subarutux Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 W dniu 29.03.2019 o 15:24, Dyrekcja napisał: W przypadku 23 KM pytanie brzmi : czy DA się wyprzedzić A ja mam motocykl co ma 15 KM i największym problemem jest, żeby NIE DAĆ się wyprzedzić ciężarowce albo takim, co mają 23 KM (bo trwa to co najmniej 5 minut i grozi zepchnięciem do rowu ). Tak więc moc jest potrzebna! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Ta sama trasa, to samo auto, ten sam kierowca i 3 scenariusze a raczej sytuacje z życia wzięte. Płynność ruchu, jazda zgodnie z przepisami są receptą na korki Albo wstawanie o 5 rano, bo moc nie ma znaczenia Normalna jazda, 100% zgodna z przepisami. Korki, koreczki, korkunie... zapomniałem zdjęcia na końcu trasy zrobić ale po pierwszych 50 minutach "jazdy" jest Wczesna, poranna jazda na lotnisko, trochę byłem spóźniony więc ogień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 10 godzin temu, chojny napisał: Ta sama trasa, to samo auto, ten sam kierowca i 3 scenariusze a raczej sytuacje z życia wzięte. Płynność ruchu, jazda zgodnie z przepisami są receptą na korki Albo wstawanie o 5 rano, bo moc nie ma znaczenia Normalna jazda, 100% zgodna z przepisami. Korki, koreczki, korkunie... zapomniałem zdjęcia na końcu trasy zrobić ale po pierwszych 50 minutach "jazdy" jest Wczesna, poranna jazda na lotnisko, trochę byłem spóźniony więc ogień Co to jakiś 1.6 dieselek? Bo bardzo małe te spalanie, nawet to najwyzsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 1 minutę temu, Korton napisał: Co to jakiś 1.6 dieselek? Bo bardzo małe te spalanie, nawet to najwyzsze. Dokładnie. Na drogach lokalnych da radę zejść do 3L. Jak można truć mniej to po co truć więcej jak i tak szybciej w koło komina nie pojedziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baki Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Strzelam, że to jakiś VAG 1.6 4 cyl. 100KM? Co do spalania przy spokojnej jeżdzie rewelacja, ale przy "pałowaniu" pali tyle co 3 litrowy diesel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 7 minut temu, baki napisał: Strzelam, że to jakiś VAG 1.6 4 cyl. 100KM? Co do spalania przy spokojnej jeżdzie rewelacja, ale przy "pałowaniu" pali tyle co 3 litrowy diesel. 115km bez AdBlue, 99g CO2/100km. Spalanie jest bardzo, bardzo niskie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dako Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Podawanie CO2 to jakaś nowa miara/moda? Za moich czasów to się podawało MOC silnika, ew. pojemność i tyle. Poza importerami CO2 mało kogo interesuje. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 13 minut temu, dako napisał: Podawanie CO2 to jakaś nowa miara/moda? Za moich czasów to się podawało MOC silnika, ew. pojemność i tyle. Poza importerami CO2 mało kogo interesuje. A szkoda, powinno choć trochę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Mnie na przyklad interesuje, bo za kazdy dodatkowy gram CO2 ponad norme podatek ekologiczny dowalaja. I emisja CO2 przeklada sie konkretnie na cene samochodu, od 1 do 32% wiecej (np. za WRX STI). To po czesci definiuje zakres poszukiwan nowego samochodu. Drugi faktor - oplaty autostradowe - w zaleznosci od normy spalania oraz trzeci - wjazd lub brak wjazdu do stref ekologicznych w niektorych duzych miastach na Zachodzie. Jak sie jezdzi po EU to emisja CO2 ma „marginalne“ znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 50 minut temu, dako napisał: Poza importerami CO2 mało kogo interesuje. Zainteresuje szerzej klientów w przyszłym roku z okazji kolejnej ostrzejszej normy i raczej nieuchronnych kar dla producentów za przekroczenie norm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) 4 minuty temu, aflinta napisał: Zainteresuje szerzej klientów w przyszłym roku z okazji kolejnej ostrzejszej normy i raczej nieuchronnych kar dla producentów za przekroczenie norm. Czyli ... jak już, to kupować coś mocnego w tym roku? Albo chuchać dmuchać, kocykiem przykrywać stare Subaru, które będzie miało u mnie dożywocie i za 2 lata kupić elektryczny ... Ja chyba będę tak właśnie kombinował ;-) Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez piotruś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) Nie poznaję tego forum ! Na szczęście na forum Porche jeszcze moda na ekologię nie dotarła Ekologia tkwi gdzie indziej, to jest zmiana myślenia o przemieszczaniu się* a nie skupienie się na obniżaniu emisji samochodów. Na papierze może to wygląda fajnie, ale rzeczywistość nie jest tak kolorowa. Branża motoryzacyjna stała się "chłopcem do bicia". Wprowadza się zakazy, normy, podwyższa podatki, opłaty ekologiczne ... więc klienci są zmuszani do wymiany starszych aut na te nowsze, "ekologiczniejsze". Płacą więc VAT-y, akcyzy, opłaty emisyjne ... i biznes się kręci. @chojny podpowiadam, rower ma 0 gramów emisji, 37 km dasz radę 32 minuty temu, piotruś napisał: Albo chuchać dmuchać, kocykiem przykrywać stare Subaru, które będzie miało u mnie dożywocie i za 2 lata kupić elektryczny ... Ja chyba będę tak właśnie kombinował ;-) W rzeczy samej. A najlepiej byłoby zostawić sobie weekendową zabawkę, najlepiej jakieś szybkie coupe oraz elektryka na codzień. Zobaczymy jak rynek elektryków za 2 lata się rozwinie. Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez subleo 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dako Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Czyli kolejna bzdura wymyślona w EU. Nic dziwnego, że nie zwróciłem i nie zamierzam sobie tym zaplątać głowy. Świat się zmienia i pewnie za lat kilka to wnukom będę opowiadał o czterocylindrowych autach z wtryskiem, a obecnie dzieciom jak to się oleju do trabanta dolewało. Zapomniałem jeszcze o NM, ale to dotyczy mocniejszych aut, gdzie wartości te są odpowiednio duże i/lub ....diesli. @subleo W punkt. To jest zmartwienie importera, który musi lawirować w gąszczu coraz to nowych przepisów. Mnie to gila ile auto ma CO2, podobnie jak TV klasy A++++ czy C. Byle obraz był dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 17 minut temu, subleo napisał: podpowiadam, rower ma 0 gramów emisji, 37 km dasz radę 37 w jedna stronę. S-kami nie można jezdzic rowerem i to samo na autostradzie Nie popadajmy w skrajności. Temat dotyczy ilości mocy koniecznej do codziennego egzystowania w ruchu ulicznym a trwa wojna jakby ktoś komuś Subaraka porysował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) 13 minut temu, dako napisał: Świat się zmienia i pewnie za lat kilka to wnukom będę opowiadał o czterocylindrowych autach z wtryskiem, a obecnie dzieciom jak to się oleju do trabanta dolewało. A Tobie ktoś opowiadał, jak to się drzewiej furmanką fajnie jeździło, albo innym dyliżansem Wnuki będą żyły w innym świecie i będą miały inne rozrywki Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez Zyzol 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 1 minutę temu, Zyzol napisał: A Tobie ktoś opowiadał, jak to się drzewiej furmanką fajnie jeździło, albo innym dyliżansem Wnuki będą żyły w innym świecie i będą miały inne rozrywki Ludzie nie ogarniają czasu w dłuższym okresie. Liczy się tu i teraz, i na tym się koncentrują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 28 minut temu, subleo napisał: rower ma 0 gramów emisji, To się nie zgadza. W/g badań średnia emisja CO2 na kilometr wynosi ok 16g ( zależne od diety rowerzysty, masy ciała oraz prędkości ). Pozdrowienia 3 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) 9 minut temu, Dyrekcja napisał: To się nie zgadza. W/g badań średnia emisja CO2 na kilometr wynosi ok 16g ( zależne od diety rowerzysty, masy ciała oraz prędkości ). No tak ... czyli najlepszy rowerzysta - szczupły wegetarianin, przykładowo Alberto Contador 24 minuty temu, chojny napisał: 37 w jedna stronę. S-kami nie można jezdzic rowerem i to samo na autostradzie Aj tam, przecież są serwisówki ... sam często korzystam Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 6 minut temu, subleo napisał: Aj tam, przecież są serwisówki ... sam często korzystam Super!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dako Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 @zyzol chyba Tobie. Nie jestem przeciwnikiem postępu, tylko trzeba to robić z głową a nie chować się za bzdurnymi (eko) przepisami rodem z EU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Godzinę temu, subleo napisał: szczupły wegetarianin Zwracam uwagę, że wegetarianie produkują więcej metanu ( taka biologia ), a ten ma nawet większy wpływ na efekt cieplarniany, niż CO2. Pozdrowienia 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 2 minuty temu, Dyrekcja napisał: Zwracam uwagę, że wegetarianie produkują więcej metanu ( taka biologia ), a ten ma nawet większy wpływ na efekt cieplarniany, niż CO2. Per saldo produkują zdecydowanie mniej niż mięsożercy. Cytat Europeans still eat quite a lot of meat, which needs up to 1500 g of CO2 emissions per 100 calories produced. Climate-friendly, vegetarian and local food produces much less CO2 (11 g for corn, 23 g for potatoes, for example). 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabubmw Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Temat zaczyna dryfować w niebezpiecznym kierunku i prędzej, czy później ktoś to napisze, więc, żeby zaoszczędzić wszystkim tej drogi, pozwolę sobie być to ja: JEST NAS ZA DUŻO!!! Należy przeprowadzić korektę i zredukować liczbę ludzi do.. powiedzmy 3 mld. Uff, mamy to za sobą. A, zaczęło się tak fajnie - czy do normalnego i w miarę komfortowego podróżowania w obecnych czasach potrzeba niewiadomoile koni, czy wystarczy setka, no.. półtora ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 4 godziny temu, Dyrekcja napisał: Zwracam uwagę, że wegetarianie produkują więcej metanu ( taka biologia ), a ten ma nawet większy wpływ na efekt cieplarniany, niż CO2. Pozdrowienia Dlatego emisja powinna być liczona sumarycznie: samochód plus kierownik. Miłośnik steków powinien być w stanie kupić STI a eko wegetarianin niech się buja 1.6 N/A. 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Godzinę temu, RoadRunner napisał: Dlatego emisja powinna być liczona sumarycznie: samochód plus kierownik. Miłośnik steków powinien być w stanie kupić STI a eko wegetarianin niech się buja 1.6 N/A. Chyba odwrotnie, żeby suma się zgadzała 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się