Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem tą sama "fascynacje" jak Ty w 2006 kiedy kupiłem Forestera 2,0 NA że to jedyne słuszne auto i będę nim jeździł już zawsze.W 5tym roku użytkowania miałem wypadek z nieswojej winy,Forester poszedł do kasacji. Z powodów finansowych przesiałem się na Octavie 1,4 TSI i kurde dało się jeździć bez dokładania filozofii że tylko Subaru można przemieszczać się po drogach.Był to rok 2011 więc dostępny był najgorszy Forester czyli SH więc ciesze się ze pominąłem ten model.Od grudnia mam OBK w 4 letnim leasingu.Jeżeli oferta Subaru za jakiś czas będzie taka sama jak dziś to następnym autem na pewno nie będzie Subaru mimo wielkiego sentymentu do marki.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego samego zdania.., więc póki mogę to cieszę się z mojego FXT:) i na obecną chwilę (poza średnio opłacalnym importem..) niestety nie wiedzę dla niego alternatywy w śród Subaru..

Edytowane przez Dzik44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze skrzynia jest jakiś problem.trasa Wrocław-Warszawa-Wrocław. Przy 140 km/h prawie cały czas 3800 obrotów. I teraz uwaga: przerzucam na manual (6-ty bieg) i ZA KAŻDYM RAZEM dostaje „komunikat (Strzałkę)” żeby wrzucić wyższy bieg. Na 7-CE auto spokojnie jedzie. Testowane 43 (słownie: czterdzieści trzy) razy w jazda stronę. @Dyrekcja jakaś aktualizacja softu? Pytam bo jedzie się nieprzyjemnie glosno.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze skrzynia jest jakiś problem.trasa Wrocław-Warszawa-Wrocław. Przy 140 km/h prawie cały czas 3800 obrotów. I teraz uwaga: przerzucam na manual (6-ty bieg) i ZA KAŻDYM RAZEM dostaje „komunikat (Strzałkę)” żeby wrzucić wyższy bieg. Na 7-CE auto spokojnie jedzie. Testowane 43 (słownie: czterdzieści trzy) razy w jazda stronę. @Dyrekcja jakaś aktualizacja softu? Pytam bo jedzie się nieprzyjemnie glosno.
 

A oddaj się przyjemności jazdy, a nie ciągłemu przełączaniu skrzyni hehe, a 3800 to dużo?

Natomiast interesuje mnie taki motyw, czy możliwe ze po przełączeniu na tryb sport działa tylko w trybie silnika spalinowego i bez systemu start stop, bo pamietam ze na teście jak przełączyłem w tryb sport to przestał pokazywać doładowywanie baterii i silnik na postoju pod światłami cały czas pracował


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Ze skrzynia jest jakiś problem.trasa Wrocław-Warszawa-Wrocław. Przy 140 km/h prawie cały czas 3800 obrotów. I teraz uwaga: przerzucam na manual (6-ty bieg) i ZA KAŻDYM RAZEM dostaje „komunikat (Strzałkę)” żeby wrzucić wyższy bieg. Na 7-CE auto spokojnie jedzie. Testowane 43 (słownie: czterdzieści trzy) razy w jazda stronę. @Dyrekcja jakaś aktualizacja softu? Pytam bo jedzie się nieprzyjemnie glosno.

 

 

Sprawdziłem sobie wracając z weekendu autostradą jak wygląda zachowanie CVT w wolnym ssaku (forek MY18). W trakcie jazdy na tempomacie (z grubsza po płaskim, bez większego wiatru) przełączałem na chwilę na M co pokazywało mi bieżący 'bieg'.

 

Przy 140km/h (tempomat) miałem okolice 2500 obrotów i 6 pseudobieg (maksymalny w mojej skrzyni) bez żadnych strzałek z sugestiami.

 

Tylko raz, na podjeździe przed mostem rędzińskim obroty ciut wzrosły a bieg spadł na 5tkę. Po pokonaniu podjazdu wróciło 2500 obr/6tka.

 

IMHO ta CVT + 2.0NA zachowuje się rewelacyjnie w porównaniu z 4EAT + 2.5NA którym jeździłem poprzednio. Jeśli w każdym eboxerze jest jak piszesz, to raczej jest to choroba wieku dziecięcego softu, pewnie szybko to poprawią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, radiolog napisał:

3800 to dużo?

 

 

duzo

klasyczny n/a my19 na tempomacie przy 140 kmh (133-134 wg gps) ma na plaskim 2400 max 2500

naprawde duzy podjazd na a9 w niemczech pod norymberga zredukowal do 5biegu i obroty podniosl do 3000

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, radiolog napisał:


A oddaj się przyjemności jazdy, a nie ciągłemu przełączaniu skrzyni hehe, a 3800 to dużo?

Natomiast interesuje mnie taki motyw, czy możliwe ze po przełączeniu na tryb sport działa tylko w trybie silnika spalinowego i bez systemu start stop, bo pamietam ze na teście jak przełączyłem w tryb sport to przestał pokazywać doładowywanie baterii i silnik na postoju pod światłami cały czas pracował


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

1) wyższe spalanie wg komputera

2) jest to męczące. Po 15 minutach sam byś zaczął machać tymi łopatkami 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Czarne_Koronkowe zachowanie skrzyni jest takie samo na tempomacie? Czy jadąc jak lekko odpuścisz gaz i potem dociśniesz to obroty spadają?

Byłem dzisiaj na przeglądzie i zapytałem o ten problem, to nie mieli zgłoszenia, nie znają tematu, za mało aut, nikt podczas jazd testowych nie zwrócił uwagi. Mieli tylko sugestie jak na początku tego wpisu dałem. Pewnie niedopatrzenie w oprogramowaniu skrzyni. Dziwne, że nikt na to nie wpadł. Niestety nie miałem dzisiaj czasu wziąć auta do testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, aflinta napisał:

@Czarne_Koronkowe zachowanie skrzyni jest takie samo na tempomacie? Czy jadąc jak lekko odpuścisz gaz i potem dociśniesz to obroty spadają?

Byłem dzisiaj na przeglądzie i zapytałem o ten problem, to nie mieli zgłoszenia, nie znają tematu, za mało aut, nikt podczas jazd testowych nie zwrócił uwagi. Mieli tylko sugestie jak na początku tego wpisu dałem. Pewnie niedopatrzenie w oprogramowaniu skrzyni. Dziwne, że nikt na to nie wpadł. Niestety nie miałem dzisiaj czasu wziąć auta do testów.

na tempomacie jest to samo. Nie próbowałem odpuszczenia i dodania gazu. Raczej zawsze robie na odwrót - odpuszczam delikatnie na koniec ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem parokrotnie wcześniej w tym wątku:

W dniu 20.02.2020 o 14:21, Michał W. napisał:

 

Nie jeździłem E-Boxerem ale z tego co czytam to w moim Forku SJ MY19 (ostatnie zmiany wprowadzone w tej generacji) skrzynia na drogach szybkiego ruchu zachowuje się podobnie, czyli po ustawieniu tempomatu powiedzmy na 140 km/h i przełączeniu skrzyni na "manual' jest piątka zamiast szóstki (nie pamiętam dokładnych obrotów). A po wbiciu ręcznie szóstki obroty spadają ale auto na ostatnim przełożeniu nie przyśpiesza a jedynie utrzymuje prędkość i tak samo jest przy niższych prędkościach (120-110, niżej nie sprawdzałem) oraz w przypadku wzniesienia drogi też nie daje rady i słabnie, trzeba redukować by nie zwalniać.

Szóstka w SJ działa podobnie jak nadbieg i podejrzewam, że tak samo jest z siódemką w E-Boxer.

 

i innym:

 w moim SJ MY19 skrzynia działa tak samo jak u @Czarne_Koronkowe ale nie jest to dla mnie problemem. Podczas jazdy ze stała prędkością na drodze szybkiego ruchu jeśli przeszkadzają mi wyżej opisane problemy z E-Boxera to daje na manual i wbijam ręcznie najwyższe przełożenie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Michał W. napisał:

daje na manual i wbijam ręcznie najwyższe przełożenie. ;)

Wszystko fajnie, ale jak się rozleniwie, zapomnę zrzucić i przyspieszam wciskając się na lewy pas to zaczynam się zastanawiać co jest grane, czemu to nie jedzie. Wiec wolałbym żeby to samo działo się na trybie automatycznym - żeby sam zrzucal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwrocilem uwage na podobny problem z dziwnym zachowaniem skrzyni w Foresterze E-Boxer podczas mojej jazdy probnej - jazda autrostrada przy stalej predkosci, a obroty skakaly od 2.500 - 4.500 przy leciutkim tylko dodaniu gazu. Przejechalem tak paredziesiat kilometrow autostrada i odechcialo mi sie utrzymywania autostradowych predkosci.

 

Obroty wzrastaly nieproporcjonalnie do wcisniecia pedalu gazu; odnioslem wrazenie jakby mocy bylo za malo i silnik musial to nadrabiac przez krecenie do wyskokich obrotow. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Christoph napisał:

Zwrocilem uwage na podobny problem z dziwnym zachowaniem skrzyni w Foresterze E-Boxer podczas mojej jazdy probnej - jazda autrostrada przy stalej predkosci, a obroty skakaly od 2.500 - 4.500 przy leciutkim tylko dodaniu gazu. Przejechalem tak paredziesiat kilometrow autostrada i odechcialo mi sie utrzymywania autostradowych predkosci.

 

Obroty wzrastaly nieproporcjonalnie do wcisniecia pedalu gazu; odnioslem wrazenie jakby mocy bylo za malo i silnik musial to nadrabiac przez krecenie do wyskokich obrotow. 

Myślałem, że skrzymia w E-Boxer pracuje jak w moim SJ ale jednak u mnie obroty nie falują a jedynie CVT nie wrzuca najwyższego przełożenia gdy tego oczekujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ketivv napisał:

pytanie w jakim cyklu pracuje silnik spalinowy w konstrukcji e-Boxer ?

W cyklu „desperacko walczę o utrzymanie prędkości pomimo nadwagi i niedoborów mocy” ;)

A poważnie... przykro się czyta, ze auto przy przelotowej prędkości autostradowej tak się zachowuje. Może powinien być, wzorem wyszydzanego przez Pana Andrzeja pomysłu Volvo na elektroniczne ograniczenie prędkości do 180, ogranicznik? Choć jak czytam to w sumie jest... po 15 minutach odechciewa Ci się wycia silnika i jedziesz 120. I znów dbałość o bezpieczeństwo :)

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Tsunetomo napisał:

W cyklu „desperacko walczę o utrzymanie prędkości pomimo nadwagi i niedoborów mocy” ;)

A poważnie... przykro się czyta, ze auto przy przelotowej prędkości autostradowej tak się zachowuje. Może powinien być, wzorem wyszydzanego przez Pana Andrzeja pomysłu Volvo na elektroniczne ograniczenie prędkości do 180, ogranicznik? Choć jak czytam to w sumie jest... po 15 minutach odechciewa Ci się wycia silnika i jedziesz 120. I znów dbałość o bezpieczeństwo :)

 

Leci 200, wiec kagańca nie ma. Silnik nie walczy desperacko o utrzymanie prędkości, bo pisałem, ze na 7 biegu radzi sobie spokojnie. Liczyłem na to, ze to jakiś problem wieku dziecięcego, ale skoro piszecie ze MY19 tez to miał to mi smutno ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Leci 200, wiec kagańca nie ma. Silnik nie walczy desperacko o utrzymanie prędkości, bo pisałem, ze na 7 biegu radzi sobie spokojnie. Liczyłem na to, ze to jakiś problem wieku dziecięcego, ale skoro piszecie ze MY19 tez to miał to mi smutno ;) 

Myśle, ze po prostu nie rozumiesz jak obsługuje się skrzynię CVT Subaru. Pomoc może SJS albo kilkugodzinna  sesja szkoleniowa z Panem Andrzejem ;) 

Swoją droga ciekawe, jaka jest droga hamowania tego auta jak leci 200... pewnie na suchym już za 200 metrów będzie stał, o ile coś nie wyhamuje go wcześniej ;)

 

Edytowane przez Tsunetomo
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Michał W. napisał:

w moim SJ MY19 skrzynia działa tak samo jak u @Czarne_Koronkowe ale nie jest to dla mnie problemem. Podczas jazdy ze stała prędkością na drodze szybkiego ruchu jeśli przeszkadzają mi wyżej opisane problemy z E-Boxera to daje na manual i wbijam ręcznie najwyższe przełożenie. ;)


W sensie, że masz prawie 4000 obr/min przy stałej prędkości 140 km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Silnik nie walczy desperacko o utrzymanie prędkości, bo pisałem, ze na 7 biegu radzi sobie spokojnie.


Nie wiem jak jest w nowym Forku, w XV najwyższe przełożenie automat używa tylko mniej więcej do 110 km/h. Powyżej redukuje do niższego biegu.

Co ciekawe inne obroty utrzymuje w tych samych warunkach i tej samej prędkości w czasie jazdy z wyłączonym i włączonym aktywnym tempomatem. Na tempomacie są nieco wyższe.
 

Na ręcznie wbitym najwyższym biegu da się jechać 140 km/h tylko pod warunkiem, że nie wieje i nie jest nawet minimalnie pod górkę. Inaczej samochód zwalnia. Brakuje momentu.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leci 200, wiec kagańca nie ma. Silnik nie walczy desperacko o utrzymanie prędkości, bo pisałem, ze na 7 biegu radzi sobie spokojnie. Liczyłem na to, ze to jakiś problem wieku dziecięcego, ale skoro piszecie ze MY19 tez to miał to mi smutno  


A jak leci 200 to jakie ma obroty, może jak ma 145 albo 135 jest inaczej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...