Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Blixten napisał:

 

Rzeczywiście podoba nam się V90CC i jesteśmy bliżej decyzji niż dalej, ale: 

 

- benzyna czy diesel ? Tym drugim jeździliśmy teraz i .. trochę klekocze, ale za to jedzie i taka dynamika nam wystarcza, 

- używany teraz, czy nowy niewiadomo kiedy ?

- leasing/kredyt/Gotówka, bo PiS coś kombinuje z odliczeniem VAT przy wykupie ? 

- Adblue - na co to komu ? ;)

- czarna tapicerka czy jasny beż , bo Żona mówi, że "ta jest sraczkowata" ? ;)

- itd... 

Ale marudzisz ;) Idź do Japończyków. 3 opcje wyposażenia, 3 kolory wnętrza i 6 lakierów. Czekaj… wciąż dużo…

A propos adblue - to w Volvo jest upierdliwe. Krzyczy często, ze niby za 2000km nie odpali. Wg komputera masz 1/4. Kupujesz 5 litrów, wlewasz 4 i reszta Ci się przelewa, paskudnie brudząc okolice wlewu paliwa jak zaschnie. wsiadasz do auta, odpalasz, sprawdzasz i… masz 1/2 zbiornika. Może mam coś zepsute, nie wiem. Ale słabe to, fakt. Przy niskich przebiegach wziąłbym mocną benzynę, chociaż wtedy masakra z zasięgiem, bo pali ze 3 litry wiecej niż diesel.  Coś za coś. 

Lepiej to rozwiązali w Mercedesie. Tam, jak Ci zaczyna brakować adblue,to wyświetla sie komunikat - Umów się na wizytę serwisową. A tam litr ad-blue 24 zl netto :) Mozna dolać samemu, ale auto podpowiada,  ze serwis zrobi to lepiej ;)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, spawalniczy napisał:

Postaw nowego OBK koło Volvo - zobaczysz różnicę.

 

Akurat stawiałem swojego nie raz obok V90CC i to ten drugi ma ciut większy prześwit (20 vs 21cm) i większe obony ;)

Wysokość zaś to 1605 mm vs 1537 mm, niby niecałe 7cm ale to widać, szczególnie że Volvo jest dłuższe (to wada dla mnie bo mam tylko 5m garaż i OBK wchodzi z małą rezerwą) i ma bardziej płasko poprowadzoną linię nadwozia. Ale zaletą są za to mniejsze opory powietrza = mniejszy szum + ciut łatwiejszy dostęp do bagażnika dachowego.
Jednak oba auta są bardzo podobne, siedzi się w obu tak samo wygodnie i oba mają tak same beznadziejne wielkie tablety w środkowej konsoli. OBK chociaż ma mechaniczne zegary.

Jak już pisałem wybór nie będzie prosty ale mam jeszcze czas ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie możliwości: 
1. Kabelek - u mnie wymiana na solidniejszy załatwiła sprawę,
2. Do stacji multimedialnych są przystawki na bezprzewodowy Car Play, ponoć działa świetnie. 
 
Poza tym rozłącza się często a rozłancza rzadko, więc w mojej ocenie prawidłowa forma to rozłancza. 

Akurat z Subaru bezprzewodowe nie chcą działać, teraz taki gadżet mi zalega w szufladzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, aflinta napisał:

W Japonii już nie.

 

Teraz, spawalniczy napisał:


Właśnie to mnie zniechęciło do Volvo.

No właśnie...kto tego chciał? Zabraniają nam używania telefonów samochodach (zresztą zupełnie słusznie) ale wsadzają coraz więcej "przeszkadzajek" które odciągają nasz wzrok i uwagę od tego co się dzieje na drodze.

Ciekawe kiedy zacznie się trend innowacyjnych mechaniocznych rozwiązań możliwych dzięki zwiększonej precyzji i miniaturyzacji maszyn do produkcji części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Neutrino33 napisał:

No właśnie...kto tego chciał?

Może po części księgowi - wyświetlacz (również dotykowy) jest tańszy w opracowaniu niż przyciski i wskaźniki jakie zastępuje. A ile nowych możliwości :) Można np. wyświetlić analogowe zegary :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki:

Jak się ogląda na YT filmiki o Outbacku V i VI, to przy próbach przyspieszeń Outback V symuluje zmiany biegów, a VI nie... Da się w nowym OBK jeździć w takim trybie, żeby przy gazie w podłodze wskazówka obrotomierza nie stała na 6000 rpm?
Pojeździłem trochę nowym OBK, ale akurat tego nie miałem okazji sprawdzić, a nie pomyślałem, żeby zapytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem sobie konfigurację volvo 90cc... 316tys zł. no ale silnik 250km chociaż też korci ten 300km. za chwilę pozabraniaja silników spaliowych i warto pomyśleć o czymś mocniejszym na lata....ale dopłacać 100tys zł do volvo?

I serio nie ma alternatyw do 250tys zł na rynku? mowa o przestrzennym aucie z napędem na 4 no i ciut większym prześwitem....w OBK jednak wciąż brak wigoru i wizualnie już forester mi się bardziej podoba...

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, aflinta napisał:

Może po części księgowi - wyświetlacz (również dotykowy) jest tańszy w opracowaniu niż przyciski i wskaźniki jakie zastępuje. A ile nowych możliwości :) Można np. wyświetlić analogowe zegary :biglol:

 

Tak, ale przy takim podejściu producenci układaów scalonych bedą nam dyktowali co, kiedy i za ile...poniekąd juz mamy przedsmak tego.

 

18 minut temu, sartek napisał:

A tak z innej beczki:

Jak się ogląda na YT filmiki o Outbacku V i VI, to przy próbach przyspieszeń Outback V symuluje zmiany biegów, a VI nie... Da się w nowym OBK jeździć w takim trybie, żeby przy gazie w podłodze wskazówka obrotomierza nie stała na 6000 rpm?
Pojeździłem trochę nowym OBK, ale akurat tego nie miałem okazji sprawdzić, a nie pomyślałem, żeby zapytać.

 

A jak dla mnie to właśnie fajne przy CVT, że przy przyśpieszaniu jak wdepne to mam obroty w najbardziej efektywnym zakresie, osiągam pożądaną prędkość, zwalniam pedał gazu i znowu mam najbardziej efektywne obroty pozwalające utrzymać zadaną prędkość.

Jeździłem ze skrzynią CVT i uważam, że jest to szczytowe osiągnięcie w dziedzinie skrzyń biegów, najbardziej efektywne rozwiązanie z możliwych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach





Da się w nowym OBK jeździć w takim trybie, żeby przy gazie w podłodze wskazówka obrotomierza nie stała na 6000 rpm?

Start na wciśniętym hamulcu (lewą nogą) i gazie do podłogi. Przy takiej kombinacji nie bezie symulacji zmiany biegu tylko stałe, maksymalne obroty. Jeździć tak się nie da, ale start ze świateł zrobić można. Często na filmach i próbach przyśpieszenia jest to właśnie tak robione. Wprowadza w błąd, gdyż na codzień nikt tak nie jeździ i wyprzedzać tak też się nie da.


Wysłane przy użyciu Tapatalka



  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Moze @Xathrin tez cos doda od siebie, bo też sporo km nim pokonał. 

Wywołany do tablicy to się wypowiem

Jako porównanie XC 60 AWD MY16 którym zrobiłem 70kkm. OBK MY16 może ze 2k. V90CC w dyszlu około 15k

Plusy dodatnie V90CC:

- stosunkowa łatwość manewrowania przy tak dużych gabarytach 

- spalanie, dojazdy do pracy do centrum Wawy 7 z kawałkiem, zdjęcie z kompa z jednej z tras poniżej

- zadawalająca dynamika

- genialne fotela

- akceptowalny hałas przy większych prędkościach, choć dźwięku silnika nie da się porównać z 5cioma cylindrami z XC60

Plusy ujemne:

- ekran dotykowy - masakra, dopiero niedawno przestałem się bać temperatury zmienić w czasie jazdy:)

-AdBlue - tragedia tak jak @Tsunetomopisał. Lamka od adblue świeci się praktycznie cały czas

- elektronika i systemy bezpieczeństwa mocno przewrażliwione - z włączonym line assist nie da się jeździć, aktywny tempomat -  na Sce pas trzeba zmienić ze 2 kilometry za ciężarówkami bo już hamuje, unikanie kolizji ze 2 razy prawie ją spowodowało :excl:, a awaryjne hamowanie powoduje stan przedzawałowy

- duże lusterko i słupek A ograniczają widoczność przy maksymalnym opuszczeniu fotela, a nie jestem niski

- odczuwalny laag [rzy dodaniu gazu na małych prędkościach i przy ruszaniu w trybie comfort

- brak czucia kierownicy w trybie komfort , pomaga przełączenie na indywidual 

Podsumowując, kawał wozu do komfortowego połykania kilometrów. 

1 godzinę temu, Blixten napisał:

benzyna czy diesel ? Tym drugim jeździliśmy teraz i .. trochę klekocze, ale za to jedzie i taka dynamika nam wystarcza,

Bierz dizla jak nie robisz krótkich przebiegów dziennych

 

1 godzinę temu, Blixten napisał:

czarna tapicerka czy jasny beż , bo Żona mówi, że "ta jest sraczkowata" ? ;)

Bierz jasną. Mam taką w XC 60. zadowolony jestem :). Ta brązowa też jest OK, czarna za smutna.

 

i jeszcze zrzut kompa z trasy z dolnego śląska do Wawy

 

20210810_100346 (1).jpg

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Neutrino33 napisał:

Tak, ale przy takim podejściu producenci układaów scalonych bedą nam dyktowali co, kiedy i za ile...poniekąd juz mamy przedsmak tego.

Za mało fabryk z odpowiednim procesem technologicznym - poprawi się za czas jakiś (może jeszcze rok). Tak w sumie elektronika już od dawna steruje autem, jest jej zwyczajnie coraz więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, aflinta napisał:

Za mało fabryk z odpowiednim procesem technologicznym


Fabryki są ale metali ziem rzadkich brakuje, afera w Afganistanie czy nagła "miłość" Chin do Afryki czy Rosji do Arktyki coś ma na rzeczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aflinta napisał:

Który metal ziem rzadkich jest tak masowo używany w produkcji układów scalonych? Przyznam, że nie wiem.

 

 

https://di.com.pl/z-jakich-pierwiastkow-sklada-sie-smartfon-58416

i dla bardziej dociekliwych:

https://www.bogaty.men/metale-ziem-rzadkich-czyli-budulec-wojenny-high-tech/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Blixten napisał:

W przypadku Subaru, pracuję nad dealerem żeby użyczył Outbacka na dłużej niż godzinę. 

Ostatnio rozmawiałem z kierowca SK który swoje auto kupił w Bydgoszczy, ponoć 80% klientów to Trójmiasto. Ja osobiście lubię podejście w serwisie ale dział sprzedaży jest dużo słabszy, znacząco po przejściu bardzo sympatycznego pracownika. A serwis. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ESP napisał:

ta, jasne:

453l vs 559l :OO:

453 - niezły żart aż poszedłem pomierzyć.

głebokość: 96 - 108 cm z zależności od położenia kanapy

szerokość z najwęższym miejscu: 115 cm

wysokość do rolety: 45 cm

Już te wartości dają 497 litrów a są mocno zaniżone, nadkola mają raptem 10 cm wysokości a nad nimi szerokość rośnie do 142 cm.

7 godzin temu, ESP napisał:

ale jak widać dalej idzie zgodnie z linią: "jeśli teoria nie zgadza się z faktami, tym gorzej dla faktów".

To ty zanim przytoczysz bzdury z netu powinieneś sprawdzić osobiście i się przekonać.

Wyżej masz fakty - uwierzysz czy mam fotki jak @Blixten wrzucić? :OO:

lexus-rx-bagaznik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Ponawiam prośbę. Nie karmić trolla :) Troll ma chyba Lexa, wiec Lex to cudo a Subaru to największe zło. 453 to zatem tyle samo co 559, a subiektywnie nawet więcej ;)

Dyskusja z trollem jest jak powszechnie wiadomo bezcelowa, a  nie karmiony troll umiera. 

 

Szanowny panie @Tsunetomo. Arcymistrzu szachowy w klasie gołębi. 

Nie wiem co spowodowało ten atak na mają osobę, zły dzień, kłótnia z żoną? Nieważne.

Istotne jest coś innego. O ile pamiętam publicznie zadeklarował pan że moja skromna osoba jest umieszczona na zaszczytnej liście osób których postów nie ogarnia pański światły acz pozbawiony inteligencji umysł. Dlatego też podobno jestem przez pana ignorowany.

 

Więc apeluję!!! Bądź pan konsekwentny i dotrzymaj zadeklarowanego słowa. Bądź mężczyzną [moderator czuwa!]!!!

 

Dla ułatwienia drobna ściągawka co znaczy ignorować:

- nie czytamy postów ignorowanej osoby

- nie komentujemy postów ignorowanej osoby

- nie obrażamy ignorowanej osoby

 

ps.

Powyższe stosuje się również do forumowiczów @skwaro i @radnor

Panowie - obrażanie ignorowanej osoby która nie może wam odpowiedzieć jest słabe. Nie idźcie tą drogą. Miejcie szacunek do samego siebie i swoich decyzji.

 

ps. 2 

A jeśli przeszkadza wam że ignorowana osoba pojawia się w cytatach - napiszcie petycję do adminów może wysłuchają waszych jęków i ulepszą forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jaca68 napisał:

Szanowny panie @Tsunetomo. Arcymistrzu szachowy w klasie gołębi. 

Nie wiem co spowodowało ten atak na mają osobę, zły dzień, kłótnia z żoną? Nieważne.

Istotne jest coś innego. O ile pamiętam publicznie zadeklarował pan że moja skromna osoba jest umieszczona na zaszczytnej liście osób których postów nie ogarnia pański światły acz pozbawiony inteligencji umysł. Dlatego też podobno jestem przez pana ignorowany.

 

Więc apeluję!!! Bądź pan konsekwentny i dotrzymaj zadeklarowanego słowa. Bądź mężczyzną nie CIPĄ!!!

 

Dla ułatwienia drobna ściągawka co znaczy ignorować:

- nie czytamy postów ignorowanej osoby

- nie komentujemy postów ignorowanej osoby

- nie obrażamy ignorowanej osoby

 

ps.

Powyższe stosuje się również do forumowiczów @skwaro i @radnor

Panowie - obrażanie ignorowanej osoby która nie może wam odpowiedzieć jest słabe. Nie idźcie tą drogą. Miejcie szacunek do samego siebie i swoich decyzji.

 

ps. 2 

A jeśli przeszkadza wam że ignorowana osoba pojawia się w cytatach - napiszcie petycję do adminów może wysłuchają waszych jęków i ulepszą forum.

:OO:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że ktoś się zagotował jak EJ257 po przejażdżce autobahn'em :oops:

Nie wiedziałem że niektórym 100l pojemności bagażnika mniej może tak dopiec.:upside-down-face_1f643-small:
Może lekarstwem będzie kupno Hummera, Ram'a, F250 lub innej "nakładki powiększającej przyrodzenie"?:clapping:

Edytowane przez ESP
  • Super! 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...