Skocz do zawartości

Impreza MY2018


przemekka

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, xemir napisał:

 

Ja podczas jazdy TS byłem bardzo pozytywnie zaskoczony, do czasu aż wjechaliśmy na obwodnicę. Przy 120 km/h dało się słyszeć "świst", który przypominał odgłos jazdy z niedomkniętą szybą. Handlowiec stwierdził, że to pewnie drzwi są niedomknięte, co było oczywiście bzdurą, bo sporo osób na forum Aurisa zgłaszało podobny problem.  Zrozumiałbym w Dacii ale nie w samochodzie za 100k+ (tyle kosztowała wersja którą jechałem). 

Drugim problemem był brak mocy - nie wiem, czy handlowiec zapomniał włączyć tryb power i jechaliśmy po autostradzie w trybie normalnym (na eco nie dało się jechać), ale przyspieszanie ze 110 do 130-140 wydawało się, że zajmuje wieczność.

Ostatecznie jechałem w trybie power bardzo krótko i nie byłem w stanie tego obiektywnie ocenić.

Inna sprawa, to wybierałem go "za wcześnie" - tzn. żona nie była przekonana wówczas do nowego, a jak usłyszała o automacie, to już w ogóle nie chciała nawet dać się namówic na jazdę . 

Po jeździe Levorgiem zmieniła zdanie i teraz jest zachwycona automatem :)

W firmie mam 2 aurisy:

MY15 - 1.6 wolnyssak

MY17 - 1.8 hybryda

W żadnym nic nie świszczy, chociaż hybryda (pewnie z uwagi na wyższą wersję wykończenia) jest cichsza - o ile nie odpalisz odkurzacza. Ja nie wiem czy bym się odnalazł w takim aucie, ale dla tego konkretnego handlowca to jest strzał w 10. Jeździ też trochę po AOW i spalanie cały czas trzyma do tych 5 litrów. Hybryda ma coś takiego, że zaczynasz jeździć oszczędnie - jeśli się temu poddasz to będziesz zachwycony. Jeśli masz zamiar z tym walczyć to KATEGORYCZNIE nie kupuj tego auta, bo codziennie będzie Cię wkurzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, xemir napisał:

Po jeździe Levorgiem zmieniła zdanie i teraz jest zachwycona automatem

To jak moja, ale jeździła dieslem z CVT. Generalnie jak w opisie, kolejne auto to OBK SBD+CVT tyle, że traciliśmy motywację. Ja jeżdżę teraz XT na co dzień i uwielbiam to auto, żona jeździ imprezą z SBD i uwielbia to auto. Machają do niej, wpuszczają ją w korkach, jedyna impreza na parkingu i wszyscy wiedzą, że to jej a na koniec koledzy mówią że ma fajne auto.  Czegoż chcieć więcej? Obecna impreza też jest super ale gdyby posiadanej coś się stało, to jednak OBK - taki po prosu etap w życiu. A jak ma ochotę kogoś objechać po drodze to ma zawsze XT który zostaje bo to ostatni przedstawiciel pewnej epoki w Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aflinta napisał:

To wydawało się, że jest tego nieco więcej...

a nie jest tak, że elektronikę a właściwie systemy? Hybryda tez byłą zapowiadana w Suabaru i z tego co zrozumiałem, miała być ze współpracą z toyotą. Nie da się ukryć, że budżet Toyoty, GM czy VW na rozwój w stosunku do możliwości FHI to przepaść. Nikt nie chce aby subaru zakończyło żywot jak saab.

z radjów wycofali się przez kasę przypominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, AdaSch napisał:

a nie jest tak, że elektronikę a właściwie systemy?

Nie wiem, nie siedzę w tym, dlatego pytam. 

5 godzin temu, AdaSch napisał:

Hybryda tez byłą zapowiadana w Suabaru i z tego co zrozumiałem, miała być ze współpracą z toyotą.

Ale ta współpraca raczej nie będzie polegać na kopiowaniu rozwiązań bo cały marketing budowany wokół SAWD i boxera zwyczajnie upadnie - a to jest ten wyróżnik, który trzyma Subaru stabilnie w swojej niszy :)

5 godzin temu, AdaSch napisał:

z radjów wycofali się przez kasę przypominam.

Przepisy i tak nie sprzyjają wzdłużnie ułożonym silnikom. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

W firmie mam 2 aurisy:

MY15 - 1.6 wolnyssak

MY17 - 1.8 hybryda

W żadnym nic nie świszczy, chociaż hybryda (pewnie z uwagi na wyższą wersję wykończenia) jest cichsza - o ile nie odpalisz odkurzacza. Ja nie wiem czy bym się odnalazł w takim aucie, ale dla tego konkretnego handlowca to jest strzał w 10. Jeździ też trochę po AOW i spalanie cały czas trzyma do tych 5 litrów. Hybryda ma coś takiego, że zaczynasz jeździć oszczędnie - jeśli się temu poddasz to będziesz zachwycony. Jeśli masz zamiar z tym walczyć to KATEGORYCZNIE nie kupuj tego auta, bo codziennie będzie Cię wkurzać.
 

 

Tutaj była o tym dyskusja: http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,40981.0.html - ja słyszałem dokładnie to samo.

A co do jazdy oszczędnej to i tak żaden samochód z silnikiem benzynowym/diesla nie przebije mojego pierwszego samochodu - Citroen AX 1.5D.

Zrobienie na pełnym baku 1000km (bak miał ok 45 litrów) nie było niczym szczególnym, ale potrafiłem trasę Bydgoszcz - Nowy Sącz przejechać ze średnią poniżej 4l ropy / 100km.
Najniższą średnią jaką w nim udało mi się osiągnąć to było coś koło 3.5/100 km, ale to przy dużym ruchu, jadąc głównie za TIR-ami, których się nie dało wyprzedzić.
Wszystkie pomiary przy dystrybutorze, bo z zegarów miał tylko prędkościomierz, zegarek (w miejscu obrotomierza), oraz wskażniki temp płynu i paliwa.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.03.2018 o 09:39, AdaSch napisał:

Ciekawe czy następna impreza będzie chybrydą czy jeszcze nie skoro tyle biorą od Toyoty to mogli by coś pomyśleć.

Zaskakujące dla mnie jest to, ze Toyota jeszcze nie wypuściła full elektryka. Prius pług-in ma możliwość przejechania 50km na elektryku, ale dalej ma benzynę 1.8. Już nawet Skoda będzie w Poznaniu pokazywać crossovera w pełnym prądzie. Gdzie w takim razie jest ten hegemon na rynku hybrydowym Toyota? Czyżby postawili wszystko na wodór zamias elektryka? Spodziewałem sie, ze Toyota z tysiącami patentów pierwsza wystawi elektryka jakieś 3-5 lat przed reszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Zaskakujące dla mnie jest to, ze Toyota jeszcze nie wypuściła full elektryka. Prius pług-in ma możliwość przejechania 50km na elektryku, ale dalej ma benzynę 1.8. Już nawet Skoda będzie w Poznaniu pokazywać crossovera w pełnym prądzie. Gdzie w takim razie jest ten hegemon na rynku hybrydowym Toyota? Czyżby postawili wszystko na wodór zamias elektryka? Spodziewałem sie, ze Toyota z tysiącami patentów pierwsza wystawi elektryka jakieś 3-5 lat przed reszta.

Może strategia jest nie "first in class" a "Best in class"? IMHO elektryki nie maja sensu dopóki nie ma rozbudowanej sieci szybkiego ładowania. Do tego czasu hybryda wydaje się dobrym rozwiązaniem. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sieci nie da się rozbudować. Nie ma tyle mocy przesyłowej aby lądować większą ilość aut. Jedyny Kraj to Niemcy co mają najlepse linie ale i tak nie są w stanie tego obsłużyć. W USA wygląda to katastroficznie ale podobno jest jakiś wielki plan na lata aby to zmienic chociaż to w ciąż za mało aby obsłużyć wiele ladowan.

Hybryda i wodór to jedyne realne opcje dla swobodnego poruszania.

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, AdaSch napisał:

Sieci nie da się rozbudować. Nie ma tyle mocy przesyłowej aby lądować większą ilość aut. Jedyny Kraj to Niemcy co mają najlepse linie ale i tak nie są w stanie tego obsłużyć. W USA wygląda to katastroficznie ale podobno jest jakiś wielki plan na lata aby to zmienic chociaż to w ciąż za mało aby obsłużyć wiele ladowan.

Hybryda i wodór to jedyne realne opcje dla swobodnego poruszania.

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka
 

No i właśnie dlatego dopóki będzie mnie stać i nie każą mi płacić horrendalnych podatków będę jeździł na benzynie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, adamW202 napisał:

Gdy nastąpi era elektrykow/aut na wodór lub innych to ciekawe co bedzie płynąć w żyłach tych co teraz twierdzą że benzyna;)

Elektrony :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.02.2018 o 14:23, Dyrekcja napisał:

Ale pozytywne wyniki dłuższych testów oraz dobry wynik rozmów z Subaru Corporation spowodował, że pod koniec lata pojawią się w naszej ofercie ( dotyczy naturalnie także, a może szczególnie XV ). Specyfikacje i ceny - już niedługo :)

 

W IRL mamy w cenniku XV z 1,6 i 2,0 (zawsze z CVT) i Imprezę tylko CVT ale wyłącznie z 1.6.

Nie wiem, może dwulitrowa Impreza pojawi się za jakiś czas, bo w UK jest dostępna.

Jeśli chodzi o XV to różnica w cenie pomiędzy wersjami silnikowymi na tym samym poziomie wyposażenia wynosi 2000€ także ja bym się nie zastanawiał, co brać. ;)

W dniu 17.03.2018 o 11:40, AdaSch napisał:


Hybryda i wodór to jedyne realne opcje dla swobodnego poruszania.

 

Też jestem tego zdania. Jedno i drugie ma sens.

Auta 100% elektryczne sensu nie mają, jak długo ładowanie baterii nie potrwa 5 minut i jak długo REALNY zasięg nie będzie wynosił 800-1000km.

Można też wymarzyć sobie wjazd na CPN i szybką wymianę pustej zunifikowanej baterii na naładowaną.

Ale jak niby to zrobić, gdy bateria waży 100 kg? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
14 godzin temu, Ryba Piła napisał:

Jeśli chodzi o XV to różnica w cenie pomiędzy wersjami silnikowymi na tym samym poziomie wyposażenia wynosi 2000€ także ja bym się nie zastanawiał, co brać. ;)

Wspomniałem o pozytywnym wyniku rozmów :)

W Polsce bazowe wersje 1.6 będą tańsze o ponad 5.000 Euro ( przy czym są pewne różnice  wyposażeniu ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 15.03.2018 o 12:34, mod_1 napisał:

i apple care play

 

Ojjjj..... może boleć - implementacja CP w stacji multimedialnej jest obecnie delikatnie mówiąc.... nieco problemowa. Problemy z podłączeniem, zacięcia w trakcie użycia itp. niestety są na porządku dziennym. Trochę tym wszystkim zmęczony (i tęskniąc za Waze, ponieważ Apple Maps mimo wyraźnej poprawy z wersji na wersję wciąż trudno nazwać dobrymi) przesiadłem się na Android Auto, które też ma wady, też z rzadko którym telefonem działa zupełnie poprawnie (o problemach z samym Waze pod AA, niezależnie od telefonu/stacji multimedialnej, nie wspominając), ale, jak już się znajdzie odpowiedni (z kilku, które testowałem, najlepiej jak dotąd działa.... najtańszy (!) - Samsung J3 (2017)) telefon, to jest, na moje potrzeby, wystarczająco przewidywalne.

 

Jako bonus, jakość dźwięku z AA jest zauważalnie (nawet dla anty-audiofila jak ja) lepsza niż z CP. 

 

 

W dniu 1.01.2018 o 13:32, spawalniczy napisał:

Mam jednak dwa uwagi dotyczące głośności i obydwie dotyczą chyba tego samego źródła pochodzącego gdzieś z tylnej części kabiny. Jadąc jako kierowca – przy pewnej prędkości – nie potrafię jej teraz określić precyzyjnie – myślę, że jest to powyżej 100 km/h zaczyna być słyszalny szum dochodzący z tyłu, który narasta wraz ze zwiększaniem prędkości. Jest on na tyle silny, że dominuje nad hałasem generowanym przez silnik i przednią część kabiny. Odczucie jest takie, że jego źródło jest umiejscowione raczej wysoko – ale to może być tylko złudzenie. Kiedy przesiadłem się do tyłu, to wyraźnie usłyszałem hałas wydobywający się z bagażnika. Ogólny szum + wydech przy mocniejszym przyspieszaniu. Kłania się chyba wygłuszenie podłogi bagażnika i klapy tylnej albo zbyt słabe dociągnięcie klapy na zamku. Ani w OBK ani w Foresterze nie odczuwam takiego zjawiska. Pamiętam, że w poprzednim modelu XV też zwróciłem na nie uwagę. I to jest drugi minus, jaki wyłapałem.

 

Z moich wrażeń "osłuchowych" i "ostukowych" (:D - jak postukałem w drzwi XV to się przeraziłem :) - ale porównanie z "ostukiem" stojącej obok RAV4 uświadomiło mnie, że to chyba typowa choroba aut japońskich :unsure:) wynika, że największą bolączką XV (a więc po części i imprezy - choć ta, ze względu na brak okropnie nieaerodynamicznych relingów i tak jest o niebo cichsza przy prędkościach autostradowych, jeśli jest choć trochę wietrznie) jest niedostateczne wygłuszenie drzwi i dachu. Czyli części nadwozia, które nie wchodzą w skład SGP. SGP pod kątem izolacji akustycznej zaprojektowana została naprawdę dobrze (nie mogła zostać inaczej - w końcu oparte na niej będą wszystkie przyszłe modele, nie tylko "dolnopółkowa" Impreza/XV). Za to rzeczy, które od SGP były niezależne, zostały potraktowane, jak na najtańszy model przystało, bardzo po macoszemu - w związku z tym mnóstwo hałasu do kabiny dostaje się z boku/góry.

Prosty test, porównanie poziomu hałasu przy bagażniku pustym i wypełnionym po brzegi (w poprzednim aucie powodowało to drastyczną zmianę poziomu hałasu, a tutaj różnica była minimalna) pokazał, że to raczej nie tam należy szukać winnego :) 

Na szczęście drzwi/dach to chyba najłatwiejsze elementy do wyciszenia. Po tych zabiegach kabina Imprezy/XV powinna być znacznie przyjemniejszym miejscem pobytu :thumbup:

Edytowane przez jfidelk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, aflinta napisał:

Sympatycznie to wygląda. Nie za jasne nieco czy tylko kolor takie wrażenie sprawia? Jakich zamienników żarówek użyłeś?

 

Nieee tam takie zdjecie z telefonu w ciemnym garazu. Jest w sam raz. 

Żarowka ledowa W5W. Jakis tam pierwszy z brzegu  zimny Osram. Jedno watowy. 

48 minut temu, aflinta napisał:

Sympatycznie to wygląda. Nie za jasne nieco czy tylko kolor takie wrażenie sprawia? Jakich zamienników żarówek użyłeś?

 

Wyjmuje sie tak; trzeba pamietac ze po drugiej stronie jest odbicie lustrzane. Zeby pchac w druga strone. No i wkladajac spowrotem powinno klikac. Co by nie zgubic lampki na dziurach. Cala operacja 7 minut. Teraz jak juz wiem jak zdjac zajelaby 3 :) a no i po zdjeciu klosza jakby ktos chcial podniesc klape - to uważać zeby wam kabelek z oprawką nie wpadł do środka. 

 

Edytowane przez Sebastian.R
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2018 o 20:04, Sebastian.R napisał:

Taki tuning dzis uskuteczniłem. 

 

Tuning zdecydowanie na plus :) Ja na razie kupiłem zwykle żaróweczki Osram Cool Blue Intense (nie wiem, czy efekt będzie zadowalający), tylko nie mogę zabrać się do wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...