Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, radiolog napisał:

2,5 litra chyba i przy 130 km/h to jakies ma 2000 rpm, a przy 140 km/h to jakies 3100 rpm, w eboxerze pewnie brakuje tych kilku koni i obroty są wyższe , to raczej nie oprogramowanie cvt


Bardziej brakuje momentu przy niższych obrotach. Outback 2,5 przy licznikowych 140 km/h miał w trybie „I” mniej więcej 2600 obr/ min. Forester ma większe opory powietrza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, radiolog napisał:

ale 2,5 litra chyba i przy 130 km/h to jakies ma 2000 rpm, a przy 140 km/h to jakies 3100 rpm

 

Dziwnie to wygląda, bo na obu zdjęciach licznik jest na 140, poza tym taki skok obrotów przy 10 km/h różnicy? Raczej niemożliwe w takich samych warunkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, TomekNN napisał:

Aż na tyle się nie znam, ale większość producentów po prostu dołożyła GPF do istniejących modeli silników i dalej sprzedaje w EU, ot choćby Mitsubishi wolnossące 2.0, dalej to samo po wrześniu zeszłego roku.

 

GPF musi być żeby nie emitować cząstek sadzy, a co do CO2 to jak @aflinta napisał, dużym koncernom łatwiej "rozrzedzić" poziom emisji mając w ofercie również małe auta, elektryki itd. Subaru musi pójść w elektryki albo zniknie z EU, e-boxer to zdecydowanie za mało bo emituje CO2 grubo powyżej normy. Wystarczy porównać ze wspomnianym ASX, który bez żadnych wspomagaczy elektrycznych ma emisję jak XV e-boxer 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, GREGG napisał:

GPF musi być żeby nie emitować cząstek sadzy, a co do CO2 to jak @aflinta napisał, dużym koncernom łatwiej "rozrzedzić" poziom emisji mając w ofercie również małe auta, elektryki itd. Subaru musi pójść w elektryki albo zniknie z EU, e-boxer to zdecydowanie za mało bo emituje CO2 grubo powyżej normy. Wystarczy porównać ze wspomnianym ASX, który bez żadnych wspomagaczy elektrycznych ma emisję jak XV e-boxer 

 

"duzi' mają tez inne normy do spełnienia a "mali" jak Subaru łagodniejsze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, ketivv napisał:

"duzi' mają tez inne normy do spełnienia a "mali" jak Subaru łagodniejsze 

Owszem, znalazłem taki unijny dokument - sam go nawet cytowałem na forum (choć nie potrafię znaleźć jak to się przekłada na konkretne wymogi emisji), niemniej Subaru nie sprzedaje w EU samochodów małych, nie sprzedaje diesli, nie ma praktycznie aut z napędem na jedną oś, nie współdzieli emisji z innym producentem - w świetle wymogów EU odnośnie emisji jest w bardzo trudnym położeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, aflinta napisał:

Owszem, znalazłem taki unijny dokument - sam go nawet cytowałem na forum (choć nie potrafię znaleźć jak to się przekłada na konkretne wymogi emisji), niemniej Subaru nie sprzedaje w EU samochodów małych, nie sprzedaje diesli, nie ma praktycznie aut z napędem na jedną oś, nie współdzieli emisji z innym producentem - w świetle wymogów EU odnośnie emisji jest w bardzo trudnym położeniu.

 

https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en

 

"Manufacturers responsible for fewer than 300 000 new passenger cars registered in the EU in a given year may benefit from exemptions or derogations.

More specifically:

  • Manufacturers responsible for between 10 000 and 300 000 cars registered per year (“niche” manufacturers) can apply for a derogation target for the years 2012-2019 equal to a 25% reduction from their 2007 average emissions, and a derogation target from 2020 on of a 45% reduction from the 2007 level.
  • Manufacturers responsible for between 1 000 and 10 000 cars registered per year (“small volume” manufacturers) can propose their own derogation target, which has to be approved by the Commission based on the criteria set in the Regulation.
  • Manufacturers responsible for fewer than 1 000 cars registered per year are exempted from meeting a specific emissions target, unless they voluntarily apply for a derogation target."

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aflinta napisał:

Znam ten tekst, chodzi mi o konkrety - nie znam poziomu emisji z 2007 r. 

 

per analogiam, przyjmijmy, że obecna średnia CO2 dla Subaru w EU to 150 g/km i jest to obecne minimum do jakiego udało im się zjechać po cięciu oferty i innych zabiegach żeby zmieścić się w limicie 45% średniej emisji z 2007 r 

 

jeśli obecne 150 g/km to 45% średniej z 2007 wynikało by z tego że za 2007 średnia Subaru oscylowała w okolicach 222 g CO2/km

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się ma do obecnie wymaganych 95g/km? Bo rozumiem, że każdy producent startował z innego poziomu emisji flotowej (np. Fiat i Mercedes), jeżeli obniżali swoją względną emisję, to jak to się ma do bezwzględnego wymogu jaki jest obecnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ketivv napisał:

przyjmijmy, że obecna średnia CO2 dla Subaru w EU to 150 g/km

 

Chyba zbyt optymistyczne założenie. Modele sprzedawane teraz w Polsce mają emisję na poziomie 180-190 g, w innych krajach EU nic mniej emisyjnego nie ma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aflinta napisał:

Jak to się ma do obecnie wymaganych 95g/km? Bo rozumiem, że każdy producent startował z innego poziomu emisji flotowej (np. Fiat i Mercedes), jeżeli obniżali swoją względną emisję, to jak to się ma do bezwzględnego wymogu jaki jest obecnie?

 

rozumiem, że najbardziej restrykcyjne przepisy dotyczą producentów którzy są zaliczani do "dużych" ich średnia flotowa jest z góry ustalona w g/km a nie w odniesieniu do % z lat zeszłych 

dla "niszowych" małych itp. zwał jak zwał warunki są złagodzone 

 

26 minut temu, GREGG napisał:

Chyba zbyt optymistyczne założenie. Modele sprzedawane teraz w Polsce mają emisję na poziomie 180-190 g, w innych krajach EU nic mniej emisyjnego nie ma 

 

możliwe, przyjąłem wartość na szybko a i dokładnego wyliczenia jak i sposobu wyliczenia nie znam, co do istoty rozumiem, że wszelkie zabiegi Subaru miały spowodować zejście o te 45% 

 

zresztą zrobiłem błąd w wyliczeniu bo to jest redukcja o 45% czyli 

2 godziny temu, ketivv napisał:

jeśli obecne 150 g/km to 45% średniej z 2007 wynikało by z tego że za 2007 średnia Subaru oscylowała w okolicach 222 g CO2/km

 

powyższe jest błędne 

 

jeśli obecne 150 g/km to redukcja o 45% średniej z 2007 wynikało by z tego że za 2007 średnia Subaru oscylowała w okolicach 272 g CO2/km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ketivv napisał:

 

(...) 7 wynikało by z tego że za 2007 średnia Subaru oscylowała w okolicach 272 g CO2/km

 

 

chyba troszke za wysokie wartosci... az sprawdzilem w starych broszurach emisje poszczegolnych europejskich Subarakow MY'07 i wyniki najbardziej paliwozernych aut prezentuja sie tak:

 

- Legacy & OBK 3.0 H6: 231 g/km

- Impreza WRX 2.5T: 244 g/km

- Impreza WRX STI 2.5T: 257 g/km

- Legacy Spec.B 3.0 H6 6MT: 286 g/km

- Tribeca 3.0 H6: 291 g/km ( :blink::yahoo: )

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

chyba troszke za wysokie wartosci... az sprawdzilem w starych broszurach emisje poszczegolnych europejskich Subarakow MY'07 i wyniki najbardziej paliwozernych aut prezentuja sie tak:

 

- Legacy & OBK 3.0 H6: 231 g/km

- Impreza WRX 2.5T: 244 g/km

- Impreza WRX STI 2.5T: 257 g/km

- Legacy Spec.B 3.0 H6 6MT: 286 g/km

- Tribeca 3.0 H6: 291 g/km ( :blink::yahoo: )

 

też to biorę pod uwagę, że średnia emisja sprzedanych Subaru w EU za 2007 wcale nie była tak wysoka i powiedzmy, że było to średnio 230 g CO2/km

 

wobec tego obecnie, przyjmując 45% mniej musiałoby to być 127 g CO2/km a tak nisko to w obecnej ofercie nie wygląda 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, RoadRunner napisał:

Dla szukających sensacji: takowych nie ma. 0-100 brak, 0 - 200 - także ;)

 

Czy da się regulować temp jakimś fizycznym przełącznikiem/pokrętłem czy trzeba w menu wchodzić ?

Żebym to ja jeszcze niemiecki znał...

 

nigdzie w menu nie wchodzisz- to nie volvo, tutaj klime ustawiasz wszystko z poziomu pokręteł i przycisków bezpośrednio do tego dedykowanych... i to też było jednym z powodów że nie wybrałem XC40 :)

Edytowane przez emdzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, emdzy napisał:

Żebym to ja jeszcze niemiecki znał...

 

nigdzie w menu nie wchodzisz- to nie volvo, tutaj klime ustawiasz wszystko z poziomu pokręteł i przycisków bezpośrednio do tego dedykowanych... i to też było jednym z powodów że nie wybrałem XC40 :)

 System w Volvo jest bardzo prosty, po chwili zaznajomienia  nie ma problemu. Ustawienie klimy masz pod ręka na tablecie. Byly czasy, ze smartfon dotykowy tez budził opór purystów i tkwili w takich śmiesznych zabawkach z klawiaturką fizyczna a nie dotykowa. Ale każdy wybiera co mu pasuje i co lubi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Byly czasy, ze smartfon dotykowy tez budził opór purystów i tkwili w takich śmiesznych zabawkach z klawiaturką fizyczna a nie dotykowa. Ale każdy wybiera co mu pasuje i co lubi. 

Mając smartfona zazwyczaj nie muszę skupiać uwagi na drodze. Inna sprawa, że zbyt często nie muszę zmieniać temperatury (zimą może dwa razy).

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Ustawienie klimy masz pod ręka na tablecie.

 

 

sredniowiecze  ;)

w bmw moge ustawiac klime paszczowo i to nawet sprawnie dziala (w odroznieniu od wywolania telefonu ktore im slabo wyszlo)

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, OBK CVT napisał:

 

 

sredniowiecze  ;)

w bmw moge ustawiac klime paszczowo i to nawet sprawnie dziala (w odroznieniu od wywolania telefonu ktore im slabo wyszlo)

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

W XV (zapewne w nowym Forku też) również można zrobić to głosem - niestety nie po polsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, OBK CVT napisał:

 

 

sredniowiecze  ;)

w bmw moge ustawiac klime paszczowo i to nawet sprawnie dziala (w odroznieniu od wywolania telefonu ktore im slabo wyszlo)

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Fajne, czekam na GLB, ciekawe czy „Hej Mercedes” tez dobrze działa.

Swoja droga ustawienie klimy mam na 22 auto i oprócz poszukania na początku optymalnej temperatury (każde aut ma jakoś inaczej) nie zmieniłem ani razu. Naprawdę ludzie tak często to zmieniają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, OBK CVT napisał:

mam nowego starego forka i tego nie mam  :mellow:

To jest zaszyte w nowym systemie multimediów obsługującym AA i ACP (Harman Gen 3 i nowsze). Ale wiele nie tracisz, bo o ile system jest dosyć wymagający co do wymowy angielskiego (dzielą go lata świetlne do poziomu rozpoznawania mowy google) to odwzajemnia się dosyć sztucznym brzmieniem syntetycznego głosu - jakaś dekada z tym co obecnie oferuje rzeczone wcześniej google. 

W zasadzie pozostaje ubolewać nad tym, że Android Auto (z którego głównie korzystam) całą integrację ze stacją multimedialną ogranicza do wyświetlania treści i nie ma możliwości zaprząc go do działań takich jak zmiana temperatury. Ale to wina w sumie AA a nie samochodu. 

 

59 minut temu, Tsunetomo napisał:

Swoja droga ustawienie klimy mam na 22 auto i oprócz poszukania na początku optymalnej temperatury (każde aut ma jakoś inaczej) nie zmieniłem ani razu. Naprawdę ludzie tak często to zmieniają?

To już kwestia ilu kierowców ma dane auto, czasem może zależeć od samopoczucia w danym dniu, tego czy się jest po aktywności fizycznej czy może na skraju hipotermii ;) Czasem też od nasłonecznienia (choć czujnik stosowny jest, to w pewnych warunkach nie zawsze to działa zgodnie z oczekiwaniami). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...