Skocz do zawartości

Impreza MY2018


przemekka

Rekomendowane odpowiedzi

 
Bardzo dobre wyniki... Tylko ten test to chyba nie w Motorze, bo czytalem i nie znalazłem

Jest w Auto Swiat.... Jak na gazete śmierdzącą VAG-iem to w miare obiektywny test


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 12.1.2018 o 07:02, mechanik napisał:

Osobiście uważam, że automat bardziej pasuje do aut o wyższej mocy.

To jest względne. O tyle, o ile przy starcie istotnie hydrokinetyk zabiera nieco animuszu, o tyle z kolej CVT podczas jazdy umożliwia wykorzystanie maksymalnej mocy silnika bez względu na prędkość ( przy skrzyni manualnej, czy też klasycznym automacie prawi zawsze jest pewien kompromis, gdyż prawie nigdy przełożenia nie będą idealne dopasowane ze względu na ich skokową zmianę ).

Ponadto w terenie hydrokinetyk przez poślizg jest w stanie zwiększyć moment na kołach, co umożliwia pokonanie trudnych przeszkód przy malej prędkości ( przy skrzyni manualnej trzeba by jechać z poślizgiem sprzęgła ...).

W dniu 12.1.2018 o 15:23, AdaSch napisał:

Wiadomo coś w temacie specyfikacji 1.6?

aha, i czy ma jak w DE 5 lat gwarancki@160kkm?

na niemieckiej stronie jest już specyfikacja 1.6

spalanie niewiele mniejsze niż w 2.0, jakaś inna skrzynia ale nie rozumiem na czy m polega różnica, 0-100 11,8max predkośc 180KM/h moc to 114KM i brak wyposażenia sport

cena 2.0 do 1,6

EX różnica około 7,5%

Comfort  około 8%

 

Ciekawi nas różnica spalania wersji 2.0. dlaczego sport ma znacznie wyższe spalanie niż wesja Exlusive 5,6 -6,0l/100

Jeżeli wprowadzimy 1.6 na rynek, to wyposażenie będzie identyczne z tym oferowanym w Niemczech.

Gwarancja w Polsce jest na 3 lata / 100.000 km. Oczywiście można dokupić jej przedłużenie.

Zwracam jednak uwagę, że ( pomimo wyższego VAT - 23% zamiast 19%) oraz akcyzy ( 3,1%)   w Polsce Impreza 2.0 Comfort jest w cenie niemieckiej Imprezy 1.6 Comfort .

Skrzynia jest pryncypialnie taka sama jak w 2.0 ( oczywiście inne przełożenie główne ). Różnica polega na sterowaniu - w 1.6 nie ma manualnej zmiany przełożeń ( jest za to generalne skracanie tychże = przy danej prędkości wyższe obroty silnika ).

Różnica w spalaniu 2.0 sport wynika głównie z metody pomiarowej ( klasa masy własnej - tu nieco wyższa = inne opory na urządzeniu pomiarowym ). W praktyce nie zauważam różnic ( minimalnie większe opory powietrza przez szerze opony są praktycznie pomijalne ).  

 

PS: Wczoraj w nocy jechałem do Warszawy. Pomimo tego, że jechałem w miarę przepisowo i bezpiecznie ( naturalnie Imprezą ) po drodze nikt mnie nie wyprzedził :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Dyrekcja napisał:

 

PS: Wczoraj w nocy jechałem do Warszawy. Pomimo tego, że jechałem w miarę przepisowo i bezpiecznie ( naturalnie Imprezą ) po drodze nikt mnie nie wyprzedził :) 

 

Miałem to samo, gdy jechałem A4 do Rzeszowa podczas silnych opadów deszczu. Jadąc max 120-130 km/h praktycznie nikt mnie nie wyprzedzał, a ja wyprzedzałem tych, którzy mnie wcześniej wyprzedzili za KRK (tam praktycznie nie padało).

 

Żona jakiś czas temu opowiadała mi, że jechała służbową Octavią 140 km/h po A4 w czasu opadów deszczu i dziwiła się że nikt ją nie wyprzedzał. Trochę mnie to zaniepokoiło, więc jej wyjaśniłem, że szarżowała i żeby nie jeździła innymi samochodami, tak jak jeździ Levym - szczególnie jak są kiepskie warunki na drodze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Różnica w spalaniu 2.0 sport wynika głównie z metody pomiarowej ( klasa masy własnej - tu nieco wyższa = inne opory na urządzeniu pomiarowym ). W praktyce nie zauważam różnic ( minimalnie większe opory powietrza przez szerze opony są praktycznie pomijalne )

o to głownie mi chodziło, że nie ma jakiegoś "agresywnego" programu itd. Impreza 2.0D ma już prawie 200kkm i zaczyna już 9 rok więc czas się przygotowuję na zmianę. Oczywiście, z perspektywy czasu jesteśmy bardzo zadowoleni z auta i bezawaryjności ale już wiek i brak automatu skłania do zmiany, a że nowa impreza to HB więc idelanie się składa. Pojeździmy u Zdanowicza i zobaczymy jak faktycznie spalanie wyląda u czy nie jest to 10l/100 przy delikatnej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
23 godziny temu, AdaSch napisał:

zobaczymy jak faktycznie spalanie wyląda

Z jazdy miejskiej ( ok. 10 km, chłodno, parkowany na zewnątrz ), brak lub minimalne korki - ok 9l. ( minimalnie ok 7, maksymalnie przy dużym korku 11 )

Trasa Kraków - Warszawa, prędkość na liczniku +15 , wyprzedzanie z redukcją i pełnym gazem - 7,8

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2018 o 09:45, AdaSch napisał:

i zobaczymy jak faktycznie spalanie wyląda u czy nie jest to 10l/100 przy delikatnej jeździe

. Poprzedni FB miał palić według producenta 8,8  w mieście, 5,9 autostrada, 6,9 cykl mieszany.  W rzeczywistości miasto 10-14l ( w zależności  od  natężenia ruchu im mniejsze tym  bliżej 10 ),  autostrada 10l,cykl mieszany 7,4l. Nowy Fb według producenta  ma palić  więcej niż poprzednik bo 9,0  w mieście, 5,8 autostrada, 7,0 cykl mieszany wiec nawet nie ma co się łudzić że będą prawdziwe i na te 10l+ musisz być przygotowany.

Subaru w Pb tak mają

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że zonka jeździ bardzo delikatnie i nawet forkiem robi niskie 12l/100. Kluczowe pytanie to jakie spalanie będzie w codziennej trasie w jedną stronę 30km robionej ok 35 min, przy czy wyjazd z dzielni do obwodnicy to Max 5 min. Jazda w zakresie 110/120km/h. Tutaj liczę na potęgę przełożenia cvt i dobry moment DI przy niskich obrotach.

Samochód oglądnięty, jest super, czekamy na jazdę testową. Słaba jest paleta kolorów...czyli brak niebieskiej perły.


Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

P.S. Szkoda, że nie ma diesla z CVT w imprezie.

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, AdaSch napisał:

Słaba jest paleta kolorów...czyli brak niebieskiej perły.

Chodzi o jeszcze jakiś inny niebieski? Bo ja widzę quartz blue pearl i dark blue pearl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update. 2000km za mną. 

1) spalanie w miescie. Jeżeli jezdzimy trybem -start, 5km do pracy, stop. I potem za 8h powrot do domu. To zobaczymy 10l/100km. Przy tych temepraturach okolo 0 tak poprostu to wychodzi. Żeby spalic po miescie 8l/100km - da sie. Ale trybem start, jedziemy 5km, stop, zalatwiamy co mamy zalatwic i jedziemy dalej. I po 100km po miescie mamy 8l. Najwiecej traci sie na rozgrzewanie i cudow nie ma. 

2) dzis zaskoczyl mnie system blind spot. Jade jednopasmowa po miescie. Jedno auto przedemna 30m, drugie za mna tez dosyc daleko 30m. Nagle swieci blind spot.... Mowie jak... Patrze w lusterko wsteczne... auto za mna nadal daleko. Patrze w boczne... Jedzie cos lewym pod prąd.....daaaaleko.... Po chwili minela mnie ta bawelniana istota w starym bmw ze 150kmh.... Wniosek - ten blind spot nie tylko analizuje czy ktos jest w martwym polu ale tez bierze pod uwage predkosc z jaka te auta poruszaja sie. Gosc pojawil sie z nikąd. Jak mrugało to w zyciu bym nie przypuszczal ze on tak gna. (Ciemno juz bylo)

Bardzo mi sie podoba ta impreza :wub:

Edytowane przez Sebastian.R
  • Super! 3
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2018 o 09:33, Kukson napisał:

Pewnie przez brak zwykłego ręcznego ;)

ja wiem,że dla niektórych wystawiam się na szyderstwa pisząc o ręcznym ręcznym .Ale akurat mnie chyba za to pokarało bo od soboty mam na podjeździe unieruchomiony samochód z tym wspaniałym nowoczesnym elektronicznym ręcznym.Wlasnie z komunikatem o jego awarii i zablokowanym kołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona 211 tejże instrukcji  mówi ,że w przypadku zaistnienia takiej sytuacji należy:

„udać się do specjalistycznego serwisu „ :yahoo:dowcipaski.

Edytowane przez Boryster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to inny model.On już ma funkcje jazdy autonomicznej.Autonomicznie podjął dezycję o blokadzie koła.Taka autocenzura.Broni się przed wymianą na Subaru jak może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...