Jump to content

Garibaldi

Użytkownik
  • Content Count

    110
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Neutralny

About Garibaldi

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Subaru XV 2.0i CVT

Recent Profile Visitors

574 profile views
  1. Garibaldi

    Akumulator do XV

    Witam Czy coś w dziedzinie akumulatorów zmieniło się ostatnio ? Po 6 latach chyba przyszedł czas na wymianę mojego. Chociaż udało mi się go zregenerować (płukanie/wymiana elektrolitu) to pewnie będę musiał go wymienić gdyż w jednej celi gęstość spada 1.5x szybciej niż w pozostałych. Koło domu mam specjalistyczny sklep z akumulatorami i odradzili mi YUASA do XV. Argumentem było to że co dostawa to YUASA brandowała inne marki swoim logiem i nigdy nie wiadomo było co tym razem się trafiło. Najczęściej pod marką YUASA teraz sprzedawana jest Varta i że przez nakleję czy odlew opakowania z logi
  2. Chyba taniej - ja w Krakowie założyłem hak ACS z podwyższonym naciskiem pionowym ze standardowych 90kg do 130 kg. Zdejmowany, chowana pod zderzakiem 13 pinowa wtyczka jak nie używasz. Za całość zapłaciłem koło 1500. Testowane na 3 rowerach na różnych bagażnikach. Od dachowych trzymam się z daleka i nie jeżdżę za takimi autami po tym jak znajomym w tym roku zerwało taki z 4 rowerami przy 110 km (max dopuszczalna 130km).
  3. Dzień Dobry Jest sporo tematów o oponach ale niewiele o całorocznych. Mój styl jazdy 90% miasto (zakorkowane) 10% wyjazd nad morze i wyjazd w góry. W sumie przez 5 lat przejechane 45k km. Zimówki po zimie poszły na utylizację a letnie już się kończą (oryginalne). Jako że przed subaru zawsze miałem całoroczne (vectra, corsa) to i teraz chyba wrócę do tego rozwiązania. Mam na oku: (subaru xv 2.0 benzyna, automat) Vredestein Quatrac PRO 225/55 R17 101 Y XL, FSL Michelin CrossClimate+ 225/55 R17 101 W XL Bridgestone Weather Control A005 225/55 R17 101 W XL Goodyear
  4. To były słowa mechanika. Pani z biura nie miała nic przeciwko (nawet dzisiaj po badaniu od nich dostałem smsa z zaproszeniem na badanie), ale jak mechanik zobaczył auto podszedł i wprost powiedział że mi nie zrobi badania bo uszkodzili skrzynię biegów. Jak mu pokazałem pieczątkę od nich że 2 lata temu zrobili na tym samym sprzęcie to odpowiedział że szef tak nakazał (żadnych aut 4x4) i że on na siebie odpowiedzialności nie weźmie. Pytanie takie czy faktycznie podczas standardowego badania w zwykłej stacji diagnostycznej jest możliwość uszkodzenia napędu ? W tej stacji co zrobili badanie każde
  5. Pozdrawiam wszystkich. Dzisiaj pojechałem do przeglądu rejestracyjnego (po 2 latach) i w jednej z sieciówek gdzie robiłem pierwszy przegląd (po 3 latach) odmówili mi teraz badania gdyż ...... boją się uszkodzić skrzynie biegów bo już uszkodzili w jednym badaniu Subaru. Musieli na koszt firmy naprawiać klientowi dlatego szefostwo zakazało robić przeglądów aut tej marki. Udało mi się wycisnąć gdzie mogę zrobić badanie auta 4x4 i już jestem po ... Mechanik stwierdził że auto po 42K (po 6 latach) wygląda pod względem mechaniki jak nówka.
  6. Przy moim przebiegu (35K) wymiana nie jest jeszcze potrzebna ale przyznał że pomimo braku zaleceń do tej czynności, należy to zrobić po 60K. A zapomniałem: bardzo zalecił wykonanie konserwacji podwozia. Pokazywał mi już niezłe ogniska korozji u mnie (jeszcze nie groźne, a samochód stoi w ciepłym garażu podziemnym). Zaczyna się od wszystkich nakrętek i śrub. Potem przechodzi na blachy. Winą jest słabe fabryczne zabezpieczenie śrub (brak) oraz transport morski który potrafi dokonać cudów i jak mówił przychodziły do dealera już zardzewiałe modele. Cena - porządnej konserwacji to koło 1.8K.
  7. Z tego co radzili: - co jakiś czas - przedmuchać chłodnice - najlepiej wykręcić śruby mocującą ją od góry i odchylić. Podobno w XV jest tendencja do zapychania się przestrzeni między chłodnicami. (pokazywał jak to zrobić). I najważniejsza rzecz. XV ma jakąś wadę w bloku po lewej stronie. Problem jest w uszczelce. Bardzo często zaczyna lewa strona popuszczać i zaczynają się drobne wycieki. Trzeba je od razu usunąć. Procedura nie jest kosztowna i pozwala uniknąć droższych napraw w przypadku zignorowania problemu. Poza tym czyszczenie klocków .. dziwne ostatnio jak serwisowałem motor to samo
  8. Jeśli mogę podzielę się swoim doświadczeniem. Właśnie jestem po 4 przeglądzie - tym największym - wycenianym przez ASO na 3.4k zł. Długo się zastanawiałem czy skorzystać. Jako że mam dokładną rozpiskę co na tym dużym przeglądzie ma być zrobione i co sprawdzone postanowiłem zbadać okoliczny rynek (krakowski i obrzeża). Znalazłem kilka firm/warsztatów/serwisów - specjalizujących się w Subaru (lub Subaru i inne japońce). Do każdego wysłałem zapytanie stworzone na podstawie rozpiski serwisowej aso. Założenie też zrobiłem takie że oleje (silnikowy +most + przód m), i płyn hamulcowy ma być mar
  9. Jesteście w stanie mi podesłać linka do tych nakładek cabrobowych ?? Szukałem na ali do XV 2014 ale nic nie znalazłem. Interesuje mnie zwłaszcza na manetkę skrzyni cvt i panel przełączników i pokręteł do klimy. PS. ktoś widział w działaniu takie radio ACS-9060MA do XV ?
  10. Witam. Ostatnio kilka razy skorzystałem z oferty pewnej firmy zajmującej się tuningiem różnych aut. Raczej są to ciekawe upiększenia ale pożyteczne pozycje też mają. Ostatnio kupowałem relingi i maskownice na przyciski w drzwiach. Jednak najbardziej interesowały mnie wykonane ze stali wewnętrzne listwy progowe. https://toptun.pl/wewnetrzne-listwy-progowe-subaru-xv-2012-2016-p36574 Posiadam Carboxa i często muszę stawać na progach czy całych plastikach by coś do niego załadować. To miało być ochroną by się nie połamały/porysowały. Niestety w żaden sposób tego nie mogę spasow
  11. Dzień dobry Tak przeglądam co jakiś czas cenniki i porównuje różne wersje XV i Forestera i ciekawi mnie zniknięcie z oferty całkowicie modelu XV 2.0i. Ktoś coś wie na ten temat ??? Pozdrawiam
  12. Garibaldi

    Klocki hamulcowe

    Meci - ile czasu Ci wytrzymały?-. Masz manual czy automat ? Moje padły po 24 Kkm Teściu ma Tiguana w automacie i dochodzi do 90t km i jeszcze na przeglądzie stwierdzili że są ok.
  13. U mnie IV to koło 3200 zł w Aso. Z tego co widzę w porównaniu do 1-3 zmieniają filtr paliwa (benzyna), Olej w skrzyni, ATF, olej przekładniowy.
  14. Nie planujecie otworzyć jakiejś swojej fili w Krakowie ???
  15. Takie jeszcze małe pytanie. Jak w XV wygląda trwałość zawieszenia ? Ktoś już coś musiał przy nim robić ?
×
×
  • Create New...