Skocz do zawartości

Impreza MY2018


przemekka

Rekomendowane odpowiedzi

i tak w 2.0@150KM 10S do 100 to kpina@0,1s wbicie biegu nie wspominajac o max 197km/h i to licznikowo czyli 7% mniej w realu.

Uważam, że w super nowoczesnym 2.0 z wtryskiem bezposrednim nie wypada być takim flegmatykiem.

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, AdaSch napisał:

i tak w 2.0@150KM 10S do 100 to kpina

Z tego co widziałem to tam na filmie było 8,8s jak z hamulca ruszył. Znasz szybsze auto o zbliżonej masie z 4x4 i lepszych osiągach z wolnossącym silnikiem 150KM?

15 minut temu, AdaSch napisał:

@0,1s wbicie biegu nie wspominajac

Gdzie CVT bieg Ci wbija?

16 minut temu, AdaSch napisał:

nie wspominajac o max 197km/h i to licznikowo czyli 7% mniej w realu.

Te 197km/h to w jakim aucie? Mierzyłeś błąd wskazania licznika?

Swoją drogą Impreza 1,6 ma prędkość maksymalną w katalogu wskazaną jako 180km/h, było tu gdzieś zdjęcie kilka stron wcześniej, że 200km/h w sprzyjających warunkach też da się uzyskać. Tylko po co to to komu w takim aucie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Widzę że mój materiał znalazł się już na forum ;) Tym razem w film wrzucone są dwie próby, jedna gdzie ruszam z hamulca (robię tak w zasadzie przy większości samochodów nawet w tych gdzie nie mamy tak zwanej procedury startu) oraz normalne wciśnięcie gazu. Po co to robię? W sumie odpowiedź widoczna jest w filmie - różnica w czasie to 1.2 sekundy co jest moim zdaniem nie małą dyaproporcją. Co ciekawe w XV, którym jeździłem skrzynia nie symulowała zmian przełożeń przy normalnym ruszaniu, tylko wkręcała silnik na obroty i trzymała go na nich do czasu odpuszczenia gazu. W Imprezie jak widać działa to trochę inaczej ;)

 

Oczywiście test przyśpieszenia w zakresie 0-100 nie jest jakimś wyznacznikiem, ale jak widać da się uzyskać całkiem sensowny czas o parę sekund lepszy od tego, który deklaruje producent. Ciekawym zjawiskiem jest dla mnie to, że pomimo iż XV do setki wyszedł mi wolniej niż Impreza, to 160 km/h osiągnął szybciej o 0.5 sekundy a miał ze sobą więcej paliwa ;) pomiar obu samochodów robiony w tym samym miejscu ;)

 

W codziennym użytkowaniu ważniejsza jest elastyczność w zakresie prędkości 80-120 km/h i film z takimi pomiarami także trafi na kanał (pomiary robiłem na kazdym biegu od 3 w górę, bo Lineartronic nie zmienia przełożeń za nas, gdy przejdziemy w tryb manualny ;) ) Zobaczymy jak na tym polu wypadnie Impreza w odniesieniu do XV.

 

Pozdrawiam serdecznie!

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minutes ago, jotgie said:

 Tym razem w film wrzucone są dwie próby, jedna gdzie ruszam z hamulca (robię tak w zasadzie przy większości samochodów nawet w tych gdzie nie mamy tak zwanej procedury startu) oraz normalne wciśnięcie gazu.

Szkoda, że nie było tej drugiej, „normalnej” próby dla XV, a przynajmniej nie ma jej na YT.

 

44 minutes ago, jotgie said:

Co ciekawe w XV, którym jeździłem skrzynia nie symulowała zmian przełożeń przy normalnym ruszaniu, tylko wkręcała silnik na obroty i trzymała go na nich do czasu odpuszczenia gazu.

To rzeczywiście ciekawe. Jeżeli tak jest, to raczej lipa. A może jest jakiś tajemniczy sposób obchodzenia się, aby była symulacja?

 

A poza tym, fajne testy, przyjemnie się ogląda. Tak trzymać:thumbup:

Edytowane przez peteres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aflinta napisał:

Z tego co widziałem to tam na filmie było 8,8s jak z hamulca ruszył. Znasz szybsze auto o zbliżonej masie z 4x4 i lepszych osiągach z wolnossącym silnikiem 150KM?

Z hamulca startować? jasne:) - zobacz drugą częć filmu

jako dwa: nie patrz na moc a na pojemność. BMW z 2.0 wyciąga 184KM, mazda chyba podobnie, no i na końcu BRZ - przecież tam też jest 2.0 tyle że 200KM.

Jaki to poroblem zrobić nieco więcej mocy skoro mają już gotowca ale pewnie napiszesz ekologia i tu trzeci kamień bo wspomniany z BMW jest bardzo ekonomiczny w sosunku do mocy. Czy subaru potrafi? wierzę, że tak ale dlczego nie ma tego nie wiem

3 godziny temu, aflinta napisał:

Gdzie CVT bieg Ci wbija?

druga częśc filmu, pobrotomierz nie przesakuje dla zabawy bo CVT przestawia wirtualne biegi wg zahara 0,1s i to akurat jest fajne

3 godziny temu, aflinta napisał:

Te 197km/h to w jakim aucie? Mierzyłeś błąd wskazania licznika?

Swoją drogą Impreza 1,6 ma prędkość maksymalną w katalogu wskazaną jako 180km/h, było tu gdzieś zdjęcie kilka stron wcześniej, że 200km/h w sprzyjających warunkach też da się uzyskać. Tylko po co to to komu w takim aucie? 

bardziej chodzi o obroty przy licznikowych 150km/h na autostradzie (relanie mniej niż 140km/h)

z filmu wynika, że to konic skrzyni przy 200km/h czyli jakie obroty są przy 150? chcę niskie skoro silnik ma bezpośredni wtrysk i wysoki moment przy niskich obrotach,

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, AdaSch napisał:

Z hamulca startować? jasne:) - zobacz drugą częć filmu

W czym to przeszkadza? Potrzebujesz mieć dobry czas do setki to trzeba robić to dobrze :)

 

8 godzin temu, AdaSch napisał:

jako dwa: nie patrz na moc a na pojemność. BMW z 2.0 wyciąga 184KM, mazda chyba podobnie,

Wskaż proszę auta z napędem na wszystkie koła używające tych silników, ostatecznie same silniki - chętnie się zapoznam.

 

8 godzin temu, AdaSch napisał:

o i na końcu BRZ - przecież tam też jest 2.0 tyle że 200KM.

Jaki to poroblem zrobić nieco więcej mocy skoro mają już gotowca ale pewnie napiszesz ekologia

Słowo klucz niestety. Nie problem rozkręcić silnik do wyższych obrotów, ale w tym że nie poprawi to zauważalnie osiągów w codziennej jeździe (praktycznie taki sam moment obrotowy) za to zwiększy spalanie, a to przekłada się na emisję dwutlenku węgla i pogarsza nie najlepszą sytuację Subaru w UE. Zauważ, że lżejszy o 200kg BRZ pali w mieście więcej niż Impreza. 

 

8 godzin temu, AdaSch napisał:

i tu trzeci kamień bo wspomniany z BMW jest bardzo ekonomiczny w sosunku do mocy.

Podaj przykład auta, osiągi silnika można powiązać tylko z masą jaką napędza, a ja nie znam oferty BMW. 

 

8 godzin temu, AdaSch napisał:

Czy subaru potrafi? wierzę, że tak ale dlczego nie ma tego nie wiem

Zawsze idzie o kasę i bilans zysków i strat. Relatywnie niski budżet na rozwój wynikający z relatywnie niskiej światowej produkcji nakazuje wydawać tę kasę roztropnie. Jeżeli EU generuje tylko 5% obrotu to warto brać pod uwagę rozwój silników na rynki US i JP i mieć gdzieś tam w głowie ewentualne podciągnięcie parametrów pod nasz rynek. Być może mają jakiś inny plan. Czasem trzeba zrobić krok wstecz by pójść dalsze dwa kroki do przodu. 

 

8 godzin temu, AdaSch napisał:

druga częśc filmu, pobrotomierz nie przesakuje dla zabawy bo CVT przestawia wirtualne biegi wg zahara 0,1s i to akurat jest fajne

Ja tego nie rozumiem. Raz ludzie uważają, że auto za wolno się rozpędza. Potem, że wyje. Ale pech chce, że z tym wyciem robi to najefektywniej i najszybciej :) Nie wiem, chwilę pojeździłem dwulitrowym CVT (głównie XV) i wycie było raz i tylko przez chwilę jak poszedł mocno but w podłogę. Przy mojej normalnej jeździe nawet jak wyprzedzam w trasie wskazówka obrotomierza radośnie skakała w takt skrzyni emulującej zmiany biegów. Owszem, zestawiając to z moim 2.0T czułem pewien niedosyt na początku, po zrobieniu kilku tras uważam, że zupełnie mi to wystarcza. Chciałbym mocniejszy... ale nie jestem pewien czy chciałbym za niego jeszcze dopłacać. 

 

8 godzin temu, AdaSch napisał:

bardziej chodzi o obroty przy licznikowych 150km/h na autostradzie (relanie mniej niż 140km/h)

z filmu wynika, że to konic skrzyni przy 200km/h czyli jakie obroty są przy 150? chcę niskie skoro silnik ma bezpośredni wtrysk i wysoki moment przy niskich obrotach,

Nie wiem, Imprezą jeździłem tylko po torze. W dwulitrowym XV nie zwróciłem uwagi, natomiast w XV 1.6 przy 140km/h licznikowych na tempomacie obroty zmieniały się od 3 tys do 3,5 tys - kwestia ukształtowania drogi i wiatru. 

 

  • Zmieszany 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak idea podwyższonych Subaru (Forek, OBK, XV ), STI czy BRZ do mnie przemawia ( prześwit, wszędzie wjedziesz, awd poza asfaltem fajna sprawa, w kipiącym mocą aucie jak sti awd to must have, brz mały z napędem na tylną oś -auto raczej do zabawy ) , idea Levorga nie bardzo ale ok ktoś takie coś jeszcze oferuje – np. Oktavia 4x4

Tak kompletnie nie rozumiem idei nowej Imprezy w europejskich realiach tzn. niski, średnio mocny, srddnio dynamiczny,wyjący, kompakt z napędem AWD i z drogim serwisem w PL ( ale to można pominąć ). Nie piszcie o rynku USA bo tam panują inne realia przede wszystkim cenowe na auta marki Subaru.

Będąc „na zakupie auta” podajcie mi argumenty dlaczego miałbym zastanowić się nad zakupem nowej  imprezy a nie np. nowego civica, który jest równie bezpieczny, dużo bardziej dynamiczny, mniej pali, ma tańszy serwis, bardzo dobrze się prowadzi a przy sprzedaży za parę lat zapewne sprzeda się natychmiast w dobrych $$ ( wygląd to kwestia gustu jednym się podoba innym nie)  Czy wogole nowa impreza ma obecnie na rynku EU jakiegoś konkurenta tzn. bezpiecznego, nie za szybkiego kompakta z awd? Czy raczej to jakaś ultra nisza - Być może mnie naprowadzicie na klienta docelowego na taki samochód. Może jakiś właściciel by się uaktywnił i napisał dlaczego wybrał właśnie Impreze.Dlaczego pytam ? Mam kogoś bliskiego ktory właśnie dokonuje wyboru nowego auta

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Karas napisał:

podajcie mi argumenty dlaczego miałbym zastanowić się nad zakupem nowej  imprezy

 

Nie płacą nam tutaj za reklamę, to po co cię mamy namawiać na to auto? Nie podoba się, nie kupuj...

 

38 minut temu, Karas napisał:

Czy raczej to jakaś ultra nisza

 

Zdecydowanie jest to nisza i sprzedaż imprezy będzie zapewne symboliczna, ale przecież dzięki temu jest jakiś wybór. W civicu ktorego przykład podajesz dają w ogóle opcję AWD? Zapewne nie. A jak ktoś nie chce takiego niszowego auta jak impreza, niech bierze skodę czy co tam chce i już. Każdemu według potrzeb... Tylko po co ciągle o tym marudzić, jakie to subaru beznadziejne :rolleyes: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Karas napisał:

(...) Być może mnie naprowadzicie na klienta docelowego na taki samochód. Może jakiś właściciel by się uaktywnił i napisał dlaczego wybrał właśnie Impreze.Dlaczego pytam ? Mam kogoś bliskiego ktory właśnie dokonuje wyboru nowego auta

 

ja to widze tak: starszy pan/pani, ktory ceni niezawodnosc i bezpieczenstwo (aktywne w postaci AWD i pasywne w postaci sztywnej budy z bardzo dobrymi wynikami "krasztestow" i innych systemow, podwyzszajacych bezpieczenstwo), ale nie potrzebuje duzej mocy czy osobliwych wodotryskow w srodku... jezdzacy najczesciej sam (ew. we dwojke z zona, wiec nie potrzebuje duzego bagaznika) i mieszkajacy w gorskim regionie... aha, nie poddal sie modzie na SUVy i ciagle teskni za klasycznym sedanem :D

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aflinta napisał:

To z EU za sedanem jeszcze potęskni... nic tylko STI kupić :D

 

teskni... ale z racji tego, ze nie ma sedana, kupi to co jest ^_^

 

 

 

p.s. aha, i Pani Michalina pewnie kupi zwykla Impreze, jak juz stwierdzi, ze STI to ciut za szybkie jest jak na jej wiek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minutes ago, eddie_gt4 said:

 

ja to widze tak: starszy pan/pani, ktory ceni niezawodnosc i bezpieczenstwo (aktywne w postaci AWD i pasywne w postaci sztywnej budy z bardzo dobrymi wynikami "krasztestow" i innych systemow, podwyzszajacych bezpieczenstwo), ale nie potrzebuje duzej mocy czy osobliwych wodotryskow w srodku... jezdzacy najczesciej sam (ew. we dwojke z zona, wiec nie potrzebuej duze bagaznika) i mieszkajacy w gorskim regionie... aha, nie poddal sie modzie na SUVy i ciagle teskni za klasycznym sedanem :D

 

niezawodnosc & bezpieczenistwo tak - ale i anonimowosc.

nie kazdy chce "krzyczec" na pzechodniow/sasiadow/znajomych designem nowych "civicow" i mu podobnych.

 

ja szukalem czegos z AWD, "automatem" i apple care play. o taka kombinacje ciezko na rynku. wahalem sie miesiac, ale finalnie czekam na XV.

jednak gdyby nie wewnetrzna konkurencja bralbym Impreze.

 

ps

i nie jestem starszym Panem :)

 

Edytowane przez mod_1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, mod_1 napisał:

i nie jestem starszym Panem :)

 

 

...i wlasnie dlatego wybrales XV ;)

 

P.S. zarty sobie stroje... ludzie sa rozni, wiec fajnie, ze sa rozne auta do wyboru - nawet w ramach jednej marki

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

...i wlasnie dlatego wybrales XV ;)

XV można też wybrać dlatego, że:

 

- nie trzeba się schylać by nurkować do auta w celu zapięcia dzieci

- wyżej siedzę, więcej widzę

- starszej osobie jest łatwiej wysiąść z auta

 

Nie zawsze podniesione auto to moda, czasem zwykła wygoda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aflinta napisał:

(...) Nie zawsze podniesione auto to moda, czasem zwykła wygoda. 

 

Pelna zgoda! I wlasnie dlatego jako 3 z rzedu zono/rodzino-woza mamy 3 z rzedu SUVa spod znaku Plejad :)

Edytowane przez eddie_gt4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, eddie_gt4 napisał:

Pelna zgoda! I wlasnie dlatego jako 3 z rzedu zono/rodzino-woza mamy 3 z rzedu SUVa spod znaku Plejad :)

Prawdziwy miłośnik plejad! Ze stopki wynika, że to już 4te Subaru   :thumbup: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, eddie_gt4 said:

 

...i wlasnie dlatego wybrales XV ;)

 

P.S. zarty sobie stroje... ludzie sa rozni, wiec fajnie, ze sa rozne auta do wyboru - nawet w ramach jednej marki

 

luz

choc jest dokladnie odwrotnie ;)

 

gdybym bral auto tylko pod siebie kupilbym impreze, ale jako ze auta zostaja dlugo w rodzinie zamowilem XV (pod katem mojej mamy za pare lat).

dla mnie Impreza miala wszystko co chcialem, jako ze ogarniam jazde w miescie, parkowanie czy krawezniki. jednak dla niej wyzsza pozycja za kierownica i wieksza uniwersalnosc zima w gorach bedzie jednak lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mod_1 napisał:

dla mnie Impreza miala wszystko co chcialem, jako ze ogarniam jazde w miescie, parkowanie czy krawezniki. jednak dla niej wyzsza pozycja za kierownica i wieksza uniwersalnosc zima w gorach bedzie jednak lepsza.

 

IMHO przy niewielkiej różnicy w cenie, wybór XV nad Imprezą jest oczywisty. Dużo więcej zalet, a "strat" praktycznie nie ma

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mod_1 napisał:

 

....

ja szukalem czegos z AWD, "automatem" i apple care play. o taka kombinacje ciezko na rynku. wahalem sie miesiac, ale finalnie czekam na XV.

jednak gdyby nie wewnetrzna konkurencja bralbym Impreze.

 

ps

i nie jestem starszym Panem :)

 

szukałem to samo i tak samo....i też wybrałem XV (poza tym podoba mi się), a i jestem już chyba starszym panem :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Karas napisał:

Będąc „na zakupie auta” podajcie mi argumenty dlaczego miałbym zastanowić się nad zakupem nowej  imprezy a nie np. nowego civica, który jest równie bezpieczny, dużo bardziej dynamiczny, mniej pali, ma tańszy serwis, bardzo dobrze się prowadzi a przy sprzedaży za parę lat zapewne sprzeda się natychmiast w dobrych $$ ( wygląd to kwestia gustu jednym się podoba innym nie) 

 

Miałem ten sam dylemat prawie rok temu. Civica brałem pod uwagę, ale poprzednia generacja była dla mnie koszmarem jeśli chodzi o deskę i generalnie pozycją za kierownicą. Nawet nie umówiłem się na jazdę, choć samochód oglądałem dwukrotnie, mając nadzieję, że to było tylko pierwsze wrażenie.

W międzyczasie pojawiła się nowa wersja, która bardzo mi się spodobała i dodatkowo wydawało mi się, że poprawiono znacznie przestrzeń z przodu (tak wynikało z filmów). Na żywo pierwszy raz widziałem nowego Civica w Dubaju i nie mogłem się doczekać, żeby obejrzeć go od środka. Niestety, gdy zasiadłem za kierownicą czar prysł - było jeszcze gorzej niż w poprzedniej wersji. Czułem się mocno przytłoczony przez deskę, która na żywo prezentowała się dużo gorzej niż na filmach. Dodatkowo ciemne wykończenie, daleko odsunięta pozycja od deski i niska pozycja za kierownicą sprawiały, że nie czułem się dobrze w tym miejscu. Z tyłu wcale nie czułem się lepiej, ciemne kolory, małe szyby, sprawiały na mnie klaustrofobiczne wrażenie.

Dowiedziałem się również, że w Polsce mają 20 egzemplarzy a kolejne (głównie chodziło mi o silnik 1.5) może  pojawią  po nowym roku (oglądałem go koło Maja). 

 

Kupiłem Levorga trochę "przypadkowo" - oglądałem go wcześniej w salonie, ale nie wpadł mi w oko i odrzuciłem go po pierwszej przymiarce - w sumie to chyba przez wymiary (wydawał mi się zbyt duży) i przez ten wlot IC na masce. Myślałem więc o XV, jednak żona nie chciała słyszeć o SUV-ie.
Gdybym dziś miał kupować, to bardzo prawdopodobne, że skusiłbym się na Imprezę  - Levorg jest dla mnie ciut za duży.

Alternatywą dla mnie wciąż pozostaje Auris hybrydowy,  ale to samochód bardziej miejski.

Edytowane przez xemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, xemir napisał:

Alternatywą dla mnie wciąż pozostaje Auris hybrydowy,  ale to samochód bardziej miejski.

Tez tak myślałem, ale zmieniłem zdanie. Kupiłem go swojemu handlowcowi (TS - kombi). Prawda jest, ze on jeździ spokojnie. Zrobił już 1500 km i średnie spalanie (zdecydowana większość to trasy) waha mu się między 4,7 a 5,1 litra. Uważam, ze jest rewelacyjnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Tez tak myślałem, ale zmieniłem zdanie. Kupiłem go swojemu handlowcowi (TS - kombi). Prawda jest, ze on jeździ spokojnie. Zrobił już 1500 km i średnie spalanie (zdecydowana większość to trasy) waha mu się między 4,7 a 5,1 litra. Uważam, ze jest rewelacyjnie. 

 

Ja podczas jazdy TS byłem bardzo pozytywnie zaskoczony, do czasu aż wjechaliśmy na obwodnicę. Przy 120 km/h dało się słyszeć "świst", który przypominał odgłos jazdy z niedomkniętą szybą. Handlowiec stwierdził, że to pewnie drzwi są niedomknięte, co było oczywiście bzdurą, bo sporo osób na forum Aurisa zgłaszało podobny problem.  Zrozumiałbym w Dacii ale nie w samochodzie za 100k+ (tyle kosztowała wersja którą jechałem). 

Drugim problemem był brak mocy - nie wiem, czy handlowiec zapomniał włączyć tryb power i jechaliśmy po autostradzie w trybie normalnym (na eco nie dało się jechać), ale przyspieszanie ze 110 do 130-140 wydawało się, że zajmuje wieczność.

Ostatecznie jechałem w trybie power bardzo krótko i nie byłem w stanie tego obiektywnie ocenić.

Inna sprawa, to wybierałem go "za wcześnie" - tzn. żona nie była przekonana wówczas do nowego, a jak usłyszała o automacie, to już w ogóle nie chciała nawet dać się namówic na jazdę . 

Po jeździe Levorgiem zmieniła zdanie i teraz jest zachwycona automatem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

ciagle teskni za klasycznym sedanem

sedan= katastrofa jak dla mnie. Nie uznaje. HB dla mnie najładniejsze i bardziej praktyczne

 

2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Zrobił już 1500 km i średnie spalanie (zdecydowana większość to trasy) waha mu się między 4,7 a 5,1 litra. Uważam, ze jest rewelacyjnie. 

Stary, wynik super rewelacja! Ciekawe czy następna impreza będzie chybrydą czy jeszcze nie skoro tyle biorą od Toyoty to mogli by coś pomyśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...