Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Eee tam, najlepszy jest Fiat 500 Abarth z serii Ferrari za około 150 tys zł. Mmniód!

 

Ale trzeszczysz, życie Ci nie miłe? Z Fiatongiem Cie Iza z chałupy pogoni, kitraj siano na STI   :evil2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Ciebie to już tylko Porsche ;)

 

A na poważnie, to sorka ale A45 nijak ma się do STI. Spróbuj spiac centralny nie mówiac o tym, ze w Mesiu jest automat. No i poupalaj tym. Co do BMW to wiadomo, tylko eMki i tylny napęd. I jeżdżą naprawdę fajnie auta od cen 300 kafli w górę. Oglądałem i jechałem M1. Bardzo mi się podoba ale ta moc siedzi tak daleko w ustawieniach, ze jednak wole brutalnego skurczybyka jakim jest STI. Wystarczy mi komputer w pracy i smartfon. Nie potrzebuje tego w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Ciebie to już tylko Porsche ;)

A na poważnie, to sorka ale A45 nijak ma się do STI. Spróbuj spiac centralny nie mówiac o tym, ze w Mesiu jest automat. No i poupalaj tym. Co do BMW to wiadomo, tylko eMki i tylny napęd. I jeżdżą naprawdę fajnie auta od cen 300 kafli w górę. Oglądałem i jechałem M1. Bardzo mi się podoba ale ta moc siedzi tak daleko w ustawieniach, ze jednak wole brutalnego skurczybyka jakim jest STI. Wystarczy mi komputer w pracy i smartfon. Nie potrzebuje tego w aucie.

To jest bardzo duża zaleta ja tez lubię analogowe schody do których wsiadasz przekrecasz kluczyk i jedziesz bez ustawiania 20 różnych parametrów aczkolwiek do STI tez juz tej elektroniki się trochę wkradlo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PL te proporcje zapewne nie będą zachowane ze względu na akcyzę zależną od pojemności :-( 2.0 - 3.1%, 2.5 - 18.6%. Obstawiam cenę bazowego STI bliżej 180 kPLN.

Ktoś mógłby podać szwajcarskie ceny poprzedniego STI i Forka? Dałoby to jakiś obraz... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny są w CH identyczne. Poprzednik kosztował dokładnie tyle samo.

Izotom, te ceny to już ze wszystkimi podatkami.

Do tego dodam, że cena netto była identyczna jak w PL! To nie jest wina Subaru, że w EU są takie ciekawe podatki.

Tak więc resztę możecie sobie dopowiedzieć ;) albo po prostu poczekać do maja :D

Edytowane przez KASIAiMIŚ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny są w CH identyczne. Poprzednik kosztował dokładnie tyle samo.

Izotom, te ceny to już ze wszystkimi podatkami.

Do tego dodam, że cena netto była identyczna jak w PL! To nie jest wina Subaru, że w EU są takie ciekawe podatki.

Tak więc resztę możecie sobie dopowiedzieć ;) albo po prostu poczekać do maja :D

 

A ja się zastanawiam czym "zwykły" WRX podpadł, że ma go nie być w ofercie. W UK cenę szacują na 28k funtów ( http://www.autoexpress.co.uk/subaru/wrx-sti/84925/subaru-wrx-2014-review ), tyle co BRZ z automatem. Co przekładałoby się na jakieś 130k PLN... może kiedyś.  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście tez wolałby WRX. Byłby idealny dla moich potrzeb. STI jest ... ;) W WRX czułbym się bardziej na miejscu pod każdym względem, w STI byłbym jak na księżyca. Bije się z myślami. Noce niesprzespane, gigantyczne rachunki telefoniczne za telefony do leasingodawcow, wycienczajace negocjacje, całe tygodnie zmagań z dealerem albo dealerami. Uff, ciężka praca przede mną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio Subaru obniżyło ceny ( info z samar.pl). Być może nowe STI będzie w rozsądniej cenie. Za 160 bym wział  :)

 

Forki XT potaniały bardzo ostro (za moejauto.pl)

 

wersja Comfort 161 791 -> 136 900

wersja Platinium  170 088 -> 153 494

 

i teraz małe zagadka... WRX STI w Szwajcarii kosztuje 1050 CHF mniej niż tańszy Forek XT (co daje 2.17%). 

 

No to teraz zgadujemy cenę STI w Polsce z uwzględnieniem droższej akcyzy:

 

136900 * 0.9783 / 1.031 * 1.186 = 154064 PLN. 

 

Powiedziałbym, że STI < 160k wygląda całkiem realnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będzie (w przyszłości) STI z silnikiem 2.0 to być może cena będzie zbliżona (czego bym sobie i innym życzył).

W przypadku silnika 2,5 wchodzi wyższa akcyza więc porównywanie cen z cennikiem szwajcarskim nie ma większego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będzie (w przyszłości) STI z silnikiem 2.0 to być może cena będzie zbliżona (czego bym sobie i innym życzył).

W przypadku silnika 2,5 wchodzi wyższa akcyza więc porównywanie cen z cennikiem szwajcarskim nie ma większego sensu.

Dlatego w swoich dywagacjach uwzględniłem różnicę w akcyzie...

136900 * 0.9783 / 1.031 * 1.186 = 154064 PLN. 

 

Trochę optymistycznie to wygląda, nie jestem przekonany co do dopasowania wersji wyposażenia forka... ale jakby zrobić porównanie na podstawie ceny BRZ to.. 

136900 * 1.0717 / 1.031 * 1.186 =~ 168784 PLN.

 

i tak nieźle... choć z 2.0 byłoby cudowanie ;) 

Edytowane przez scypio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...