Jump to content

Garibaldi

Użytkownik
  • Content Count

    105
  • Joined

  • Last visited

About Garibaldi

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Subaru XV 2.0i CVT

Recent Profile Visitors

291 profile views
  1. Przy moim przebiegu (35K) wymiana nie jest jeszcze potrzebna ale przyznał że pomimo braku zaleceń do tej czynności, należy to zrobić po 60K. A zapomniałem: bardzo zalecił wykonanie konserwacji podwozia. Pokazywał mi już niezłe ogniska korozji u mnie (jeszcze nie groźne, a samochód stoi w ciepłym garażu podziemnym). Zaczyna się od wszystkich nakrętek i śrub. Potem przechodzi na blachy. Winą jest słabe fabryczne zabezpieczenie śrub (brak) oraz transport morski który potrafi dokonać cudów i jak mówił przychodziły do dealera już zardzewiałe modele. Cena - porządnej konserwacji to koło 1.8K.
  2. Z tego co radzili: - co jakiś czas - przedmuchać chłodnice - najlepiej wykręcić śruby mocującą ją od góry i odchylić. Podobno w XV jest tendencja do zapychania się przestrzeni między chłodnicami. (pokazywał jak to zrobić). I najważniejsza rzecz. XV ma jakąś wadę w bloku po lewej stronie. Problem jest w uszczelce. Bardzo często zaczyna lewa strona popuszczać i zaczynają się drobne wycieki. Trzeba je od razu usunąć. Procedura nie jest kosztowna i pozwala uniknąć droższych napraw w przypadku zignorowania problemu. Poza tym czyszczenie klocków .. dziwne ostatnio jak serwisowałem motor to samo usłyszałem by raz w miesiącu jechać na myjnie i dokładnie przepłukać wodą pod ciśnieniem klocki. Albo jakaś moda albo coś jest teraz nie tak z klockami bo kiedyś nie słyszałem o takich praktykach.
  3. Jeśli mogę podzielę się swoim doświadczeniem. Właśnie jestem po 4 przeglądzie - tym największym - wycenianym przez ASO na 3.4k zł. Długo się zastanawiałem czy skorzystać. Jako że mam dokładną rozpiskę co na tym dużym przeglądzie ma być zrobione i co sprawdzone postanowiłem zbadać okoliczny rynek (krakowski i obrzeża). Znalazłem kilka firm/warsztatów/serwisów - specjalizujących się w Subaru (lub Subaru i inne japońce). Do każdego wysłałem zapytanie stworzone na podstawie rozpiski serwisowej aso. Założenie też zrobiłem takie że oleje (silnikowy +most + przód m), i płyn hamulcowy ma być marki Eneos. Filtry nie konieczne oryginalne subaru ale markowe zamienniki (nie dajmy się wkręcić że nie ma nic lepszego niż oryginał - przekonałem się na hamulcach ). Zapytanie poszło w świat. Nikomu nie będę robił reklamy i nie podam nazw firm ale wyniki były takie: kilka zgłoszeń za 1.7 i 1.8k firm które wyskakują w google po wpisaniu odpowiednich haseł. I tu mnie olśniło - przecież mój były sąsiad jeździ Subaru impreza wrx. Jako że nasze żony jeszcze sporadyczny kontakt utrzymują to poprosiłem o opinie czy znał kogoś dobrego w Krakowie od Subaru. No i się zaczęło. Oddzwonił opowiedział historię swojej skrzyni jak ASO po wnikliwej analizie uszkodzenia wyceniło mu naprawę na 7k. a on znalazł (tez z polecenia) serwis który mu naprawił to poniżej 1K (jakiś drobiazg się uszkodził - nie pamiętam już co). Zadzwoniłem i ..... oto rezultat: Duży przegląd - wszytko to co w spisie aso - wymiana oleju (3 punkty), wymiana płynu hamulcowego, czyszczenie hamulców, (każdy klocek zdjęty i czyszczony, tarcze też), smarowanie, konserwacja, nawet silnik przedmuchali i odświeżyli, filtry, test akumulatora, przegląd podzespołów itd itd. Siedziałem bite 4 godziny. Rachunek 780 zł. !!!! No ale jak - pytałem się szefa (były pracownik ASO Subaru :P) to jakaś pomyłka. Powiedział że nie musi pracować na pensje 4 panów w kołnierzykach w salonie. Tak spojrzałem na parking - 3-4 Subara WRX STI, z 3 Forestery, i kilka innych modeli ... powiększyłem rachunek o podatek za przeszkadzanie i pytanie podczas procesu przeglądu i się miło pożegnaliśmy. .. (wpisy w książce są). ... teraz trochę żałuję tych przeglądów w ASO zwłaszcza po tym co mi naopowiadał że nie koniecznie jest tam tak pięknie...... To moja opinia - i moje przemyślenia - dla mnie to nowy mechanik do końca żywota mojego XV. Chłopaki z tego serwisu naprawdę znali się na rzeczy. Na setki moich pytań odpowiadali cierpliwie i sensownie. Dowiedziałem się co w moim modelu najczęściej się psuje na co zwracać uwagę co samemu robić .,... (np by nie zabić brudem chłodnicy). Ciekawe Tipsy. Raczej temat nie do ogarnięcia w ASO. Pozdrawiam.
  4. Jesteście w stanie mi podesłać linka do tych nakładek cabrobowych ?? Szukałem na ali do XV 2014 ale nic nie znalazłem. Interesuje mnie zwłaszcza na manetkę skrzyni cvt i panel przełączników i pokręteł do klimy. PS. ktoś widział w działaniu takie radio ACS-9060MA do XV ?
  5. Witam. Ostatnio kilka razy skorzystałem z oferty pewnej firmy zajmującej się tuningiem różnych aut. Raczej są to ciekawe upiększenia ale pożyteczne pozycje też mają. Ostatnio kupowałem relingi i maskownice na przyciski w drzwiach. Jednak najbardziej interesowały mnie wykonane ze stali wewnętrzne listwy progowe. https://toptun.pl/wewnetrzne-listwy-progowe-subaru-xv-2012-2016-p36574 Posiadam Carboxa i często muszę stawać na progach czy całych plastikach by coś do niego załadować. To miało być ochroną by się nie połamały/porysowały. Niestety w żaden sposób tego nie mogę spasować. Niby auto z 2014 ale te tylne panele odstają koło centymetr w środkowej części. Sporo też zachodzi pod kanapę i jak się na nią siada to cała ta blacha podnosi się. Generalnie są też wg mnie za długie. Ktoś się takim wynalazkiem bawił ? Pozdrawiam.
  6. Dzień dobry Tak przeglądam co jakiś czas cenniki i porównuje różne wersje XV i Forestera i ciekawi mnie zniknięcie z oferty całkowicie modelu XV 2.0i. Ktoś coś wie na ten temat ??? Pozdrawiam
  7. Garibaldi

    Klocki hamulcowe

    Meci - ile czasu Ci wytrzymały?-. Masz manual czy automat ? Moje padły po 24 Kkm Teściu ma Tiguana w automacie i dochodzi do 90t km i jeszcze na przeglądzie stwierdzili że są ok.
  8. U mnie IV to koło 3200 zł w Aso. Z tego co widzę w porównaniu do 1-3 zmieniają filtr paliwa (benzyna), Olej w skrzyni, ATF, olej przekładniowy.
  9. Nie planujecie otworzyć jakiejś swojej fili w Krakowie ???
  10. Takie jeszcze małe pytanie. Jak w XV wygląda trwałość zawieszenia ? Ktoś już coś musiał przy nim robić ?
  11. Dokładnie mi tyle samo policzyli + robocizna za przód. Sprawdziłem tyły które nie były zmieniane - praktycznie niewyczuwalny rowek. Może pół milimetra albo mniej. Możliwe to że przód 80% a tył 5% się zużywa w tym modelu ? Samochód 2 tygodnie przeszedł państwowy przegląd i wszystko było podobno super.
  12. nie/żadko Generalnie chciałbym wiedzieć jak to wygląda z użyciem hamulców w XV z automatem. Wiadomo o styl jazdy może przyczynić się nawet o skrócenie o połowę żywotności hamulców. Z tym hamowaniem silnikiem przez wymuszenie zmiany biegu na niższy to może być dobry patent ale się bałem używać ze względu na automat - czy nie zaszkodzi mu (łańcuchowi). Czy sam automat przyczynia się do zwiększenia zużycia ?? . może to 30K to standard ale ja tego nie wiem :)))) a może tak mają oemy
  13. Witam. I po wizycie. Sam nie wiem co myśleć. Żona (jako że współfinansujemy serwis auta) nakłoniła mnie na wizytę w ASO ze względu na przytaczaną przez Was wiedze i fachowość serwisantów na temat specyficznych rozwiązań naszej marki. Jednak mam do Was pytanie. Okazało się że trzeba wymienić przednie hamulce (tarcze - zużycie 80% + klocki). Trochę mnie to zdziwiło bo auto ma 26tyś (3lata). a miałem vectrę combi który wytrzymał w tych samych warunkach ponad 5 lat. Bardziej zdziwiła mnie cena wymiany. Nie chce jej tutaj przytaczać (by nie sugerować) ale jesteście mi w stanie powiedzieć jaka powinna być Cena wymiany tarcz+ okładziny + robocizna w ASO ? (ktoś to już robił ) Na fakturze nie ma modelu ani marki elementów wiec rozumie że to jakieś OEM subarowskie.
  14. Garibaldi

    Wycieraczki

    Witam ponownie. 3 lata wytrzymały oryginalne wycieraczki. Uważam to za niezły wynik. W poprzednim aucie kupowałem co roku - fakt nie dawałem więcej niż 50 zł za komplet ale czy takie za 150 wytrzymają 3 lata ????? Co polecacie kupić ? Macie jakieś doświadczenia ? Dać 40 - 80 co roku czy warto jest wydać na jakiegoś boscha 120 - 150 ??? Przełoży się to na żywotność ?? Pozdrawiam.
  15. Fido2001 czy serwisujesz na J.Conrada w Krakowie ?. Ja u nich kupowałem auto i mam do nich 5 min jazdy. Mam pod nosem R7 czy Point S. ale jak pisałem chce mieć pewność zasadności wydanych pieniędzy. Zastanawiam się czy nie wymusić wymiany filtra powietrza kabiny z uwagi na krakowski smog :P. i tu pytanie. W check liście Giresse jest jeden filtr powietrza i to chyba tego do silnika. Nie widzę tam kabinowego w ogóle. Na aukcjach są dwie wersje "Filtr kabinowy klimatyzacji kabiny" oraz "filtr kabinowy przeciw-pyłkowy węglowy" oba kosztują grosze. Który radzicie ? Z innej beczki - za 2 tygodnie minie 3 lata z XV. Jestem z żoną mega zadowolony. Z drobnicy wyszło: dolanie trochę płynu chłodniczego po 2kkm przejechanych w 2 tygodnie. skrzypiąca przednia szyba na wysokości pasażera. płatne aktualizacje navi choć miały być darmowe :))))))) w sumie to więcej przez te 3 lata narobiłem się przy lodówce w domu wskrzeszając ją do życia po gwarancji niż przy aucie.... Pozdrawiam
×
×
  • Create New...