wilkor Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Widzę, że mój post wpadł tutaj...czarno widzę pomoc w moich kwestiach Hmm...nie przesadzaj z lekturą, jakoś ja przeczytałem wszystkie strony, trzeba tylko chcieć, przejdę jednak do rzeczy. Jak może wiesz model 2014 jest nowy. Powiązanie 2.0DIT i CVT jest nowe. Forek MY2014 jako pierwszy ma taką kombinację. Nie pytaj się więc o długo wieczność bo, pomijając jednostki na świcie nikt nim nie zrobił więcej 100K km. Generalnie auto super. Silnik super, skrzynia super. Wszyscy go zachwalają. Obecnym użytkownikom silniki nie bierze oleju. Jedna osoba zgłosiła, że jadąc 200km z prędkością 180km/h zapaliła się kontrolka temperatury oleju w skrzyni. Inna miała kłopot z samym silnikiem, chyba padł cylinder. Są to 2 osoby na setki bądź tysiące właścicieli. Silnik jest oszczędny, jeśli umiesz jeździć oszczędnie, choć temperament Forka nie pomaga ;-) pamiętaj, że to SUV. Niektórzy piszą też, że fotele średnie, ale to kwestia pupy, pleców itp. Co do brokerów, to oficjalne forum Subaru delikatnie powiązane z Subaru Polska, broker to nie auto od SIP, więc mniej tu aut od brokera, szansa, że ktoś Ci coś odpisze na to pytanie jest nie duża. Niektórzy sprowadzili Forka XT z USA. Korzystając z brokera nie masz gwarancji. Wszystko to co Ci napisałem jest chyba na ostatnich 20 stronach, max 50. Nie dziw się, że nikt Ci nie odpisuje bo przy odrobinie chęci Sam byś wszystko wiedział. Z naszej perspektywy, właścicieli Forka ciekawiej jest pisać i pomagać w sprawie radia niż kolejny raz pisać to samo leniuszkowi :-) Kup XT, nie będziesz żałował. Ja mam wolnego ssaka i nie mogę złego słowa powiedzieć. Zbieram po mału na XT, ale to pieśń przyszłości...no chyba, że zmienię zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 PS. Czy mnie się wydaje czy się tytuł wątku zmienił? Czy mój MY13 już się tu nie łapie? Zmienił ale już odmienił... nowe zabawki moderatorskie czasem nie są zabawne i robią psikusy jak się coś źle kliknie. A już się wystraszyłem, że przez ten czujnik ciśnienia w oponach w MY14 320 stron wątku pójdzie do kosza Aby było ciekawiej połączymy z olejowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 PS. Czy mnie się wydaje czy się tytuł wątku zmienił? Czy mój MY13 już się tu nie łapie? Zmienił ale już odmienił... nowe zabawki moderatorskie czasem nie są zabawne i robią psikusy jak się coś źle kliknie. A już się wystraszyłem, że przez ten czujnik ciśnienia w oponach w MY14 320 stron wątku pójdzie do kosza Aby było ciekawiej połączymy z olejowym To by już była nadgorliwość Tak czy inaczej jestem pod wrażeniem moderatorskiej czujności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 @Karas, buźka na kierownicy tylko wycisza, czy też służy do wybierania głosowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 tylko wycisza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 @@yossarian, u mnie parę razy zdarzyło się przy mocnym przyspieszeniu usłyszeć dziwny chrobot pod podłogą, z towarzyszącym chwilowym przymuleniem. Mam wrażenie, że było to związane z zadziałaniem "zbyt czułej" kontroli trakcji. Ostatnio była aktualizacja oprogramowania silnika i po jej wgraniu ten objaw nie wystąpił ani raz. Natomiast u siebie zauważyłem inny objaw, który określiłbym jako nieadekwatną reakcję na pedał gazu. Co jakiś czas przy bardzo gwałtownym wciśnięciu pedału gazu nie ma zjawiska "kick down" auto zaczyna przyspieszać liniowo, ale obroty są utrzymywane na poziomie około 3-3,5 tys. lub, innym razem, obroty wzrastają liniowo od 3 do 5,5 tys. obr., tak jak w trybie manualnym, przy stałym przełożeniu. Co ciekawe delikatniejsze (tzn. odrobinę wolniejsze) wciśnięcie gazu nie wywołuje tego zjawiska. Auto było w dwóch ASO i wszystkie parametry silnika są prawidłowe. Też przeczytałem wątek na forach australijskim i amerykańskim i myślę nad zmianą tych opasek, aczkolwiek dwie niezależne osoby wyrażają wątpliwość skuteczności takiego zabiegu. Przy okazji wizyty w ASO przetestowałem inny egzemplarz XT-ka, którym też udało mi się wywołać taką reakcję, jednak nie w takim stopniu jak w moim aucie. Jednak mój ma przebieg 38 tys. a tamten miał przejechane 19 tys. więc może jeszcze ten efekt w nim nie występuje. Co ciekawe zrobiłem reset komputera (przez ściągnięcie klemy z akumulatora) i przez pierwsze 500km reakcja na naciśnięcie pedału gazu była prawidłowa, później zaczęły powracać objawy. Myślę, że problem może leżeć w sofcie skrzyni biegów albo (co mniej prawdopodobne) w zbyt szybkim wciskaniu przeze mnie pedału gazu, do czego Forek sam zachęca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Przemekka-u kolegów z US śledziłem wątek, w którym wymiana opasek pomogła. Sam nie wiem. U mnie jest jeszcze dostrzegalna, taka dziwna nieregularność w trakcie jazdy, jakby na drodze było mnóstwo drobnych przeszkód, myślę, że wiąże się to z niepłynnym przyśpieszaniem. Początkowo byłem skłonny zwalić to na swoją nadwrażliwość, gdyby nie ten brak reakcji na pedał w dół. Fakt, że mam przyzwyczajenia z 4AT, gdzie taki kick down redukował biegi, ale w tym Forku nigdy wcześniej nie miałem żadnych takich objawów.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Jeśli dobrze pamiętam jazdę próbną Forkiem, w którym była stacja Kenwood obraz z kamery cofania wyświetlała obraz na stacji a nie na wyświetlaczu komputera. Podobnie jak w przypadku stacji H&K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 statnio była aktualizacja oprogramowania silnika i po jej wgraniu ten objaw nie wystąpił ani raz. przy przeglądzie to się odbywa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Pewnie tak. Ja dostałem informację z "zaprzyjaźnionego" ASO i zgłosiłem się na wgranie niezależnie od przeglądu. Zresztą to chyba była druga aktualizacja, bo wcześniejsza usuwała problem z epizodami "długiego" uruchamiania silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pat Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 (edytowane) @@yossarian, u mnie parę razy zdarzyło się przy mocnym przyspieszeniu usłyszeć dziwny chrobot pod podłogą, z towarzyszącym chwilowym przymuleniem. Mam wrażenie, że było to związane z zadziałaniem "zbyt czułej" kontroli trakcji. Ostatnio była aktualizacja oprogramowania silnika i po jej wgraniu ten objaw nie wystąpił ani raz. Natomiast u siebie zauważyłem inny objaw, który określiłbym jako nieadekwatną reakcję na pedał gazu. Co jakiś czas przy bardzo gwałtownym wciśnięciu pedału gazu nie ma zjawiska "kick down" auto zaczyna przyspieszać liniowo, ale obroty są utrzymywane na poziomie około 3-3,5 tys. lub, innym razem, obroty wzrastają liniowo od 3 do 5,5 tys. obr., tak jak w trybie manualnym, przy stałym przełożeniu. Co ciekawe delikatniejsze (tzn. odrobinę wolniejsze) wciśnięcie gazu nie wywołuje tego zjawiska. Auto było w dwóch ASO i wszystkie parametry silnika są prawidłowe. Też przeczytałem wątek na forach australijskim i amerykańskim i myślę nad zmianą tych opasek, aczkolwiek dwie niezależne osoby wyrażają wątpliwość skuteczności takiego zabiegu. Przy okazji wizyty w ASO przetestowałem inny egzemplarz XT-ka, którym też udało mi się wywołać taką reakcję, jednak nie w takim stopniu jak w moim aucie. Jednak mój ma przebieg 38 tys. a tamten miał przejechane 19 tys. więc może jeszcze ten efekt w nim nie występuje. Co ciekawe zrobiłem reset komputera (przez ściągnięcie klemy z akumulatora) i przez pierwsze 500km reakcja na naciśnięcie pedału gazu była prawidłowa, później zaczęły powracać objawy. Myślę, że problem może leżeć w sofcie skrzyni biegów albo (co mniej prawdopodobne) w zbyt szybkim wciskaniu przeze mnie pedału gazu, do czego Forek sam zachęca. Witam, Posiadam takie same objawy jak opisujecie w postach i nawet pisalem o nich kilka miesiecy temu, ale nikt nie byl zainteresowany tym To co opisujecie z zagranicznego forum moze byc prawda, poniewaz jak kilka dni temu lecialem do pracy z kolega mechanikiem, ktory zna sie powiedzmy bardzo dobrze na silnikach i opowiedzialem mu o tych wszystkich obajwach to powiedzial, ze gdzies musi uciekac powietrze. Powiedzial mi, ze poprostu kiedy robie kickdown to silnik dostaje za malo powietrza do komory spalania i wtedy robi sie spalanie stukowe przez to ten dzwiek. Mowil mi, zebym dokrecil wszystkie obejmy, ktore odpowiadaja za dostarczanie powietrza do silnika. Spytal sie tez czy slysze mocniej turbine jak pracuje, bo to moze potwierdzic to o czym mowil. Oczywiscie te wszystkie wnioski sa z mojego opowiadania, wiec tylko tyle mogl mi powiedziec. Takze to moze miec sens wymiana obejm. Tez na poczatku myslalem ze to paliwo moze byc, bo najczesciej to mialo miejsce gdy jechalem np. 60 na godzine przez dluzszy czasi i nagle zrobilem kickdown, i samochod zaczal sie dusic przez chwile. Jak ostatnio testowalem to chyba nie ma takich problemow gdy uzywa sie programu sport. Mam nadzieje, ze SIP wezmie sprawe na serio i cos z tym bedzie robic, a nie przeciagac sprawe jakby nic nie bylo. Edytowane 14 Lipca 2014 przez pat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 (edytowane) Widzę, że mój post wpadł tutaj...czarno widzę pomoc w moich kwestiach Hmm...nie przesadzaj z lekturą, jakoś ja przeczytałem wszystkie strony, trzeba tylko chcieć, przejdę jednak do rzeczy. Jak może wiesz model 2014 jest nowy. Powiązanie 2.0DIT i CVT jest nowe. Forek MY2014 jako pierwszy ma taką kombinację. Nie pytaj się więc o długo wieczność bo, pomijając jednostki na świcie nikt nim nie zrobił więcej 100K km. Generalnie auto super. Silnik super, skrzynia super. Wszyscy go zachwalają. Obecnym użytkownikom silniki nie bierze oleju. Jedna osoba zgłosiła, że jadąc 200km z prędkością 180km/h zapaliła się kontrolka temperatury oleju w skrzyni. Inna miała kłopot z samym silnikiem, chyba padł cylinder. Są to 2 osoby na setki bądź tysiące właścicieli. Silnik jest oszczędny, jeśli umiesz jeździć oszczędnie, choć temperament Forka nie pomaga ;-) pamiętaj, że to SUV. Niektórzy piszą też, że fotele średnie, ale to kwestia pupy, pleców itp. Co do brokerów, to oficjalne forum Subaru delikatnie powiązane z Subaru Polska, broker to nie auto od SIP, więc mniej tu aut od brokera, szansa, że ktoś Ci coś odpisze na to pytanie jest nie duża. Niektórzy sprowadzili Forka XT z USA. Korzystając z brokera nie masz gwarancji. Wszystko to co Ci napisałem jest chyba na ostatnich 20 stronach, max 50. Nie dziw się, że nikt Ci nie odpisuje bo przy odrobinie chęci Sam byś wszystko wiedział. Z naszej perspektywy, właścicieli Forka ciekawiej jest pisać i pomagać w sprawie radia niż kolejny raz pisać to samo leniuszkowi :-) Kup XT, nie będziesz żałował. Ja mam wolnego ssaka i nie mogę złego słowa powiedzieć. Zbieram po mału na XT, ale to pieśń przyszłości...no chyba, że zmienię zdanie. Majac kolejne autko kolejnej marki i wchodzac na kolejne forum moto mam skromne wrazenie, ze jednak nie przesadzam z "lektura" - macie tu kilkaset stron dot. jednego modelu, gdzie wrzuca sie wszystko do "jednego wora". Nigdzie sie z czyms takim nie spotkalem Leniuszek to nie bardzo - raczej zapracowany gosc, ktory chce zarobic na tego Forka i niestety nie ma czasu na czytanie offtopow Stad pytam bo to forum o Subaru? Wystarczy zrobić oddzielny dzial "Kupujemy Forestera 4 gen." w oddzielnej sekcji "Kupujemy nowe Subaru - pytania i odpowiedzi" i juz wszystko wiadomo gdzie taki Nowicjusz jak ja ma szukac info PRZED zakupem. Ale ja tu jestem nowy, auta z gwiazdami nie mam wiec sie nie madrze. A tym co odpowiedzieli - dziekuje za pomoc. Edytowane 14 Lipca 2014 przez Nowicjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 @@Nowicjusz, kupuj i tyle. Problemy zawsze jakieś będą, czy to Bentley czy Dacia. Przecież za wszystko, zawsze odpowiedzialny jest człowiek, a on nieomylny nie jest, pomimo tego, że myśli inaczej. Powiedziała ryba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Coś w tym jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Szanowni, przypominam/informuję, że w sieci ASO dostępna aktualizacja oprogramowania do Foresterów XT. Uaktualnienie oprogramowania jest zalecane przez producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 (edytowane) Grzegorz Magdziarz, ...a dla aut zza wielkiej kałuży ? Czy ja z zasady nie mam motoru 2,0 ale juz softem 250KM tak rozumialem przy zakupie, mimo iz poprawialem sprzedawce, ze nie 250 a 240KM, on twierdzil ze wie co sprzedaje. A zatem czy moj motor tez wymaga zmiany softu i za ile pln-ow ? Tomasz Edytowane 15 Lipca 2014 przez arkitekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 ...a dla aut zza wielkiej kałuży ? Wymaga bo to od nich się zaczęło. i za ile pln-ow ? Hm, jak serwisujesz w ASO to pewnie nic, mogą pójść na rękę. Jak nie serwisujesz to właśnie zaczynasz to robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 a dla aut zza wielkiej kałuży ? Dostałem info z DT, że dla US Spec nie ma konieczności reprogramowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Wszystkie ASO maja już to nowe oprogramowanie do aktualizacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Grzegorz Magdziarz, Dzięki to dobra wiadomość. A co z tym dyskusyjnym 250KM w moim modelu czy to prawda? kilkanaście postów wstecz ktoś z kolegow nawet to podnosił do rangi faktu. Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 (edytowane) Powiedzial mi, ze poprostu kiedy robie kickdown to silnik dostaje za malo powietrza do komory spalania i wtedy robi sie spalanie stukowe przez to ten dzwiek. Mowil mi, zebym dokrecil wszystkie obejmy, ktore odpowiadaja za dostarczanie powietrza do silnika. Spytal sie tez czy slysze mocniej turbine jak pracuje, bo to moze potwierdzic to o czym mowil. Oczywiscie te wszystkie wnioski sa z mojego opowiadania, wiec tylko tyle mogl mi powiedziec. Zrobiłbym to, co doradza kolega. Takze to moze miec sens wymiana obejm. Też tak uważam, zamiast dokrecania, może wymienić na jakieś lepciejsze? A co z tym dyskusyjnym 250KM w moim modelu czy to prawda? Myślę, że masz te dziesięć kucy więcej, bo silnik prawdopodobnie ma inną mapę, ale po prostu sprawdź to na hamowni - wtedy będziesz wiedzial na 100%. Wynikami podziel sie na Forum! Edytowane 16 Lipca 2014 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Skoro wersja US 250 KM nie wymaga nowego softu, to czy dla nas nowy soft polegać będzie m. in. na podniesieniu mocy do 250KM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 @@arkitekt,Nie mam homologacji US, ale podają 250HP Skoro wersja US 250 KM nie wymaga nowego softu, to czy dla nas nowy soft polegać będzie m. in. na podniesieniu mocy do 250KM? Raczej nie. Zmienia sterowanie silnikiem pod kątem wypadających zapłonów i spalania stukowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 A co z tym dyskusyjnym 250KM w moim modelu czy to prawda? Myślę, że masz te dziesięć kucy więcej, bo silnik prawdopodobnie ma inną mapę, ale po prostu sprawdź to na hamowni - wtedy będziesz wiedzial na 100%. Wynikami podziel sie na Forum! Gdzieś czytałem, że hamowanie nowego Forka XT z CVT jest dość trudne i niemiarodajne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Wszystkie ASO maja już to nowe oprogramowanie do aktualizacji? Powinny mieć. Jest dostępne w "kanałach wewnętrznych" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się