Skocz do zawartości

Opony na zimę


Paweł Paco Kalicinski

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.09.2018 o 18:46, MaMis napisał:

Daj znać jak się sprawują opony tylu A/T w naszych autach. Przyznam odważna decyzja.

 

też jestem ciekaw jak będzie,

opisze wrażenia, ale po zakończeniu wszystkich modyfikacji, wtedy będzie kompletna informacja

dlaczego odważna :-) indeksy prędkości się zgadzają, a i przeznaczenie auta tez :-D

no i nie jestem pierwszy, który ten sposób tuningu XV realizuje -> widziałem na ogumieniu MT (choć dzisiaj nowe MT jak stare AT ;-(  ) 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, zbyszko4x4 napisał:

też jestem ciekaw jak będzie,

opisze wrażenia, ale po zakończeniu wszystkich modyfikacji, wtedy będzie kompletna informacja

dlaczego odważna :-) indeksy prędkości się zgadzają, a i przeznaczenie auta tez :-D

no i nie jestem pierwszy, który ten sposób tuningu XV realizuje -> widziałem na ogumieniu MT (choć dzisiaj nowe MT jak stare AT ;-(  ) 

 

Ostatniej zimy ( latem i wiosną też) jeździłem na A/T i nie chce więcej mimo tego że opona miała lamelki jak klasyczna zimówka. Trakcja słaba, ruszanie w miarę ok przy napędzie na 4 koła ale z hamowaniem dramat. Dla otuchy dodam ze zaskoczyla mnie opona cichą praca na czarnym. M/T to już hardcore na asfalcie chyba w kazdych warunkach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.10.2018 o 20:19, MaMis napisał:

Ostatniej zimy ( latem i wiosną też) jeździłem na A/T i nie chce więcej mimo tego że opona miała lamelki jak klasyczna zimówka. Trakcja słaba, ruszanie w miarę ok przy napędzie na 4 koła ale z hamowaniem dramat. Dla otuchy dodam ze zaskoczyla mnie opona cichą praca na czarnym. M/T to już hardcore na asfalcie chyba w kazdych warunkach.

 

ta opona kiedyś, tj gdy była jeszcze produkowana w Japonii, miała oznaczenie A/T-S - miałem ten wzór na w jednym samochodzie przez śnieżną zimę i były na prawdę rewelacyjne jako wielosezonowe, doskonałe prowadzenie pod każdym zględem

gdy produkcja tych opon przeszła do Tajlandii zmienili oznaczenie na A/T i mam podobne odczucia do Twoich, tj start OK ale hamowanie gorzej 

 

no i mówię o tym konkretnym modelu Yokohamy Gelonader, który jest opona wielosezonową

bo inne A/T są rożne bardzo - i nie mają oznaczeń raczej, że są wielosezonowe - więc na zimę to słaby pomysł  

 

na marginesie, koleś który kupił ode mnie te A/T-S 205-70 R 15 montował je do forestera (z pierwszej generacji) tak 4 lata temu - transakcja na stacji w Lęborku :-) może jest na forum i opowie o wrażaniach :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.10.2018 o 12:10, MaMis napisał:

Cooper Discoverer A/T 3

no ciekawy bieżnik , w sumie podobny do tego co wybrałem 

choć oponę po bieżniku to tak wstępnie potrafię ocenić, ważniejsza chyba jest guma (jej struktura) i zachowanie na różnych nawierzchniach 

 

z tym że moja ma lepszy (odpowiedni) indeks prędkości i zdecydowanie jest tańsza ;-)

a co najważniejsze - występuje w rozmiarze jakiego szukałem 

 

u mnie modyfikacje sie przeciągają ,więc nie szybko będę miał opinię na temat przydatności tej kombinacji :-( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2018 o 11:22, Zyzol napisał:

W lipcu były jednak trochę tańsze ;) Co mnie smuci, gdyż też się do nich przymierzam

 

Też zamawiam tego Goodyear'a. Po prostu nie miam czasu się rozglądać teraz za fegami, czujnikami etc. Drugi zestaw felg kupię sobie w lecie, może będą tańsze wtedy. Faktycznie ceny poszły w górę, od czasu jak ostatnio je oglądałem.
Oprócz parametrów hamowania na mokrym, warto popatrzeć także jak zachowują się na śniegu i te miały całkiem dobre rezultaty jak patrzyłem w jakimś teście. Niestety nie mogę znaleźć linku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy sezon zimowy, nowy XV, nowe opony. W XV II wymiar opon to 225/60R17. Polecam opony Cooper Discoverer Winter M+S XL. Są dwa rodzaje bieżnika w tym oznaczeniu. Starsze to wysokie a 11mm lamelowe klocki z paskiem ciągłym na środku. Nowy bieżnik bardziej przypomina zwykłą zimówkę. Zamówiłem stary model, a dostałem nowy. Nie zwracałem, zostawiłem i nie żałuję. Guma bardzo miękka. Opona cicha 69db. Za komplet zapłaciłem ok 1600zł.

Jakość wysoka, a cena przystępna. Opony robione w UK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MaMis napisał:

Z ciekawości sprawdzę co piszą o falkenach które wiele osób w tym mój znajomy zachwala. 

 

W testach nieźle wypadają, a jak na segment klasy średniej nawet bardzo dobrze. Zesztą ostatniej zimy jeździłem na nich w Mitsubishi i było wszystko OK, stąd teraz decyzja o zakupie dla siebie. Na żywo wyglądają dosyć bojowo :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eurowinter HS01?

W dniu 9.10.2018 o 20:45, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Polecam opony Cooper Discoverer Winter M+S XL. Są dwa rodzaje bieżnika w tym oznaczeniu. Starsze to wysokie a 11mm lamelowe klocki z paskiem ciągłym na środku. Nowy bieżnik bardziej przypomina zwykłą zimówkę.

Założone już? Czy masz na mysli te opony?

https://www.sklepopon.com/opona-zimowa/cooper-discoverer-winter-225-55-r18-102-v-xl-108548?gclid=EAIaIQobChMIqM6IlNv83QIVXIGyCh0G3wixEAkYASABEgK8mvD_BwE

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2018 o 21:42, Sławek1 napisał:

A skąd ta informacja?

Jak wszystko teraz - z sieci. Myślę, że w tej cenie to najlepszy wybór. Z pewnością są to ciche opony. Jeżdżę na nich od tygodnia. Firma Cooper jest u nas mało znana, ale na rodzimym amerykańskim rynku jest dość popularna. 

20 minut temu, MaMis napisał:

Tak, to te opony. Trochę żałuję, że nie dostałem tych ze starszym wzorem bieżnika. Wyglądały bardziej "rasowo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie Hankooki w Forku i miałem kiedyś w Astrze i tutaj przesadzili z tymi notami bo aż tak dobre one nie są.

Co do Cooper to miałem kiedyś w JEEPie Cooper DISCOVERER M+S z możliwością kolcowania i ta dawała radę w ciężkim klocu jakim jest GC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawdzam co parę dni ceny i dzisiaj zauważyłem zniżkę jednej z "kandydatek" do mojego XV.

Obok Pirelli SottoZero 3 oraz GoodYear  UG Performance SUV G1, jest nią Michelin Pilot Alpin 5, która kosztuje teraz 794/szt. 

Skoro ceny są na zbliżonym poziomie, to porównuję już tylko opinie i dane z etykiet.

Michelin Pilot Alpin 5 w rozmiarze 225/55/18 ma wg etykiety całkiem niezłe wyniki: C / B / 68 dB

Natomiast szperając w internecie znalazłem zdjęcie tej samej opony ale w rozmiarze 225/50/17 gdzie wyniki są znacznie gorsze: E / B / 71dB 

Tak nieznacznie inny profil opony aż tak wpływa na poziom hałasu i opory toczenia ? Hmmm..... :coffee:

 

nowe-zimowe-michelin-alpin-5.jpg

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...