Skocz do zawartości

Przeglądy - czy warto w ASO ?


Garibaldi

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Blixten napisał:

Jestem po 2 przeglądzie 30 kkm w ASO Zdanowicz w Gdańsku. Tym razem wszystko w dobrej atmosferze i obyło się bez nieporozumień - wlano 4,5 litra oleju, co daje górną kropkę na bagnecie :thumbup:

Plyn hamulcowy wymienili czy nie?, jaki olej wlali?klocki hamulcowe zdemontowali i czyscili ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, radix99 napisał:

instrukcja mówi wyraźnie: WYMIANA co dwa lata lub co 30.000km. Do przeczytania: dział Konserwacja i serwisowanie 11-5.

 

Hmm widocznie coś się zmieniło albo mam sklerozę, bo nie pamiętam, żeby w moich poprzednich autach tak szybko to podlegało pełnej wymianie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, GREGG napisał:

 

Hmm widocznie coś się zmieniło albo mam sklerozę, bo nie pamiętam, żeby w moich poprzednich autach tak szybko to podlegało pełnej wymianie...

Stara szkoła zawsze mówiła, że płyn hamulcowy zmienia się co dwa lata bez względu na przebieg z powodu starzenia się płynu (czyli pochłaniania przez niego wilgoci). Mam nadzieję, że nic nie przekręciłem :biglol:

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, OA77 napisał:

Plyn hamulcowy wymienili czy nie?, jaki olej wlali?klocki hamulcowe zdemontowali i czyscili ?

 

 

 

Płyn hamulcowy DOT4 wymieniony, olej ENEOS 5W30 4,5 ltr wymieniony, klocki hamulcowe przód wymienione, tylne tylko zdemontowane, oczyszczone i powrotnie zamontowane. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2020 o 21:37, Blixten napisał:

 

Płyn hamulcowy DOT4 wymieniony, olej ENEOS 5W30 4,5 ltr wymieniony, klocki hamulcowe przód wymienione, tylne tylko zdemontowane, oczyszczone i powrotnie zamontowane. 

;)

 

 

Edytowane przez OA77
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Blixten napisał:

 

Płyn hamulcowy DOT4 wymieniony, olej ENEOS 5W30 4,5 ltr wymieniony, klocki hamulcowe przód wymienione, tylne tylko zdemontowane, oczyszczone i powrotnie zamontowane. 

Szybko klocki zdarles ale sie nie dziwie, jak wjezdzam do Polski rowna sie to z koncem plynnej jazdy bez dotykania hamulca, u mnie po sprawdzeniu powiedzieli ze do 45.000km spokojnie dojade a moze i do 60.000km czyli do czwartego przegladu,

choc watpie ze az do czwartego poniewaz na serpentynach nie da sie nie dotykac hamulca ale zobaczymy ile wytrzymaja,

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, OA77 napisał:

Szybko klocki zdarles ale sie nie dziwie, jak wjezdzam do Polski rowna sie to z koncem plynnej jazdy bez dotykania hamulca,

To niestety jest fakt.

Fenomen polega na tym, że polscy kierowcy za granicą nagle potrafią jeździć płynnie i zgodnie z przepisami, ale wystarczy, że przekroczą granicę to znowu zaczyna im odbijać w kraju. "Wysokość" mandatów w Polsce i skuteczność łapania temu winna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Blixten napisał:

To niestety jest fakt.

Fenomen polega na tym, że polscy kierowcy za granicą nagle potrafią jeździć płynnie i zgodnie z przepisami, ale wystarczy, że przekroczą granicę to znowu zaczyna im odbijać w kraju. "Wysokość" mandatów w Polsce i skuteczność łapania temu winna. 

tez owa sytuacje zaobserwowalem, tak samo jak fotoradary nie powinny byc widoczne i Policja powinna stac w ukryciu a nie byc widoczna z kilometra, ale to juz sprawa politykow a nie nas maluczkich:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, wojtek1 napisał:

U mnie wymiana była zrobiona na Eneosie 0w20 ,  ciekawe dlaczego w serwisach tak często zalewają 5w30  (bardziej popularny można zalać nim wiele modeli?) a nie zalecanym 0w20

gwarantem na twój samochód jest salon przeczytaj książkę serwisową, jeżeli salon zaleca 5w30 to leje 5w30 , inny zaleca 0w20 to leje 0w20. W manulau dopuszczalne są 0w20 5w30 5w40...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech .... 

Po przeglądzie w ASO gdzie wymieniono mi przednie klocki hamulcowe, mój samochód zaczął głośno skrzypieć jak stary tapczan sprężynowy :facepalm:

Odgłos skrzypienia występuje przy wciskaniu lub puszczaniu pedału hamulca, przy skręcaniu kierownicą i bez skręcania, i uwaga.... tylko i wyłącznie na biegu D :blink:

Na pozostałych nastawach P, R ,N nic nie skrzypi.

Oczywiście umówię się do serwisu, ale zanim znajdę czas ... wstyd na światłach, wstyd w hali garażowej. :facepalm:

Czy ktoś z Was miał już podobne objawy i wie czy jest to może kwestia przeczyszczenia klocków / zacisków, czy coś innego ?? 

 

    

.

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Blixten napisał:

Ech .... 

Po przeglądzie w ASO gdzie wymieniono mi przednie klocki hamulcowe, mój samochód zaczął głośno skrzypieć jak stary tapczan sprężynowy :facepalm:

Odgłos skrzypienia występuje przy wciskaniu lub puszczaniu pedału hamulca, przy skręcaniu kierownicą i bez skręcania, i uwaga.... tylko i wyłącznie na biegu D :blink:

Na pozostałych nastawach P, R ,N nic nie skrzypi.

Oczywiście umówię się do serwisu, ale zanim znajdę czas ... wstyd na światłach, wstyd w hali garażowej. :facepalm:

Czy ktoś z Was miał już podobne objawy i wie czy jest to może kwestia przeczyszczenia klocków / zacisków, czy coś innego ?? 

 

    

.

 

 

 

W zeszłym roku o tym pisałem. Ciągle próbuję to wyjaśnić, bezskutecznie. Co ciekawe, rozwiązaniem miała być - wymiana klocków na nowe. 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Blixten napisał:

wstyd na światłach, wstyd w hali garażowej. :facepalm:

 

Pisałem o tym.

 

U mnie skrzypienie jest najgłośniejsze gdy na skręconych kołach cofam wolniutko, np. zjeżdżając z krawężnika, nie chcąc żeby mi bujnęło samochodem. Za pierwszym razem gdy zwróciłem uwagę na to, zbyto mnie w ASO mówiąc, że to normalne. Forum to potwierdziło - WarSkrzCeszczy ;). Za drugim razem gdy się w ASO pojawiłem po 15kkm, po zabiegach powiedziano mi że technik "spiłował rancik". No i nie udało mi się więcej dowiedzieć bo była 16 i silniki się już grzały bo pewnie laski czekały ;) .

 

Na światłach wstyd mały bo tylko jeden krótki skrzyp i po nim wszyscy słuchają tylko brzmienia wspaniałego boxera Subaru :wrrum:. Na parkingu - obciach kompletny bo na prawdę ludzie nastawiają uszu usłyszawszy to skrzypienie. A w podziemnym garażu jest jeszcze gorzej bo tam jest dość cicho.

 

Mam wrażenie, że klocki jeszcze trzymają gdy już jest podany moment na koła. I tak powiedziałem w ASO ze skutkiem wyżej opisanym. Trzeba przyznać, że twarze tam trzymają, żaden nawet okiem nie mrugnął.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bmbm napisał:

W zeszłym roku o tym pisałem. Ciągle próbuję to wyjaśnić, bezskutecznie.

 

Hej :)

 

Jak to rozumieć - Twoje hamulce też skrzypią w podobnych okolicznościach, byłeś w serwisie i od roku jeździsz ze skrzypiącymi hamulcami, bo serwis nie potrafi tego poprawić ????   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...