Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Porównanie WRX 2014 i STI 2015 - jak to możliwe że wrx ma lepsze hamulce od sti??? Wniosek artykułu gdyby sti miało 350km wtedy byłoby warte zakupu :)

http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1403_2015_subaru_wrx_sti_first_test/

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak to możliwe że wrx ma lepsze hamulce od sti???

Może STi jest cięższe?

 

o 37 funtów - czyli niewiele, a zatrzymuje się z 0-60 mil - 106 stóp, 108 STI. WRX piszą lepiej się zbiera, mniejsza turbo dziura, i wrażenia więcej momentu, STI szybsze do 60 mil, ale zwracają głównie uwagę, że WRX ma krótsze przełożenia i trzeba wpiąć trójkę. 

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wniosek artykułu gdyby sti miało 350km wtedy byłoby warte zakupu
Autorowi chodziło moim zdaniem o to, że od STI w stosunku do WRX oczekiwałoby się znacznie więcej fanu i mierzalnych różnic w osiągach - wartych owych ośmiu i pół koła 'bagsów' różnicy w cenie. U nas to nie problem - WRX'a najprawdopodobniej nie bedzie w EU. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz rację, ja jednak jestem rozczarowany, bo widać, że poszli na łatwiznę i przynajmniej oprócz starego silnika wstawili także stare hamulce, które w porównaniu z nowszymi rozwiązaniami odstają, w gruncie rzeczy od 2001 roku to ciągle te same heble. WRX ma nowe heble i różnica jest. Nie wiem jak tam z zawieszeniem, z nowych rzeczy mamy budę, środek i na pewno przekładnię kierowniczą, pytanie czy skrzynia przeszła także jakieś zmiany?

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiał w ciemno o wiele większą wytrzymałość STI niż WRX. Poza tym STI ma hamulce, które jednak potrzebują nieco więcej energii aby doszły do parametrów - czyli grubo powyżej setki. WRX jest autem "normalnym" więc wymaga się od niego poprawnego reagowania od razu, bez zbędnych ceregieli i w umiarkowanych zakresach pracy. Mogę się założyć, ze przy próbie 20 kółek na torze albo 30 km rajdowych, STI tylko by się lekko ubrudził, a WRX byłby nieźle stetrany. Widzę różnicę pomiędzy moim dłubniętym WRX a STI z tego samego okresu: hamulce padają po 2 okrążeniach, temperatura oleju sięga Plutona, auto kolybie się jak stara łajba, układ kierowniczy robi się jak ser pleśniowy, a przy wyższych prędkościach zaczyna jechać mniej więcej tam gdzie ja chce itd. Pomimo tego, że do setki są porównywalne czasy. Po prostu STI to brutal i lubi brutalne traktowanie. WRX może taki chętnych do lania nie być. Sam nie wierzyłem, że mogą być takie różnice ale są, chociażby w budowie nadwozia: przepaść pomiędzy STI i WRX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

chociażby w budowie nadwozia: przepaść pomiędzy STI i WRX.

Tylko że ta niby róznica w nadwoziu to taka urban legend, której nikt nigdy nie potwierdził - oczywiście chodzi mi o sedany GD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj chodzi chyba raczej o zawieszenie, staby, amory, sprężyny itp w tym faktycznie jest duża różnica, pytanie czy w nowym wrx i sti ta różnica będzie tak duża, śmiem przypuszczać, że nie będzie już ona tak duża, niemniej trochę czasu do zweryfikowania potrzebne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę drobnych elementów można znaleźć studiując manuale np. rocznika 2001 - 2002r. Byłem zaskoczony różnicami chociażby geometrii nadwozia np. tylnych słupków w okolicach tylnych szyb: różnica 5 mm a jednak. Nie wiem o czego to zależy. Nie wiem jak to jest w rocznikach 2008 i dalej. Nie miałem dostępu do manuali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

chociażby w budowie nadwozia: przepaść pomiędzy STI i WRX.

 

roz

Tylko że ta niby róznica w nadwoziu to taka urban legend, której nikt nigdy nie potwierdził - oczywiście chodzi mi o sedany GD.

carfit pisal niejednokrotnie o tych roznicach... ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym od razu pobiegł wymieniać moją rakietę ;)  ale na brytyjskiej stronie Subaru cena STI to 29tys funtów - 1,5 tys. więcej niż BRZ.

Nie zagłebiałem się jakoś szczególnie ale to mniej więcej porównywalnie do droższych hot-hatchy, drożej od Golfa GTI ale taniej od R.

Może i w Polsce nie wystartujemy od 200tys...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym od razu pobiegł wymieniać moją rakietę ;)  ale na brytyjskiej stronie Subaru cena STI to 29tys funtów - 1,5 tys. więcej niż BRZ.

Nie zagłebiałem się jakoś szczególnie ale to mniej więcej porównywalnie do droższych hot-hatchy, drożej od Golfa GTI ale taniej od R.

Może i w Polsce nie wystartujemy od 200tys...

 

 

To całkiem ciekawy news, zważywszy na to, że całkiem niedawno Subaru ogłosiło, że wycofuje z rynku Brytyjskiego model Imprezy...

 

Czyżby liczyli na powrót klientów do marki z pod znaku plejad ?

 

 

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Found this today.

 

 
no6HNyh.jpg
 
HQyC3at.jpg
 
hgQKK5b.jpg
 
"The car has the optional WRX Sport Package which includes the following:
 
* STI Performance Exhaust 03P
* STI MT6 Short Throw Shifter 041
* STI MT6 Leather/Aluminum Shift Knob J8A
* STI 17-inch Black Alloy Wheels 04A
 
Some dealers are also putting on the STI underspoiler kit which includes the following:
 
* E2410VA000 STI Under spoiler-Front 04G 
* E2610VA000 STI Under spoiler-Side 04H 
* E5610VA000 STI Under spoiler-Rear Side 04J 
* E5610VA100 STI Under spoiler-Rear Diffuser 04I"
 
If/when I order mine it will have this package added. Car looks awesome!
 
 
 
 
Mi sie podoba ale pewnie i tak 18" felgi na swoj zaloze. :)
Edytowane przez 00typer1071
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...