Jump to content

zbyszko4x4

Nowy
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

About zbyszko4x4

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ooooo Kolego Szürkebarát ciekawe czy Twój podróżnik nie pogryzł czegoś, i mam nadzieję że naszym mniejszym mieszkańcom Ziemi XV nie smakuje zbyt a kto takie ślady zostawia??
  2. warto czasem prowokować, bo coraz więcej cennych info mamy o naszych XV, których instrukcja nie opisuje :-D no i gratuluje wiedzy niektórym kolegom, bo moja wyobraźnia zaczyna szwankować, gdy mechanikę i hydraulikę oraz elektronikę mam w jeden napęd połączyć.. i do tego stały ... i do tego ze wsparciem w poślizgu i trakcją ... wymiękam ale chyba taki trend - kiedyś :-) łatwo było odróżnić np x-driwe, od torsenów, od wiskozy, quatro, 4 motion i od innych ...(widziałem rzetelny opisy w sieci kilkunastu napędów 4x4, które się faktycznie konstrukcjami różniły) teraz jak czytam o rodzajach napędów, to raczej się zbliżają do siebie konstrukcja, a różnią nazwą :-) ale takie tam marudzenie ;-)
  3. wiedzą księgowi z Subaru :-D redukcja to kolejna "skrzynka" biegów, więc koszty chyba tylko jeep robi w jednej skrzyni zarówno biegi, jak i redukcję, ale kosztuje tez swoje (na marginesie -> napęd 4x4 jest chyba niewspółmiernie droższy od jednej osi - szkoda że tak jest ;-/ ) czyli spece od księgowości i do marketingu w Subaru poczytali nasze forum i stwierdzili, ze mało jeździmy poza czarnym naszymi XV więc zrobili ... a jak powinien ... to nie koniecznie spełnia ;-) ale tak serio to na płaskich terenach ten reduktor może i nie ma sensu w cywilnym XV, a w górzysto-piaszczysto-błoto-innych akcjach (typu wyciąganie łodzi, czy przyczepki z działki) by się przydało .... tylko wtedy można wybrać inny model, lub inną markę mi na dzień dzisiejszy XV odpowiada pod każdym względem, tez w poruszaniu się poza asfaltem :-) .... a jest gdzie szukać przygód w naszym pięknym kraju :-)
  4. ooo no to bardzo przyjemne doświadczenie widać, piękne widoki, ładne drogi ... i napęd 4x4 się przydał :-) no wszyscy wiemy co mamy :-) i używamy jak należny ;-) a definicja jest dość szeroka i myślę że jest bardzo dużo bezdroży, które XV pokona bez narażania czegokolwiek w naszych XV w weekend znalazłem np 4km odcinek drogi typu "kocie łby" - jadąc (w obie strony) bezpiecznie i stabilnie - myślałem że mi plomby powypadają :-) ale Subaru zachowywał się poprawnie, miałem pełną kontrole nad autem, bezpiecznie "unosiłem się" nad koleinami i przejeżdżałem przez dziury w naniesionym wodą piachu, - generalnie pewniej się czułem, niż w moim drugim 4x4, ale odcinki były bardziej szutrowe, typu "rajd polski" i osobowym może też bym to przejechał, ale bez takiej frajdy :-D podoba mi się zastosowane u nas zawieszenie, jest "twarde", ale przez to mam poczucie, że jadąc moje koła mają kontakt z droga, mimo, że są dziury jest dobrze :-) kąt natarcia wszyscy mamy taki sam :-) no chyba że Dyrekcja (z bodylift) ale reduktory chyba niektóre XV mają - może ktoś opisze
  5. same cenne informacje - warto czytać uważnie i bardzo dziękuje napisałem gdzie w Polsce można kupić kompletne zestawy do liftu zawieszenia XV z certyfikatem TUV (ale ADMIN czujny) i się nie zachował ten wpis :-D a ja muszę czytać uważniej najpierw Regulamin forum zanim coś napisze :-) generalnie w USA dużo przerabiają XV, ale oni inne warunki maja ;-( sam jestem zdziwiony oglądając filmy, przez co przejeżdżają nasze XV po lekkich modyfikacjach (typu opony A/T) i używane z głową :-) odwagi :-D kto jeszcze używa XV alternatywnie??
  6. w wersji A/T + -- to był dobry wybór na taką podróż a czy w rozmiarze nie obcierał o nadkola? bo to 22,5 mm większa opona no i czy zmiana wielkość kół wpłynęła odczuwalnie "na prace skrzyni biegów" ?? dostępne są nawet lifty zawieszenia ... do naszych XV i to o 25 mm, przyjemna wyprawa - z Krakowa niezbyt daleko nawet :-) ale zdjęcia XV głownie na "bezpiecznej" drodze jak tez zauważyłem mieliście co najmniej jeden wóz ratunkowy ;-) był używany w tym celu??, czy wszyscy pokonali samodzielnie te odcinki? wyjazd na prawdę przedni ... pozazdrościć
  7. ten film kąt natarcia w XV jest mało "terenowy" warto zobaczyć od 17 minuty, dlaczego nie należy przesadzać :-D chęci do możliwości naszych XV ale faktycznie podoba mi się to, jak zmodyfikowany został ten samochód (na innych filmach wszystkie ich przeróbki) no i budowali na NOWYM :-D własnie przypomniałem sobie ... podobno 1,6 benzyna ma reduktor :-) może ktoś opisze jak się sprawuje XV z reduktorem i czy pomaga poza czarnym??
  8. Jakie mają koledzy/koleżanki doświadczenia w przemieszczaniu się Subaru XV poza drogą twardą? czego nasz XV nie lubi?? czego nie zniesie?? ale czym zaskoczy? gdzie da radę? czego nie wybaczy? co można zepsuć? jak na błocie? śniegu? piasku? jakie podjazdy da radę? jak odkopać? wyciągnąć? jak zachowuje się benzyna jak diesel? może ktoś z automatyczna skrzynią ma jakieś info jak działa "w terenie" ? może jakieś zdjęcia z "wtopy" albo z sukcesów w wydobywaniu z zasp, plaży ... lub innych pułapek?? jakieś przydatne modyfikacje własne pod kątem poprawy właściwości użytkowych auta w gorszych warunkach? ciekawe podróże nie po utwardzonej drodze --> jakie macie odczucia? w końcu nie po to wybraliśmy XV, żeby tylko krawężniki zdobywać :-D
  9. no ciekawy bieżnik , w sumie podobny do tego co wybrałem choć oponę po bieżniku to tak wstępnie potrafię ocenić, ważniejsza chyba jest guma (jej struktura) i zachowanie na różnych nawierzchniach z tym że moja ma lepszy (odpowiedni) indeks prędkości i zdecydowanie jest tańsza ;-) a co najważniejsze - występuje w rozmiarze jakiego szukałem u mnie modyfikacje sie przeciągają ,więc nie szybko będę miał opinię na temat przydatności tej kombinacji :-(
  10. ta opona kiedyś, tj gdy była jeszcze produkowana w Japonii, miała oznaczenie A/T-S - miałem ten wzór na w jednym samochodzie przez śnieżną zimę i były na prawdę rewelacyjne jako wielosezonowe, doskonałe prowadzenie pod każdym zględem gdy produkcja tych opon przeszła do Tajlandii zmienili oznaczenie na A/T i mam podobne odczucia do Twoich, tj start OK ale hamowanie gorzej no i mówię o tym konkretnym modelu Yokohamy Gelonader, który jest opona wielosezonową bo inne A/T są rożne bardzo - i nie mają oznaczeń raczej, że są wielosezonowe - więc na zimę to słaby pomysł na marginesie, koleś który kupił ode mnie te A/T-S 205-70 R 15 montował je do forestera (z pierwszej generacji) tak 4 lata temu - transakcja na stacji w Lęborku :-) może jest na forum i opowie o wrażaniach :-D
  11. też jestem ciekaw jak będzie, opisze wrażenia, ale po zakończeniu wszystkich modyfikacji, wtedy będzie kompletna informacja dlaczego odważna :-) indeksy prędkości się zgadzają, a i przeznaczenie auta tez :-D no i nie jestem pierwszy, który ten sposób tuningu XV realizuje -> widziałem na ogumieniu MT (choć dzisiaj nowe MT jak stare AT ;-( )
  12. ja w tym roku rozpocznę od wielosezonowych - dokładnie takich Yokohama Geolandar A/T G015 225/70 R16 103 H RPB jeśli wszystkie modyfikacje dokończę na czas. ale w obwodzie będą zimówki na obręczy 17 , tak gdyby przyszła zima prawdziwa. ostatnimi laty wielosezonowe opony u mnie się sprawdzają (ale do innego samochodu 4x4) w XV jeszcze nie wiem ... potestuję zobaczę ;-)
  13. Witam wszystkich miłośników marki oraz kierowców na forum. Pozdrawiam z białego XV :-) którego obecnie nieco modyfikuję, pod swoje upodobania/potrzeby.
×
×
  • Create New...