Szürkebarát Opublikowano 18 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 Dla szybkich i wściekłych https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/news-porsche-taycan-turbo-s-przyszlosc-na-ktora-warto-czekac,nId,4796627#iwa_source=worthsee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 2 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2020 Covidowa wersja Toyoty RAV4 czyli Corolla Cross: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 2 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2020 Covidowa wersja Toyoty RAV4 czyli Corolla Cross: Czyli bez smaku, bez węchu i na wysokiej gorączce Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 14 godzin temu, Snuff napisał: Czyli bez smaku, bez węchu i na wysokiej gorączce ale może nie będzie tak dychawiczna jak nasze XV II ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 Toyota "zawsze na propsie" miałem od nowości, 300kkm przejechałem nigdy nie zawiodła, córka ja zajeżdża i będzie jej trudno. Jak włożą do niej hybrydę obecnej generacji RAV4 będzie hit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 8 minut temu, Blixten napisał: 14 godzin temu, Snuff napisał: ce ale może nie będzie tak dychawiczna jak nasze XV II ? Popularne modele Toyoty nie były nigdy dynamiczne. Tak jak wolnossące Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ovi Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 Jak na wersję cross to ma słaby prześwit: 161mm.....już wolę dychawicznego XV. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 Jak na wersję cross to ma słaby prześwit: 161mm.....już wolę dychawicznego XV.Ale mniej „jej” z przodu wystaje Co do żywotności toyoty, to się w pełni zgadzam. Parę w rodzinie było i złego słowa powiedzieć nie można Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRIMAR Opublikowano 3 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 Z takim prześwitem w mojej kwalifikacji odpadłaby w przedbiegach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 29 minut temu, PRIMAR napisał: Z takim prześwitem w mojej kwalifikacji odpadłaby w przedbiegach. Tylko kwestia gdzie mierzony jest ten "prześwit". Zarówno w Subaru jak i w tej Toyocie są miejsca gdzie wartość jest większa lub mniejsza. W XV ten przedni zwis jest bardzo długi niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 47 minut temu, mechanik napisał: Tylko kwestia gdzie mierzony jest ten "prześwit" Musi być mierzony do najniższego punktu na podwoziu, inaczej te pomiary nie mialyby sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 Ale po co pisać o tym wynalazku skoro ma napęd tylko na przód? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 44 minuty temu, aflinta napisał: Ale po co pisać o tym wynalazku skoro ma napęd tylko na przód? ... a przecież tyle było, że zimy lekkie, śniegu nie ma, no.... chyba że w maju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRIMAR Opublikowano 3 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 56 minut temu, aflinta napisał: Ale po co pisać o tym wynalazku skoro ma napęd tylko na przód? Nie zagłębiłem się w temat. W tej sytuacji w ogóle nie trafiłby na listę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 2 godziny temu, aflinta napisał: Ale po co pisać o tym wynalazku skoro ma napęd tylko na przód? Może w wersji na Europę będzie taka opcja? W mniejszym chr dają przecież Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 10 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 (edytowane) XV i konkurencja na próbach off road prosto z Kazachstanu od Diyas Valikhan. Subaru startuje około 10 min. Edytowane 10 Listopada 2020 przez Michał W. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 20 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2020 Nie w pełni zaliczony test na rolkach jednego z tańszych japońskich konkurentów XV - Mitsubishi ASX. Ostatnia próba z trakcją na jednym tylnym kole okazała się nie do przejścia mimo załączania trybu 4WD LOCK oraz wyłączenia ESP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 (edytowane) 16 godzin temu, Michał W. napisał: Nie w pełni zaliczony test na rolkach jednego z tańszych japońskich konkurentów XV - Mitsubishi ASX. Ostatnia próba z trakcją na jednym tylnym kole okazała się nie do przejścia mimo załączania trybu 4WD LOCK oraz wyłączenia ESP. test na rolkach to jedno a test w terenie to drugie. Np nowy jimni vs XV oglądnij od 15.40. Jeden i drugi test roklowy zalicza bezbłędnie ale co z tego skoro w terenie wychodzi inaczej. Moim poprzednim autem było Suzuki sx4 4x4. Wjeżdżał dokładnie tam gdzie XV a nawet dalej bo nie było mi go szkoda hehe ( chociaż na chwile obecną sztrucel już nie dostaje już żadnej taryfy ulgowej ) . Gdybym teraz kupował auto które miałoby być w przystępnych $$ i którym często zjeżdżałbym z asfaltu kupiłbym vitare. Edytowane 21 Listopada 2020 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 @Karas masz 100% racji. Godzinę temu, Karas napisał: test na rolkach to jedno a test w terenie to drugie. Np nowy jimni vs XV Test na rolkach to takie laboratoryjne sprawdzenie skuteczności napędu. Jednak laboratoryjne, a więc odrealnione. Na przykład rolki nie weryfikują wartości sił/momentu przekazywanych na poszczególne koła/osie. Może test na rolkach z podjazdem jest trochę bardziej realny. Cóż z tego, że elektronika dohamuje luźne koło - to wystarczy tylko na rolkach lub na zaśnieżonym asfalcie, a i to na krótką metę. W terenie, na wzniesieniach, wybojach w grubym błocie takie rozwiązanie zwyczajnie nie zdaje egzaminu. Film pokazuje jakie inne kwestie mają kardynalne znaczenie - mianowicie wykrzyże i artykulacja (skok zawieszenia). Subaru po prostu nie krzyżują się (widać to na wielu filmach i tych z Forum i tych komercyjnych), koła unoszą się i tracą trakcję. Jimny podobnie jak XV nie posiada blokad dyferencjałów, jednak konstrukcja zawieszenia (zawieszenie zależne =sztywne osie) pozwala na wykrzyże, a to daje trakcję. Jimy nie odrywa kół od podłoża i dla tego jedzie. Ogólnie auta to dwie różne bajki, a w terenie między Jimny i jakimkolwiek Subaru jest ogromna przepaść. Owa przepaść wynika również z tego, ze Jimny można łatwo i dowolnie modyfikować. Subaru skutecznie modyfikować (w teren) się po prostu nie da. Do Jimny można wrzucić od razu blokady ARB, dowolny lift zawieszenia (dłuższe amortyzatory i sprężyny a nie podkładki), większe koła. W Subaru takich modyfikacji się zrobić nie da, więc przegrywa już jako auto fabryczne, a ze zmodyfikowanym Jimny (z liftem, blokadami, snorkelem, na większych kołach) porównanie już kompletnie nie ma sensu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 (edytowane) wykrzyże to jedno , drugie działanie esp ( czy tam dohamowywanie koła które się kręci ). Może tylko mi się wydaje ale wygląda to tak jakby w Suzuki ten system działał bardziej 0/1. tzn koło wisi w powietrzu to od razu hamulec i cały moment idze na koło po drugiej stronie ( widać jak to koło dostaje kopa i zaczyna mielic w piaseczku ) . W Subaru jednak to wiszące koło próbuje się jednak jeszcze kręcić... Edytowane 21 Listopada 2020 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buc niskopienny Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 Wg mnie XV jest świetnym kompromisem pomiędzy autem uterenowionym a asfaltowym. Nie ma porównania do lekkiej terenówki jaką jest Jimny ale z kolei Jimny nie pokona tak szybko zakrętu na asfalcie czy śniegu jak potrafi XV. Coś za coś. XV to podwyższona Impreza, stosunkowo szybka na śliskim (bardzo szybka w stosunku do podobnych suvów czy crossoverów) i świetna w błocie i piachu dzięki prześwitowi. Patrolem/Jimny nigdy nie bedzie, przedni zwis, stabilizatory i zawieszenie nie to samo. Maksymalna opona to lekkie A/T bo urwiesz półosie lub klęknie coś innego. Pomijam brak blokad i reduktora. Ale na asfalcie suchym, mokrym lub ośnieżonym jest super. W piachu i błocie super. Spowalniacze, dziury i krawężniki biorę jak służbową skodą. Cena części pasztetowa, bezawaryjny jak cegła. Ni cholery nie ma na rynku zamiennika. Niestety muszę chuchać na mojego 2.0 bo z nowym 1.6 wygrywam na światłach na rowerze. 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 Dostał byś ode mnie lajka, nie dostaniesz dopóki nie staniemy na światłach, ja w moim XV a ty na pedałach i wygrasz. Nie będziesz oszukiwał, jak to rowerzyści mają w zwyczaju, ruszając na "głębokim" czerwonym? 2 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 @buc niskopienny przyznałbym Ci racje gdyby w ofercie cały czas dostępny był 2.0i z manualem w okolicach tych 100k kilku pln. Niestety nie ma i nie będzie, 1,6 jest nie za dynamiczny a e-boxer kosztuje imo dużo za dużo. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 4 godziny temu, buc niskopienny napisał: Wg mnie XV jest świetnym kompromisem pomiędzy autem uterenowionym a asfaltowym. Nie ma porównania do lekkiej terenówki jaką jest Jimny ale z kolei Jimny nie pokona tak szybko zakrętu na asfalcie czy śniegu jak potrafi XV. Coś za coś. XV to podwyższona Impreza, stosunkowo szybka na śliskim (bardzo szybka w stosunku do podobnych suvów czy crossoverów) i świetna w błocie i piachu dzięki prześwitowi. Patrolem/Jimny nigdy nie bedzie, przedni zwis, stabilizatory i zawieszenie nie to samo. Maksymalna opona to lekkie A/T bo urwiesz półosie lub klęknie coś innego. Pomijam brak blokad i reduktora. Ale na asfalcie suchym, mokrym lub ośnieżonym jest super. W piachu i błocie super. Spowalniacze, dziury i krawężniki biorę jak służbową skodą. Cena części pasztetowa, bezawaryjny jak cegła. Ni cholery nie ma na rynku zamiennika. Niestety muszę chuchać na mojego 2.0 bo z nowym 1.6 wygrywam na światłach na rowerze. Mega fajne auto ten Jimny. Teraz żałuję, że nie zamówiłem tego autka, bo zapewne sprzedałbym z zyskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 5 godzin temu, Karas napisał: wykrzyże to jedno 5 godzin temu, Karas napisał: drugie działanie esp ( czy tam dohamowywanie koła które się kręci ). Może tylko mi się wydaje ale wygląda to tak jakby w Suzuki ten system działał bardziej Masz rację. Zuważyłem to już w moim Wranglerze. Kontrola trakcji w terenie zdecydowanie zatrzymuje koła tracące trakcję i to działa dużo dużo lepiej i skuteczniej niż X-mode. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się