MaMis Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 (edytowane) U nas jest montowany 225/55/18. Na pewno chcesz i zmieścisz na ta felgę 255? Ja już jedne kupiłem na zimę 2 tg temu. Z rozpędu kliknąłem 255 zamiast 225 i coś mi nie pasowało jak złożyłem w grazu teraz jestem bez opon i w plecy o koszty wysyłki. Co mnie zdziwiło to fakt ze seryjnie montowane opony również maja 72db a są raczej ciche. Patrząc na same cyfry myślałem do tej port ze 72 decybele maja głośne opony. Co do proponowanych wyżej opon również żadne z nich. bede kupował Hankook Winter W320A kolega ma w Superb i jest zadowolony z Falken. Moje najlepsze opony do tej pory to Nokian ( w naszym rozmiarze WR SUV 4) Edytowane 19 Września 2018 przez MaMis 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 (edytowane) Godzinę temu, MaMis napisał: U nas jest montowany 225/55/18. Na pewno chcesz i zmieścisz na ta felgę 255? Przepraszam za czeski błąd , oczywiście chodzi o oryginalny wymiar 225/55/18 do tych samych fabrycznych felg. Nokiany WR SUV3 na początku były niezłe, mam je jeszcze wciąż w Maździe CX5, ale ostatniej "zimy" wylatywałem na nich z ronda o jeden zjazd wcześniej niż chciałem Ktoś ma jeszcze inne rekomendacje ? Edytowane 19 Września 2018 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 1 godzinę temu, Blixten napisał: Nokiany WR SUV3 na początku były niezłe, mam je jeszcze wciąż w Maździe CX5, ale ostatniej "zimy" wylatywałem na nich z ronda o jeden zjazd wcześniej niż chciałem Pytanie ile sezonów na nich zjeździłeś? Ja miałem w ostatnich latach jako zimowe tylko nokiany, zawsze były OK, ale 5-ta zima to max i faktycznie auto zaczyna pływać. Teraz wezmę znowu jakieś nokiany albo falken eurowinter, są w dobrej cenie i chyba nie są najgorsze, w kilku markach japońskich je u nas sprzedają na zimówki. Na pewno nie polecę pirelli, mam kiepskie doświadczenia z tym producentem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 4 minuty temu, GREGG napisał: nokiany, zawsze były OK, ale 5-ta zima to max i faktycznie auto zaczyna pływać U mnie do tej pory przejeździły 4 sezony, bieżnik mało zjechany, trakcja jak najbardziej OK, ale na mokrych zakrętach masakra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 Zgadza się, bieżnika w nokianie nie ubywa, ale coś się już z gumą musi dziać i opona słabo trzyma... Ale pytanie czy inna zimówka po 4 sezonach będzie dalej trzymała parametry, raczej wątpliwe IMHO lepiej kupić coś bardziej budżetowego jak nokian czy falken i wymienić trochę wcześniej niż inwestować w "premium" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rok z Bagien Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 2 godziny temu, Blixten napisał: Ktoś ma jeszcze inne rekomendacje ? Kiedyś miałem (w ośce) Dunlop Sp. Winter Sport 4D i baaardzo sobie chwaliłem. Cicha, dobre zachowanie na śniegu (nie bardzo dobre) i wyśmienite na mokrym (błoto pośniegowe, mokra nawierzchnia itd). C + C + 69 Natomiast stanowczo odradzam Sava Eskimo S3 mam i kiepsko strasznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelP76 Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 34 minutes ago, Rok z Bagien said: Natomiast stanowczo odradzam Sava Eskimo S3 mam i kiepsko strasznie. Mogę potwierdzić. Miałem takie w Toyocie Yaris Verso. Lekka z przodu, napęd na przód. Nie dało się tym jechać na śliskim. Jadąc po drodze wojewódzkiej nie byłem w stanie jechać szybciej niż 55km/h (było ślisko ale inni jechali szybciej). Przy próbie przyspieszenia silnik wył a prędkości nie przybywało. Tragedia. Wszyscy mnie wyprzedzali i zastanawiałem się czy to jakiś ukryty feature związany z bezpieczeństwem (żebym się za bardzo nie rozpędził ;-)) czy były aż tak kiepskie. Nigdy więcej takich opon nie założę do żądnego samochodu. Też muszę się zdecydować na jakieś opony do XV więc będę śledził wątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 W dniu 19.09.2018 o 09:14, Blixten napisał: Przepraszam za czeski błąd , oczywiście chodzi o oryginalny wymiar 225/55/18 do tych samych fabrycznych felg. dlatego pytałem się o "salcesona" bo 255 to jest poważnie szeroki kapec a w zimie to im węższa opona tym lepsza. Co do samych opon często jeździsz w góry? Jak wyglądają zimy u was na pomorzu dużo leży śniegu? Bo jeżeli wygląda to tak jak u nas na "nizinnym" Dolnym śląsku gdzie śnieg w ostatnich latach widuje przez kilka dni w roku to pakowanie się w zimówki klasy premium nie ma imo sensu. Warto oponę zimową zakładać dla samej gumy która w ma inne właściwości niż w letniej bo zimowy bieżnik z lamelkami się nie przyda jak nie ma śniegu a i tak w marcu można już zmieniać na letnie. Co innego w górach w Małopolsce, Bieszczadach czy w Kotlinie kłodzkiej gdzie zimy są srogie i potrafią trwać nawet od końca października do maja - tutaj warto mieć oponę z dobrym bieżnikiem śniegowym - ale wśród klasy budżetowej też takie można znaleźć . Także jeżeli w zimie twoje auto nie ma do czynienia ze śniegiem to bym nie szedł w niepotrzebne koszta (klase premium) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 4 minuty temu, Karas napisał: Bo jeżeli wygląda to tak jak u nas na "nizinnym" Dolnym śląsku gdzie śnieg w ostatnich latach widuje przez kilka dni w roku to pakowanie się w zimówki klasy premium nie ma imo sensu. Z tego samego powodu zastanawiam się, czy kupować zimówki czy całoroczne. Wielkopolskiej zimy się na całorocznych nie obawiam, zastanawia mnie tylko to, czy latem nie będzie słabiej niż na fabrycznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Mam wrażenie ze opony premium wcale nie musza być lepsze na śniegu od budżetowych. Jak widzę premium która ma niskie zużycie paliwa i hałas poniżej 71db to wg mnie ma poprostu kiepskie właaciwosci na śniegu z racji mniej agresywnego bieżnika który to z kolei generuje hałasy inszybko się ściera na suchym asfalcie. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 7 godzin temu, Karas napisał: dlatego pytałem się o "salcesona" bo 255 to jest poważnie szeroki kapec a w zimie to im węższa opona tym lepsza. Co do samych opon często jeździsz w góry? Jak wyglądają zimy u was na pomorzu dużo leży śniegu? Bo jeżeli wygląda to tak jak u nas na "nizinnym" Dolnym śląsku gdzie śnieg w ostatnich latach widuje przez kilka dni w roku to pakowanie się w zimówki klasy premium nie ma imo sensu. Warto oponę zimową zakładać dla samej gumy która w ma inne właściwości niż w letniej bo zimowy bieżnik z lamelkami się nie przyda jak nie ma śniegu a i tak w marcu można już zmieniać na letnie. Co innego w górach w Małopolsce, Bieszczadach czy w Kotlinie kłodzkiej gdzie zimy są srogie i potrafią trwać nawet od końca października do maja - tutaj warto mieć oponę z dobrym bieżnikiem śniegowym - ale wśród klasy budżetowej też takie można znaleźć . Także jeżeli w zimie twoje auto nie ma do czynienia ze śniegiem to bym nie szedł w niepotrzebne koszta (klase premium) To fakt, że zimy na Pomorzu są słabe. Nawet jeśli drogowcy pozwolą się zaskoczyć, mówimy o paru dniach śniegu w mieście. Poza tym, jeden lub max dwa wyjazdy w góry na narty. Więc może powinienem szukać takiej opony zimowej, która lepiej zachowuje się na mokrym niż na śniegu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 12 godzin temu, Blixten napisał: Więc może powinienem szukać takiej opony zimowej, która lepiej zachowuje się na mokrym niż na śniegu ? ja swojego czasu własnie taka kupiłem był to blizzak lm 32 ( według testów jedna z lepiej zachowujących sie na deszczu ) teraz juz nie produkowany 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 13 godzin temu, Blixten napisał: Więc może powinienem szukać takiej opony zimowej, która lepiej zachowuje się na mokrym niż na śniegu ? To wystarczy dowolna całoroczna - nie musisz jej trzymać latem na kołach, wystarczy, że będziesz zakładał jako zimową w okolicach października i trzymał do końca marca, jak się boisz lata na nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Godzinę temu, Karas napisał: ja swojego czasu własnie taka kupiłem był to blizzak lm 32 ( według testów jedna z lepiej zachowujących sie na deszczu ) teraz juz nie produkowany Na deszczu najlepsze będą letnie opony:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 W dniu 19.09.2018 o 11:55, GREGG napisał: lepiej kupić coś bardziej budżetowego jak nokian czy falken i wymienić trochę wcześniej niż inwestować w "premium" Ale Nokian to premium W dniu 20.09.2018 o 18:52, MaMis napisał: Mam wrażenie ze opony premium wcale nie musza być lepsze na śniegu od budżetowych. Jak widzę premium która ma niskie zużycie paliwa i hałas poniżej 71db to wg mnie ma poprostu kiepskie właaciwosci na śniegu z racji mniej agresywnego bieżnika który to z kolei generuje hałasy inszybko się ściera na suchym asfalcie. Samochód premium nie musi być we wszystkim lepszy od nie premium, telefon premium nie musi być we wszystkim lepszy, niż nie premium. Osobiście wolę kupić oponę z założenia lepszą, mieć „zapas” i dobre samopoczucie, niż bawić się w eksperymenty, bo może wystarczy, a może zima przejdzie bokiem. Każdy jeździ, na czym mu się podoba, ale śmieszą mnie i smucą jednocześnie wypasione x5 za kilkaset tysięcy na najtańszych chińczykach, a to widzę bardzo często. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 ... a jak oceniacie wiarygodność etykiety unijnej z oznaczeniami oporów toczenia, ekonomicznością i poziomem hałasu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 22 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2018 22 godziny temu, Blixten napisał: . a jak oceniacie wiarygodność etykiety unijnej z oznaczeniami oporów toczenia, ekonomicznością i poziomem hałasu ?? A ktoś na to zwraca w ogóle uwagę? Ciekawe czy te testy są ta wiarygodne jak dotychczasowe testy spalania, czy faktycznie coś sobą reprezentują W dniu 21.09.2018 o 13:27, Zyzol napisał: Ale Nokian to premium Mi się zawsze wydawał jednak średnią półką, jest nieco tańszy niż te "premium", ma mniej modeli itd. Ale znaczenia to żadnego nie ma 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 W dniu 22.09.2018 o 18:22, GREGG napisał: A ktoś na to zwraca w ogóle uwagę? Ciekawe czy te testy są ta wiarygodne jak dotychczasowe testy spalania, czy faktycznie coś sobą reprezentują No właśnie W niemieckiej prasie motoryzacyjnej i jej tłumaczeniu na j. polski wszystkie testy aut zawsze musi wygrać coś z grupy VAG. Czy tak samo jest z oponami, wygrywają testy te opony, które są produkowane w Niemczech ? Ciekawe, że w testach wykonanych przez Skandynawów wygrywają inne opony... Mimo tych wątpliwości, przy wyborze opony będę jednak brał pod uwagę dane z etykiety : zachowanie na mokrym i hałas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceknie Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Nie chce reklamować, ale Michelin Pilot Alpin 5 takie bym kupił, czy zima czy lato.Ale jest to moje osobiste odczucie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Godzinę temu, Blixten napisał: No właśnie W niemieckiej prasie motoryzacyjnej i jej tłumaczeniu na j. polski wszystkie testy aut zawsze musi wygrać coś z grupy VAG. Czy tak samo jest z oponami, wygrywają testy te opony, które są produkowane w Niemczech ? Ciekawe, że w testach wykonanych przez Skandynawów wygrywają inne opony... Mimo tych wątpliwości, przy wyborze opony będę jednak brał pod uwagę dane z etykiety : zachowanie na mokrym i hałas. Debice m.in UHP2 są made in germany i jakos testów nie wygrywaja.... Teraz to jest tak ze jeden koncern produkuje opony pod różnymi markami i tyle. Przy zakupie sugerowałbym się danymi z etykietki bo po coś one jednak są oraz opiniami użytkowników m.in na oponeo itp 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Wpadło mi do głowy jeszcze jedno pytanie: jak na właściwości jezdne wpływa zwężenie szerokości opony przy tym samym profilu i średnicy ? 215/55/18 2 godziny temu, jaceknie napisał: Michelin Pilot Alpin 5 takie bym kupił te właśnie mają 98 dB, na drugim miejscu jest Pirelli SottoZero 3 z wynikiem 69 dB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Demówki XV ostatniej zimy były obute w SottoZero 3. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Godzinę temu, Blixten napisał: jak na właściwości jezdne wpływa zwężenie szerokości opony przy tym samym profilu i średnicy ? 215/55/18 nie wiem czy poczujesz jakas różnice ale samo koło bedzie miało mniejszą średnice i bedziesz mial większe przekłamania na liczniku ( bo przy seryjnych są rzedu 10km/h przy wyższych predkosciach w porównaniu do predkosci pokazywanej przez gps) tzn przy licznikowych 100km/h w rzeczywisctosci bedziesz jechał 85km/h - trzeba wpisac w kalkulator opon i zobaczyc 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 @Karas Eee moment, oryginalnie są założone 225/55/18 i na nich przekłamanie aż tak duże nie jest, licznikowe 100 to mniej więcej 96 wg GPS. A zwężenie jej (215/15/18) aż tak bardzo nie zmniejszy średnicy... Chyba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 8 minut temu, aflinta napisał: Demówki XV ostatniej zimy były obute w SottoZero 3. A ja widziałem co najmniej jednego XV na Falkenach zimowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się