Skocz do zawartości

stachz

Nowy
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Rzeszów
  • Auto
    Subaru XV

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia stachz

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

3

Reputacja

  1. stachz

    Outback 2022

    Kolego jaki masz silnik w swoim Outback-u?
  2. Proszę Państwa, może trochę z boku tematu, może orientujecie się czemu mój Torque nie chce mi pokazywać rzeczywistych parametrów pomimo zainstalowania PID-ów. Silnik 2.0D 2016 rok euro6?
  3. stachz

    Dziwny problem, czyżby EGR?

    Piszczała ze dwa lata, a w zeszłym i tym roku jak się ciepło zrobiło to zaczęła zamulać i te wszystkie błędy. Póki co dwa tygodnie i problemu nie ma. Co do ceny to pytałem w ASO w Rzeszowie , podali mi 3600, gdzieś tam znalazłem w sklepie internetowym za granicą to po przeliczeniu tez wyszło 3600
  4. stachz

    Dziwny problem, czyżby EGR?

    Mała aktualizacja do tematu: Błąd po jakimś czasie zaczął znowu się pojawiać. Poszukałem na forum amerykańskim i znalazłem, że to problem nie ze stykami ale z tym zaworem na wydechu. Rozebrałem mechanizm z trybikami, był czysty (pisali, że może tam się dostać woda i piach jak uszczelka źle założona). Skoro nie mechanizm, to sama klapka musi szwankować i faktycznie dość ciężko się poruszała. Zdemontowałem zawór i puściłem trochę oleju wysokotemperaturowego na ośkę i rozruszałem ustrojstwo. Poskładałem, spiąłem i póki co działa, nie wyświetlił się błąd ani razu. Intuicja zatem była dobra że to od tej klapy na wydechu, tylko problem nie był w stykach ale w samej przepustnicy. (nota bene to ustrojstwo kosztuje 3600 zł)
  5. stachz

    SBD i Torque

    Odgrzeję trochę temat. Czy mógłby mi ktoś wyjaśnic, dlaczego nie mogę wyświetlić wszystkich parametrów jak na powyższych zdjęciach? Wtyczka działa poprawnie, bo te podstawowe się wyświetlają, pid-y wgrane. Czyżby problem był w tym, że mam silnik Euro6 i torque go nie obsługuje w pełni?
  6. stachz

    Problem z chyba z EGR

    Czy udało się rozwiązać problem?
  7. stachz

    Dziwny problem, czyżby EGR?

    Odświeżam temat, który zacząłem przed ponad rokiem: Dziękuję za wcześniejsze podpowiedzi, kierując się nimi szukałem rozwiązania, dałem auto do mechanika, przebadał, także w trakcie jazdy i parametry wyszły mu prawidłowe, profilaktycznie przetestował egr-y i klapę i nie widać było problemu. Potem w lecie i później auto zachowywało się praktycznie w porządku. Problem powtórzył się niedawno na przełomie wiosny i lata, znowu podobne "szarpania" przy nagrzewającym się silniku itd, jak opisywałem wcześniej. Może szarpania było mniej ale czasem pojawił się błąd, a wpięty obd pokazał, że przepustnica otwarta jest na ponad 85%, co normalnie po rozgrzaniu otwiera się na 74,9% (nie wiem czy dokładnie chodzi o przepustnicę, czy o egr - nie jestem mechanikiem więc proszę nie wieszać na mnie psów czy mieszać mnie z błotem). Dodam, że jakieś dwa lata temu przez ponad rok spod auta dochodziły dziwne świsty przy dodawaniu gazu i spuszczaniu pedału gazu (teraz wiem, że było to z klapy na rurze wydechowej, która jest pod spodem) Przy niedawnym wypalaniu się dpf-a na koniec znowu wyskoczył błąd i tradycyjnie przepustnica zamknęła się na 85,4% Z błędu wynikało że jest jakiś błąd komunikacji z ECU. Specem nie jestem, ale z fizyki coś się orientuję więc intuicyjnie pomyślałem, że może po prostu jest jakiś problem na stykach. Więc posprawdzałem i poruszałem stykami i wtyczkami na wszystkich elementach dolotu a szczególnie na tej klapie na rurze wydechowej. (ona jest narażona na dużą wilgoć i duże zmiany temperatury i choć wtyczka niby jest szczelna, to przy dużych zmianach temperatury jest możliwe że jakieś wilgotne powietrze wejdzie na styki - tym bardziej, że kiedyś w nissanie Qashqaiu był podobny problem ze świecami żarowymi wydawało się że dwie nie grzeją i myśląc że spalone wyczytałem na forum że wystarczy pozdejmować kapciuchy i poruszać, żeby styk oczyścić i poprawić i było jak ręką odjął - po prostu na styku szwankowała przewodność) Wracając do XV poruszałem tym stykiem pod autem na wydechu, przeczyściłem, przedmuchałem wypiąłem i wpiąłem kilka razy i póki co problem zniknął, błąd nie wyskakuje, a co ciekawe przy wypalaniu się dpf-a nie ma takiego szarpnięcia silnikiem jak bywało ostatnio przez dość długi czas, dzieje się to delikatnie i praktycznie niezauważalnie, a wcześniej początek i koniec dało się wyczuć takim szarpnięciem silnika, jak te które opisywałem w poście na początku. Reasumując: być może jakiś słaby styk na wtyczce do klapy na wydechu (spowodowany wilgocią i upływem czasu) powodował wadliwe jej działanie, to generowało błąd i komputer głupiał w sterowaniu egr-ami, tą klapą i w ogóle całym dolotem, jeśli tak to można ująć. Nie wiem, czy odkryłem Amerykę, ale jeśli by to miało sens i pomogło komuś z podobnymi problemami to polecam zacząć od tego żeby rozpiąć wtyczkę na klapie na wydechu pod spodem, przedmuchać ją, kilka razy powpinać, żeby styki się przeczyściły i może okazać się że "tu go bolało"
  8. stachz

    Dziwny problem, czyżby EGR?

    Witam. Nie jestem aż tak stałym bywalcem forum, więc może temat był poruszany: opis problemu SBD 2.0 MY16` przebieg prawie 90 kkm Przy obrotach ok 1500 przy luźnej jeździe na zimnym jeszcze silniku jest takie szarpanie jakby silnik się nie mógł zdecydować czy ciągnąć czy nie. Dzieje się tak przy lekkim zwolnieniu pedału gazu lub przy równej jeździe, gdy ma większe obciążenie lub dodaje się gazu nie ma problemu. Fachowcem nie jestem, ale na chłopski rozum domyślam się , że może EGR coś ma nie tak. Żaden błąd nie wyskakuje. Ostatnio przegoniłem go trochę po autostradzie i póki co nie ma tego szarpania. Może ktoś z was spotkał sie z podobnym problemem to nie trzeba będzie wyważać otwartych już drzwi
  9. stachz

    Opony na zimę

    Co sądzicie o takim pomyśle dla naszych XV? Próbował już ktoś? http://wulkanista.pl/goodyear-vector-4seasons-gen-2/
  10. A czy masz fakturę z przeglądu i mógłbyś poodać konkretne ceny, bo o to pytam. Będę wdzięczny
  11. Witam, czy mógłby mi ktoś napisać ile ceni sobie Subaru za materiały eksploatacyjne przy przeglądzie, tzn. olej, filtry, płyn hamulcowy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...