Skocz do zawartości

Przeglądy - czy warto w ASO ?


Garibaldi

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, MaMis napisał:

Może źle się wyraziłem. Konieczność jazdy 150 km podczas gdy mam serwis 15 km od domu uważam za nieporozumienie. Taki stan rzeczy ma miejsce wyłącznie z uwagi na czynnik ludzki a w zasadzie nieludzkie podejście załogi lokalnego przedstawiciela. Brak lokalnej konkurencji nie jest wystarczającym powodem aby taki stan rzeczy był dalej akceptowany przez organ stojący o jedno pięterko wyżej :) 

Ja też mam przychodnie lekarską 300m od domu , a do specjalisty jade 200km , bo zwyczajnie warto :) 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, MaMis napisał:

Może popyt jest na takim poziomie ze trzeba dbać o klienta. Może w tym jest metoda? Zacznijmy jeździć do innego miasta, spadnie opłacalność lokalnego serwisu = wzrost jakości usług? 

A wiesz, jaki odsetek klientów jest niezadowolonych z obsługi w Waszym serwisie? ;) Może 5 osób ma przykre doświadczenia, a 95 dobre? Brak lokalnej konkurencji nigdy nie pomaga, ale metoda z turystyką serwisową raczej desperacka ;)

43 minuty temu, carfit napisał:

Ja też mam przychodnie lekarską 300m od domu , a do specjalisty jade 200km , bo zwyczajnie warto 

Gdybym miał czas i pieniądze, to na piwo latałybym do Londynu. Zdrowie i samochód, to też inne kategorie wagowe, z uwzględnieniem tego, że dla wielu, opcja nr 2 może być ważniejsza ;)

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Zyzol napisał:

Gdybym miał czas i pieniądze

Uwierz mi , że często nie idzie to z sobą w parze :) .  Czasem lepiej zapłacić ciut wiecej , stracić pozornie jeden dzień , po to aby w przyszłości ulec innych kłopotów , czasu , pięniędzy i zdrowia :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, carfit napisał:

Ja też mam przychodnie lekarską 300m od domu , a do specjalisty jade 200km , bo zwyczajnie warto :) 

Zbyt duże uproszczenie imho. Mówimy w końcu o standardowej czynności a nie wizyty u specjalisty bo zakładam ze takiego masz na mysli. Chyba nie latasz 200 km na pobranie krwi? 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, MaMis napisał:

Zbyt duże uproszczenie imho. Mówimy w końcu o standardowej czynności a nie wizyty u specjalisty bo zakładam ze takiego masz na mysli. Chyba nie latasz 200 km na pobranie krwi? 

No ja myśle podobnie ale niestety w niektórych ASO standardowe czynności, niepoprawnie wykonane mogą Cię narazić na dużo  większe problemy (mam takie doświadczenia-na szczęście ASO zachowało się w porządku), nawet przy  pobraniu krwi mogą np. zarazić  WZW  lub czymś innym a później będziesz musiał dojechać do specjalisty daleko i to nie raz. Dlatego ja  wolałbym mieć blisko i dobry serwis, niestety mieszkam w Lublinie gdzie mało serwisów, nie wszystkie marki i konkurencji brak a ceny w niektórych wyższe niż w Warszawie. Akurat ASO Subaru porządne ale  nie ma co kupić na chwile obecną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, MaMis napisał:

Chyba nie latasz 200 km na pobranie krwi? 

Byś się zdziwił , serio ! Mamy tu pewnego mega doktora , prawie na forum nie jest , ale sporo moich przyjaciół , jeździ tylko do niego . Pracuje w prywatnej polsko - amerykańskiej klinice serca  , przyjezdzam 2x do roku na badania , ( wszelkie ) trwa to max 3-4h i do domu, lub 24 z holterem ,  Naprawdę da się . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, MaMis napisał:

Zdziwił mnie ranking sprzedazy w Subaru w Japonii. 76 tys szt w 2018 o 20 tys mniej iż rok wcześniej i tylko 10 % tego co sprzedaje nr 1 czyli Toyota 

W Japoni większość sprzedawanych pojazdów to keicar, wszyscy producenci mają je w ofercie więc pewnie te Toyoty cieszą się większym powodzeniem, ofertę też mają bogatszą, Subaru z dwa lata temu miało chyba z dwa lub trzy modele.

Ciekawe, że nie ma nimi zainteresowania w Europie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mój pierwszy przegląd w ASO za mną :) Nie jest to może ten poziom cenowy co przy starym Legacy poza ASO... ale karta Klubu Subaru czyni ją znacznie bardziej strawną - polecam sobie wyrobić, o ile Wasze ASO ją uznaje. Sam poziom obsługi bardzo dobry, kontak telefoniczny przed i po również. Rzeczowe podejście do wszystkich moich uwag, wydane auto było umyte. Ponad standardowy przegląd dostałem nowy soft do radia (ten U18 co w USA mieli), skorygowano wyliczenia komputera pokładowego na temat zużytego paliwa i kilka innych drobiazgów. Był jeszcze czyszczony parownik klimatyzacji (smrodek ciagle powracał), dodali jakiś  zawór umożliwiający łatwiejsze czyszczenie na  przyszłość (bez rozbierania połowy  auta). Jutro sprawdzę poziom oliwy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, aflinta napisał:

karta Klubu Subaru czyni ją znacznie bardziej strawną - polecam sobie wyrobić, o ile Wasze ASO ją uznaje

Chwila, chwila, "o ile Wasze ASO ją uznaje" ???

Nie ogarniam tych zawiłych relacji pomiędzy SIP a siecią ASO. Czy ASO ma prawo nie uznać karty Klubu Subaru ?? 

 

Kartę Klubu Subaru wyrobiłem sobie zaraz po zakupie XV, po stwierdziłem, że się opłaca. 

Pokazałem ją w ASO Zdanowicz w Gdańsku dwukrotnie, raz przy wymianie oleju przy ok. 5000 km, drugi raz kupując części zamienne.

W obu przypadkach spotkałem się w wielkim oburzeniem.

@aflinta, @Dyrekcja - proszę o informację, czy mam się do tego pokornie przyzwyczaić i dziękować za okazaną mi łaskę, a może nastawić się, że któregoś razu ASO nie uzna mi Karty Klubowej ? 

Z góry dziękuję za wyjaśnienie

 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Blixten napisał:

Czy ASO ma prawo nie uznać karty Klubu Subaru ?? 

ASO to zupełnie niezależne podmioty względem SIP. Lista ASO akceptujących kartę jest na stronie klubu, jeżeli ASO z tej listy wyraża oburzenie... to sytuacja faktycznie dziwna. W Krakowie (Emil Frey) nie było problemu, nawet sobie sami mój numer karty ściągnęli z systemu - wystarczyło wspomnieć, że ją mam i nie zawaham się użyć :D

Naprawdę jestem pod wrażeniem, że starają się pomóc a nie zbyć klienta. Ale to może narzekanie na placówkę w Gdańsku tak mnie dziwnie nastawiło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, aflinta napisał:

Lista ASO akceptujących kartę jest na stronie klubu

PHU Zdanowicz jest na liście i zakładam, że informacje podane na stronie Klubu Subaru są aktualne. 

35 minut temu, aflinta napisał:

, jeżeli ASO z tej listy wyraża oburzenie... to sytuacja faktycznie dziwna

Mi również trudno przywyknąć do takiego traktowania, przy żadnej innej marce dotąd nie spotkałem się z tak niską niestety kulturą, ale skoro 

35 minut temu, aflinta napisał:

ASO to zupełnie niezależne podmioty względem SIP

to trudno pewnie liczyć na poprawę, pozostaje uważnie czytać relacje forumowych Kolegów gdzie nie przelewają oleju i brać urlop żeby mieć należycie i w miłej atmosferze wykonany przegląd w innym mieście ? 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka miesięcy temu gdzieś tu przerabialiśmy ten wątek, z listą do amerykańskiego forum XV I listą zmian. Coś poprawili że stabilnością kamery cofania (czasem ktoś miał problem z czarnym ekranem na wstecznym) i coś z włączaniem automatycznym stacji zmieniali - nie pamiętam dokładnie, trzeba poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłoszenie serwisowi problemu z wieszającym się obrazem kamery cofania automatycznie kwalifikuje do aktualizacji softu. 

Tak wyglądała lista zmian:

 

Bulletin Number: 15-211-17R; Revised 07/25/18 Page 4 of 17
• Operation of the head unit after switching the ignition off and back on has been revised:
PREVIOUS Version: The head unit power is turned OFF by pressing the Power/Volume knob for 4 or more seconds. On the next ignition ON, the display remains OFF / black while the audio begins playing automatically. This was the prior characteristic operation.
NEW Version: The head unit power is turned OFF by pressing the Power/Volume knob for 4 or more seconds. On the next ignition ON, the display remains OFF / black and the audio will also be OFF until the Power/Volume knob is pressed to turn the head unit back ON.
NOTE:
• The Mute function of the Power / Volume knob (a brief press and release of the Power / Volume knob to mute audio output) is unchanged.
• A “system reboot” function is initiated by pressing and holding the Power / Volume button for 10 seconds. This feature was included as part of the previous (11/2017) software update.
• An enhancement of Voice Recognition feature has been made for improved HVAC system interface and recognition of temperatures requested in Fahrenheit instead of Celsius. EXAMPLE: “Set temperature to 75.” With the previous version, the system interpreted “75” as degrees Celsius which would have been 167 degrees Fahrenheit and outside system parameters. As a result, there was no response from the HVAC system.
Additional Symptoms and Enhancements addressed by previous updates and also included in this latest (July 2018) update:
1- No streaming audio. When using the Pandora® app, there is no audio output.
Continued...
Bulletin Number: 15-211-17R; Revised 07/25/18 Page 5 of 17

2- “Media is loading” is displayed on the screen but, the media never completes loading.
3- The screen freezes when the STARLINK screen is displayed.
NOTE: The following conditions were addressed in the previous software version update (and WTN-74R) but, this one update incorporates all prior updates.
1- Radio station presets disappear (touch screen buttons return to “Initializing”).
Continued...
Bulletin Number: 15-211-17R; Revised 07/25/18
Page 6 of 17

2- STARLINK “Telematics Service in Progress” screen freezes.
3- Apple Car Play / Android Auto function does not operate (“No Device Connected”).
4- The complete guidance route can be displayed.
5- A Longitude and Latitude search feature has been added.
6- A “Beep” notification feature has been added for driving time and rest periods.
For reference, the previously released WTN-74R symptoms are also provided below. The main purpose of WTN-74R was to address display screen freeze-up during Back-Up Camera display (when the shifter is in “R”). In addition, the screen may also freeze when either the Subaru STARLINK or Disclaimer Caution / I Agree screen is displayed.
Continued...
Bulletin Number: 15-211-17R; Revised 07/25/18 Page 7 of 17

The previously released WTN-74R updates also addressed these additional operational conditions:
1) After switching the vehicle (ACC or IGN) on, the display screen goes black with no audio output and the hard key buttons are illuminated (on solid, or flashing / blinking).
2) Time of day displayed in the MFD (Multi-Function Display) is incorrect and the arrival time displayed in Navigation units is also incorrect.
3) The time in the MFD automatically reverts to a “default” setting, even after setting the time using “Manual” mode.
4) Audio volume goes to maximum automatically after one click of the volume up button on the steering wheel. In some cases, this condition may also occur without input from the operator. Maximum volume is also displayed on the screen.
Continued...
Bulletin Number: 15-211-17R; Revised 07/25/18 Page 8 of 17

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aflinta napisał:

Zgłoszenie serwisowi problemu z wieszającym się obrazem kamery cofania automatycznie kwalifikuje do aktualizacji softu

Czy ta zasada działa w każdym serwisie , również w PHU Zdanowicz w Gdańsku ? 

Jeśli zgłoszę takie objawy to rozumiem, że serwis już posiada  software i wykona aktualizację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aflinta napisał:

Zgłoszenie serwisowi problemu z wieszającym się obrazem kamery cofania automatycznie kwalifikuje do aktualizacji softu. 

Czyli, jak kamera działa bezproblemowo, to (bez kłamstwa) z nowszego softu nici?:wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Blixten napisał:

Kartę Klubu Subaru wyrobiłem sobie zaraz po zakupie XV, po stwierdziłem, że się opłaca. 

Wielkie dzięki za przypomnienie, miałem wyrobić zaraz po zakupie ale jakoś wypadło z pamięci (system overflow po zakupie nowego samochodu). Karta w trakcie wyrabiania, mam nadzieję, że do pierwszego 15kkm uda się wszystko wyrobić ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojej karty Zdaniwicz również nie uznał:)

po pisemnej interwencji w SIP otrzymałem korektę fv i zwot różnicy w cenie.

 

9 minut temu, moominko napisał:

Wielkie dzięki za przypomnienie, miałem wyrobić zaraz po zakupie ale jakoś wypadło z pamięci (system overflow po zakupie nowego samochodu). Karta w trakcie wyrabiania, mam nadzieję, że do pierwszego 15kkm uda się wszystko wyrobić ;)

Wg SIP nie musisz mieć w ręku fizycznej kraty. Wystarczy podać jej nr przy transakcji. 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Zyzol napisał:

Czyli, jak kamera działa bezproblemowo, to (bez kłamstwa) z nowszego softu nici?:wacko:

Tego nie wiem. Ale każdemu chyba stacja zgubiła ulubione numery albo telefon komórkowy? Nie sądzę by robili problem z aktualizacją softu. Zresztą aktualizacja map (jak wyjdzie) też powinna mieć w sobie aktualizację softu radia (tak było w tej na rynek USA). 

7 godzin temu, Blixten napisał:

Jeśli zgłoszę takie objawy to rozumiem, że serwis już posiada  software i wykona aktualizację ?

Powinien... 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.03.2018 o 16:48, MaMis napisał:

Sprawdzałem ostatnio koszty serwisu xv w miejscowym Aso.

wyniana oleju po pierwszych 5000 km koszt 550 zl

I przegląd po 15 tys lub 24 m koszt 1200 i tak samo II i III. Przegląd IV koszt 1600 z uwagi na wymianę oleju w skrzyni biegów ( cvt)

koszmarnie drogo nie jest ale do tanich nie należy tym bardziej ze I przegląd to wymian oleju z filtrem a reszta to czynności kontrolne czy myle sie?

Czy w waszych aso wyglada to podobnie? 

No to podam cenę wymiany oleju i filtra po 4000 km. w XV 1,6 Subaru Dawoj w Łomiankach koszt 560zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie, kiedy mój obk był serwisowany w ASO Zdanowicz, moją kartę Klubu Subaru tam honorowano bez zastrzeżeń.

Może warto temat karty klubowej poruszyć z Pawłem Narlochem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...