Jump to content

RobSot

Nowy
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    prawie Oborniki Śląskie
  • Auto
    XV e-boxer

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

RobSot's Achievements

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

13

Reputation

  1. Używam bagażnika thue na haku westfalia, jest oczywiście możliwość ustawienia trochę bardziej „na samochód” i wtedy tył jest wyżej. Obojętnie od ewentualnej drobnej różnicy w montażu po zamontowaniu nie da się go ruszyć mimo że regulacja siły zaciśnięcia na kuli haka ma jeszcze spory margines
  2. Mam hak westfalii założony w salonie i jest około 42cm nad ziemią. W moim przypadku wyjazd z promu z bagażnikiem rowerowym na dwa rowery byłby problemem gdyby prom osiadł na dnie rzeki co mogłoby zwiększyć znacznie kąt…
  3. Dzień dobry, polecam poświęcenie kilku minut na moim zdaniem merytoryczny film na temat oleju silnikowego. Zawiera sporo informacji i być może nieco wyjaśni w temacie. Przyznaje, że moja wiedza na temat oznaczenia na opakowaniu oleju wzrosła
  4. RobSot

    Co zamiast XV???

    Miałem octavię 2 z napędem 4x4 1,9 tdi , później zrobili z tego skauta. Fajne auto ale jak pojechałem zwiększyć nieco moc okazało się, że przebieg jest delikatnie cofnięty, raptem 160tys i nie mogłem z nią wiązać nadzieji na dłuższa eksploatacje. Sprawdźcie ile kosztuje superb kombi 4x4 w fajnej wersji
  5. RobSot

    Co zamiast XV???

    Mam swoje przemyślenia po 38 latach posiadania i prowadzenia różnych pojazdów (zacząłem w 16 urodziny). Żeby nie było - miałem też Skodę i faktycznie pokazywałem ją znajomym zaczynając od podniesienia klapy ukazującej przepastne możliwości kombi... Teraz mamy dorosłe dzieci i ta przestrzeń nie jest priorytetem. W pewnym momencie miałem czym pocisnąć ale teraz w drodze z Wrocławia nad morze zabrali by mi prawo jazdy, drogi i czasy się zmieniły i 140 mi wystarcza. Miałem civica 1,4 który ciagle odcinał obroty i palił więcej od mazdy 2,2 która nie skręcała. To mi przeszło. Zrobiliśmy z żoną listę co by się przydało w samochodzie i co może być istotne w ciągu długiej eksploatacji. Podkreślam NAM, nie komuś innemu. Trudno przewidzieć co człowiekowi przyjdzie do głowy w tym czasie. Może zostanę wędkarzem który musi podjechać nad wodę tak by łowić przez otwarte drzwi a może będziemy jeździć w zimie na „biegówki’., może grzyby a może łódka na przyczepce. W mieście zdarzają się wolne miejsca wystarczy pokonać 20cm krawężnik i nie mieć zbyt długiego samochodu. Mały mocny silnik z turbiną i przekładnią dsg się rozleci, a słaby wolnossący nie zabije cvt, w nocy jest ciemno i chce coś widzieć (światła), w tym roku u nas nie odśnieżali (4x4 po raz kolejny), 5 lat gwarancji(wiem wiem), najszybciej grzeją podgrzewane fotele, jestem mały i chce siedzieć wysoko bo ludzie się boją jadących pustych samochodów... Sporo tego było no i kasa - gdybyśmy mieli 20 tys więcej pewnie byłby to inny pojazd. Odbyliśmy kilka jazd próbnych w salonach ale nie Top wersją tylko tym co dają za nasz budżet. Rozczarowania. Dopłaty do wszystkiego. I tak wyszło. Narazie nic nie odpadło, pali mniej niż się spodziewałem, przyspiesza ze świateł wystarczająco, a do 100 szybciej niż podają. Najważniejsze: Żonie się dobrze jeździ
  6. RobSot

    XV 2.0 e-Boxer

    Witam, mam pytanie do posiadaczy e-boxera. Posiadamy rocznik 2021 i przy myciu stwierdziłem, że plastikowe elementy na przejściu podszybia w słupki prawy i lewy ruszają się w zadziwiającym zakresie. Oba. Czy to jakaś wyjątkowa sytuacja czy „ten typ tak ma”?
  7. RobSot

    Spalanie XV II

    Dodam, że mam przemyślenia co do sensowności pomiarów oficjalnych w odniesieniu do normalnych sytuacji drogowych. Wydaje się, że w trasie po drogach szybkiego ruchu cała ta elektryka to tylko balast ale chyba nie do końca: raczej namiastka turbo tyle że w dolnym zakresie obrotów. W mieście przy normalnym ruszaniu ze świateł jako pierwszy, bez spinania się rzadko kiedy ktoś jedzie obok czy „wisi na zderzaku” a przecież silnik spalinowy jest zgaszony. Mimo konieczności jego odpalenia dynamika do powiedzmy 60 jest conajmniej przyzwoita. W korku (powolnym podjeżdżaniu) tylko silnik elektryczny - to jest fajne. Wioski z zakrętami gdy jedziemy za innymi i to oni utrzymują 40-50 też można jechać na elektryku. Tego wszystkiego nie ma w pytaniu „ile ma do 100?”. Wszystkie w/w przypadki oczywiście pod warunkiem posiadania chociaż trochę naładowanej baterii co wymaga patrzenia nieco dalej niż koniec maski w celu zdjęcia nogi z gazu odpowiednio wcześniej (ładowanie). Czar pryska po włączeniu klimy: silnik spalinowy żyje swoim życiem...
  8. RobSot

    Spalanie XV II

    Witam wszystkich, e-boxer na trasie około 70 kilometrów z wioskami, ruchem wahadłowym + po Wrocławiu 20 mieści się w 6,5. Normalna jazda tzn do 20 szybciej niż można. Ten sam dystans ale przez trasę szybkiego ruchu (140) to poniżej 8. Dodam, że osoba jadąca pierwszy raz tym samochodem bez pojęcia o działaniu hybrydy, przekładni cvt, w sumie myślę że w ogóle bez pojęcia o czymkolwiek, uzyskała wynik ponad 10 w pierwszej wersji trasy. Raz pokonałem około 30 kilometrów nie łamiąc przepisów i spalił 6 ale gdyby ktoś za mną jechał to pewnie bym już z wami nie rozmawiał. Oczywiście te trasy to „stały program”. Dwa razy sprawdziłem wiarygodność tankując pod korek itd i wyszło to samo.
×
×
  • Create New...