Skocz do zawartości

Garibaldi

Użytkownik
  • Postów

    110
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Subaru XV 2.0i CVT

Ostatnie wizyty

1403 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Garibaldi

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

10

Reputacja

  1. Garibaldi

    Akumulator do XV

    Witam Czy coś w dziedzinie akumulatorów zmieniło się ostatnio ? Po 6 latach chyba przyszedł czas na wymianę mojego. Chociaż udało mi się go zregenerować (płukanie/wymiana elektrolitu) to pewnie będę musiał go wymienić gdyż w jednej celi gęstość spada 1.5x szybciej niż w pozostałych. Koło domu mam specjalistyczny sklep z akumulatorami i odradzili mi YUASA do XV. Argumentem było to że co dostawa to YUASA brandowała inne marki swoim logiem i nigdy nie wiadomo było co tym razem się trafiło. Najczęściej pod marką YUASA teraz sprzedawana jest Varta i że przez nakleję czy odlew opakowania z logiem Y płaci się znacznie więcej niż za identyczny model innej firmy. Bosha też odradził gdyż też podobno się pogorszyły. Wiadomo jeden sklep nie może być wyrocznią ale też nie promował Varty. Pozdrawiam
  2. Chyba taniej - ja w Krakowie założyłem hak ACS z podwyższonym naciskiem pionowym ze standardowych 90kg do 130 kg. Zdejmowany, chowana pod zderzakiem 13 pinowa wtyczka jak nie używasz. Za całość zapłaciłem koło 1500. Testowane na 3 rowerach na różnych bagażnikach. Od dachowych trzymam się z daleka i nie jeżdżę za takimi autami po tym jak znajomym w tym roku zerwało taki z 4 rowerami przy 110 km (max dopuszczalna 130km).
  3. Dzień Dobry Jest sporo tematów o oponach ale niewiele o całorocznych. Mój styl jazdy 90% miasto (zakorkowane) 10% wyjazd nad morze i wyjazd w góry. W sumie przez 5 lat przejechane 45k km. Zimówki po zimie poszły na utylizację a letnie już się kończą (oryginalne). Jako że przed subaru zawsze miałem całoroczne (vectra, corsa) to i teraz chyba wrócę do tego rozwiązania. Mam na oku: (subaru xv 2.0 benzyna, automat) Vredestein Quatrac PRO 225/55 R17 101 Y XL, FSL Michelin CrossClimate+ 225/55 R17 101 W XL Bridgestone Weather Control A005 225/55 R17 101 W XL Goodyear Vector 4Seasons G2 225/55 R17 97 V MFS Ktoś coś może w tym temacie doradzić ? Pozdrawiam
  4. Garibaldi

    Odmowa przeglądu :)

    To były słowa mechanika. Pani z biura nie miała nic przeciwko (nawet dzisiaj po badaniu od nich dostałem smsa z zaproszeniem na badanie), ale jak mechanik zobaczył auto podszedł i wprost powiedział że mi nie zrobi badania bo uszkodzili skrzynię biegów. Jak mu pokazałem pieczątkę od nich że 2 lata temu zrobili na tym samym sprzęcie to odpowiedział że szef tak nakazał (żadnych aut 4x4) i że on na siebie odpowiedzialności nie weźmie. Pytanie takie czy faktycznie podczas standardowego badania w zwykłej stacji diagnostycznej jest możliwość uszkodzenia napędu ? W tej stacji co zrobili badanie każde koło było osobno badane (siła hamowania) przy zatrzymanych 3 pozostałych. W tej normalnej chyba całą oś badali - ale za pierwszym razem nic się nie stało.... Pozdrawiam
  5. Garibaldi

    Odmowa przeglądu :)

    Pozdrawiam wszystkich. Dzisiaj pojechałem do przeglądu rejestracyjnego (po 2 latach) i w jednej z sieciówek gdzie robiłem pierwszy przegląd (po 3 latach) odmówili mi teraz badania gdyż ...... boją się uszkodzić skrzynie biegów bo już uszkodzili w jednym badaniu Subaru. Musieli na koszt firmy naprawiać klientowi dlatego szefostwo zakazało robić przeglądów aut tej marki. Udało mi się wycisnąć gdzie mogę zrobić badanie auta 4x4 i już jestem po ... Mechanik stwierdził że auto po 42K (po 6 latach) wygląda pod względem mechaniki jak nówka.
  6. Przy moim przebiegu (35K) wymiana nie jest jeszcze potrzebna ale przyznał że pomimo braku zaleceń do tej czynności, należy to zrobić po 60K. A zapomniałem: bardzo zalecił wykonanie konserwacji podwozia. Pokazywał mi już niezłe ogniska korozji u mnie (jeszcze nie groźne, a samochód stoi w ciepłym garażu podziemnym). Zaczyna się od wszystkich nakrętek i śrub. Potem przechodzi na blachy. Winą jest słabe fabryczne zabezpieczenie śrub (brak) oraz transport morski który potrafi dokonać cudów i jak mówił przychodziły do dealera już zardzewiałe modele. Cena - porządnej konserwacji to koło 1.8K.
  7. Z tego co radzili: - co jakiś czas - przedmuchać chłodnice - najlepiej wykręcić śruby mocującą ją od góry i odchylić. Podobno w XV jest tendencja do zapychania się przestrzeni między chłodnicami. (pokazywał jak to zrobić). I najważniejsza rzecz. XV ma jakąś wadę w bloku po lewej stronie. Problem jest w uszczelce. Bardzo często zaczyna lewa strona popuszczać i zaczynają się drobne wycieki. Trzeba je od razu usunąć. Procedura nie jest kosztowna i pozwala uniknąć droższych napraw w przypadku zignorowania problemu. Poza tym czyszczenie klocków .. dziwne ostatnio jak serwisowałem motor to samo usłyszałem by raz w miesiącu jechać na myjnie i dokładnie przepłukać wodą pod ciśnieniem klocki. Albo jakaś moda albo coś jest teraz nie tak z klockami bo kiedyś nie słyszałem o takich praktykach.
  8. Jeśli mogę podzielę się swoim doświadczeniem. Właśnie jestem po 4 przeglądzie - tym największym - wycenianym przez ASO na 3.4k zł. Długo się zastanawiałem czy skorzystać. Jako że mam dokładną rozpiskę co na tym dużym przeglądzie ma być zrobione i co sprawdzone postanowiłem zbadać okoliczny rynek (krakowski i obrzeża). Znalazłem kilka firm/warsztatów/serwisów - specjalizujących się w Subaru (lub Subaru i inne japońce). Do każdego wysłałem zapytanie stworzone na podstawie rozpiski serwisowej aso. Założenie też zrobiłem takie że oleje (silnikowy +most + przód m), i płyn hamulcowy ma być marki Eneos. Filtry nie konieczne oryginalne subaru ale markowe zamienniki (nie dajmy się wkręcić że nie ma nic lepszego niż oryginał - przekonałem się na hamulcach ). Zapytanie poszło w świat. Nikomu nie będę robił reklamy i nie podam nazw firm ale wyniki były takie: kilka zgłoszeń za 1.7 i 1.8k firm które wyskakują w google po wpisaniu odpowiednich haseł. I tu mnie olśniło - przecież mój były sąsiad jeździ Subaru impreza wrx. Jako że nasze żony jeszcze sporadyczny kontakt utrzymują to poprosiłem o opinie czy znał kogoś dobrego w Krakowie od Subaru. No i się zaczęło. Oddzwonił opowiedział historię swojej skrzyni jak ASO po wnikliwej analizie uszkodzenia wyceniło mu naprawę na 7k. a on znalazł (tez z polecenia) serwis który mu naprawił to poniżej 1K (jakiś drobiazg się uszkodził - nie pamiętam już co). Zadzwoniłem i ..... oto rezultat: Duży przegląd - wszytko to co w spisie aso - wymiana oleju (3 punkty), wymiana płynu hamulcowego, czyszczenie hamulców, (każdy klocek zdjęty i czyszczony, tarcze też), smarowanie, konserwacja, nawet silnik przedmuchali i odświeżyli, filtry, test akumulatora, przegląd podzespołów itd itd. Siedziałem bite 4 godziny. Rachunek 780 zł. !!!! No ale jak - pytałem się szefa (były pracownik ASO Subaru :P) to jakaś pomyłka. Powiedział że nie musi pracować na pensje 4 panów w kołnierzykach w salonie. Tak spojrzałem na parking - 3-4 Subara WRX STI, z 3 Forestery, i kilka innych modeli ... powiększyłem rachunek o podatek za przeszkadzanie i pytanie podczas procesu przeglądu i się miło pożegnaliśmy. .. (wpisy w książce są). ... teraz trochę żałuję tych przeglądów w ASO zwłaszcza po tym co mi naopowiadał że nie koniecznie jest tam tak pięknie...... To moja opinia - i moje przemyślenia - dla mnie to nowy mechanik do końca żywota mojego XV. Chłopaki z tego serwisu naprawdę znali się na rzeczy. Na setki moich pytań odpowiadali cierpliwie i sensownie. Dowiedziałem się co w moim modelu najczęściej się psuje na co zwracać uwagę co samemu robić .,... (np by nie zabić brudem chłodnicy). Ciekawe Tipsy. Raczej temat nie do ogarnięcia w ASO. Pozdrawiam.
  9. Jesteście w stanie mi podesłać linka do tych nakładek cabrobowych ?? Szukałem na ali do XV 2014 ale nic nie znalazłem. Interesuje mnie zwłaszcza na manetkę skrzyni cvt i panel przełączników i pokręteł do klimy. PS. ktoś widział w działaniu takie radio ACS-9060MA do XV ?
  10. Witam. Ostatnio kilka razy skorzystałem z oferty pewnej firmy zajmującej się tuningiem różnych aut. Raczej są to ciekawe upiększenia ale pożyteczne pozycje też mają. Ostatnio kupowałem relingi i maskownice na przyciski w drzwiach. Jednak najbardziej interesowały mnie wykonane ze stali wewnętrzne listwy progowe. https://toptun.pl/wewnetrzne-listwy-progowe-subaru-xv-2012-2016-p36574 Posiadam Carboxa i często muszę stawać na progach czy całych plastikach by coś do niego załadować. To miało być ochroną by się nie połamały/porysowały. Niestety w żaden sposób tego nie mogę spasować. Niby auto z 2014 ale te tylne panele odstają koło centymetr w środkowej części. Sporo też zachodzi pod kanapę i jak się na nią siada to cała ta blacha podnosi się. Generalnie są też wg mnie za długie. Ktoś się takim wynalazkiem bawił ? Pozdrawiam.
  11. Garibaldi

    2.0i - brak w cenniku

    Dzień dobry Tak przeglądam co jakiś czas cenniki i porównuje różne wersje XV i Forestera i ciekawi mnie zniknięcie z oferty całkowicie modelu XV 2.0i. Ktoś coś wie na ten temat ??? Pozdrawiam
  12. Garibaldi

    Klocki hamulcowe

    Meci - ile czasu Ci wytrzymały?-. Masz manual czy automat ? Moje padły po 24 Kkm Teściu ma Tiguana w automacie i dochodzi do 90t km i jeszcze na przeglądzie stwierdzili że są ok.
  13. U mnie IV to koło 3200 zł w Aso. Z tego co widzę w porównaniu do 1-3 zmieniają filtr paliwa (benzyna), Olej w skrzyni, ATF, olej przekładniowy.
  14. Nie planujecie otworzyć jakiejś swojej fili w Krakowie ???
  15. Takie jeszcze małe pytanie. Jak w XV wygląda trwałość zawieszenia ? Ktoś już coś musiał przy nim robić ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...