Skocz do zawartości

Ogólna trwałość xv, istotne naprawy


FanSub

Rekomendowane odpowiedzi

Tuleje PP
 
https://www.strongflex.eu/pl/
 
oraz
 
https://powerflex.pl/
 
 
i Alledrogo oczywiście

Dzięki. Szkoda ze brak tam sensownej wyszukiwarki. Ale poczytam.

Nie miałem styczności z tym materiałem. Słyszałem że w sporcie stosują ale czy sprawdzi się normalnej jeździe. Na mrozie nie traci właściwości ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje poli nawet jeżeli dobierzesz do wahacza xv nie są bezobsługowe (bez smarowania potrafią piszczeć). Są za to łatwe w montażu. Pamiętaj też że utwardzenie jednego punktu mocowania sprawia że pozostałe przejmują obciążenie. To dobra opcja ale trzeba wybrać świadomie.

 

Zwykłe tuleje metalowo gumowe nie piszczą ale oryginały są drogie a zamienniki potrafią być nietrwałe. No i montaż jest trudniejszy.

 

Są firmy które za niewielkie pieniądze regenerują całe wahacze.

 

Opcji jest sporo, jak chcesz mieć spokój i zlecasz montaż komuś lepiej bierz tuleje oryginalne lub co najmniej dobre zamienniki typu lemforder, etc. Nawet lemforder jednak nie jest tak trwały jak oryginał.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2021 o 22:26, @daro napisał:

Hejka. Ktoś ogarniał tuleje duże i małe przód XV 2 poza ASO? Jakieś dobre zamienniki istnieją? Kleknęły jak i ja po usłyszeniu 1660 pln

Duże tuleje mają konstrukcję gumowometalową z dodatkowym wypełnieniem płynem-żelem. Stąd pewnie ta cena. W obk wymieniałem przy ok 150tkm na poliuretany, kolejne 150tkm wytrzymały. 85 ShA chyba brałem, prowadzenie mocno na "+" względem zużytych oryginałów. Małe zostawiłem subarowe. W przodzie poliuretany miałem tylko jeszcze w łącznikach stabiliazatora, reszta gumy. Gumy subarowe poza tą dużą przekombinowaną nie są drogie względem innych aso. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim. Pogrzebałem poczytałem i coś założę poza ASO. Rzeczywiście org. poza ASO to może nie 13 zł. ale można dostać duże za 120, małe za 70 zł. W ASO x2 choć i to nie przeraża. Przeraża RBK która obecnie to 381 zł. !!! , przynajmniej tak mam przy przeglądzie wpisane, a przy tej pracy pewnie ze 3 roboczogodziny minimum i mamy koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Narzekacie na serwis, ceny... A na takim Trynidadzie jest dopiero jazda. Obowiązkowe przeglądy co 5.000 (pięć tysięcy) km lub co rok, pod rygorem utraty gwarancji (3 lata). Oto rachunek za pierwszy serwis - UWAGA: cena w dolarach trynidadzkich, po przeliczeniu na USD, to ok. 180$.

 

"The dealer in Trinidad, Massy Motors Ltd. Says the period for oil change is 5000KM (3100Miles). If we don’t service at that time my the dealership it will void our warranty. And we have to pay for service everytime out of pocket."

 

trini.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzekacie na serwis, ceny... A na takim Trynidadzie jest dopiero jazda. Obowiązkowe przeglądy co 5.000 (pięć tysięcy) km lub co rok, pod rygorem utraty gwarancji (3 lata). Oto rachunek za pierwszy serwis - UWAGA: cena w dolarach trynidadzkich, po przeliczeniu na USD, to ok. 180$.
 
"The dealer in Trinidad, Massy Motors Ltd. Says the period for oil change is 5000KM (3100Miles). If we don’t service at that time my the dealership it will void our warranty. And we have to pay for service everytime out of pocket."
 
trini.jpg.da5872773effe6f36d16b5d541db79a0.jpg

Jak serwis leje z urzędu uzdatniacz paliwa to już można się domyślić co leją ich CPNy wiec częściej patrzą czy silnik jeszcze żyje

A jak pisałem wcześniej na stronie ENEOS przy dobieraniu oleju zalecają wymianę co 6500 mil.

Wiec może coś w tym jest. Jedynie u nas nie trzeba wymieniać oleju w skrzyni, nie trzeba tak często silnikowego, jakoś to będzie.

No i w sumie u nich 3 serwisy cenowo to niewiele więcej jak u nas jeden Jak nasi wprowadzą co 7500 km to będzie x2 obecnego jak w banku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2021 o 22:26, @daro napisał:

Hejka. Ktoś ogarniał tuleje duże i małe przód XV 2 poza ASO? Jakieś dobre zamienniki istnieją? Kleknęły jak i ja po usłyszeniu 1660 pln

i jak udało się znaleźc coś nowego sensownego? Na subaraku jakieś tulejki są dostępne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam takie śmieszne doświadczenie z tulejami wahacza tyle że w skodzie scout. W warsztacie gdzie wszystko naprawiałam powiedzieli, że trzeba kupic wahacze bo tuleje maja dosyć i nic z tym nie zrobią bo nie występują tuleje luzem. Oryginały były drogie kupiłem wahacze zamienniki. Zamienniki wytrzymały 20 tys. Trafiłem w innej sprawie do serwisu gdzie uświadomili mnie, że za polowe wydanej kasy wprasowują oryginalne tuleje (dostępne tylko w serwisie), mają specjalną prasę, ale nic z tym nie zrobią bo w zamiennikach są inne wymiary tulei itd. Jakimś cudem w „moim” warsztacie wykopali moje stare wahacze które otrzymały oryginalne tuleje w serwisie. Do sprzedaży auta nic się z tym nie działo (70 tys kilometrów). Nie wszystkie zamienniki są gorsze od oryginału, niektóre podobno lepsze, a niektóre są po prostu oryginałami po zapakowaniu w woreczki z logo producenta auta który zamawia części u tego właśnie wytwórcy części. Warto się nad tym pochylić.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiste ;-)

7 godzin temu, RobSot napisał:

Nie wszystkie zamienniki są gorsze od oryginału, niektóre podobno lepsze, a niektóre są po prostu oryginałami po zapakowaniu w woreczki z logo producenta auta który zamawia części u tego właśnie wytwórcy części.

 

To tylko małe umysły dały sobie wmówić, że producent auta np Subaru, produkuje klocki, oleje, tuleje itp

(i że to musi tyle kosztować co chce ASO...)

 

Ja wymieniam na poliuretany i problem znika aż do śmierci whacza... ;-))

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, artaa napisał:

Oczywiste ;-)

 

To tylko małe umysły dały sobie wmówić, że producent auta np Subaru, produkuje klocki, oleje, tuleje itp

(i że to musi tyle kosztować co chce ASO...)

 

Oczywiście, że klocki produkuje producent klocków. Ale znam przypadki, żę pierwszy sort idzie na linię montażową, drugi sprzedawany jest jako OE część zamienna a trzeci dopiero można kupić z logo producenta klocków ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Knurek1111 napisał:

 

Oczywiście, że klocki produkuje producent klocków. Ale znam przypadki, żę pierwszy sort idzie na linię montażową, drugi sprzedawany jest jako OE część zamienna a trzeci dopiero można kupić z logo producenta klocków ;)

Na prawdę komuś się opłaca produkować trzeci sort, czegokolwiek?! :unsure:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...