Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

a dla aut zza wielkiej kałuży ?
Dostałem info z DT, że dla US Spec nie ma konieczności reprogramowania. 

 

W USA nie ale na warunki UE chyba tak. Z tego co wiem to kwestia innego paliwa niż zakładano w sensie specyfikacji ... Ale poddaje się krytyce :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy informacja na wyświetlaczu "SPRAWDŹ OPONY" należy do tych okresowych (ustawionych przez producenta), które można usunąć z historii i ustawić np. na za kolejne 4 miesiące?

Czy też jest to faktycznie jakaś usterka? Ciśnienie w kołach wygląda ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wow, gdzie co jak kiedy? Ja nic takiego nie miałem. Jakiś wybrak mam ;):biglol:

Albo dla świętego spokoju masz ustawione pojawienie się komunikatu po 100.000 km ;)

 

Powiem tak: dobrze, że tego nie mam bo i tak trzeba kontrolować stan ogumienia w zależności od specyfiki jazdy i terenu po jakim się jeździ, a nie w momencie kiedy da znać komputer. Widać moje ASO wie o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ostatnio chciałem sobie zajrzeć do silnika(w sumie od czasu zakupu tego nie robiłem a pękło już 7k km;) )

Na klapie od spodu jest jakiś czarny materiał w którym zrobiła się dość spora dziura i wystaje jakaś żółta wata. czy może ktoś coś takiego zaobserwował u siebie ? miejscu gdzie jest ta dziura jest troszkę wytarty plastik na silniku więc dziura powstała przez tarcie.

 

Może to głupie pytanie ale do czego służy ten materiał ? czy powinienem się tym martwić i pojechać do serwisu ? czy ta wystająca wata może się zapalić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mata wygłuszająca. Wydrapują ją tchórze/fretki i robią sobie z tego legowiska/posłanie. Czasem też "mieszkają" w komorze silnika i pozostawiają resztki kolacji. Skuteczne bywa staranne (i delikatne) wymycie komory silnika i zastosowanie preparatu odstraszającego. Spryskanie należy powtórzyć po dwu tygodniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałem się temu z bliska.

Nie jest to wygryzione a raczej jak by odgniecione i przetarte. Pomyślałem nawet przez chwile ze to jest od bagnetu przy mijsce olejowej ale jest troszkę obok.

 

w załączniku foto niestety kiespkiej jakości(robione telefonem).

 

wracając do pytania. czy powinienem się tym martwić ? czy odsłonięty materiał może się zapalić ?

post-16184-0-94183900-1405963837_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mam pytanko nt. rozgrzewania silnika w XT-eku.

Przy zakupie zostałem pouczony przez dealera, że jechać można dopiero po rozgrzaniu silnika i zgaśnięciu niebieskiej lampki.

Na jeździe próbnej i przy odbiorze auta lampka gasła migusiem. W realu zwykle świeci się 2-3 minuty co jest wkurzające zwłaszcza jak człowiek się śpieszy...

W instrukcji (pkt 3-17 i 18) nie napisali nic na temat zakazu czy nawet niewskazania jazdy z zimnym silnikiem i skupili się na ostrzeganiu przed jego przegrzaniem.

To jak to w końcu jest? Nie można, nie wskazane, nieekonomiczne czy może nieistotne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przyjrzałem się temu z bliska. Nie jest to wygryzione a raczej jak by odgniecione i przetarte. Pomyślałem nawet przez chwile ze to jest od bagnetu przy mijsce olejowej ale jest troszkę obok.  

 

aż sprawdzałem u siebie mata idealnie cała, więć może faktycznie jakieś fretki

 

 

 

W realu zwykle świeci się 2-3 minuty co jest wkurzające zwłaszcza jak człowiek się śpieszy... W instrukcji (pkt 3-17 i 18) nie napisali nic na temat zakazu czy nawet niewskazania jazdy z zimnym silnikiem i skupili się na ostrzeganiu przed jego przegrzaniem. To jak to w końcu jest? Nie można, nie wskazane, nieekonomiczne czy może nieistotne?
 

 

ruszasz i jedziesz delikatnie, przynajmniej ja tak robie, gaśnie podczas jazdy latem po kilinastu sekundach -na postoju pwnie dłużej. Ale w palinik mozna dać jak już nabierze temperatury, ja się powstrzymuje do około 80 -85 st, i też mam pytanie do  rozeznanych w temacie kiedy można mocniej pczyciśnąć, od jakiej temp. oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przy temperaturze 70*C oleju można zacząć wykorzystywać możliwości silnika.
 

 

dzięki to mnie cieszy, bo zazwyczaj czekałem troszkę dłużej a czasami  nie bywa to latwe 


to pójdę za ciosem i kolejne pytanie-  czy zmiany trybu pracy skrzyni można dowolnie zmieniać podczas jazdy, także z uwzględnienim trybu manualnego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni, przypominam/informuję, że w sieci ASO dostępna aktualizacja oprogramowania do Foresterów XT. Uaktualnienie oprogramowania jest zalecane przez producenta.

Grzesiu - dotyczy też samochodów z produkcji 2014 ?

 

to pójdę za ciosem i kolejne pytanie-  czy zmiany trybu pracy skrzyni można dowolnie zmieniać podczas jazdy, także z uwzględnienim trybu manualnego ?

Jeśli masz na myśli możliwość zmiany trybu D na tryb M - można to zrobić zarówno w czasie postoju jak i jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...