Skocz do zawartości

Impreza MY2018


przemekka

Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, mechanik napisał:

V-max nie jest takie ważne, istotna jest dynamika auta. Ta zależy od tego co włożono pod machę.

W wersji 1,6 nie jest to autostradowy zawodnik... nabranie prędkości przelotowej chwilę zajmuje, ale nie do tego ten model został przewidziany. To raczej auto do miasta, dzieci do szkoły zawiezie, jakieś zakupy, wypad pod miasto itp.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
41 minut temu, aflinta napisał:

W wersji 1,6 nie jest to autostradowy zawodnik... nabranie prędkości przelotowej chwilę zajmuje, ale nie do tego ten model został przewidziany.

To prawda. Ale z drugiej strony, trochę wbrew oczekiwaniom, nawet w Niemczech musiałem poruszać się głównie lewym pasem :) 

W Polsce utrzymanie stałej prędkości "Max + alfa" z włączonym tempomatem funkcjonuje bez zastrzeżeń ( także na A4 podjazd pod jedyne poważne wzniesienie, czyli górę Świętej Anny w kierunku W-w - KRK bez jakichkolwiek problemów z utrzymaniem zadanej prędkości ).

1 godzinę temu, rosaskc napisał:

Przeoczyłem moment, w którym weszło 1.6 ;)

Gdyż jeszcze nie wprowadziliśmy.

Ale pozytywne wyniki dłuższych testów oraz dobry wynik rozmów z Subaru Corporation spowodował, że pod koniec lata pojawią się w naszej ofercie ( dotyczy naturalnie także, a może szczególnie XV ). Specyfikacje i ceny - już niedługo :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aflinta napisał:

W wersji 1,6 nie jest to autostradowy zawodnik

 

Ta wersja nie ma łopatek przy kierownicy i w związku z tym nie ma trybu ręcznego ale w to miejsce ma coś na kształt reduktora. Próbowałeś jechać tym trybem w trasie? Jak to sprawuje się przy wyższych prędkościach? Ja miałem okazję wypróbować ten tryb na torze i bardzo mi odpowiada, odczucia są podobne do trybu LOW w wolnossącym foresterze, którego używam gdzie się da, czyli w praktyce wszędzie z wyjątkiem autostrady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Urabus napisał:

Próbowałeś jechać tym trybem w trasie? 

Używałem zamiast łopatek do hamowania silnikiem, do startu ze świateł przy CVT raczej nie poprawia osiągów, ale za to w terenie faktycznie idzie bardzo delikatnie i miękko :) Przy okazji przypomnę, że faktycznie CVT robi robotę, bo ze świateł startując wstydu nie ma - nikt się nie spodziewa, że tak zwinnie ruszysz a zanim się zorientują to dochodzą Cię dopiero po 1-2km :) Tak więc zawsze byłem w grupie uciekającej z A6 i XC90 B) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziś widziałem na w mieście w ruchu nową imprezę i gdyby nie była oklejona "Nowa Impreza" to bym nie poznał pomimo że w salonie nawet siedziałem w tym aucie, w wieczornej scenerii wtapia się w tłum i można jeździć prawie "nikogognito";) fajne autko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Gdyż jeszcze nie wprowadziliśmy.

Ale pozytywne wyniki dłuższych testów oraz dobry wynik rozmów z Subaru Corporation spowodował, że pod koniec lata pojawią się w naszej ofercie

Tak skromnie zapytam - a dlaczego tak późno skoro auto jest na rynku DE? Co to za testy SIP wykonuje, że dopiero za pół roku będzie w ofercie?

pierwsze raporty spalania szału nie robią (gość robi km jak przedstawiciel handlowy :))

https://www.spritmonitor.de/en/detail/904653.html

jedyny raport z 1.6 też wygląda słabo ale trzeba poczekać na więcej wpisów.

 

no i martwi to, że znowu komp liczący zużycie paliwa z rzeczywistością się rozjeżdża. Po co to okłamywanie? - nie rozumiem.

tak czy inaczej nie jest to 12l (FXT) czy 16l w H6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, AdaSch napisał:

no i martwi to, że znowu komp liczący zużycie paliwa z rzeczywistością się rozjeżdża. Po co to okłamywanie? - nie rozumiem.

tak czy inaczej nie jest to 12l (FXT) czy 16l w H6

 

Hmm, nie wiem, jak w Imprezie, ale u mnie komp zawyża o jakieś pół litra na setkę niż jest to w rzeczywistości, u kolegi w 2.0 Legacy również zawyża +/- 0,5l, więc jest to miłe okłamywanie mimo wszystko. 16litrów w H6? Mi w mieście ciężko przekroczyć 15litrów, ruchu raczej nie blokuję, a w trasie wydaje mi się, że H6 jest dość oszczędna, przy przepisowych 140kmph mieści się w 10 litrach, pod 200kmph i nie chce przekroczyć 13l.

 

Ogólnie po jeździe w Spec B, zwykły Legacy z 2 litrowym silnikiem(165km) i skrzynią 4AT wydawał mi się ciut za wolny na papierze i póki  nie wsiadłem i się nie przejechałem byłem mocno sceptyczny. Po jeździe próbnej (dzięki koledze, który takie autko zakupił) uderzam się w pierś, bo te 2 litry z tą "ospałą" skrzynią całkiem fajnie jedzie, oczywiście to nie jest auto do sprintu, ale spokojnie można dynamicznie pokonywać kilometry, dlatego śledzę z zaciekawieniem ten wątek, bo pewnie taka Impreza 2.0 ze skrzynią CVT na pewno gorzej od kilkunastoletniego Legacy nie jedzie, jeśli chodzi o dynamikę. Jest ktoś w stanie to potwierdzić? ;p I jak ogólnie z wyciszeniem wnętrza przy prędkościach autostradowych rzędu 160kmph? Z tego co czytam to szykuje się całkiem fajne wozidło, ani za szybkie, ani za wolne, ładnie wykończone itp

Edytowane przez nysiopysio84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, nysiopysio84 napisał:

16litrów w H6? Mi w mieście ciężko przekroczyć 15litrów, ruchu raczej nie blokuję,

Wystarczy większy korek (zapraszam do Krakowa) i 17l jest zupełnie realnym wynikiem.

10 minut temu, nysiopysio84 napisał:

Jest ktoś w stanie to potwierdzić? ;p I jak ogólnie z wyciszeniem wnętrza przy prędkościach autostradowych rzędu 160kmph? Z tego co czytam to szykuje się całkiem fajne wozidło, ani za szybkie, ani za wolne, ładnie wykończone itp

Wprawdzie nie na podstawie Imprezy a XV ale mogę potwierdzić, że wersja 2.0 nie jest zawalidrogą a pazur potrafi pokazać na drogach lokalnych, przepisowych 140km/h nie przekraczałem to mogę powiedzieć, że wyciszenie jest dla mnie całkowicie wystarczające - więc w Imprezie może być tylko lepiej :) Jeszcze zostałem przewieziony Imprezą przez Wojtka Chuchałę po Torze Łódź... i raczej się nie zanosi bym potrafił w bliżej nieokreślonym czasie osiągnąć poziom, że to auto będzie ograniczeniem - w zakrętach idzie jak złe... w zasadzie to chyba tylko STI jeszcze tak przyklejone do drogi było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, nysiopysio84 napisał:

Hmm, nie wiem, jak w Imprezie, ale u mnie komp zawyża o jakieś pół litra na setkę niż jest to w rzeczywistości,

Mój Prosiak przy spokojnej, emeryckiej jeździe (np. Wrocław - Dzierżoniów) pokazuje 7,2-8 l i to się dokładnie pokrywa z dystrybutorem. Ale przy jeździe autostradowej + „powszechnie uznany” okład wychodzi mi na komputerze ok 12 a w rzeczywistości ok 14. 

Ktos wspominał, ze w ASO można zrobić korekcje tego wskazania, ale nie bardzo wiem jakby to miało wygladac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
7 godzin temu, AdaSch napisał:

Tak skromnie zapytam - a dlaczego tak późno skoro auto jest na rynku DE? Co to za testy SIP wykonuje, że dopiero za pół roku będzie w ofercie?

Jak wiadomo mamy określone przydziały na samochody ( w dalszym ciągu światowe zapotrzebowanie na Subaru jest większe od możliwości produkcyjnych ), więc priorytetem było dla nas zaopatrzenie rynku w inne modele ( czy też w przypadku Imprezy oraz XV w wersje 2.0 ). W wersji 1.6 zamówiliśmy tylko 2 auta do własnych testów właśnie. Pomimo tego, że 1.6 już jeździłem na torach testowych, czy też w  kilku państwach w ramach prezentacji prasowych nie oddaje to sytuacji na naszych drogach. Ponadto byłoby to tylko moje własne doświadczenie. Czy dynamika jest wystarczająca do poruszania się po naszych drogach to zasadnicze pytanie, na które chcieliśmy znaleźć odpoweidź ( pamiętajmy, że nasi kierowcy jeżdżą szybciej i bardziej agresywnie, niż np. w Niemczech ). Nie na bazie liczb katalogowych, lecz z praktyki właśnie. Nie na bazie opinii jednej osoby, lecz przynajmniej kilku doświadczonych  kierowców. W praktycznym porównaniu do innych aut poruszających się na codzień po naszych drogach. Równolegle prowadziłem z Subaru intensywną dyskusję i cenac :)   Pozytywne wyniki jednego i drugiego doprowadziły do decyzji j.w.

Natomiast sekwencja zamawiania samochodów + czas od produkcji do dostarczenia to powód, dla którego auta będą u nas ok. 6 miesięcy po podjęciu wspomnianej decyzji.

 

Pozdrowienia

 

Edytowane przez Dyrekcja
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dyrekcja napisał:

Jak wiadomo mamy określone przydziały na samochody ( w dalszym ciągu światowe zapotrzebowanie na Subaru jest większe od możliwości produkcyjnych ), więc priorytetem było dla nas zaopatrzenie rynku w inne modele ( czy też w przypadku Imprezy oraz XV w wersje 2.0 ). W wersji 1.6 zamówiliśmy tylko 2 auta do własnych testów właśnie. Pomimo tego, że 1.6 już jeździłem na torach testowych, czy też w  kilku państwach w ramach prezentacji prasowych nie oddaje to sytuacji na naszych drogach. Ponadto byłoby to tylko moje własne doświadczenie. Czy dynamika jest wystarczająca do poruszania się po naszych drogach to zasadnicze pytanie, na które chcieliśmy znaleźć odpoweidź ( pamiętajmy, że nasi kierowcy jeżdżą szybciej i bardziej agresywnie, niż np. w Niemczech ). Nie na bazie liczb katalogowych, lecz z praktyki właśnie. Nie na bazie opinii jednej osoby, lecz przynajmniej kilku doświadczonych  kierowców. W praktycznym porównaniu do innych aut poruszających się na codzień po naszych drogach. Równolegle prowadziłem z Subaru intensywną dyskusję i cenac :)   Pozytywne wyniki jednego i drugiego doprowadziły do decyzji j.w.

 

Pozdrowienia

 

Bardzo rzeczowa odpowiedz :) ale nigdzie nie wyczytałem: „zamówiliśmy dla Levorgiem 2.0 DIT i Ascenta do testów” :P 

Swoja droga, skoro wszyscy bardzo chwalą nowa imprezę za piorunujące prowadzenie to ciekawy jestem czy zamiesza na Plejadach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Swoja droga, skoro wszyscy bardzo chwalą nowa imprezę za piorunujące prowadzenie to ciekawy jestem czy zamiesza na Plejadach :)

Jeżeli pojedzie nią @Jumpman to pewnie tak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dyrekcjadzięki za info.

@aflinta

1 godzinę temu, aflinta napisał:

przepisowych 140km/h nie przekraczałem to mogę powiedzieć, że wyciszenie jest dla mnie całkowicie wystarczające

jeżeli nie jest głośniej niż GH z 2.0D to jak dla mnie bdb.

 

najlepszy i tak jest mój młody który nie może się doczekać prawka i pierwszego samochodu. Uznał, że BRZ jest najbardziej ekonomiczny bo ma bdb stosunek masy do mocy więc na pewno 5-6l/100 jest spokojnie do osiągnięcia. Najlepiej w kolorze niebieska perła :)

generalnie prosił aby auto ne miało silnika mniejszego niż pojemność czajnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, aflinta napisał:

Przy okazji przypomnę, że faktycznie CVT robi robotę, bo ze świateł startując wstydu nie ma - nikt się nie spodziewa, że tak zwinnie ruszysz a zanim się zorientują to dochodzą Cię dopiero po 1-2km :) Tak więc zawsze byłem w grupie uciekającej z A6 i XC90

 

Tak myślałem, że 1.6 daje radę, ja miałem okazję zweryfikować to imprezą 2.0... i faktycznie trudno nie być w grupie uciekającej ;) 

 

2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Mój Prosiak przy spokojnej, emeryckiej jeździe (np. Wrocław - Dzierżoniów) pokazuje 7,2-8

 

Nie wiedziałem, że Porsche może być tak oszczędne ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Urabus napisał:

Nie wiedziałem, że Porsche może być tak oszczędne ;)

Nie obrażaj mojego jedynego słusznego Prosiaka! ;) Prawdziwe prosiaki taplają się w błocie. Może Ty masz na myśli czyściutka, pachnąca kawię? :P

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...