Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Jak na wersję cross to ma słaby prześwit: 161mm.....już wolę dychawicznego XV.
image.png.84018334cd082ac07dfda34cc4a3daff.png

Ale mniej „jej” z przodu wystaje
Co do żywotności toyoty, to się w pełni zgadzam. Parę w rodzinie było i złego słowa powiedzieć nie można


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, PRIMAR napisał:

Z takim prześwitem w mojej kwalifikacji odpadłaby w przedbiegach. ;)

Tylko kwestia gdzie mierzony jest ten "prześwit". Zarówno w Subaru jak i w tej Toyocie są miejsca gdzie wartość jest większa lub mniejsza.

W XV ten przedni zwis jest bardzo długi niestety. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie w pełni zaliczony test na rolkach jednego z tańszych japońskich konkurentów XV - Mitsubishi ASX.

Ostatnia próba z trakcją na jednym tylnym kole okazała się nie do przejścia mimo załączania trybu 4WD LOCK oraz wyłączenia ESP.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Michał W. napisał:

Nie w pełni zaliczony test na rolkach jednego z tańszych japońskich konkurentów XV - Mitsubishi ASX.

Ostatnia próba z trakcją na jednym tylnym kole okazała się nie do przejścia mimo załączania trybu 4WD LOCK oraz wyłączenia ESP.

test na rolkach to jedno a test w terenie to drugie. Np nowy jimni vs XV 

oglądnij od 15.40. Jeden i drugi test roklowy zalicza bezbłędnie ale co z tego skoro w terenie wychodzi inaczej. Moim poprzednim autem było Suzuki sx4 4x4. Wjeżdżał dokładnie tam gdzie XV a nawet dalej bo nie było mi go szkoda hehe ( chociaż na chwile obecną sztrucel już nie dostaje już żadnej taryfy ulgowej ) . Gdybym teraz kupował auto które miałoby być  w przystępnych $$ i którym często zjeżdżałbym z asfaltu  kupiłbym vitare.

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Karas masz 100% racji.

Godzinę temu, Karas napisał:

test na rolkach to jedno a test w terenie to drugie. Np nowy jimni vs XV

Test na rolkach to takie laboratoryjne sprawdzenie skuteczności napędu. Jednak laboratoryjne, a więc odrealnione. Na przykład rolki nie weryfikują wartości sił/momentu przekazywanych na poszczególne koła/osie. Może test na rolkach z podjazdem jest trochę bardziej realny. Cóż z tego, że elektronika dohamuje luźne koło - to wystarczy tylko na rolkach lub na zaśnieżonym asfalcie, a i to na krótką metę. W terenie, na wzniesieniach, wybojach w grubym błocie takie rozwiązanie zwyczajnie nie zdaje egzaminu.

Film pokazuje jakie inne kwestie mają kardynalne znaczenie - mianowicie wykrzyże i artykulacja (skok zawieszenia). Subaru po prostu nie krzyżują się (widać to na wielu filmach i tych z Forum i tych komercyjnych), koła unoszą się i tracą trakcję. Jimny podobnie jak XV nie posiada blokad dyferencjałów, jednak konstrukcja zawieszenia (zawieszenie zależne =sztywne osie) pozwala na wykrzyże, a to daje trakcję. Jimy nie odrywa kół od podłoża i dla tego jedzie.

Ogólnie auta to dwie różne bajki, a w terenie między Jimny i jakimkolwiek Subaru jest ogromna przepaść. Owa przepaść wynika również z tego, ze Jimny można łatwo i dowolnie modyfikować. Subaru skutecznie modyfikować (w teren) się po prostu nie da.

Do Jimny można wrzucić od razu blokady ARB, dowolny lift zawieszenia (dłuższe amortyzatory i sprężyny a nie podkładki), większe koła. W Subaru takich modyfikacji się zrobić nie da, więc przegrywa już jako auto fabryczne, a ze zmodyfikowanym Jimny (z liftem, blokadami, snorkelem, na większych kołach) porównanie już kompletnie nie ma sensu.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykrzyże to jedno , drugie działanie esp ( czy tam dohamowywanie koła które się kręci ). Może tylko mi się wydaje ale wygląda to tak jakby w Suzuki ten system działał bardziej 0/1. tzn koło wisi w powietrzu to  od razu hamulec i cały moment idze na koło po drugiej stronie ( widać jak to koło dostaje kopa i zaczyna mielic w piaseczku ) . W Subaru jednak to wiszące koło próbuje się jednak jeszcze kręcić...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie XV jest świetnym kompromisem pomiędzy autem uterenowionym a asfaltowym. Nie ma porównania do lekkiej terenówki jaką jest Jimny ale z kolei Jimny nie pokona tak szybko zakrętu na asfalcie czy śniegu jak potrafi XV. Coś za coś. XV to podwyższona Impreza, stosunkowo szybka na śliskim (bardzo szybka w stosunku do podobnych suvów czy crossoverów) i świetna w błocie i piachu dzięki prześwitowi. Patrolem/Jimny nigdy nie bedzie, przedni zwis, stabilizatory i zawieszenie nie to samo. Maksymalna opona to lekkie A/T bo urwiesz półosie lub klęknie coś innego. Pomijam brak blokad i reduktora. Ale na asfalcie suchym,   mokrym lub ośnieżonym jest super. W piachu i błocie super. Spowalniacze, dziury i krawężniki biorę jak służbową skodą. Cena części pasztetowa, bezawaryjny jak cegła. Ni cholery nie ma na rynku zamiennika.  Niestety muszę chuchać na mojego 2.0 bo z nowym 1.6 wygrywam na światłach na rowerze.

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, buc niskopienny napisał:

Wg mnie XV jest świetnym kompromisem pomiędzy autem uterenowionym a asfaltowym. Nie ma porównania do lekkiej terenówki jaką jest Jimny ale z kolei Jimny nie pokona tak szybko zakrętu na asfalcie czy śniegu jak potrafi XV. Coś za coś. XV to podwyższona Impreza, stosunkowo szybka na śliskim (bardzo szybka w stosunku do podobnych suvów czy crossoverów) i świetna w błocie i piachu dzięki prześwitowi. Patrolem/Jimny nigdy nie bedzie, przedni zwis, stabilizatory i zawieszenie nie to samo. Maksymalna opona to lekkie A/T bo urwiesz półosie lub klęknie coś innego. Pomijam brak blokad i reduktora. Ale na asfalcie suchym,   mokrym lub ośnieżonym jest super. W piachu i błocie super. Spowalniacze, dziury i krawężniki biorę jak służbową skodą. Cena części pasztetowa, bezawaryjny jak cegła. Ni cholery nie ma na rynku zamiennika.  Niestety muszę chuchać na mojego 2.0 bo z nowym 1.6 wygrywam na światłach na rowerze.

Mega fajne auto ten Jimny. Teraz żałuję, że nie zamówiłem tego autka, bo zapewne sprzedałbym z zyskiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Karas napisał:

wykrzyże to jedno

64908334_2429589093768712_3532157954356664851868_2429589280435360_59256522481252maxresdefault.jpg

5 godzin temu, Karas napisał:

drugie działanie esp ( czy tam dohamowywanie koła które się kręci ). Może tylko mi się wydaje ale wygląda to tak jakby w Suzuki ten system działał bardziej

Masz rację. Zuważyłem to już w moim Wranglerze. Kontrola trakcji w terenie zdecydowanie zatrzymuje koła tracące trakcję i to działa dużo dużo lepiej i skuteczniej niż X-mode.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...