojazdów zarejestrowanych w Polsce porusza się praktycznie jedynie po drogach utwardzonych (gruntowych, asfaltowych) na których przez przeważającą część roku występują warunki drogowe nie wymagające posiada napędu na obie osie. 

Można jeszcze wspomnieć o tym że: Polska jest krajem płaskim, posiadającym dobrze rozwiniętą sieć dróg.
Można też napisać, że podniesione kombi 4x4 jest droższe w zakupie i w utrzymaniu w porównaniu do tego samego modelu nie posiadającego napędu 4x4. 

Itd. itp. 

 

W dniu 9.09.2021 o 12:20, Christoph napisał:

 

Piszac "w Polsce" masz pewnie na mysli duze miasto. 

 

Mam na myśli dokładnie to, co napisałem - obszar Polski.

 

W dniu 9.09.2021 o 12:20, Christoph napisał:

 

Teza powinna byc postawiona inaczej: Po co komu SUV w miescie, skoro podniesione kombi AWD jest o wiele bardziej praktyczne i uniwersalne. 

 

Nie pisałem o SUV-ach, bo rozmawiamy o Outbacku, który był (choć nie wiem, czy jest nadal) klasyfikowany jako podniesione kombi. 
Osobiście uważam SUVy za niepraktycznie, nie mniej jednak są one zazwyczaj krótsze od kombi, a krótszym samochodem łatwiej się jest poruszać po mieście. 

 

W dniu 9.09.2021 o 12:20, Christoph napisał:

 

Zapytaj kierowcow miejskich SUVow co zadecydowalo o wyborze SUVa do miasta: 

1/3 bo sie siedzi wysoko, 1/3 bo sie da zaparkowac na krawezniku, 1/3 bo fajnie wyglada. 

 

Nie muszę ich o to pytać, bo mnie to nie interesuje. Jak chcą, to mogą jeździć nawet czołgami.

Dla mnie najwygodniejszym pojazdem w mieście jest, był i zapewne długo pozostanie rower. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiłeś obiektywne fakty statystyczne, a każdy człowiek ma jednak własne, subiektywne potrzeby. Jestem przeciwny generalizowaniu w każdej dziedzinie.
Dla Ciebie najoodpowiedniejszym środkiem transportu jest rower, a dla mnie jest nim rower plus podwyższone kombi z AWD. Dlaczego? Bo mamy inne potrzeby :)

  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem u siebie płaskości, wszędzie tylko pagórki i góry . Napęd 4x4 na asfalcie tez przewyższa w trakcji i prowadzeniu pojazd 4x2.
Rowerzyści w mieście to w większości stonka, mała cześć jeździ zgodnie z przepisami, reszta uważa się za święte krowy

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, xemir napisał:

 

Dla mnie najwygodniejszym pojazdem w mieście jest, był i zapewne długo pozostanie rower. 

Ale wciąż piszesz o Polsce? Kraju, gdzie statystycznie około 50% dni jest deszczowych, zdarza się tez śnieg? I w wielu miastach brak rozwiniętej struktury ścieżek rowerowych, a jak napisał słusznie @radiologna drogach publicznych rowerzyści zachowują się często jak nieśmiertelni. 

Wiem, wiem, można jeździć i w deszczu, prawdziwi eko-twardziele nawet w śniegu pojadą, 15 km, z dwójką dzieci, po drodze do pracy, wracając ogarną zakupy w sklepie i bezpiecznie, zdrowo dotrą do swoich eko-domów pod miastem ;)

Widzisz, nawet jak Cię to nie interesuje, ludzie mają różne potrzeby. 

I OBK lub SUV wiele z nich zaspokaja lepiej niż Twój rower.

 

Edytowane przez Tsunetomo
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja lubię czytać jak jeden wmawia drugiemu co dla niego lepsze :biglol:

Generalizowanie jest bez sensu, bo każdy z nas ma inne oczekiwania i warunki. 
Kombi z rozsądnym prześwitem i napędem 4x4 spełnia moje obecne potrzeby, i żadne „fakty”, nawet całą dobę ;) ,  mnie nie przekonają. 


P.S. Obiecałem, że dam Outback’owi szansę, ale jakoś mój lokalny salon Subaru nie wychodzi z propozycją jazdą testowej dłuższej niż godzinna, więc do V90CC coraz bliżej :D

 

Edytowane przez Blixten
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie zastanawiam znowu nad OBK nowym ale nie chce juz wysokiego auta po imprezie wiec głupie pomysły przychodzą (brak levorga, wrx nie ma bagażniku jaki potrzebuje) zastanawim sie nad .... obniżeniem novego OBK do 14-15 cm :) taki levorg :)

myslicie że to wykonalne nie rozwalajac całego :) ?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, orm napisał:

Ja sie zastanawiam znowu nad OBK nowym ale nie chce juz wysokiego auta po imprezie wiec głupie pomysły przychodzą (brak levorga, wrx nie ma bagażniku jaki potrzebuje) zastanawim sie nad .... obniżeniem novego OBK do 14-15 cm :) taki levorg :)

myslicie że to wykonalne nie rozwalajac całego :) ?

 

Wystarczy jak zmienisz felgi na 13” ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, orm napisał:

Ja sie zastanawiam znowu nad OBK nowym ale nie chce juz wysokiego auta po imprezie wiec głupie pomysły przychodzą (brak levorga, wrx nie ma bagażniku jaki potrzebuje) zastanawim sie nad .... obniżeniem novego OBK do 14-15 cm :) taki levorg :)

myslicie że to wykonalne nie rozwalajac całego :) ?

Kurde, wybór kombi / sedanów jest potężny. Po co psuć OBK? Za 230-250 k mozesz coś fajnego trafić. V90 czy V60 (bez CC, ale 4x4) chociażby. Jeździłem S60, ktory dal mi salon jak się moje V90CC opóźniało i powiem, że mega fajne auto. Chyba ze musi być Subaru ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj kolejne kilkaset kilometrów krętymi drogami Chorwacji. Mam kilka wniosków:

- trzyma się drogi jak głupi; auto mocno dopakowane i idzie jak dzik - w żadnym wypadku  nie szukałem limitów przyczepności, ale wielu kierowców dziwiło się jakie mam tempo. Nawet jeśli na prostej mnie brało jakieś BMW czy Audi to potem byli moi przy pierwszym zakręcie. Kilku kierowców na światłach pokazywało kciuka w górę i obyczajalo co to za wynalazek B) właśnie o te przyczepność się trochę obawiam przy przesiadce na ATki Geolandar.

 

- coś dziwnego dzieieje się z oponami. Już wcześniej miałem takie przeczucie, ale dzisiaj to się potwierdziło: przy ciśnieniu 2,3 z przodu i 2,2 z tylu czuć nierówności. Ale jak wleci po 2,4 to jest git. Jakim cudem? Podczas jazdy testowej byłem zachwycony wybieraniem nierówności i jakie było moje zdziwienie, ze ciśnienie w demowce to 2,6. Na podobnym ciśnieniu odebrałem swojego i od razu zmnienilem na zalecane 2,3 przód i 2,2 z tylu na zimnej oponie. Z uwagi na to ze mamy lato to zazwyczaj ciśnienie było ciut wieksze: 2,4/2,3. I na 2,4 jeździ się fajnie. Dzisiaj cała trasa na 2,4 i 2,3 (27 stopni w cieniu) i było bez zarzutu. Ale jak na promie opony się wychodziły do 2,3 I 2,2 to od razu poczułem różnice - aż sprawdziłem czy nie robi się kapec… Po kilku zakretasach znowu wzrosło i komfort powrócił. Jakim cudem? Przeciez powinno być dokładnie na odwrót?

 

Dzisiaj kilka manewrów wyprzedzania na Kretych drogach, wiec trzeba było się spieszyć. Moc? Wystarczająca. To jak zapakowany pod sufit samochód z 4 dorosłymi osobami na pokładzie radzi sobie na zakrętach to jest majstersztyk. Wyjeżdżanie z kamienistego pobocza z przednim kołem w gorze - pikus. Żona ziewała bo dla niej to normalką, ale znajomi mieli niezły fan :P

  • Super! 4
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Kurde, wybór kombi / sedanów jest potężny. Po co psuć OBK? Za 230-250 k mozesz coś fajnego trafić. V90 czy V60 (bez CC, ale 4x4) chociażby. Jeździłem S60, ktory dal mi salon jak się moje V90CC opóźniało i powiem, że mega fajne auto. Chyba ze musi być Subaru ;)

 

passat varcostam kombi 4motion :) jaguar xf kombi 2.0 disel na rabatach tez awd, volvo v60 awd, ale serce ... nie chcę szukac chce levorga 1.8 :)

Edytowane przez orm
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...