Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, Karas napisał:

130k za auto z wolnossacym silnikiem 1,6 ... Swiat zwariował

No niestety, takie są realia. Inflacja tez raczej nie pomaga.

Dziś za sensowny kompakt trzeba zapłacić około 100k. Co prawda ten kompakt (i XV) ma systemy i wyposażenie, które niedawno było dostępne od segmentu D lub wyżej, ale faktem jest, ze ceny aut poszybowały w górę i pewnie niższe nie będą. Ci, co załapali się w 2018 na XV 2,0, a nawet 1,6 w ówczesnych cenach mocno skorzystali. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, GREGG napisał:

Dodatkowo w SIP dzięki dziwacznej dla klientów polityce ustalania cen w EUR sam kurs robi jakieś 10% podwyżki do 2018 

Czyli taki np. VAG produkujący w strefie euro, rozliczający wszystko w euro, robi cennik w złotówkach i go nie aktualizacje raz na kilka miesięcy jak się zmieni kurs?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, aflinta napisał:

Czyli taki np. VAG produkujący w strefie euro, rozliczający wszystko w euro, robi cennik w złotówkach i go nie aktualizacje raz na kilka miesięcy jak się zmieni kurs?

 

Wiadomo, że coś zmieniają od czasu do czasu, ale nie jest to taka loteria jak w SIP - zamawiasz auto a za 3 miesiące może być 10% droższe... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Zyzol napisał:

Sporo nowych Tusconów pojawiło się na ulicach. Na żywo wyglądają bardziej zwyczajnie.

 

Fakt, widziałem ze 2 razy i na żywo gorzej wypada niż na fotach, tzn. nie ma specjalnie efektu 'wow'. Ale ogólnie zgrabne auto, wygląda na mniejszy niż w rzeczywistości  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

auto z wolnossacym silnikiem 1,6

 

na nowym programie to auto jezdzi zdumiewajaco dobrze

w sensie my20 bo takie mialem na czas serwisu forestera, my21 jeszcze nie jezdzilem

cene robi automat, awd i niezle wyposazenie

 

 

5 minut temu, GREGG napisał:

nie jest to taka loteria jak w SIP

 

dobrym rozwiazaniem sa cenniki w nl - zawsze przy autach jest napisane 'vanaf' czyli 'od'   :D

 

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, FOR CVT napisał:

 

na nowym programie to auto jezdzi zdumiewajaco dobrze

w sensie my20 bo takie mialem na czas serwisu forestera, my21 jeszcze nie jezdzilem

cene robi automat, awd i niezle wyposazenie

 

 

Zaciekawiłeś mnie tym wpisem. 2 litrowym XV (jeszcze nie e-boxerem) jeździłem, ciekawe ile to 1,6 jest wolniejsze od tamtego?

Nie wiem jak z dostępnością tych modeli do jazd testowych. Trzeba się jornąć.....B)

 

Patrząc po testach to bez obciążenia 12s do 100.

 

U mnie w rozgrywce na następny samochód został XV 1,6 (e-boxer mnie nie przekonuje, a cena platinium 167 kPLN onieśmiela...:wacko:) i Mazda CX-5. Za cenę XV 1,6 Exclusive jest CX-5 SkyJoy z pakietem Safety, Plus (teraz za 1 zł.) i nawigacją. Niestety wtedy jest to ośka i manual, 165 Km.

 

A co do felg XV MY 2021 trochę przesadzacie. Są ładne. :OO::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Rok z Bagien napisał:

ile to 1,6 jest wolniejsze od tamtego?

 

 

ciezszym foresterem n/a jezdze dynamiczniej ale roznica nie jest szokujaca z tym ostatnim xv

porownuje pierwsze xv 1.6 w ktorym mialem zadyszke na rozbiegowce autostrady pod rotterdamem

w nowym (tym z 2020) bezproblemowo, inaczej pracuje motor i cvt

jakbym mial wybrac to 1.6 niz 2.0e-boxer ale najlepiej samemu poprobowac i decydowac po jezdzie

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, GREGG napisał:

taka loteria jak w SIP - zamawiasz auto a za 3 miesiące może być 10% droższe...

Możesz kupić walutę i zapłacić w euro. Wtedy masz gwarancję ceny :)

Nikt do interesu dokładać raczej nie chce, więc można się spodziewać, że jak cennik byłby w złotówkach, to cena byłaby też odpowiednio wyższa o koszt zabezpieczenia kursu walutowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, aflinta napisał:

Możesz kupić walutę i zapłacić w euro. Wtedy masz gwarancję ceny :)

Nikt do interesu dokładać raczej nie chce, więc można się spodziewać, że jak cennik byłby w złotówkach, to cena byłaby też odpowiednio wyższa o koszt zabezpieczenia kursu walutowego.

 

Biorąc auto w leasing nie ma sensu zamrażać całej ceny w gotówce w walucie na kilka miesięcy. Zwłaszcza, że kurs może akurat w dół polecieć ;) Nie ma co ciągnąć tematu bo już był wiele razy wałkowany, jest to taki lokalny "folklor" i tyle     

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, FanSub napisał:

Oby tylko, nie daj Boże, z przeciwsobnymi silnikami elektrycznymi... ;)

Podobno z silnikiem 1.5 turbo o mocy porównywalnej z obecnym 2.0, ale oczywiście większym momentem.

 

W tym roku mają pokazać  nową Imprezę, a w pierwszej połowie 2022 XV.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, peteres napisał:

Podobno z silnikiem 1.5 turbo o mocy porównywalnej z obecnym 2.0, ale oczywiście większym momentem.

 

W tym roku mają pokazać  nową Imprezę, a w pierwszej połowie 2022 XV.

 

Tyle już było spekulacji o różnych wersjach turbo, że trudno mieć nadzieję ;)

Może chociaż wsadzą do e-boksera silnik z większego odkurzacza zamiast tego, który jest teraz...

Ja w każdym razie zaczekam do 2022 aż się pokaże nowy model i zobaczymy 

Aktualnym jeździ mi się całkiem przyjemnie, silnik jak to bywało zwykle w Subaru dopiero co dotarł się porządnie (właśnie dobiłem do 40 kkm), dynamika jest całkiem przyzwoita. Oczywiście przydałoby się więcej ale głównie dla przyjemności posiadania a nie z realnych powodów. Aktualne 10 punktów na koncie i tak już działa jak mentalny spowalniacz ;)

Usterek jakichkolwiek brak, do tego w zeszłym roku odkryłem zalety korzystania z eye sight i żal byłoby z tego rezygnować

Ostatnia zima pokazała, że mimo globalnego ocieplenia będą dalej w naszym klimacie okresy, kiedy warto mieć porządne 4x4, nawet jeżeli to tylko kilka tygodni w roku

Do tego od zeszłego roku z powodu przejścia na częściowy home office zmniejszyłem przebieg roczny na jakieś 10kkm i raczej już z powrotem nie wzrośnie, w aucie spędzam jakieś 3-4 godziny tygodniowo... więc pewne wady jak słabe wygłuszenie przestały w praktyce być specjalnie odczuwalne 

To wszystko powoduje, że ciśnienia na zmianę XV na coś innego (lepszego?) nie mam teraz w ogóle, do połowy 2022 już tylko rok z hakiem został, to se poczekam ;)

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też powoli rozglądam się czym zastąpić mojego XV . Mam go  już 9 rok  i na razie poza wymianą łożysk kół  tylko wymiany eksploatacyjne. Chciałbym wymienić XV na nowego XV w przeciągu 2 lat.Przebiegi roczne spadły  u mnie do 10 tyś. km , także nie spieszy mi się  z wymianą.  Zobaczymy jak będzie się sprawować 3 gen. tego modelu jeżeli wejdzie w 2022 roku.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że 3 generacja będzie dostępna w sprzedaży dopiero w 2023 roku.
 

Natomiast co do alternatyw, to jeżeli komuś nie zależy mocno na 4x4 to chyba Formentor mógłby być czymś zamiast XV, w 1.5 mamy moc 150KM, ale znacznie lepszy moment bo aż 250NM.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, sevenxd napisał:

Natomiast co do alternatyw, to jeżeli komuś nie zależy mocno na 4x4 to chyba Formentor mógłby być czymś zamiast XV, w 1.5 mamy moc 150KM, ale znacznie lepszy moment bo aż 250NM.

 

Jeszcze lepszą alternatywą będzie Formentor z 2.0 TSI 190 km i 4drive, przedtem nie było takiej wersji. Jak patrzę w cennik to w zasadzie jest w cenie XV e-boxer a osiągi już zacne 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, GREGG napisał:

 

Jeszcze lepszą alternatywą będzie Formentor z 2.0 TSI 190 km i 4drive, przedtem nie było takiej wersji. Jak patrzę w cennik to w zasadzie jest w cenie XV e-boxer a osiągi już zacne 

W cenniku na stronie nadal nie ma. Swoją drogą, Cupra miała być sportową marką z charakterem, a tu proszę, 1.5 TSI z FWD, do Leona jedyny dostępny silnik to 1,4 hybryda, cale 245 koni. No sport normalnie prawie jak w przypadku Forestera Sport niemalże :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, GREGG napisał:

 

Jeszcze lepszą alternatywą będzie Formentor z 2.0 TSI 190 km i 4drive, przedtem nie było takiej wersji. Jak patrzę w cennik to w zasadzie jest w cenie XV e-boxer a osiągi już zacne 

 

Patrząc na relacje cena-wyposażenie-osiągi to propozycja bardziej niż zacna.

 

Moje (w pełni subiektywne) spostrzeżenia są 4:

1. Nowy produkt, nowa marka (ja wiem, że wszystko jest z półki VW) = nowe wpadki i choroby niemowlęce,

2. Niewiele się różniącym zestawieniem (180Km, 4x4 i DSG) zrobiłem ok. 77 kkm i nie mam mega pozytywnych doświadczeń :unsure:,

3. Ten tablet - ja wiem, że kijem się Wisły nie zawróci, ale to makabra stylistyczna, funkcjonalna i godząca IMO w bezpieczeństwo jazdy (BTW w nowej Maździe CX-5 ów tablet nie jest już dotykowy, a kiedyś był - właśnie ze względów bezpieczeństwa). Przyznam, że bardziej ufam producentom, którzy mają taką filozofię tworzenia swych produktów.

4. Nie ufam temu koncernowi - diesel gate, nadal rażące przekłamania w danych dot. spalania itp.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja siostra 2 lata temu zakupiła tiguana 1,5tsi dsg napęd na jedną oś. Auto ciche komfortowe, dynamiczne , pojemne, do tej pory 0 awarii, za przeglądy płaci jakieś grosze. Oczywiście auto w leasingu. Zgadnijcie co sobie weźmie jak jej się leasing skończy? Powiedziała że nie chce innego auta tylko tym razem z 4 motion na pokładzie bo skurczybyk jest ciężki i 2-krotnie już się nim zakopała :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiguan ma pewne niedostatki trakcyjne w porównaniu z xv ale wersja 2.0tsi 230km 4motion jest tak przyjemna przy wyprzedzaniu że owe niedostatki przestają przeszkadzać. Nie lubię skody, golfa, passata, wszyskich tanich wozideł grupy VW ale 2.0 tsi ma odpowiedni zapas mocy i cenowo nie jest dramatycznie biorąc pod uwagę obecne ceny subaru z mikrosilniczkami. Jeśli chodzi o niezawodność też jest więcej niż dobrze w tym konkretnym przypadku. Dodatkowo jest stelvio:) XV 1.6 ma swoje zalety ale kupując nowy w obecnej cenie miałbym zagwozdkę czy to na pewno dobra opcja.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...