Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Sugestia wymiany i klocków i tarcz po 30k km....? no to pięknie...

i na tym właśnie polega rada mojego fachmana - twierdzi, że jeśli wymienię na ceramiczne teraz, kiedy jeszcze wszystko jest nowe, to klocki wymienię najszybciej po 45k km, a potem komplet po 90k km...

pewnie, że wszystko zależy od tego, jak się jeździ, a tym cudem to normalnie jeździć się nie da... :D

chyba się skuszę przy wymianie oleju po dotarciu przy 3-5k km, będę zdawał relację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki wymienialiśmy po 30 tys km bo jechalismy na Krym ale jeszcze mogły trochę pojeździć - tak około 4-5 tys km. Tarcze będziemy wymieniać przy 60 tys km, oczywiście zaraz z klockami. Myślę, że założę seryjne. Ale podpytam mojego specjalistę i księgowego :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ceramiczne klocki wytrzymuje wyzsze temperatury a wiec i tarcze musza je wytrzymywac. Zaeksperymentowalem kiedys w Outbacku i tarcze zaraz sie zaraz pogiely :)

EBC maja specjalne tarcze jakies takie weglowe i tam mozna sie pokusic ale na seryjne tarcze sportowe klocki to sie raczej nie sprawdza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos wymienial moze radio w nowym Forku? Na cos bardziej nowoczesnego?

 

Nigdy tego nie robilem i nawet nie wiem czego szukac, ani jak sie do tego zabrac, bo ofert i modeli cala masa.

Interesuje mnie cos co wejdzie dokladnie w te sama "dziure" co to oryginalnie montowane. Z wyswietlaczem dotykowym, ale zeby bylo obslugiwane tez z kierownicy tak jak mam teraz.

 

Oraz czy to moze wplywac na gwarancje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugestia wymiany i klocków i tarcz po 30k km....? no to pięknie...

 

Myślę, że tego typu sugestie są przedwczesne, a twój fachowiec, który cię tak straszy z tymi hamulcami to nie widział za wiele hamulców Subaru  ;) W foresterze poprzedniej generacji na klockach OEM po tygodniu od czyszczenia przednie felgi miałem czarne od pyłu... a na pierwszym fabrycznym komplecie hamulcowym zrobiłem ponad 80kkm! Także poza kwestiami estetycznymi nie ma się co przejmować dużym pyleniem, zresztą masz to założone i używasz, po co panikować i kombinować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W ASO są dostępne modele Kenwooda pasujące p&p. Musisz zapytać. :)

 

Pytalem przy zakupie i mi odrazali to w ASO juz nie pamietam dokladnie powodu ....

 

Ponoć słabe mapy i o ile dobrze pamiętam, brak j. polskiego, a do tego skomplikowana obsługa. W salonach nasłuchali się narzekań klientów, którzy kupili i teraz już nie polecają za bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście preferuję smartfona podłączonego przez usb i Bluetooth. Odbieram połączenia telefoniczne, pracuje z aplikacjami: map, radarów, muzyki, pogoda, itp. W czasie jazdy ładuje się telefon, jestem aktywny w internecie, wszystko się aktualizuje non stop i słucham lub oglądam w samochodzie co dusza zapragnie łącznie z dziećmi, które chętnie oglądają bajki w podróży. Ale wtedy podłączam się przez usb z tabletem bo ekran większy :) myślę, że to lepsze od najlepszego radia samochodowego. Muzykę w Forku puszczam przez usb z iPhone, jak dla mnie jakość super i opaśna biblioteka płyt z aplikacji "Spotify".

Pozdrawiam :)

Edytowane przez Lewhorn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zatem w czas, rozmowa zeszla na tor dla mnie istotny. Jak juz zapewnie pamietacie mam zablokowane radio HK w moim forku z racji sprowadzenia go s US i trakcie sprowadzania zaginella SD. Dzownilem do ASO w stanach obiecali wyslania kopii karty SD specjalnie pod vin za ok. 300$.

Niby nieduzo ale procz tego ze odblokuje sie audio oraz funkcje telefonu to nawigacja jego zdaniem tez nie bedzie dzialac bo beda mapy tylko na US+ CANADA...

Coz zatem poczac ? kupic karte za 1tys.pln i miec wybrakowany produkt, czy raczej szukac zamiennika czyli radio+ naavi +gsm ale innej f-my ???

A moze powalczyc z polskim lub niemieckim ASO liczac ze dostaczona przez nich karta SD zechce wspolpracowac ?

 

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Subaru ale w Jeepie trzeba wymienić radio, moduł GPS i coś jeszcze aby nawigacja (i radio) działały w Europie. I o ile pamiętam mogą być problemy z kodowaniem radia do VINu czy coś. Innym słowy kompletnie nieopłacalne... Ale bogatemu wolno.

 

arkitekt , ja bym na twoim miejscu kupił sobie po prostu dodatkową nawigację lub smartfona za góra 500 zł. Radio odbierające tylko chyba nieparzyste i co 0.2 MHz da się przeżyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poradziłem sobie z tym problemem ale w Acura sciągnietej z USA. Miałem pełną nawigacje ale na USA +Kanada. Nawigacja była NAvteqa. Bez żadnej zmiany sprzętu jakość udało się z tym uporać choć rozwiązanie jest metodą prób i błedów.

 

Poszukałem w internecie nawigacje do hondy ale w wersji już cracowanej, z pilków wyodrebniłem same mapy i je podminiłem na karcie SD. Jak dobrze się poszpera to w internecie można znależć różne instrukcje odnośnie crackowania i postępowania z plikami. ostatenicze miałem aktualne mapy oryginalne od Hondy EU.

 

Jeśli chodzi o kwestie modułu GPS to według mojej wiedzy technologia jest taka sama w EU jak w USA i zasada jego działania :)

 

 

odnośnie tego czy karta EU bedzie działać z kartą USA to nie wiem. W acurze karta SD z hondy EU nie działała niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam z kenwooda jestem bardzo zadowolony. . Ma wbudowana nawigacje garmina - która uwazam za jedną z lepszych, ma jezyk polski, obsługa nawigacji jest bardzo intiucyjna - tak samo jak automapa czy tomtom tzn klikasz dokad wpisujesz miejsce klikasz jedz i to wszystko ( w ustawieniach mozesz sobie ustawic parametry trasy ) mapki mozesz sobie uaktualnic przez internet przez karte micro sd na stronie garmin.kenwood.com .Nawigacja szybko sie odnajduje i wyznacza prawdziwe trasy ( nie drogi polne czy lasy) Co prawda musiałem podjechac na poprawki instalacji do ASO ale po nich wszystkie funkcje działają łącznie z ogladniem filmów podczas jazdy  i  usb w podłokietniku. Radio gra czysto , wszystkie przyciski z kierownicy dzialaja, zestaw głosnomowiacy dziala bardzo czysto nawet przy predkosciach autostradowych. Jednym słowem polecam takie rozwiązanie tak samo jak każdą inna stacje multimedialną 2 din która ma adapter do Subaru ( zeby dzialaly przyciski z kierownicy)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

to mój pierwszy post na tym forum, także przede wszystkim Dzień Dobry! Jestem Andrzej :)

Po drugie - od razu przepraszam, jeśli coś źle gdzieś wpisałem ;)

 

Do rzeczy - chciałem sam ogarnąć temat Nowego Forka, ale na tym forum temat p.t. "Nowy Forester" to raptem 320 stron lektury (często offtopowej ;) ), także zapewne nie zdąrzyłbym z nią do premiery kolejnej generacji, stąd mój wpis.

 

Chodzi mi po głowie nowy Forester XT 2014, chciałbym nim pojeździć parę lat i mam do Was, specjalistów Subaru, kilka pytań:

 

- czy skrzynia CVT, oprócz ochów i achów prasy, sprawia problemy i generuje potrzeby napraw/kalibarcji etc.? Pytam bo obecnie użytkuję produkt z grupy VAG i bardzo skutecznie broniłem się przed skrzynią DSG, która owszem problemy sprawiać potrafi już od minimalnych przebiegów

- czy silnik DIT turbo to generator problemów? Czy już wiadomo jak się zachowuje w skali makro? Tzn. czy np. bierze olej, pęka mu głowica a uszczelki od nowości brak? ;)

- czy to prawda, że każdorazowo w serwisie Subaru zostawia się dobrą warszawską pensję?

- jakie są realne rabaty dealerów na takie auto? Czy rabaty uzależniane są od formy finansowania?

- na allegro są ciekawe oferty na nowe od brokerów, np. tutaj:

 

http://otomoto.pl/subaru-forester-xt-240-km-cvt-platinum-C32750568.html

 

czy ktoś z Was korzystał z tego typu ofert?

 

Będę Wam zobowiązany za pomoc, ponieważ w dziedzinie Subaru jestem żółty a wierzę, że tak jak kiedyś BMW sprawiało mi mnóstwo frajdy z jazdy - Subaru mnie nie zawiedzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karas,

 

a cena z montazem jest ...jaka ?

Jest kilka propozycji z przedziału 1500-2500pln muszę trochę poczytać, popytać będę wiedział czego tak naprawdę chce od takiej stacji MM.

Edytowane przez arkitekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pierwszy problem z wychwalanym dotychczas przeze mnie XT.  Od jakichś 2 tygodni mam wrażenie delikatnego drgania auta w czasie jazdy, takiego niepokoju, którego nie widać na podziałce obrotomierza, trzykrotnie dotychczas zdarzyło mi się wciskać pedał gazu i przez dobre 2 sekundy czekać na jakąkolwiek reakcję auta. A dziś przy zdecydowanej próbie wyprzedzania, takiej właśnie sekundowej dziurze w przyśpieszaniu  towarzyszył dziwny dźwięk i  wyrzucenie sporej ilości ciemnych spalin z wydechu, przez dosłownie chwilę.

 

Poszperałem na forach zza oceanu i odnalazłem wątek o hesitation, smoke exaust problem w 2.0DIT.Koledzy z Australii rozpoznali problem jako słabą jakość zacisków, jeśli dobrze tłumaczę słowo clamp, przy turbinie i dolocie powietrza i przez zmianę kompletu zacisków, świec, resecie ECU udawalo się problem rozwiązać...

 

Ciekawy jestem czy ktoś z Was doświadczył już podobnego zjawiska. Nie jest fajnie być w takim temacie pierwszym. Dodam, że przypadkiem tankowałem na dwóch różnych stacjach w międzyczasie (Orlen, Statoil) stąd nie jest to raczej problem jakości paliwa. Do tej pory wmawiałem sobie, że mi się wydaje, ale teraz już nie mogę się oszukiwać i chyba pora odwiedzić ASO.... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy skrzynia CVT, oprócz ochów i achów prasy, sprawia problemy i generuje potrzeby napraw/kalibarcji etc.? Pytam bo obecnie użytkuję produkt z grupy VAG i bardzo skutecznie broniłem się przed skrzynią DSG, która owszem problemy sprawiać potrafi już od minimalnych przebiegów - czy silnik DIT turbo to generator problemów? Czy już wiadomo jak się zachowuje w skali makro? Tzn. czy np. bierze olej, pęka mu głowica a uszczelki od nowości brak? ;) - czy to prawda, że każdorazowo w serwisie Subaru zostawia się dobrą warszawską pensję? - jakie są realne rabaty dealerów na takie auto? Czy rabaty uzależniane są od formy finansowania? - na allegro są ciekawe oferty na nowe od brokerów, np. tutaj:

Witaj @@Nowicjusz,

To może spróbuję, bo widzę, że się niecierpliwisz ;)

CVT: póki co nie słychać o żadnych kłopotach z tą skrzynią. Wg mnie z 2.0 DIT pracuje świetnie .

DIT: jedyny zdiagnozowany gdzieś tam problem, to ten, o którym pisze wyżej yossarian. Generalnie silnik od jakiegoś czasu jeździ w JDM i spokój.

Serwis: Jeśli dobra warszawska pensja to coś pomiędzy 50 a 100% pensji minimalnej, to tak, takie kwoty się zostawia na przeglądach ;)

Brokerzy: Podkreślam to przy każdym takim pytaniu, bo uważam, że trzeba: to jest oficjalne Forum Subaru Import Polska. Tu nie polecamy brokerów, jak i serwisów bez autoryzacji SIP. To tak dla zasady. A z merytorycznych uwag - pomyśl o gwarancji, serwisie, ewentualnych akcjach przywoławczych. No i - co podkreśla z kolei Dyrekcja - kupując u brokera nie masz jazd w SJS i Plejad :)

 

 

PS. Czy mnie się wydaje czy się tytuł wątku zmienił? Czy mój MY13 już się tu nie łapie? :unsure:

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

PS. Czy mnie się wydaje czy się tytuł wątku zmienił? Czy mój MY13 już się tu nie łapie?

 

Zmienił ale już odmienił... nowe zabawki moderatorskie czasem nie są zabawne i robią psikusy jak się coś źle kliknie.  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ceny u brokerów wcale nie są takie super dużo niższe niż cena jaka możesz wynegocjować w ASO . Dokładnie wypytaj sie brokera się jak wygląda sprawa gwarancji auta kupionego poza Subaru Import Polska (SIP) - bo coś mi się wydaje ze jest ona jakoś okrojona, w przypadku aut kupionych przez SIP gwarantem jest SIP a przez brokera???

Co do przeglądów okresowych - w przypadku aut kupionych przez SIP obowiązkowe co rok lub 15k km ( takie są warunki gwarancji) Ceny podane są na stronie subaru.pl. Do niskich one nie należą -ale przed przeglądem warto podzwonić do paru ASO gdyż ceny w zależności od aktualnych promocji bądź sytuacji w regionie mogą się różnic nawet o ładnych parę złotych.

Co do stacji multimedialnej którą posiadam koszt w aso około 3,5k pln - może dużo ale odkąd rok temu jechałem autem z wbudowaną nawigacją do Chorwacji obiecałem sobie ze muszę mieć coś takiego ( w koncu koniec z gubieniem zasiegu gps przez smartfona, zacinaniem się czy meczeniem  z przylepianiem czegoś do szyby, kablami)

a działa ona tak ( wyświetlacz jest trochę uświniony bo ostatnio każdy kto wsiądzie ze mną do auta zaczyna się nią bawić):

https://www.youtube.com/watch?v=dro2AL-JfBM&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS. Czy mnie się wydaje czy się tytuł wątku zmienił? Czy mój MY13 już się tu nie łapie?

 

Zmienił ale już odmienił... nowe zabawki moderatorskie czasem nie są zabawne i robią psikusy jak się coś źle kliknie.  ;)

 

A już się wystraszyłem, że przez ten czujnik ciśnienia w oponach w MY14 320 stron wątku pójdzie do kosza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...