Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

49 minut temu, radiolog napisał:

 


A jak leci 200 to jakie ma obroty, może jak ma 145 albo 135 jest inaczej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Maksymalne - przecież był but w podłodze. I tak zdążyłem dojechać do Dortmundu zanim się rozpędził do tej prędkości - Niemcy mi się skończyły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w moim OBK 2.5 jadąc S8 trasa Wrocław-Warszawa, tempomat 140km/h rzadko kiedy spalanie przekracza 10l/100km z całej trasy...ot ekologia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Gazik napisał:

To kwestia głównie aerodynamiki - Forek bardzo nie lubi predkosciemoji6.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

No nie wiem...fakt za dużo tym nie jechałem. objechałem AOW i trochę A4 na jeździe testowej ale nie miałem takiego wrażenia, owszem wyje, wbija się na obroty, ale prędkości raczej się nie boi.

 

 

13 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Odmawiam udzielenia odpowiedz :P 11.6

ale tak jak wspomniałem trochę bawiłem się praca skrzyni.

mimo wszystko poniżej 11 wydaje się być nierealne 

jazda próbna AOW i A4 skakanie z prędkościami między 80-160, od gazu w podłogę do gwałtownego hamowania po 60km pokazało 11.2. zobaczymy jak wyjdzie żonie po mieście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może, 3800-4000 obr/min to wynik tego, że w tym zakresie najefektywniej spala mieszankę paliwa z powietrzem było nie było to okolice max momentu obrotowego 

a co do ekologii to jedna sprawa ile CO2 (czyli zużycie paliwa) a druga co dodatkowo wydobywa się z rury wydechowej im dalej od idealnego spalania tym więcej zanieczyszczeń w spalinach

 

kolejna sprawa to nasze 140 km/h +10 czyli finalnie 150 km/h w bardzo dużej części EU ograniczenia na autostradach są o 20-30 km niższe i może tak został zoptymalizowany 

 

no i last but not least Forek jaki by nie był to nie jest "autostradowe auto" pewnie w wielu innych miejscach z nawiązką zwraca "autostradowe niewygody"

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, McSudi napisał:

To w moim OBK 2.5 jadąc S8 trasa Wrocław-Warszawa, tempomat 140km/h rzadko kiedy spalanie przekracza 10l/100km z całej trasy...ot ekologia

Tylko co to za jazda:) Ja raczej tak bliżej 160 km/h a wtedy już mamy 11,6 i więcej. Piłowanie lub but w podłodze to wskazuje 13,5-15,4.

Im dłużej jeżdze OBK dochodzę do wniosku że jestem w stanie zaakceptować jego subiektywna dynamikę tym ,że mam w domu XT18 i w razie potrzeby mogę pojechać czymś szybszym:)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza, natomiast chodziło w tym wypadku o porównanie z E-boxerem, który z zasady ma być bardziej Eco ze względu na zastosowaną technologię, a mimo słabszego silnika wypada znacznie gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Lisek napisał:

To po co ładować e-boxer do Suva który jeździ tylko po mieście? Przydałby się sedan albo kombi jak Levorg. Osiągi mogłyby być lepsze a i spalanie nieco niższe.

Pakują to co mają jak najbardziej oszczędnego pod względem emisji do najlepiej sprzedających się im aut na starym kontynencie - czyli Forester i XV. Levorg jest niszowy, podobnie jak Impreza - ich łączna sprzedaż jest dwa i pół raza niższa, niż OBK.

Pamiętać należy, że e-Boxer to reanimowany napęd z Crosstrek Hybrid - żadna nowość nad którą pracowali w pocie czoła, prawdopodobnie opracowanie lepszego napędu było nieopłacalne z ich punktu widzenia, albo zajmie więcej czasu. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aflinta napisał:

prawdopodobnie opracowanie lepszego napędu było nieopłacalne z ich punktu widzenia, albo zajmie więcej czasu. 


Albo zaimplementują napęd z hybrydowych Toyot na co po cichu liczę   

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lisek napisał:

Tylko co to za jazda:) Ja raczej tak bliżej 160 km/h a wtedy już mamy 11,6 i więcej.

Da się ustawić tempomat w OBK na 160km/h ...pytam bo w Legacach 3.6 miałem limit ustawienia do jakiś 85-90mph około 140km/h?

17 minut temu, Lisek napisał:

To po co ładować e-boxer do Suva który jeździ tylko po mieście?

Taki "trynd" ;) ... hybrydowy  Lexus RX h  ....spalanie w mieście 7-8l autostrada 10-11l przy 120-140km/h

6 minut temu, aflinta napisał:

że e-Boxer to reanimowany napęd z Crosstrek Hybrid - żadna nowość nad którą pracowali w pocie czoła

No jest parę zmian w stosunku do 1 generacji hybrydy z Cosstreka ....począwszy od rodzaju baterii a na silniku kończąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Odmawiam udzielenia odpowiedz :P 11.6

ale tak jak wspomniałem trochę bawiłem się praca skrzyni.

mimo wszystko poniżej 11 wydaje się być nierealne 

 

To jeszcze, o ile masz już jakieś pomiary, powiedz ile pal realnie w trybie miejskim? Bo ja rozumiem że w trasie może palić ciut więcej niż nie hybryda, ze względu na wagę, i nieefektywność takiego napędu na autostradzie, ale w mieście to choćby hybrydowe rav4 palą mniej niż nie-hybrydy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Xawery1939 napisał:

Da się ustawić tempomat w OBK na 160km/h ...pytam bo w Legacach 3.6 miałem limit ustawienia do jakiś 85-90mph około 140km/h?

Taki "trynd" ;) ... hybrydowy  Lexus RX h  ....spalanie w mieście 7-8l autostrada 10-11l przy 120-140km/h

No jest parę zmian w stosunku do 1 generacji hybrydy z Cosstreka ....począwszy od rodzaju baterii a na silniku kończąc

Da się do 180km/h.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z innej beczki najnowszy eye-sight pracuje też w podczerwieni, czy tylko światło widzialne, czy w nocy i mgle lepiej nie używać aktywnego tmpomatu?

Są jakieś szanse na ostrzeżenie o wyskakującym w nocy jeleniu z krzaków, czy lepiej dokupić jakiegoś asystenta jazdy nocnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, radiolog napisał:

A z innej beczki najnowszy eye-sight pracuje też w podczerwieni, czy tylko światło widzialne, czy w nocy i mgle lepiej nie używać aktywnego tmpomatu?

Są jakieś szanse na ostrzeżenie o wyskakującym w nocy jeleniu z krzaków, czy lepiej dokupić jakiegoś asystenta jazdy nocnej?

W nocy działa a we mgle wyłącza się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, radiolog napisał:

A z innej beczki najnowszy eye-sight pracuje też w podczerwieni, czy tylko światło widzialne, czy w nocy i mgle lepiej nie używać aktywnego tmpomatu?

Są jakieś szanse na ostrzeżenie o wyskakującym w nocy jeleniu z krzaków, czy lepiej dokupić jakiegoś asystenta jazdy nocnej?

nie słyszałem żeby Subaru oferowało asystenta jazdy nocnej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...