Skocz do zawartości

Ogólna trwałość xv, istotne naprawy


FanSub

Rekomendowane odpowiedzi

43 minuty temu, Karas napisał:

używanego kompresora nie ma na alledrogo? :upside-down-face_1f643-small:

https://allegro.pl/listing?string=kompresor klimatyzacji subaru xv

XV to nie prom kosmiczny. To zwykły samochód który naprawi doświadczony zakład/mechanik/blacharz. Uwierz mi nie trzeba śmigać do ASO . Na pewno sobie poradzisz w twoim regionie jest trochę doświadczonych mechaników od Subaru . Szkoda jedynie że stało się to w tak młodym aucie

Fajnie bo do XV I generacji są - do XV II nie widziałem nigdzie. Nr części to 73111FL101 (Denso SCSA08H) lub 73111FL110 (Denso TSE14F)

Edytowane przez rwyzga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Karas napisał:

zregenerować nie można? 

Będę miał naprawę poza ASO, taniej na nowych częściach. Podobno regeneracja mało opłacalna - bo te sprężarki pokrywane są w środku teflonem i niestety ulega on uszkodzeniu...
Zresztą znalazłem zregenerowaną za około 2 tys a nowa wychodzi poza ASO podobnie.

Edytowane przez rwyzga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, spawalniczy napisał:

Ciekawe, jaki wpływ na żywotność sprężarki ma wyjątkowo brutalny sposób jej uruchamiania? 

podejrzewam że żaden. W każdym  Subaru uruchamia się tak samo . W moim 7 letnim parchu AC śmiga aż miło,  co roku jest katowana na Bałkanach i nawet czynnika jeszcze nie dobijałem . Albo wadliwa partia kompresorów ( w XT'kach też padały ) albo wada montażu albo nieszczelny układ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Karas napisał:

podejrzewam że żaden. W każdym  Subaru uruchamia się tak samo . W moim 7 letnim parchu AC śmiga aż miło,  co roku jest katowana na Bałkanach i nawet czynnika jeszcze nie dobijałem . Albo wadliwa partia kompresorów ( w XT'kach też padały ) albo wada montażu albo nieszczelny układ. 

Serwis który będzie mi robił naprawę, twierdzi że w tych nowych jest inna konstrukcja, wnętrze pokryte teflonem itp - regeneracja prawie niemożliwa. No i faktycznie coś z nimi było nie tak bo teraz jest nowsza rewizja i zmienił się numer

obraz.png.305084b5b77dd78e08410bf33a502f93.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Blixten napisał:

@Snuff , jak tam Twój fotel kierowcy :question:,  bo mój właśnie zaczął  skrzypieć :facepalm:

Jak zauważyłem Marcin to chyba przypadłość bo w moim tez skrzypi fotel i boczek kierowcy przy otwieraniu na fotel pomogła regulacja w postaci przesuwania przód tył i zmiany pozycji położenia fotela na jak długo zobaczymy :)

Edytowane przez LukaXV
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Snuff , jak tam Twój fotel kierowcy :question:,  bo mój właśnie zaczął  skrzypieć :facepalm:

Mój fotel nie skrzypi, jeszcze
Jak dotąd, to dwie rzeczy mnie doprowadzają powoli do szału :
1. drzwi od kierowcy przy prędkościach 150+ świszczą w okolicach prawy górny róg (patrząc na drzwi od zewnątrz). Sprawiają wrażenie, że zaraz się otworzą
2. chrobotanie w okolicach „mysiego kina” - to bardziej wkurza, bo nie często jadę 150+ chrobotanie pojawia się i znika przy każdej prędkości


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mój fotel nie skrzypi, jeszcze
Jak dotąd, to dwie rzeczy mnie doprowadzają powoli do szału :
1. drzwi od kierowcy przy prędkościach 150+ świszczą w okolicach prawy górny róg (patrząc na drzwi od zewnątrz). Sprawiają wrażenie, że zaraz się otworzą
2. chrobotanie w okolicach „mysiego kina” - to bardziej wkurza, bo nie często jadę 150+ chrobotanie pojawia się i znika przy każdej prędkości


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

150+ słuch absolutny aby w XV usłyszeć co szumi = wszystko! Mi przy tej prędkości wydaje się ze relingi podetrą mnie do góry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2021 o 08:53, rwyzga napisał:

Gwarancja skończyła się pod koniec lipca tego roku. Wszystkie przeglądy w ASO. Jakoś specjalnie nie była głośniejsza - 2 tygodnie przed zgonem zauważyłem, że jest bardziej hałaśliwa - umówiłem się do ASO na przegląd. Nie stwierdzili problemu, dobili 20gr czynnika + olej. Tydzień później padła :(

 

Co rozumiesz przez "bardziej hałaśliwa"? Jakiego rodzaju to odgłos? A jakie objawy padnięcia?

No mi jeszcze jakoś działa - w sumie to przy obecnej pogodzie ciężko poznać, czy chłodzi, czy nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Skodziarz napisał:

 

Co rozumiesz przez "bardziej hałaśliwa"? Jakiego rodzaju to odgłos? A jakie objawy padnięcia?

No mi jeszcze jakoś działa - w sumie to przy obecnej pogodzie ciężko poznać, czy chłodzi, czy nie :)

Bardziej hałaśliwa = było ją zdecydowanie bardziej słychać kiedy pracowała
Padła = zatarła się blokując pasek akcesoriów co powodowało zatrzymanie silnika + zapach spalenizny (pasek się nadtopił)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli nie da się padnięcia przegapić. Myślałem, że po prostu przestaje chłodzić.

Dzięki za informacje!

No to tylko teraz czekam, kiedy u mnie padnie :) I jak zachowa się importer.

Choć w sumie to mój jest rocznik 2017, pierwsza rejestracja 2018 - może ta akurat partia sprężarek była spoko - oby!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2021 o 21:00, rwyzga napisał:

Serwis który będzie mi robił naprawę, twierdzi że w tych nowych jest inna konstrukcja, wnętrze pokryte teflonem itp - regeneracja prawie niemożliwa. No i faktycznie coś z nimi było nie tak bo teraz jest nowsza rewizja i zmienił się numer

obraz.png.305084b5b77dd78e08410bf33a502f93.png


A może powodem tego, że sprężarki A/C w drugiej generacji XV tak powszechnie padają jest super hiper eko ale bardziej agresywny dla systemu czynnik chłodniczy R1234yf ?
W pierwszej generacji XV stosowano jeszcze R134a. 
 

P.S. Może R134a ma lepsze właściwości smarujące i warto wymienić na ten czynnik póki czas ? 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli nie da się padnięcia przegapić. Myślałem, że po prostu przestaje chłodzić.
Dzięki za informacje!
No to tylko teraz czekam, kiedy u mnie padnie  I jak zachowa się importer.
Choć w sumie to mój jest rocznik 2017, pierwsza rejestracja 2018 - może ta akurat partia sprężarek była spoko - oby!

No
Tyle tylko ze jak ja słychać było to niewiele czadu potrzebowała do całkowitego zgonu.
Co ciekawe po podniesieniu maski nie słychać tego hałasu - tylko wewnątrz auta a i tu niespecjalnie głośno


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A może powodem tego, że sprężarki A/C w drugiej generacji XV tak powszechnie padają jest super hiper eko ale bardziej agresywny dla systemu czynnik chłodniczy R1234yf ?
W pierwszej generacji XV stosowano jeszcze R134a. 
 
P.S. Może R134a ma lepsze właściwości smarujące i warto wymienić na ten czynnik póki czas ? 

No można czynnik zmienić - sprężarka obsługuje oba. Tylko różne przyłącza są podobno.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny kompresorów używanych na aukcjach internetowych to ceny rzędu 800-1600 zł. Kupował bym używany na miejscu kolegi. Jest gwarancja rozruchowa w razie nie sprawności można oddać. Ja miałem u siebie uszkodzony panel klimatyzacji nie działał kompletnie nowy w serwisie 4500 zł  używka z rozbitka 199 zł. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, LukaXV napisał:

Ceny kompresorów używanych na aukcjach internetowych to ceny rzędu 800-1600 zł.

 

W dniu 9.11.2021 o 17:41, rwyzga napisał:

Fajnie bo do XV I generacji są - do XV II nie widziałem nigdzie. Nr części to 73111FL101 (Denso SCSA08H) lub 73111FL110 (Denso TSE14F)

:pstryk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...