Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

58 minut temu, Rok z Bagien napisał:

Proponuję popatrzyć na Alfę Romeo np. Stelvio. Za ok. 150 kPLN jest dobrze wyposażona wersja Biznes z 200 konną benzyną, napędem 4x4 i automatem.

 

Zajrzałem z ciekawości w cennik, tak naprawdę to wychodzi za tą Alfę jakieś 180k przynajmniej (cena bazowa 162k + min. 20k na najpotrzebniejsze dodatki). Ale jak na obecne czasy to dalej niezła cena, a auto ładne i nieźle się odpycha. Bałbym się tylko, że z uwagi na renomę Alfy nie będzie komu jej upchnąć po kilku latach za jakąś sensowną cenę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, GREGG napisał:

 

Zajrzałem z ciekawości w cennik, tak naprawdę to wychodzi za tą Alfę jakieś 180k przynajmniej (cena bazowa 162k + min. 20k na najpotrzebniejsze dodatki). Ale jak na obecne czasy to dalej niezła cena, a auto ładne i nieźle się odpycha. Bałbym się tylko, że z uwagi na renomę Alfy nie będzie komu jej upchnąć po kilku latach za jakąś sensowną cenę

Alfa ma w większości zgrabne modele, ale przynajmniej mnie kojarzy się z wysoką awaryjnością, ale może się poprawiło ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://salon.alfaromeo.pl/oferta/145448/stelvio-20-turbo-benzyna-200-km-at8-q4

 

Ja też bym się obawiał. Ale w przypadku 5 letniej gwarancji?

Kupno na 4 lata i sprzedaż samochodu jeszcze na gwarancji. Tak, by przyszły nabywca mógł sprawdzić pojazd i poprosić o usunięcie ewentualnych usterek na gwarancji.

Edytowane przez Rok z Bagien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Rok z Bagien napisał:

Kupno na 4 lata i sprzedaż samochodu jeszcze na gwarancji.

 

Obawiam się, że przy Alfie nawet ten rok gwarancji nie pomoże, bo każdy ma w tyle głowy, że i tak za chwilę zostanie stałym bywalcem serwisu. Jakość chyba się poprawiła, ale złe opinie ciągną się przez długie lata. No chyba, żeby brać w najem długoterminowy z perspektywą zwrotu za 3-4 lata, ale ja akurat wolę klasyczny leasing z wykupem

 

Ze specyficznych kwestii jeszcze mi wpadło w oko, że te prostsze wersje mają ksenony zamiast led-ów, takie przedpotopowe już rozwiązanie, czyżby zostało za dużo lamp w magazynie? ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2021 ma mieć swoją premierę nowy Qashqai. 

Nie znalazłem nic na temat AWD i mocy silnika, ale ... baaaaaardzo pozytywnie wspominam 1 generację, którą miałem.
Ze wszystkich aut które miałem, tym właśnie najwięcej podróżowaliśmy, ze wszystkich aut, na ta auto dostałem największy rabat, i .... to auto miało najwięcej usterek ze wszystkich. 
Wypiłem przez to w serwisie kilka nadprogramowych kaw, ale paradoksalnie, serwis miałem po drodze z pracy do domu, i co najważniejsze, podejście serwisu do reklamacji było proklienckie i jeden z takich zwrotów pamiętam do dziś: „to wstyd, że ten element padł przy tak niskim przebiegu, ale proszę się nie martwić, wymienimy to na nasz koszt, mimo, że gwarancja tego nie obejmuje” :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Blixten napisał:

Wypiłem przez to w serwisie kilka nadprogramowych kaw, ale paradoksalnie, serwis miałem po drodze z pracy do domu, i co najważniejsze, podejście serwisu do reklamacji było proklienckie i jeden z takich zwrotów pamiętam do dziś: „to wstyd, że ten element padł przy tak niskim przebiegu, ale proszę się nie martwić, wymienimy to na nasz koszt, mimo, że gwarancja tego nie obejmuje” :ok:

 

Dobry serwis robi robotę dla marki, nawet jak trafi się auto awaryjne, to klient i tak będzie zadowolony, jeżeli zostanie dobrze potraktowany. Może nawet końcowe wrażenie być lepsze, niż gdyby auto się nie psuło, jak w Twoim przypadku ;)  

 

Mi się Q. nigdy nie podobał, auto bardzo nijakie i te pokrewieństwa z Renault...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Blixten napisał:

Mój szwagier określa Qasqaia jako auto do holowania betoniarki :biglol:

Ja miałem 1,5 dCi i co chwilę zapchany EGR... 

Co do Nissanów to ich szczególny design musi się podobać.

Do mnie ten styl nie trafia kompletnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2021 o 18:32, GREGG napisał:

Obawiam się, że przy Alfie nawet ten rok gwarancji nie pomoże, bo każdy ma w tyle głowy, że i tak za chwilę zostanie stałym bywalcem serwisu.

Nie idzie im to sprzedawanie aut (sprzedaż w naszym kraju w 2020 mniejsza niż Porsche:facepalm:), w sumie fajnych. Najwyraźniej postanowili ratować się rozszerzoną gwarancją. Myślę, że główny problem to strach przed utratą wartości. Nie wiem, czy wprowadzili jakieś sensowniejsze finansowanie, ale swego czasu to na tle niemieckich premium wypadali blado.

Xenony to specjalny „ficzer” występujący nawet w wersjach Quadrifoglio 

Przeceny na leżaki tradycyjnie niezłe

 

07451860-CB9D-4215-A94F-00BA7EB08CAF.jpeg

Edytowane przez Zyzol
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2021 o 17:34, Blixten napisał:

Alfa ma w większości zgrabne modele, ale przynajmniej mnie kojarzy się z wysoką awaryjnością, ale może się poprawiło ? 

Jak czytam o naprawach i usterkach nowych Subaraków wątku e-boxerowym to brałbym Alfę w ciemno. Zresztą miałem dwie Alfy i jakoś nie chciały się psuć. :P

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2021 o 18:32, GREGG napisał:

Ze specyficznych kwestii jeszcze mi wpadło w oko, że te prostsze wersje mają ksenony zamiast led-ów, takie przedpotopowe już rozwiązanie, czyżby zostało za dużo lamp w magazynie? 

Wolę przedpotopowego ksenona niż bieda wersje led-ów o obniżonej mocy charakteryzującą się tym że nie ma spryskiwaczy reflektorów. Zaskakująco często można to spotkać ostatnio w różnych markach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaca68 napisał:

Wolę przedpotopowego ksenona niż bieda wersje led-ów o obniżonej mocy charakteryzującą się tym że nie ma spryskiwaczy reflektorów. Zaskakująco często można to spotkać ostatnio w różnych markach. 

 

A ja wolę porządne wersje led-ów, może być ze spryskiwaczem w zestawie. SUV z wyższej półki, do której aspiruje Alfa, powinien mieć takie lampy, po co na siłę szukać tłumaczeń, że mogło być jeszcze gorzej

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, GREGG napisał:

 

A ja wolę porządne wersje led-ów, może być ze spryskiwaczem w zestawie. SUV z wyższej półki, do której aspiruje Alfa, powinien mieć takie lampy, po co na siłę szukać tłumaczeń, że mogło być jeszcze gorzej

Spryskiwacze i samopoziomowanie są obowiązkowe dla źródeł światła powyżej 2000 lumenów. Dlatego były w pakiecie z ksenonem który dawał 3,5 tys lm.

Jak masz teraz ledy bez spryskiwacza, to sobie odpowiedz na pytanie jak to świeci. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Jaca68 napisał:

Jak czytam o naprawach i usterkach nowych Subaraków wątku e-boxerowym to brałbym Alfę w ciemno. Zresztą miałem dwie Alfy i jakoś nie chciały się psuć.


Chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem konkluzji z cytowanego wątku. Subaru się nie psują, a wszystko to z czym borykają się ASO, to kosmetyka nie mająca wpływu na funkcjonalność samochodu.

A tak w ogóle to największy wpływ na zadowolenie z marki ma to, jak bardzo niemoralnie prowadziłeś się za młodu.

Amen.

  • Super! 2
  • Haha 3
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, spawalniczy napisał:

Chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem konkluzji z cytowanego wątku. Subaru się nie psują, a wszystko to z czym borykają się ASO, to kosmetyka nie mająca wpływu na funkcjonalność samochodu.

A tak w ogóle to największy wpływ na zadowolenie z marki ma to, jak bardzo niemoralnie prowadziłeś się za młodu.

 

Przesadzasz nieco z tym sarkazmem, owszem udziela się tam jeden fanatyk i (jak wszędzie zresztą) jeden "obiektywny" sprzedawca, ale nikt ich raczej nie traktuje poważnie...      

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Jaca68 napisał:

Jak masz teraz ledy bez spryskiwacza, to sobie odpowiedz na pytanie jak to świeci. ;)

Chyba sytuacja jest bardziej skomplikowana. Podczas spaceru do sklepu zerknąłem na spryskiwacze w autach i nie dopatrzyłem się ich ani w BMW (7,X7), ani w Volvo, ani w Mercedesie (E). Trudno te marki posądzać o montaż badziewnych reflektorów. Laserowe w BMW mają zasięg 500m.

Brak led-ów (nawet w opcji), to lekka lipa. Oczywiście nie oznacza, że auto trzeba przez to skreślać.
 

2 godziny temu, GREGG napisał:

ale nikt ich raczej nie traktuje poważnie...      

Myślę, że sporo osób jednak tak ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Zyzol napisał:

Myślę, że sporo osób jednak tak ;) 

 

No coż, jak ktoś bierze za bardzo do siebie różne dziwne teksty, to ma problem...

Czasem lepiej uśmiechnąć się w duchu, nie zniżać się do poziomu drugiej strony i dać sobie spokój z dalszą dyskusją    

 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, GREGG napisał:

 

No coż, jak ktoś bierze za bardzo do siebie różne dziwne teksty, to ma problem...

Czasem lepiej uśmiechnąć się w duchu, nie zniżać się do poziomu drugiej strony i dać sobie spokój z dalszą dyskusją    

 

  

Pozostaje jeszcze znakomita opcja „ignore”. Niestety, nie ucina jak kto cytuje, ale i tak super opcja. Od kiedy mam kilku asów na tej liście odbiór TF znacznie sie poprawił :)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zyzol napisał:

Chyba sytuacja jest bardziej skomplikowana.

Jest bardzo prosta. Strumień światła większy niż 2000 lm > wymagane spryskiwacze i samopoziomowanie. Tak mówią przepisy.

Tu jest artykuł z 2015 roku - niewiele się od tego czasu zmieniło:

Cytat

Dlatego też producenci oferują diodowe światła w cenie dotychczas oferowanych ksenonów, ewentualnie nieco wyższej. Jak to możliwe? To efekt zastosowania znacznie słabszych LEDów - takich, których snop światła ma poniżej 2000 lumenów. Przypominamy, że to niewiele więcej od żarówki H7, która może mieć nawet 1700 lumenów! W ten sposób unika się konieczności montowania spryskiwaczy oraz systemu samopoziomowania reflektorów, co dodatkowo obniża koszty. Rezygnuje się też w nich z funkcji doświetlania zakrętów, która w przypadku ksenonów od lat jest powszechna.

https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-nowoczesne-swiatla-led-to-podpucha,nId,1872440

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od lewej: GLE, GLC i XV 

Kolejne zdjęcie, na którym GLC i XV wyglądają na auta o bardzo zbliżonej wielkości. 

Ciekaw jestem wrażeń z jazdy, ale jak otworzyłem dzisiaj bagażnik (niby 550litrów) to jakoś ... nie widzą mi się podróże w 4 osoby i w dodatku z psem. 

20210127_153401.jpg

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Blixten napisał:

Od lewej: GLE, GLC i XV 

Kolejne zdjęcie, na którym GLC i XV wyglądają na auta o bardzo zbliżonej wielkości. 

Ciekaw jestem wrażeń z jazdy, ale jak otworzyłem dzisiaj bagażnik (niby 550litrów) to jakoś ... nie widzą mi się podróże w 4 osoby i w dodatku z psem. 

20210127_153401.jpg

 

Ale na fotce masz GLC Coupe, czyli trochę inna buda niż zwykłe GLC....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, bmbm napisał:

 

Ale na fotce masz GLC Coupe, czyli trochę inna buda niż zwykłe GLC....

 

Zgadza się. Pisząc wcześniej o bagażniku odnosiłem się do GLC SUV. Bagażnik w Coupe jest jeszcze mniejszy.

27 minut temu, Zyzol napisał:

Jak z psem, to trzeba iść w GLE :) 

Albo zamiast Ogara, pójdziemy w Yorka ;)

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...