Jump to content

Garibaldi

Użytkownik
  • Content Count

    108
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutralny

About Garibaldi

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Subaru XV 2.0i CVT

Recent Profile Visitors

467 profile views
  1. Dzień Dobry Jest sporo tematów o oponach ale niewiele o całorocznych. Mój styl jazdy 90% miasto (zakorkowane) 10% wyjazd nad morze i wyjazd w góry. W sumie przez 5 lat przejechane 45k km. Zimówki po zimie poszły na utylizację a letnie już się kończą (oryginalne). Jako że przed subaru zawsze miałem całoroczne (vectra, corsa) to i teraz chyba wrócę do tego rozwiązania. Mam na oku: (subaru xv 2.0 benzyna, automat) Vredestein Quatrac PRO 225/55 R17 101 Y XL, FSL Michelin CrossClimate+ 225/55 R17 101 W XL Bridgestone Weather Control A005 225/55 R17 101 W XL Goodyear Vector 4Seasons G2 225/55 R17 97 V MFS Ktoś coś może w tym temacie doradzić ? Pozdrawiam
  2. To były słowa mechanika. Pani z biura nie miała nic przeciwko (nawet dzisiaj po badaniu od nich dostałem smsa z zaproszeniem na badanie), ale jak mechanik zobaczył auto podszedł i wprost powiedział że mi nie zrobi badania bo uszkodzili skrzynię biegów. Jak mu pokazałem pieczątkę od nich że 2 lata temu zrobili na tym samym sprzęcie to odpowiedział że szef tak nakazał (żadnych aut 4x4) i że on na siebie odpowiedzialności nie weźmie. Pytanie takie czy faktycznie podczas standardowego badania w zwykłej stacji diagnostycznej jest możliwość uszkodzenia napędu ? W tej stacji co zrobili badanie każde koło było osobno badane (siła hamowania) przy zatrzymanych 3 pozostałych. W tej normalnej chyba całą oś badali - ale za pierwszym razem nic się nie stało.... Pozdrawiam
  3. Pozdrawiam wszystkich. Dzisiaj pojechałem do przeglądu rejestracyjnego (po 2 latach) i w jednej z sieciówek gdzie robiłem pierwszy przegląd (po 3 latach) odmówili mi teraz badania gdyż ...... boją się uszkodzić skrzynie biegów bo już uszkodzili w jednym badaniu Subaru. Musieli na koszt firmy naprawiać klientowi dlatego szefostwo zakazało robić przeglądów aut tej marki. Udało mi się wycisnąć gdzie mogę zrobić badanie auta 4x4 i już jestem po ... Mechanik stwierdził że auto po 42K (po 6 latach) wygląda pod względem mechaniki jak nówka.
  4. Przy moim przebiegu (35K) wymiana nie jest jeszcze potrzebna ale przyznał że pomimo braku zaleceń do tej czynności, należy to zrobić po 60K. A zapomniałem: bardzo zalecił wykonanie konserwacji podwozia. Pokazywał mi już niezłe ogniska korozji u mnie (jeszcze nie groźne, a samochód stoi w ciepłym garażu podziemnym). Zaczyna się od wszystkich nakrętek i śrub. Potem przechodzi na blachy. Winą jest słabe fabryczne zabezpieczenie śrub (brak) oraz transport morski który potrafi dokonać cudów i jak mówił przychodziły do dealera już zardzewiałe modele. Cena - porządnej konserwacji to koło 1.8K.
  5. Z tego co radzili: - co jakiś czas - przedmuchać chłodnice - najlepiej wykręcić śruby mocującą ją od góry i odchylić. Podobno w XV jest tendencja do zapychania się przestrzeni między chłodnicami. (pokazywał jak to zrobić). I najważniejsza rzecz. XV ma jakąś wadę w bloku po lewej stronie. Problem jest w uszczelce. Bardzo często zaczyna lewa strona popuszczać i zaczynają się drobne wycieki. Trzeba je od razu usunąć. Procedura nie jest kosztowna i pozwala uniknąć droższych napraw w przypadku zignorowania problemu. Poza tym czyszczenie klocków .. dziwne ostatnio jak serwisowałem motor to samo usłyszałem by raz w miesiącu jechać na myjnie i dokładnie przepłukać wodą pod ciśnieniem klocki. Albo jakaś moda albo coś jest teraz nie tak z klockami bo kiedyś nie słyszałem o takich praktykach.
  6. Jeśli mogę podzielę się swoim doświadczeniem. Właśnie jestem po 4 przeglądzie - tym największym - wycenianym przez ASO na 3.4k zł. Długo się zastanawiałem czy skorzystać. Jako że mam dokładną rozpiskę co na tym dużym przeglądzie ma być zrobione i co sprawdzone postanowiłem zbadać okoliczny rynek (krakowski i obrzeża). Znalazłem kilka firm/warsztatów/serwisów - specjalizujących się w Subaru (lub Subaru i inne japońce). Do każdego wysłałem zapytanie stworzone na podstawie rozpiski serwisowej aso. Założenie też zrobiłem takie że oleje (silnikowy +most + przód m), i płyn hamulcowy ma być marki Eneos. Filtry nie konieczne oryginalne subaru ale markowe zamienniki (nie dajmy się wkręcić że nie ma nic lepszego niż oryginał - przekonałem się na hamulcach ). Zapytanie poszło w świat. Nikomu nie będę robił reklamy i nie podam nazw firm ale wyniki były takie: kilka zgłoszeń za 1.7 i 1.8k firm które wyskakują w google po wpisaniu odpowiednich haseł. I tu mnie olśniło - przecież mój były sąsiad jeździ Subaru impreza wrx. Jako że nasze żony jeszcze sporadyczny kontakt utrzymują to poprosiłem o opinie czy znał kogoś dobrego w Krakowie od Subaru. No i się zaczęło. Oddzwonił opowiedział historię swojej skrzyni jak ASO po wnikliwej analizie uszkodzenia wyceniło mu naprawę na 7k. a on znalazł (tez z polecenia) serwis który mu naprawił to poniżej 1K (jakiś drobiazg się uszkodził - nie pamiętam już co). Zadzwoniłem i ..... oto rezultat: Duży przegląd - wszytko to co w spisie aso - wymiana oleju (3 punkty), wymiana płynu hamulcowego, czyszczenie hamulców, (każdy klocek zdjęty i czyszczony, tarcze też), smarowanie, konserwacja, nawet silnik przedmuchali i odświeżyli, filtry, test akumulatora, przegląd podzespołów itd itd. Siedziałem bite 4 godziny. Rachunek 780 zł. !!!! No ale jak - pytałem się szefa (były pracownik ASO Subaru :P) to jakaś pomyłka. Powiedział że nie musi pracować na pensje 4 panów w kołnierzykach w salonie. Tak spojrzałem na parking - 3-4 Subara WRX STI, z 3 Forestery, i kilka innych modeli ... powiększyłem rachunek o podatek za przeszkadzanie i pytanie podczas procesu przeglądu i się miło pożegnaliśmy. .. (wpisy w książce są). ... teraz trochę żałuję tych przeglądów w ASO zwłaszcza po tym co mi naopowiadał że nie koniecznie jest tam tak pięknie...... To moja opinia - i moje przemyślenia - dla mnie to nowy mechanik do końca żywota mojego XV. Chłopaki z tego serwisu naprawdę znali się na rzeczy. Na setki moich pytań odpowiadali cierpliwie i sensownie. Dowiedziałem się co w moim modelu najczęściej się psuje na co zwracać uwagę co samemu robić .,... (np by nie zabić brudem chłodnicy). Ciekawe Tipsy. Raczej temat nie do ogarnięcia w ASO. Pozdrawiam.
  7. Jesteście w stanie mi podesłać linka do tych nakładek cabrobowych ?? Szukałem na ali do XV 2014 ale nic nie znalazłem. Interesuje mnie zwłaszcza na manetkę skrzyni cvt i panel przełączników i pokręteł do klimy. PS. ktoś widział w działaniu takie radio ACS-9060MA do XV ?
  8. Witam. Ostatnio kilka razy skorzystałem z oferty pewnej firmy zajmującej się tuningiem różnych aut. Raczej są to ciekawe upiększenia ale pożyteczne pozycje też mają. Ostatnio kupowałem relingi i maskownice na przyciski w drzwiach. Jednak najbardziej interesowały mnie wykonane ze stali wewnętrzne listwy progowe. https://toptun.pl/wewnetrzne-listwy-progowe-subaru-xv-2012-2016-p36574 Posiadam Carboxa i często muszę stawać na progach czy całych plastikach by coś do niego załadować. To miało być ochroną by się nie połamały/porysowały. Niestety w żaden sposób tego nie mogę spasować. Niby auto z 2014 ale te tylne panele odstają koło centymetr w środkowej części. Sporo też zachodzi pod kanapę i jak się na nią siada to cała ta blacha podnosi się. Generalnie są też wg mnie za długie. Ktoś się takim wynalazkiem bawił ? Pozdrawiam.
  9. Dzień dobry Tak przeglądam co jakiś czas cenniki i porównuje różne wersje XV i Forestera i ciekawi mnie zniknięcie z oferty całkowicie modelu XV 2.0i. Ktoś coś wie na ten temat ??? Pozdrawiam
  10. Garibaldi

    Klocki hamulcowe

    Meci - ile czasu Ci wytrzymały?-. Masz manual czy automat ? Moje padły po 24 Kkm Teściu ma Tiguana w automacie i dochodzi do 90t km i jeszcze na przeglądzie stwierdzili że są ok.
  11. U mnie IV to koło 3200 zł w Aso. Z tego co widzę w porównaniu do 1-3 zmieniają filtr paliwa (benzyna), Olej w skrzyni, ATF, olej przekładniowy.
  12. Nie planujecie otworzyć jakiejś swojej fili w Krakowie ???
  13. Takie jeszcze małe pytanie. Jak w XV wygląda trwałość zawieszenia ? Ktoś już coś musiał przy nim robić ?
  14. Dokładnie mi tyle samo policzyli + robocizna za przód. Sprawdziłem tyły które nie były zmieniane - praktycznie niewyczuwalny rowek. Może pół milimetra albo mniej. Możliwe to że przód 80% a tył 5% się zużywa w tym modelu ? Samochód 2 tygodnie przeszedł państwowy przegląd i wszystko było podobno super.
  15. nie/żadko Generalnie chciałbym wiedzieć jak to wygląda z użyciem hamulców w XV z automatem. Wiadomo o styl jazdy może przyczynić się nawet o skrócenie o połowę żywotności hamulców. Z tym hamowaniem silnikiem przez wymuszenie zmiany biegu na niższy to może być dobry patent ale się bałem używać ze względu na automat - czy nie zaszkodzi mu (łańcuchowi). Czy sam automat przyczynia się do zwiększenia zużycia ?? . może to 30K to standard ale ja tego nie wiem :)))) a może tak mają oemy
×
×
  • Create New...