Jump to content

Urabus

Moderator
  • Posts

    5571
  • Joined

  • Days Won

    15

Urabus last won the day on July 19 2018

Urabus had the most liked content!

2 Followers

About Urabus

  • Birthday 09/04/1968

Profile Information

  • Title
    ..:: Wierszokleta ::..
  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Boat City
  • Auto
    The Final Samurai

Recent Profile Visitors

7986 profile views

Urabus's Achievements

..:: Platinium Forumus ::..

..:: Platinium Forumus ::.. (9/13)

1.2k

Reputation

  1. Nie jestem przekonany, że od strony prawnej tak to mogłoby wyglądać. Wydaje mi się, że serwis niezależny powinien w takich okolicznościach wykazać się przynajmniej dochowaniem należytej staranności, a tego, moim zdaniem, bez posiadania dokumentacji i właściwych narzędzie dowieść się nie da. Generalnie jednak poruszanie w tym wątku zagadnień GVO nie ma większego sensu. Gdyby to autor wątku chciał naprawić auto w niezależnym serwisie, a producent robił problemy... to rozumiem. Tu jednak sytuacja jest odwrotna @Czarne_Koronkowe chce skorzystać z ASO, a ubezpieczyciel robi problemy z autem zastępczym. Abstrahując już od Subaru całkowicie rozumiem chęć naprawy auta w ASO. Tym bardziej, że jest to naprawa auta na gwarancji z OC sprawcy. Naprawa auta, w tych okolicznościach, w serwisie niezależnym wskazanym przez ubezpieczyciela sprawcy to czyste szaleństwo Kłopoty z autem zastępczym, aż nadto uwypuklają sprzeczność interesów, ubezpieczyciel chce maksymalnie obniżyć koszty likwidacji szkody, a właściciel przywrócić stan pierwotny minimalizując przy tym niedogodności całej sytuacji. Osobiście, o ile byłaby taka możliwość, wolałbym skorzystać z BLS i rozliczyć szkodę z własnym ubezpieczycielem.
  2. Poniżej wyjaśniam Obowiązuje ale jak sam napisałeś wcześniej: dowód wydaje się prosty... jeżeli serwis nie dysponuje dokumentacją techniczną Subaru to znaczy, że nie mógł zgodnie z nią przeprowadzić naprawy. W Polsce nie ma niezależnych serwisów, które dysponują... po co więc te dywagacje i hipotetyczne założenia? Jak najbardziej czytam i zwracam uwagę, że jest to dział Pytań do Dyrekcji, wątek dotyczy naprawy Subaru więc kwestia innych marek i producentów jest tu nie na temat.
  3. Wyobraźmy sobie, że większość elementów zostało wymienionych przed szkodą, a sama szkoda w ramach likwidacji której wymieniono ostatnie elementy nie była całkowita. Chciałbym po prostu abyś wyjaśnił mi jak w rozumieniu powszechnej praktyki rozgraniczyłbyś gwarancję dotyczącą całego pojazdu, od gwarancji dotyczącej poszczególnych elementów w pojeździe w którym wymieniono wszystkie elementy? Teza jest dyskusyjna... jeżeli któryś z wcześniejszych właścicieli nie wywiązał się z umowy to przerywa. No ale nie Subaru... a o to chodziło w tym wątku.
  4. Wyobraźmy sobie, hipotetycznie oczywiście, że mamy pojazd w którym, wymieniono dokładnie wszystkie elementy. Jak byśmy rozgraniczyli teraz gwarancję dotyczącą całego pojazdu, od gwarancji dotyczącej poszczególnych elementów? Obawiam się, że to Kolega nadinterpretuje pojęcie gwarancji. Gwarancja to de facto normalna umowa cywilnoprawna, w której z jednej strony występuje przedstawiciel producenta, a z drugiej właściciel pojazdu, który notabene nie zawsze jest konsumentem... i to obie strony są zobowiązane do jej przestrzegania. I jak wiemy z praktyki... nikt nie zdecydował się na ten abonament... z Twoim zięciem włącznie
  5. Poszanowanie prawa konsumentów nie może stać w sprzeczności z poszanowaniem prawa w ogóle. Jeżeli ktoś naprawia coś w jednej firmie... nie może liczyć, że gwarantem tej naprawy będzie druga firma
  6. Ja się nie spieram… tym bardziej, że nie oglądam tego „kanału” na youtube, a o napędach wiem pewnie dużo mnie niż Ty. Niemniej jednak podoba mi się uniwersalne podejście Subaru. Podoba mi się, że można tym autem zjechać z szosy, pojechać skrótem i pozwiedzać lekki off road. Mnie to wystarczy… może MotaBiedzie też
  7. Nie wiem czy tak należałoby to ująć. Faktem jest, że Subaru nazywa swój napęd AWD/SAWD ale producenci którzy nazywają swój napęd 4x4 nie mają jakichś szczególnych rozwiązań na myśli. Jest np. Skoda Octavia Scout 4x4 Tak naprawdę 4x4 to tylko nazwa… a diabeł tkwi w szczegółach.
  8. Subaru nie robi samochodów terenowych... ale nie ma co przeginać w stronę szosy Między terenem w którym i Wrangler nie da rady, a szosą... jest jeszcze sporo miejsc do zwiedzenia
  9. Współczujemy awarii i życzymy Foresterowi XT szybkiego powrotu do zdrowia Dlaczego jednak Twoja miłość do Forum uległa zachwianiu?
  10. Razem z powrotem. Dokładnie tak… raz też zmuszony byłem pojechać zatankować na BP
  11. Ja zrobiłem w ramach zlotu około 105 km. Przejazdów z pomiarem czasu było 5, a treningowych, w zasadzie, ile kto chciał. Myślę, że jak ktoś jeździł bez przerw na studzenie opon to mógł wykręcić około 130-150 km. Układ był taki, że przejazdy treningowe były na początku zlotu, potem 2 przejazdy z pomiarem. Następnie był ten dwudaniowy obiad, przejazd treningowy i 3 przejazdy z pomiarem czasu po których można było jeszcze pojeździć treningowo do wręczenia nagród.
  12. Proszę Zawijasa nie zdążyłem…. za szybko znikał
  13. Na drugie zawijas z ziemniakami i surówką
  14. jest ten obiad dwudaniowy o który się rozchodziło… na pierwsze zupa kalafiorowa
×
×
  • Create New...