Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

Oszczednosci rzedu 1-2 /l/100 km sa WG MNIE pomijalne. Przesiadłem sie w grudniu z STi na OBK . Roznica w spalaniu w moich warunkach wynosi 7-8l/100km i to sa realne wyniki/oszczednosci. WG MNIE to czy auto pali 10,854 l czy 11,948 l nie ma wiekszego znaczenia kiedy ogolna dynamika jest słaba.

Test porownawcze WG MNIE tez nie maja wielkiego znaczenia bo po pierwsze porownujemy E-boxer do MY19 2,0NA którym był mułowaty.

Po drugie WG MNIE w tej wielkosci aucie ( i dosc drogim) wyniki powyzej 10s do 100 km/h sa po prostu nieakceptowalne nawet jezeli pokazujemy w tescie na YT ze jest lepiej od poprzedniego modelu ktory jak napisalem wczesniej nie grzeszyl dynamika.

Forester E-boxer (ktorym na pewno sie przejade podczas najblizszej wizyty w ASO) przy 4 osobach na pokładzie,pełnym bagazniku i ew boxie dachowym bedzie sie nadawal tylko do toczenia sie na tempomacie po autostradzie przy przepisowych 140km/h a i tu spali podobnie do poprzedniego modelu.

Niby nic złego ale WG MNIE kiepska to swiadomosc ze nie moge w zaden sposob skorzystac z potencjalu jezdno-trakcyjnego  auta bo w fabryce zapomnieli zamontowac silnik:) O jazdach zaladowanym autem na kretych/bocznych drogach i ew probach przyspieszania boje sie myslec:)

Czasy ekoterroryzmu sa ciezkie dla kazdej marki ale w tej kwestii ewidentnie Subaru nie daje rady. Kupilem w grudniu moje 5-te Subaru i kto wie czy nie ostatnie.Troche z sentymentu,troche chlodna kalkulacja i ocena tego co auto oferuje ze ta cene bo tu jest wrecz bezkonkurencyjne

Nie moge jednak zrozumiec brak systemu HK(ktory byl w MY18) , skandalicznej jakosci skory na fotelu kierowcy ktora po miesiacu uzytkowania wyglada jak w 10 letnim aucie z niemieckiego importu  czy tez np takiej pierdoły jak samo skladajace sie lusterka po zamknieciu auta.

Leasing mam na 4 lata ,pewnie po 2,5-3 zaczne sie rozgladac za czyms nowym. Za te x lat dobrze wyposazone kombi 4x4 bedzie sie zaczynalo od 200 tys pln  jak nie wiecej.

Jezeli nadal bede musial sobie tlumaczyc ze mam super wyposazenie  (z niedomagajaca jakoscia) i naped (ktory przy braku zim nie jest juz az tak wazny)  a przez to mam slaby silnik to pomimo wielu lat spedzonych z marka Subaru pewnie  wybiore pojazd konkurencji.

 

 

  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lisek napisał:

Forester E-boxer (ktorym na pewno sie przejade podczas najblizszej wizyty w ASO) przy 4 osobach na pokładzie,pełnym bagazniku i ew boxie dachowym bedzie sie nadawal tylko do toczenia sie na tempomacie po autostradzie przy przepisowych 140km/h a i tu spali podobnie do poprzedniego modelu.

Niby nic złego ale WG MNIE kiepska to swiadomosc ze nie moge w zaden sposob skorzystac z potencjalu jezdno-trakcyjnego  auta bo w fabryce zapomnieli zamontowac silnik:) O jazdach zaladowanym autem na kretych/bocznych drogach i ew probach przyspieszania boje sie myslec:)

Z podobnych powodów kupiłem tegoroczne OBK. Jednak z 2,5 litra można wykrzesać nieco więcej siły, a przede wszystkim momentu obrotowego. Outback jest obecnie cięższy o cały JEDEN kilogram od Forestera e-boxera, napędzanego 2 litrowym silnikiem, zaś różnica w cenie podobnie wyposażonych wersji jest stosunkowo niewielka. Mam tylko nadzieję, iż zapowiadana przez Dyrekcję dłuższa przerwa we wprowadzeniu OBK EU wywołana jest pracami nad porządnym napędem hybrydowym. Cała aktualnie stosowana technologia e-boxer wydaje się wyciągniętą "spod dywanu" odpowiedzią na nagłe zaostrzenie norm emisji (liczbowe+WLTP). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Kristofor napisał:

Z podobnych powodów kupiłem tegoroczne OBK. Jednak z 2,5 litra można wykrzesać nieco więcej siły, a przede wszystkim momentu obrotowego. Outback jest obecnie cięższy o cały JEDEN kilogram od Forestera e-boxera, napędzanego 2 litrowym silnikiem, zaś różnica w cenie podobnie wyposażonych wersji jest stosunkowo niewielka. Mam tylko nadzieję, iż zapowiadana przez Dyrekcję dłuższa przerwa we wprowadzeniu OBK EU wywołana jest pracami nad porządnym napędem hybrydowym. Cała aktualnie stosowana technologia e-boxer wydaje się wyciągniętą "spod dywanu" odpowiedzią na nagłe zaostrzenie norm emisji (liczbowe+WLTP).

Mam nadzieję, że oprócz wersji OBK e-boxer będzie równolegle w ofercie wersja klasyczna.

Szkoda, że obok Forestera hybrydowego nie ma w ofercie wersji spalinowej.

Tak btw nie ruszając marek premium, Mazda jakoś radzi sobie z emisją, oferuje fajne auta z klasycznymi silnikami, podobnie Honda. Ta ma nawet w ofercie Type-R.

Myślę, że Subaru całkowicie nastawiło sie na sprzedaż aut wolnych, niedynamicznych (trudno nawet o OBK 2,4 XT powiedzieć, że jest niesamowicie dynamiczny). Zagadką jest dla mnie też silnik w OBK XT - te 260 KM produkuje bez problemu FA20. Na kiego licha 2.4? Do mocy 300KM + byłby sens, chociaż i tu Honda daje 320 KM z dwóch litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Karas napisał:

Zresztą jeżeli ktoś potrzebuje szybsze auto to nie kupuje obecnie Subaru. Nie wiem czego niektórzy tutaj nie rozumieją.  

Jest coś takiego jak przywiązanie do marki. Ktoś kiedyś kupił szybkie, niszowe Subaru i czuł się wyjątkowo. Jak komuś z czymś dobrze to ja się nie dziwię, że chce w tym stanie trwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Łukasz Czarnecki napisał:

 I taka informacja dla wszystkich Rav4 hybrid tanieje w 2020 o 7,3 %. Info potwierdzone. Swoja droga wszyscy delikatnie w górze a oni kilkanaście tysięcy w dół.

 

Będzie też rav4 plug-in - 300KM, CO2 30kilka g, 0-100 6.2s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RoadRunner napisał:

Jest coś takiego jak przywiązanie do marki. Ktoś kiedyś kupił szybkie, niszowe Subaru i czuł się wyjątkowo. Jak komuś z czymś dobrze to ja się nie dziwię, że chce w tym stanie trwać.

 

Jak to mówią - pierwszy samochód sprzedaje marketing, kolejny - serwis. Chociaż skoro oferta słaba, to i zaufanie do serwisu nie pomoże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A capable companion, but let down by its pointless hybrid range

Unfortunately, the e-Boxer powertrain just feels like an error, or at the very least a missed opportunity

Couple that with the slightly dosy gearbox and some poor mpg figures, and – disappointingly – the Forester actually becomes difficult to recommend. Make no mistake, it’s still a very capable thing, but it’s lost some of that old-school charm that we loved about the previous generation. 

https://www.topgear.com/car-reviews/subaru/forester-e-boxer/verdict

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, krist napisał:

 

A capable companion, but let down by its pointless hybrid range

Unfortunately, the e-Boxer powertrain just feels like an error, or at the very least a missed opportunity

Couple that with the slightly dosy gearbox and some poor mpg figures, and – disappointingly – the Forester actually becomes difficult to recommend. Make no mistake, it’s still a very capable thing, but it’s lost some of that old-school charm that we loved about the previous generation. 

https://www.topgear.com/car-reviews/subaru/forester-e-boxer/verdict

Sad but true...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby E-bokser kosztował co poprzednik z 2.0i lub był tylko kilka k pln droższy wtedy byłby zachwyt... B) IMO za drogi do tego co oferuje trzeba poczekać bo być może Subaru zda sobie z tego sprawę i jak w przypadku modelu XV w 2014 roku obniżą tą absurdalną cenę o przynajmniej 10 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

Gdyby E-bokser kosztował co poprzednik z 2.0i lub był tylko kilka k pln droższy wtedy byłby zachwyt... B)

 

Za cenę nowego forestera z e-boxerem lepiej wziaść obecnego outbacka, wyposażenie prawie takie same, stylistycznie na plus (bardziej spójny i wg mnie ładniejszy). Przy podobnej wadze jest też szybszy, bardziej dopracowany i z wolnossącym 2,5  litrowym silnikiem. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Paweł J. napisał:

Za cenę nowego forestera z e-boxerem lepiej wziaść obecnego outbacka, wyposażenie prawie takie same, stylistycznie na plus (bardziej spójny i wg mnie ładniejszy). Przy podobnej wadze jest też szybszy, bardziej dopracowany i z wolnossącym 2,5  litrowym silnikiem. 

Dokładnie tak. Można śmiało stwierdzić, że jest to obecnie jedyny fajny samochód Subaru w ofercie dealerskiej w PL. Pod warunkiem że sie zaakceptuje 'subiektywną dynamikę" tego auta.

  • Haha 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2020 o 12:00, Dyrekcja napisał:

Pozwolę sobie zauważyć, że moja odpowiedź dotyczyła konkretnego pytania zadanego przez konkretnego Forumowicza ( pytanie było cytowane).

Pańskie sformułowanie "co komu..." jest nieracjonalne; wyrażając swoją opinię ( którą szanuję ) powinien Pan był zapytać "po co mi ..." :)

Ponadto oszczędności w określonych warunkach ( które opisałem ) obiektywnie nie są iluzoryczne ( nawet jeżeli dla Pana takimi właśnie mogą być ...).

Trochę jest mi przykro, że pamięta Pan moje sformułowanie z czasu, gdy jeszcze nie wykonany został test porównawczy faktycznego przyspieszenia, a o samym porównaniu Pan zapomniał. Nazywania faktów "bajeczkami" nie posiada moim zdaniem wartości merytorycznej.

Rozumiem i akceptuję tak krytykę obiektywną, jak i tę odnoszącą się do własnych oczekiwań. Ale uogólnienia na zasadzie "mnie się nie podoba, więc jest to złe" nie wydają się celowe.

Sądząc po aktualnie dostępnych informacjach nie spodziewam się, aby dotarł do Europy w tym roku.

Aktualnie są jeszcze w Polsce 4 Forestery poprzedniej generacji, więc nie planujemy żadnych dodatkowych akcji dla tego modelu.

 

Pozdrowienia

L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem ze w tym roku bedzie podobna wyprzedaż co w 2019. Nawet sie już naprawiłem na starego forka. A tu klops. No cóż trzeba poszukać innego.... w grę wchodzi rav4 i outlander co byście kupili? Wiem , ze oba są z zupełnie innej bajki. Ale obie marki lubię i nic na to nie poradzę. Tak jak subaru zresztą.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Łukasz Czarnecki napisał:

Liczyłem ze w tym roku bedzie podobna wyprzedaż co w 2019. Nawet sie już naprawiłem na starego forka. A tu klops. No cóż trzeba poszukać innego.... w grę wchodzi rav4 i outlander co byście kupili? Wiem , ze oba są z zupełnie innej bajki. Ale obie marki lubię i nic na to nie poradzę. Tak jak subaru zresztą.  

Dlaczego RAV4 lub Outlander a co z Subaru?

Ja bym jednak nadal rozważał Forestera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Łukasz Czarnecki napisał:

Liczyłem ze w tym roku bedzie podobna wyprzedaż co w 2019. Nawet sie już naprawiłem na starego forka. A tu klops. No cóż trzeba poszukać innego.... w grę wchodzi rav4 i outlander co byście kupili? Wiem , ze oba są z zupełnie innej bajki. Ale obie marki lubię i nic na to nie poradzę. Tak jak subaru zresztą.  

Na Otomoto jest kilka forków wystawionych za 120+, jeśli te ogłoszenia są aktualne to przy obecnych cenach nie ma co się zastanawiać. Jest nawet jeden 2,5 z USA, ale w to bym raczej nie wchodził* bo widzę na ogłoszeniach co jest sprowadzane.

 

*nie dotyczy przypadków gdy sami w US wybieramy auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2020 o 12:00, Dyrekcja napisał:

Pozwolę sobie zauważyć, że moja odpowiedź dotyczyła konkretnego pytania zadanego przez konkretnego Forumowicza ( pytanie było cytowane).

Pańskie sformułowanie "co komu..." jest nieracjonalne; wyrażając swoją opinię ( którą szanuję ) powinien Pan był zapytać "po co mi ..." :)

Ponadto oszczędności w określonych warunkach ( które opisałem ) obiektywnie nie są iluzoryczne ( nawet jeżeli dla Pana takimi właśnie mogą być ...).

Trochę jest mi przykro, że pamięta Pan moje sformułowanie z czasu, gdy jeszcze nie wykonany został test porównawczy faktycznego przyspieszenia, a o samym porównaniu Pan zapomniał. Nazywania faktów "bajeczkami" nie posiada moim zdaniem wartości merytorycznej.

Rozumiem i akceptuję tak krytykę obiektywną, jak i tę odnoszącą się do własnych oczekiwań. Ale uogólnienia na zasadzie "mnie się nie podoba, więc jest to złe" nie wydają się celowe.

Sądząc po aktualnie dostępnych informacjach nie spodziewam się, aby dotarł do Europy w tym roku.

Aktualnie są jeszcze w Polsce 4 Forestery poprzedniej generacji, więc nie planujemy żadnych dodatkowych akcji dla tego modelu.

 

Pozdrowienia

Wiec ja na to patrzę tak. Nowy forek chodź bardzo ładny to jednak dużo droższy. Wszędzie w salonach stoją wypasione wersje za 170 kk.  W tych pieniądzach to juz mamy nieco większa ofertę na rynku. A dlaczego nowy forek odpada chodź mi sie podoba poza aspektem finansowym, a to czysto użytkowo brak kola zapasowego, mały zb. paliwa, ni to pies nito wydra jeżeli chodzi o napęd hybrydowy. Pozostawał mi stary forek.  133 kk to za wedlug mnie za tak stara konstrukcje. Wszystko już tam traci myszką. Świat poszedł mocno do przodu.  Cena 118 z przed roku byłaby w moim przekonaniu adekwatna . Na pewno bym sie skusił na nowego OBK niezależnie od ceny ale nie ma go w ofercie. Stary jest tez ok , ale nie za 180 kk. Analogicznie do starego Forka  160 kk to max. 

Toyota robi duży bonus eko na hybrydy. Dobrze wyposażoną wersje z rocznika 2020 mozna teraz zamówić za okolo 163 kk. I to z tym pesudo 4x4. Osiagi  8.1 do 100. Spalanie tez ok. Nowa konstrukcja itd itp. 

 

Sami widzicie ze chodź serce by chciało to rozum podsuwa inne rozwiązania. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się jeszcze raz spytam, czy naprawdę istotna jest różnica w cenie starego forka, czyli 118 tys. i 121 tys. ew. kilka tys. więcej? Po tyle są przecież wystawiane, wystarczy poszukać poza stroną subaru.pl Oczywiście mówię o ofertach dealerów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby ok, ale nowy tzn bez przebiegu. Za 121, 125 kk sa demowki. W ostatniej wyprzedaży za 118kk byly nowki.  Ja wychodzę z założenia ze jak mam płacić jak dla mnie duże pieniadze to chciałbym moc sie cieszyć zupełnie nowym sprzętem. Sam je sobie poukładać. W końcu bedzie to moje auto na 3 czy 4 lata.  A samochód z kilkoma tysiącami przebiegu jakby na niego nie patrzeć to nowy już nie jest. Ale spokojnie nie mam ciśnienia.... mam czym jeździć. Nikt z nas chyba nie lubi przepłacać. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Łukasz Czarnecki napisał:

Niby ok, ale nowy tzn bez przebiegu. Za 121, 125 kk sa demowki. W ostatniej wyprzedaży za 118kk byly nowki.  Ja wychodzę z założenia ze jak mam płacić jak dla mnie duże pieniadze to chciałbym moc sie cieszyć zupełnie nowym sprzętem. Sam je sobie poukładać. W końcu bedzie to moje auto na 3 czy 4 lata.  A samochód z kilkoma tysiącami przebiegu jakby na niego nie patrzeć to nowy już nie jest. Ale spokojnie nie mam ciśnienia.... mam czym jeździć. Nikt z nas chyba nie lubi przepłacać. 

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-2-0i-exclusive-ID6CKV9Q.html#87153a2ea3

 

121.900 zł. i 153 km. przejechane. To raczej nie jest kilka tysięcy, no chyba że kolor nie pasuje :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...