Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Ze Skodą mam jeden problem: już kilka razy się przymierzałem właśnie do Superba Scout ale za każdym razem jak z niego wysiadam po jedzie próbnej jedynie uczucie to znudzenie. Zero jakiejś radości z jazdy. Może i ma więcej kucy ale po prostu w tym aucie nie ma nic porywającego. Już chyba bym wolał dopłacić do Volvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, emdzy napisał:

no dobra krótkie porównanie cenowe.

OBK - 227 tyś zł

Superb scout - 230 tyś

V90 CC - 277tyś (po upustach, natomiast cena katalogowa to ponad 330 tyś)

A6 Allroad quatro,przypuszczam że ponad 400tyś (katalogowo ponad 511tyś zł) nie wiem ile jest tutaj do urwania.

 

 

 

 

Są jeszcze:

Mondeo AWD (od 168k Pln) 

Mercedes C-klasa (od 214k Pln)

Open Insignia AWD (od 168k Pln)
BMW 3 xDrive (od 198k Pln)

VW Passat Alltrack (od 188k Pln)

 

V90 i A6 to raczej inna kategoria - OBK raczej nie w tej klasie (bliżej mu do V60).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, emdzy napisał:

no procentowo forester 2019 lepiej sie prezentuje, chociaz przyznam że ja tych procentów nie rozumiem, no i ponoć też sie zmieniły kryteria w tym roku,ale tak to wygląda:

Zdaje się, że od 2020 roku są inne wymogi testowe i nie można tych wyników porównywać bezpośrednio ze sobą.

@Paweł L wynik OBK jako całości jest zacny... ale widać, że jeszcze kilka % można wycisnąć w ochronie kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toż Skoda lepiej chroni kierowcę w przypadku buum, co mi po ochronie pieszego?
Nie mówią już o Chinczyku Lynk & Co. 

Jak przyjdzie Ci płacić dożywotnią rentę, komuś, komu skoda urwie nogę, to zmienisz zdanie .
Jak nigdy nie miałeś wypadku komunikacyjnego to nie docenisz tej ochrony pieszego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, radiolog napisał:

Jak przyjdzie Ci płacić dożywotnią rentę, komuś, komu skoda urwie nogę, to zmienisz zdanie .

Primo po pierwsze - wypadek musi być z mojej winy.

Primo po drugie (;)) - OC i nie płacę.

No chyba że jadę bez uprawnień, bez ubezpieczenia lub po alkoholu. Ale to nie dotyczy.

9 minut temu, radiolog napisał:

Jak nigdy nie miałeś wypadku komunikacyjnego to nie docenisz tej ochrony pieszego

Nigdy nie spowodowałem, kilka razy uniknąłem z winy innych  i zamierzam tak trzymać. To nie takie trudne jest. Nawet na moto się udaje. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, aflinta napisał:

Zdaje się, że od 2020 roku są inne wymogi testowe i nie można tych wyników porównywać bezpośrednio ze sobą.

@Paweł L wynik OBK jako całości jest zacny... ale widać, że jeszcze kilka % można wycisnąć w ochronie kierowcy.

Z roku na rok kryteria się zaostrzają. W najnowszych testach (aktualnie najbardziej wymagających) jesteśmy najlepsi- to warto podkreślać.

 

Spokojnie, będzie tylko lepiej:) Widać na tym przykładzie konsekwentną politykę All-Around Safety, która daje taką pewność.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, xemir napisał:

Są jeszcze:

Mondeo AWD (od 168k Pln) 

Mercedes C-klasa (od 214k Pln)

Open Insignia AWD (od 168k Pln)
BMW 3 xDrive (od 198k Pln)

VW Passat Alltrack (od 188k Pln)

 

V90 i A6 to raczej inna kategoria - OBK raczej nie w tej klasie (bliżej mu do V60).

Tylko czy można te auta tak ze sobą po prostu zestawiać? No właśnie.

Czy orientowaliście się jak tam jest z prześwitem i napędem?

Z oczywistych względów ciężko u mnie o obiektywizm, ale Outback to Outback...

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie spowodowałem, kilka razy uniknąłem z winy innych  i zamierzam tak trzymać. To nie takie trudne jest. Nawet na moto się udaje. 

Żebyś się nie zdziwił kiedyś , czego nie życzę. Nie ma takich motocyklistów , którzy nie mieli żadnej nawet małej kraksy czy wywrotki. Skutki w każdym razie są bolesne (wiem bo przez moto miałem już operowany bark i połamanych 5 żeber).
No chyba , ze jeździ się mało lub bardzo emerycko
Jak potrącisz pieszego z uprawnieniami i na trzeźwo, ale z naruszeniem przepisów , a ofiara będzie świadoma i zatrudni dobrą „papugę” to OC może nie wystarczyć.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, xemir napisał:

Są jeszcze:

Mondeo AWD (od 168k Pln) 

Mercedes C-klasa (od 214k Pln)

Open Insignia AWD (od 168k Pln)
BMW 3 xDrive (od 198k Pln)

VW Passat Alltrack (od 188k Pln)

 

V90 i A6 to raczej inna kategoria - OBK raczej nie w tej klasie (bliżej mu do V60).

jest tego (kombi 4x4) jeszcze; Mazda 6 4x4, Octavia scout, A4 allroad, Mercedes E-klasa Allterain (tak jak V90 CC i A6 allroad a i wielkością Superb scout inna klasa)

 

Jak rozważam - analizy (wskaźnik ceny do użyteczności); OBK v.6, Mercedes C-class Allterain i V60 CC . Co do cen katalogowych (konfigurator) nie będę się wypowiadał bo i tak ostatecznie decyduje siła negocjacji i elastyczność rabatowo-upustowa danego dealera. 

Edytowane przez mad69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paweł L napisał:

Tylko czy można te auta tak ze sobą po prostu zestawiać? No właśnie.

 

Można, a nawet trzeba. Zresztą, jest osobny temat: "Co zamiast Outbacka"

 

 

Godzinę temu, Paweł L napisał:

Czy orientowaliście się jak tam jest z prześwitem i napędem?

Wszystkie te modele - łącznie z Outbackiem są "niszowe" i stanowią margines sprzedaży. 
Z racjonalnego punktu widzenie, posiadanie w Polsce podniesionego kombi średniej klasy z napędem AWD (jaki by on nie był) nie ma racjonalnego uzasadnienia. 

Mi osobiście nowy outback się podoba (wcześniejszy zresztą też), ale go nie kupię ze względu na cenę oraz silnik.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, xemir napisał:

Z racjonalnego punktu widzenie, posiadanie w Polsce podniesionego kombi średniej klasy z napędem AWD (jaki by on nie był) nie ma racjonalnego uzasadnienia.

Uzasadnisz to odważne stwierdzenie? Bo ja potrafię uzasadnić stwierdzenie dokładnie przeciwne :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radiolog napisał:

Jak potrącisz pieszego z uprawnieniami i na trzeźwo, ale z naruszeniem przepisów , a ofiara będzie świadoma i zatrudni dobrą „papugę” to OC może nie wystarczyć.

OC pokrywa szkody osobowe do 5 mln EUR - to chyba jeszcze w PL wystarcza. Sady nie są skore do aż tak wielkich odszkodowań.

2 godziny temu, radiolog napisał:

No chyba , ze jeździ się mało lub bardzo emerycko

24 tys km w cztery lata to mało czy dużo?

To chyba pod emerycką jazdę się kwalifikuje - jak w Rumunii zwolniłem do 70 km/h po wjeździe do wioski to ciężarówki zaczęły mnie wyprzedzać. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, xemir napisał:

Wszystkie te modele - łącznie z Outbackiem są "niszowe" i stanowią margines sprzedaży. 
Z racjonalnego punktu widzenie, posiadanie w Polsce podniesionego kombi średniej klasy z napędem AWD (jaki by on nie był) nie ma racjonalnego uzasadnienia. 

 

Piszac "w Polsce" masz pewnie na mysli duze miasto. 

 

Teza powinna byc postawiona inaczej: Po co komu SUV w miescie, skoro podniesione kombi AWD jest o wiele bardziej praktyczne i uniwersalne. 

 

Zapytaj kierowcow miejskich SUVow co zadecydowalo o wyborze SUVa do miasta: 

1/3 bo sie siedzi wysoko, 1/3 bo sie da zaparkowac na krawezniku, 1/3 bo fajnie wyglada. 

 

A wlasnosci terenowe, naped, katy natarcia, zejscia, rampowe... a komu to potrzebne, skoro 99% kilometrow SUVy jezdza po asfalcie. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jechałem nowa C klasa, ale serio auto spuchło tak bardzo, ze porównujecie je do Outbacka? Swego czasu jechałem BMW 5 i byłem zaskoczony jak małe jest to auto. 
Wlasnie jesteśmy w 4 dorosłe osoby w Chorwacji. Wyprzedzania na trasie czasami jakiś TIR, czasami 2-3 samochody ciurkiem. Ani razu nie brakowało mi mocy. Wszyscy komfortowo i przemieszczamy się do celu. Pasażerowie z tylu zachwyceni ilością przestrzeni. Auto zostawione w słońcu z czarna tapicerka (nie skóra) - w środku całkiem znośnie. Klima bardzo szybko chłodzi - jest duuuuza poprawa względem FXT. Tam klima wiecznie przestawianą z 19,5 (arktyka) na 20 (Sahara). Tu mam na 22 i jest wporzo.

 

Właśnie pyklo 5000 km przebiegu. Nadal z żona twierdzimy ze to najlepsze auto jakie mieliśmy. Gdybym miał dopłacić 40-50 tysięcy i mieć 220-230 koni to bym nie dopłacił.

 

chyba jednak będę się rozkładał za

Geolandarami na fabryczne felgi ;) Czy jest sali ktoś kto jeździł tym lub poprzednim OBK na Yokohama geolandar? Już mi się nie chce kupować kolejnego kompletu felg (17”) i kuszą mnie te 225/60 R18. Trochę tylko boje się hałasu i pracy na mokrym. OBK to i tak nie auto w teren. Po prostu chciałem coś co nie poprzecinam na kamieniach.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jechałem nowa C klasa, ale serio auto spuchło tak bardzo, ze porównujecie je do Outbacka? Swego czasu jechałem BMW 5 i byłem zaskoczony jak małe jest to auto. 
Wlasnie jesteśmy w 4 dorosłe osoby w Chorwacji. Wyprzedzania na trasie czasami jakiś TIR, czasami 2-3 samochody ciurkiem. Ani razu nie brakowało mi mocy. Wszyscy komfortowo i przemieszczamy się do celu. Pasażerowie z tylu zachwyceni ilością przestrzeni. Auto zostawione w słońcu z czarna tapicerka (nie skóra) - w środku całkiem znośnie. Klima bardzo szybko chłodzi - jest duuuuza poprawa względem FXT. Tam klima wiecznie przestawianą z 19,5 (arktyka) na 20 (Sahara). Tu mam na 22 i jest wporzo.
 
Właśnie pyklo 5000 km przebiegu. Nadal z żona twierdzimy ze to najlepsze auto jakie mieliśmy. Gdybym miał dopłacić 40-50 tysięcy i mieć 220-230 koni to bym nie dopłacił.
 
chyba jednak będę się rozkładał za
Geolandarami na fabryczne felgi  Czy jest sali ktoś kto jeździł tym lub poprzednim OBK na Yokohama geolandar? Już mi się nie chce kupować kolejnego kompletu felg (17”) i kuszą mnie te 225/60 R18. Trochę tylko boje się hałasu i pracy na mokrym. OBK to i tak nie auto w teren. Po prostu chciałem coś co nie poprzecinam na kamieniach.
Geolandar G015 nadają się świetnie do tego o czym piszesz. Jazda na co dzień, bardziej odporne na przecięcia na szutrach. Dobra zimą - ma index śnieżynki. 

Osobiście używałem Cooper Discoverer AT3 4S, ale są bardzo porównywalne, dużo osób je używa. 

Ja bardziej polecam Cooper Discoverer AT3 4S, bo ma ładne napisy i jest nowsza na rynku, jednak trzeba przyznać że to ta sama liga.



Wysłane z mojego H9436 przy użyciu Tapatalka

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja planowałem zakup Geolandarów do mojego OBK, ale tu na forum wszyscy mi je zgodnym chórem odradzili no i nie kupiłem...
Kto taki?
To bardzo dobre opony i moim zdaniem stworzone do SUV. Dodatkowo są wielosezonowe.

Wysłane z mojego H9436 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mawial slogan reklamowy Pirelli: Power ist nothing without control, czy tam to jakos bylo. W samochodach z duza iloscia niutonometrow Geolandar G95A to porazka.  

 

Do nowego Outbacka Geolandary inne niz G95A beda w sam raz, bo odwracajac powyzszy slogan: Control ist nothing without power ;)

Edytowane przez Christoph
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...