Knurek1111 Opublikowano 29 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2021 36 minut temu, Szürkebarát napisał: Na prawdę komuś się opłaca produkować trzeci sort, czegokolwiek?! Wystarczy zdefiniować graniczne wartości jednego parametru i możesz wyprodukować nawet dziesiąty sort Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2021 (edytowane) Godzinę temu, artaa napisał: Gdzie tam, to takie same wymysły, jak jedynie słuszne części OEM "produkcji" producenta samochodu Producent zleca wykonanie części ze swoim logo o danych parametrach ( wymaganiach ) u podwykonawcy. Nie wiem czy zastanawiałeś się dlaczego np niektóre klocki hamulcowe piszczą i brudzą a np oem nie ? Dlaczego tarcze hamulcowe producenta X się krzywią i starczą na 30k km a oem na prawie 70k km można je katować i nic się z nimi nie dzieje, dlaczego paski rozrządu oem wytrzymują 100k km a zamiennik 60? To są właśnie te różnice w cenie. Taki przykład klocków Jurid który robi dla Subaru. Juridy aftermakret są mocno średnie ( piszczą ) , oem bardziej niż przyzwoite . Takich części mógłbym wymienić , to samo z filtrami oleju, powietrza ( gdzieś wklejałem zdjęcie k&n pod światło ) Uwierz mi to nie jest tak że jak coś jest produkowane u tego samego wykonawcy co robi oem'y to jest to to samo co oem. Nikt nie lubi przepłacać ale czasami warto wyłożyć więcej i mieć spokój edit. taki głupi przykład sprzęgła exedy . Exedy idący na oem ma podwójne sprężynki ( tłumik drgan ) exedy na aftermarket pojedynczą przez co potrafi szarpac Edytowane 29 Grudnia 2021 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 29 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2021 Wiedząc jak wyglądają układy dostawca Tier-1 - OEM z założenia unikam kupowania części bezpośrednio od dostawców OEMa (mowa o przypadkach gdy logo dostawcy jest widoczne na części wyjętej z samochodu). Zamiast tego wolę kupić część od porządnego producenta 'z wolnego wybiegu' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 29 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2021 29 minut temu, Karas napisał: Taki przykład klocków Jurid który robi dla Subaru. Juridy aftermakret są mocno średnie ( piszczą ) , oem bardziej niż przyzwoite . To twierdzenie straciło na aktualności wraz z wejściem na rynek XV II. W fabryce montowano paździerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2021 1 minutę temu, spawalniczy napisał: To twierdzenie straciło na aktualności wraz z wejściem na rynek XV II. W fabryce montowano paździerze być może. Nigdy nie miałem do czynienia z XV II ( I skutecznie zniechęciła mnie do jakiejkolwiek nowej przygody z autami tej marki ) za to w XV I juridy ff są bardzo ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 29 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2021 2 godziny temu, Karas napisał: być może. Nigdy nie miałem do czynienia z XV II ( I skutecznie zniechęciła mnie do jakiejkolwiek nowej przygody z autami tej marki ) za to w XV I juridy ff są bardzo ok Za mną 51kkm w XV II i moje paździerze działają poprawnie. Ba- po przeglądzie na 45kkm przestały skrzypieć ale tylko wtedy gdy są rozgrzane... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 22 godziny temu, Szürkebarát napisał: Na prawdę komuś się opłaca produkować trzeci sort, czegokolwiek?! Zapytaj Chińczyków. Kolega współpracuje z nimi, zamawia u nich jakieś plastikowe części. Przedstawili mu trzy kosztorysy. Uzależnione właśnie od jakości produkcji. Różnica między wersją najlepszą, a najgorszą była 10x. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 (edytowane) Godzinę temu, radix99 napisał: Zapytaj Chińczyków. Kolega współpracuje z nimi, zamawia u nich jakieś plastikowe części. Przedstawili mu trzy kosztorysy. Uzależnione właśnie od jakości produkcji. Różnica między wersją najlepszą, a najgorszą była 10x. dokładnie tak 3 czy któryś tam sort to detale robione z odpadów poprodukcyjnych ( mocno uproszczając ze smieci ) bez żadnych certyfikatów bezpieczeństwa czy jakościowych w warunkach mocno odbiegających od "europejskich standardów " bez kontroli jakości itp . vs 1 sort detal produkowany z oryginalnego tworzywa z certyfikatami, w procesie produkcyjnym z wdrożonym systemem zarządzania jakością , w kontrolowanych warunkach , na konserwowanych serwisowanych maszynach , wykonywany przez ubezpieczony i przeszkolony personel itp itd. - niestety to kosztuje i cena końcowa produktu zawiera m.in tą "drobną" różnice . Ale tak jest wszędzie w każdej branży motoryzacyjnej, budowalnej itp Edytowane 30 Grudnia 2021 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 31 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2021 23 godziny temu, Karas napisał: dokładnie tak 3 czy któryś tam sort to detale robione z odpadów poprodukcyjnych ( mocno uproszczając ze smieci ) bez żadnych certyfikatów bezpieczeństwa czy jakościowych w warunkach mocno odbiegających od "europejskich standardów " bez kontroli jakości itp . vs 1 sort detal produkowany z oryginalnego tworzywa z certyfikatami, w procesie produkcyjnym z wdrożonym systemem zarządzania jakością , w kontrolowanych warunkach , na konserwowanych serwisowanych maszynach , wykonywany przez ubezpieczony i przeszkolony personel itp itd. - niestety to kosztuje i cena końcowa produktu zawiera m.in tą "drobną" różnice . Ale tak jest wszędzie w każdej branży motoryzacyjnej, budowalnej itp Kończąc offtop: koledze bardziej opłacało się wysłać do Chin swojego człowieka, który na bieżąco kontrolował to, co pakowali dla nich do kontenerów, niż zwracać wadliwy towar. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@daro Opublikowano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2022 I mnie dopadł syndrom lewego lusterka Ktoś ogarnął gdzie trzeba przesmarować czy czekać aż padnie? Tylko wtedy dylemat … nowe w ASO czy taniej będzie sprzedać auto 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2022 Od czasu gdy pojawił się konkretny mróz, niepokoi mnie szarpnięcie z jakim Szary Mnich rusza. Uruchamiam silnik, ustawiam D, naciskam pedał gazu i... z wyraźnym opóźnieniem i szarpnięciem pojazd rusza. Gaz - delikatnie, nie do dechy. A może tak właśnie powinienem?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2022 10 minut temu, Szürkebarát napisał: ustawiam D, naciskam pedał gazu A czy między przestawieniem na D a wciśnięciem gazu czekasz z wciśniętym hamulcem aż skrzynia przełączy bieg? Przy większych mrozach może to być około jednej sekundy. Jak olej się rozgrzeje to przełącza szybciej. Jeżeli nie czekasz (jak zaleca instrukcja) tylko od razu naciskasz gaz, nawet niewiele, to może faktycznie być szarpnięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł67 Opublikowano 9 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2022 Co do abstrakcyjnie wysokich cen za duperele to zapytałem w ASO o przycisk do otwierania klapy bagażnika bo w starym gumka się przedarła i wariuje po deszczu. Ok. 205 zł za mikroswitch i 30 cm przewodu z kostką. Koszt produkcji pół dolara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 9 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2022 Własnie wymieniłem bo na mrozie przestał działać całkiem : 63270FJ000 – 206,46 zł/brutto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 9 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2022 Ten przycisk to jeszcze pól biedy. Na przeglądzie dostałem informacje ze wypadało by wymienić tylne tuleje przednich wahaczy. Cena chyba coś kolo 680. Teraz patrze ze takie tuleje są po około 100 za sztukę, czyli robota ponad 400 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@daro Opublikowano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2022 Ten przycisk to jeszcze pól biedy. Na przeglądzie dostałem informacje ze wypadało by wymienić tylne tuleje przednich wahaczy. Cena chyba coś kolo 680. Teraz patrze ze takie tuleje są po około 100 za sztukę, czyli robota ponad 400 Czyli jak za darmo. Gdzie tak? Mi proponowali za małe i duże plus robocizna ponad 1600 zł. Trzeba przyznać że trzeba ściągnąć wahacze i tuleje wyprasować więc 150-250 na stronę sobie życzą i ok. Przegina ASO z ponad 400 zł. za roboczogodzinę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2022 To jest jakaś porażka jak dla mnie :-). W gdańsku tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedSasza Opublikowano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2022 5 godzin temu, owad napisał: To jest jakaś porażka jak dla mnie :-). W gdańsku tak. I nie ma alternatywy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2022 Godzinę temu, RedSasza napisał: I nie ma alternatywy? W Gdańsku? Zapytaj gdańszczanina @kriskristoffers gdzie serwisuje swojego Forestera 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2022 Jest alternatywa, dlatego nie robiłem tego u nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2022 Gdzie robisz regulację zaworów w Trójmieście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedSasza Opublikowano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2022 5 godzin temu, radix99 napisał: Zapytaj gdańszczanina @kriskristoffers gdzie serwisuje swojego Forestera Dzięki. Tak też uczyniłem. A nawet lepiej, bo @kriskristoffers sam się odezwał. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2022 Zawsze do usług Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł67 Opublikowano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2022 Może ktoś zna jakiś alternatywny serwis w Kielcach lub okolicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2022 1 godzinę temu, kriskristoffers napisał: Zawsze do usług A tak bardziej konkretna pomoc = adres warsztatu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się