Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, radiolog napisał:

czy lepiej dokupić jakiegoś asystenta jazdy nocnej?

1. Merc, Audi, BMW oferują tylko dla swoich wyższych wersji "nightvision" za dopłatą ok. 10kzł. 

2. to jest lipa: https://www.youtube.com/watch?v=lSiyzBGheLI to w nocy nie działa, bo ta kamera ma wbudowany generator szumu do celów cywilnych, czyli nie ma użytecznej funkcji nightvision - gdy jest mała różnica temperatur, to widać tylko szum. Latem gdy mocno w dzień się tło nagrzało to wieczorem jest duży kontrast termiczny, to coś widać, ale wiosna/jesień gdy jest mglisto i mały kontrast termiczny to ta kamera nie pokaże nic.

3. u chińczyków na Alibaba jest coś takiego jak Yuxunion model N102 lub z nagrywarką N201 i doświetlaczem laserowym, nawet na youtobe są jakieś filmy jak to działa. To jest fajne bo działa na długim zakresie podczerwieni, czyli można montować wewnątrz kabiny i szyba nie przeszkadza, szyba nie jest ograniczeniem dla tej długości podczerwieni

4. A są jakieś inne propozycje na rynku? 

Edytowane przez Licho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Lisek napisał:

Tylko co to za jazda:) Ja raczej tak bliżej 160 km/h a wtedy już mamy 11,6 i więcej. Piłowanie lub but w podłodze to wskazuje 13,5-15,4.

Im dłużej jeżdze OBK dochodzę do wniosku że jestem w stanie zaakceptować jego subiektywna dynamikę tym ,że mam w domu XT18 i w razie potrzeby mogę pojechać czymś szybszym:)

No tak myślałem kiedy minie faza „jestem w stanie z tym żyć” i przyjdzie „kurde mam auto które nie jedzie”. Been there, did that ;)

OBK 2,5 pomimo swoich licznych zalet jest autem do statecznej jazdy. E-Boxer tym bardziej. 
ciekawe, jak te E-boxery będę trzymać wartość vs klasyczne 2,0, które raczej jest pod tym względem Ok. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, radiolog napisał:

Kurcze, że też do autotestu i wyrażenia opinii muszę czekać do kwietnia, jakoś przeżyję

Nie wiem jak jest faktycznie w E-Boxer ale u mnie w SJ mimo podobnej charakterystyki pracy skrzyni nie dostrzegam, żadnego problemu w jej działaniu, więc może nie będzie aż tak źle. ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teście Forestera dziennikarze Auto Świata potwierdzają to o czym pisał Kolega @Czarne_Koronkowe - wysokie obroty silnika przy 140 km/h.

 

Źródło: LINK

 

"(...) Także podróżowanie z autostradową prędkością nie należy do przyjemności, bo przy 140 km/h silnik utrzymuje aż 3500 obr./min i do uszu podróżnych dociera nieprzyjemne jego buczenie. Wówczas każde, nawet najmniejsze wzniesienie powoduje automatyczny wzrost obrotów i kolejne niezbyt przyjemne wrażenia akustyczne(...)."

 

Zastanawiam się, dlaczego tak jest?  Wszystkie benzynowe wolnossące Subaru z CVT którymi do tej pory jeździłem miały wyjątkowo niskie obroty przy prędkościach autostradowych (Forester SJ, nowy XV, Outback) - sporo poniżej 3000 obr/min przy 140 km/h. 

 

Co w nowym Forku poszło nie tak? Silnik po dostosowaniu do nowych norm emisji spalin ma mniejszy moment obrotowy przy niższych obrotach i dlatego ma tak zestopniowane przełożenia? 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, radiolog napisał:

A nie jest tak,ze nowa skrzynia musi się dotrzeć i powiedzmy po 2-3 tys pracuje już normalnie?

 

Na podstawie doświadczeń z trzema wyżej opisanymi samochodami, niczego takiego nie zauważyłem. Od samego początku skrzynie pracują tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, spawalniczy napisał:

Co w nowym Forku poszło nie tak? Silnik po dostosowaniu do nowych norm emisji spalin ma mniejszy moment obrotowy przy niższych obrotach i dlatego ma tak zestopniowane przełożenia? 

Przypuszczam, że wynika to nie ze zmian w silniku a w przeprogramowaniu skrzyni (pewnie ze względu na nowe normy) bo mój Forester SJ jadąc 140 km/h na automacie faktycznie ma wysokie obroty ale po ręcznym wbiciu "szóstki" obroty spadają poniżej 3000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Michał W. napisał:

Przypuszczam, że wynika to nie ze zmian w silniku a w przeprogramowaniu skrzyni (pewnie ze względu na nowe normy) bo mój Forester SJ jadąc 140 km/h na automacie faktycznie ma wysokie obroty ale po ręcznym wbiciu "szóstki" obroty spadają poniżej 3000.

 

14 minut temu, spawalniczy napisał:

XV po ręcznym wbiciu siódmego przełożenia:

 

9F53A878-1EE9-47D4-843D-5710D8948D38.jpeg.d3273e348b8d456903f4303f975e32ed.jpeg

Wszystko fajnie. U mnie Jest tak samo, tylko chyba mając automat nie chodzi o to żeby ręcznie wbijać ten ostatni bieg :) Oczekiwałbym, ze skrzynia (zwłaszcza CVT) szybko będzie reagować na zmianę warunków i wyrazie czego zwiększy sobie obroty jeśli napotka na opór. Jednak widze, ze działa ona zdecydowanie bardziej „zero - jedynkowy” niż w FXT. Tzn zdecydowanie mniej płynnie zmienia obroty. Bardziej przypomina klasyczny automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, podałem to tylko jako przykład różnicy.

 

6 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Jednak widze, ze działa ona zdecydowanie bardziej „zero - jedynkowy” niż w FXT. Tzn zdecydowanie mniej płynnie zmienia obroty.

 

Bo "szuka" momentu obrotowego. FXT miał go pod dostatkiem przy niższych obrotach i skrzynia nie musiała redukować.

 

Outback 2,5 miał momentu trochę więcej niż silniki 2,0 i na autostradzie jechał na najwyższym przełożeniu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to ostatnie wirtualne przełożenie przypomina "nadbieg" stosowany w dawnych czasach do obniżenia obrotów silnika i spalania, na którym też nie było możliwości przyśpieszania a jedynie utrzymywanie prędkości w idealnych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Wszystko fajnie. U mnie Jest tak samo, tylko chyba mając automat nie chodzi o to żeby ręcznie wbijać ten ostatni bieg :) Oczekiwałbym, ze skrzynia (zwłaszcza CVT) szybko będzie reagować na zmianę warunków i wyrazie czego zwiększy sobie obroty jeśli napotka na opór.

To prawda...w Subaru nawet starsze AT przed CVT reagowały na zmianę obciążenia ale kiedy był zapas momentu.

Czasem w hybrydzie Lexusa RX silnik, zupełnie bez uprzedzenia, potrafi wejść na wyższe obroty... ale pewnie doładowuje wtedy baterie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2020 o 09:45, RoadRunner napisał:

A u mnie na osiedlu gdzie jest 40, miejscami strefa, najszybciej jeżdżą Fabie HTP i paździochy TDI. Na bank stuningowane pod 300 KM bo przecież nikt nie łamie przepisów mając 100 KM.

 

Jak wniosek ? Ano taki, że jedno z drugim ma tyle wspólnego co astrologia z astronomią. Mówienie, że kupuje się szybkie auta po to aby szybko nimi jeździć to jak mówienie, że na siłownię chodzi się głównie po to aby potem komuś w ryj dać. :facepalm:

 

No to ilustracja 

 

Ciekawe, czy to forumowicz, bo świnka na lusterku jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, radiolog napisał:

 

No to ilustracja 

 

Ciekawe, czy to forumowicz, bo świnka na lusterku jest

No, a wszyscy sędziowie to złodzieje bo 20 lat temu jeden ukradł kiełbasę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na yt występuje taka funkcja jak przewijanie i można sobie w skrócie obejrzeć czy coś ciekawego jest. Zresztą jak poczyta się ten temat to nawet i taki film da się przetrwać :)

Edytowane przez Kukson
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...