Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

wrx vs sti http://www.roadandtr...baru-wrx-vs-sti i pomimo starego silnika wrażenia z jazdy raczej pozytywne http://www.roadandtr...wrx-sti-SMT-ROA

 

Wracając do "dyskusji" na temat innowacyjności nowego silnika, to wg powyższych testów wynika, że nowy pomimo mniejszej pojemności ma lepszy przyrost momentu i mniejszą turbo dziurę (jeśli dobrze zinterpretowałem te wykresy) , więc może jest to efekt zastosowanych nowych rozwiązań. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale jeżeli chcesz sprzedawać jakis produkt na danym rynku to musisz spełnić pewne kryteria ktore obowiązują na tym rynku a takim jest emisja która będzie miec coraz więcej do powiedzenia bez znaczenia czy nam się podoba czy nie i bez znaczenia jak jest liczona.

O te nowe normy to nawet BMW, Mercedes I Audi się burzą. Ja czytałem gdzieś wypowieć któregoś z dyr. BMW że oczywiście można zrobić takie silniki, tylko koszt będzie +6-8tys € do obecnych. Odpowiedź jakieś "robniętej ekolog" brzmiała że to nic nie szkodzi, bo klient będzie miał niższe spalanie i sobie odbije tym wyższe koszty zakupu :facepalm: :facepalm: :facepalm: No to z taką filozofią to EU daleko nie zajedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrownie atomowe też syfią.

Nie trzeba przestrzegać emisji CO2 ale wtedy trzeba płacić kary.

W silniku 2.0 DIT jest bezpośredni wtrysk paliwa, turbina hybrydowa - cokolwiek to oznacza - i twin scroll'owy kolektor wydechowy i tym samym turbina. Do tego inny ECU i na pewno inna mapa. Wg mnie korzystniejszy byłby układ z IC z przodu i obrócony kolektor ssący co dawałoby szansę lepiej wykorzystać potencjał w montażu turbo z przodu pod silnikiem - mniejsze straty na przesyle powietrza i większa wydajność IC.

Generalnie silnik 2.0 DIT to bardzo konkurencyjna jednostka w stosunku do 2,5 litrowej. Ostatnio dotarła do mnie informacja, że będzie coś robione z H6: 2,5 litra H4 ma wypaść i będzie 3.0 H6 DIT. Ciekawe, co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej LONG LIFE bo ma być wolnossący, póki co.

3.0 H6 to fajny pomysł w stosunku do 2,5 litra: akcyza nie jest większa, wolnyssak dość ekologiczny i H6 wykazuje dość sporą żywotność i trwałość. Lecz biorąc pod uwagę niepraktyczne podejście Japończyków to raczej plotki ale na tyle mi się spodobały, że postanowiłem się nimi podzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki dziś norweski importer podał oficjalne ceny STI ( prawie spadłem z krzesła jak to zobaczyłem ) a samochód wycenili na bazie 2.5T wiec ten 2.0 to chyba raczej plotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku będzie 2,5 turbo na pewno. Ale 2015 jest sprawą otwartą.

Norwegia to kraj ... czystych rzek, fiordów itp. Niedawno Dyrekcja pisała, że tam nieco inaczej podchodzą do cen i raczej wartość takich aut będzie tam bardzo wysoka. Zresztą podobnie jest w Belgii: do STI trzeba dopłacić 15 tys Euro ze względu na emisję CO2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H6 po nowemu no to jeszcze powinni zrobić SVXv2 z czymś jeszcze lepszym niż to nowe CVT i powróciłaby jakby nie mówić kultowa maszyna do oferty :rolleyes: marzenia, im więcej czytam o tym WRX 2015 tym bardziej mi się podoba, szkoda tylko że "subaru rumble" musiał odejść, za to jest fajniejsza charakterystyka silnika :yahoo: .

 

@ przemekka, inne turbo (lepiej reagujące) między innymi dają taką fajną odpowiedź silnika, teraz tylko poczekać na jeszcze inne testy co by się potwierdziły te informacje w większej liczbie źródeł.

Edytowane przez Corax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do STI to mam wrażenie, że jest lekko niejasna sytuacja: na dobrą sprawę to bardziej mówimy o STI na rok 2014. Model 2015, od strony handlowej, na rynku jeszcze nie istnieje więc wszelkie zmiany są jeszcze możliwe i realne np. co do zastosowania silnika 2.0 DIT - skoro w WRX już jest i sprawuje się całkiem całkiem jak widać z wykresów.

Pewnie to myślenie życzeniowe ale coś mi się wydaje, że WRX będzie lepiej się sprzedawał niż STI, właśnie ze względu na nową jednostkę napędową no i cenę. Do tego jak jest wersja z CVT...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku będzie 2,5 turbo na pewno. Ale 2015 jest sprawą otwartą.

Norwegia to kraj ... czystych rzek, fiordów itp. Niedawno Dyrekcja pisała, że tam nieco inaczej podchodzą do cen i raczej wartość takich aut będzie tam bardzo wysoka. Zresztą podobnie jest w Belgii: do STI trzeba dopłacić 15 tys Euro ze względu na emisję CO2.

No tak ale cena na poziomie bazowych modeli Porsche Macan i Cayenne jest lekkim przegieciem.Jest ona tez spowodowana wysoka emisją wiec będzie tak jak z Lanosem sprzedadzą 2 , 3 sztuki i wycofują z rynku bo nikt rozsądny nie kupi tego samochodu za takie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź jakieś "robniętej ekolog" brzmiała że to nic nie szkodzi, bo klient będzie miał niższe spalanie i sobie odbije tym wyższe koszty zakupu No to z taką filozofią to EU daleko nie zajedzie.

W tej odpowiedzi jest drugie dno... podniosą minimalne ceny paliw, tak by się opłaciło :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku będzie 2,5 turbo na pewno. Ale 2015 jest sprawą otwartą.

Norwegia to kraj ... czystych rzek, fiordów itp. Niedawno Dyrekcja pisała, że tam nieco inaczej podchodzą do cen i raczej wartość takich aut będzie tam bardzo wysoka. Zresztą podobnie jest w Belgii: do STI trzeba dopłacić 15 tys Euro ze względu na emisję CO2.

No tak ale cena na poziomie bazowych modeli Porsche Macan i Cayenne jest lekkim przegieciem.Jest ona tez spowodowana wysoka emisją wiec będzie tak jak z Lanosem sprzedadzą 2 , 3 sztuki i wycofują z rynku bo nikt rozsądny nie kupi tego samochodu za takie pieniądze.

 

Ale u nas w kraju jest podobnie. Ile sprzedano STI w zeszłym roku: 5, 10 sztuk? Bo też wydaje się drogie na tle europejskich aut. Nie bez kozery na poprzedniej stronie wrzuciłem skrót do wyszukiwarki aut - podałem tylko 4 kryteria: sedan lub coupe, napęd 4x4, bagażnik do 450 litrów. Takie auta zaczynają się od około 160 tys i dalej masz właśnie Porsche itp. Tak jest ustawiony rynek i tak ustawia się ceny i wcale nie muszą one odzwierciedlać rzeczywistej wartości auta.

W zasadzie powstaje dylemat: czy robić z siebie "wariata" i kupować np. STI czy raczej spragmatyzować swoje podejście i kupić auto europejskiego producenta jako protezę swoich marzeń. I tutaj jest pole do działania importerów/dealerów: pokierować klienta tak aby nie czuł się "wariatem" albo "kaleką".

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio dotarła do mnie informacja, że będzie coś robione z H6(..) i będzie 3.0 H6 DIT. Ciekawe, co?

Ale Cię @Izotom ułańska fantazja poniosła :) ... turbodoładowana H6-ka, chciałbym ale nie wierzę ...

znajac zycie, subarak z takim silnkiem emisje CO2 mialby na poziomie RS6 x 2 :twisted::mrgreen:

 

(...) W zasadzie powstaje dylemat: czy robić z siebie "wariata" i kupować np. STI czy raczej spragmatyzować swoje podejście i kupić auto europejskiego producenta jako protezę swoich marzeń (...)

zabawnie to brzmi... naprawde chcesz w to brnac i dalej obrazac uzytkownikow europejskich aut?

 

kupiles Forka XT, bo nie stac Cie na Porsche Cayenne Turbo, hm? ;)

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku będzie 2,5 turbo na pewno. Ale 2015 jest sprawą otwartą.

Norwegia to kraj ... czystych rzek, fiordów itp. Niedawno Dyrekcja pisała, że tam nieco inaczej podchodzą do cen i raczej wartość takich aut będzie tam bardzo wysoka. Zresztą podobnie jest w Belgii: do STI trzeba dopłacić 15 tys Euro ze względu na emisję CO2.

No tak ale cena na poziomie bazowych modeli Porsche Macan i Cayenne jest lekkim przegieciem.Jest ona tez spowodowana wysoka emisją wiec będzie tak jak z Lanosem sprzedadzą 2 , 3 sztuki i wycofują z rynku bo nikt rozsądny nie kupi tego samochodu za takie pieniądze.

 

Ale u nas w kraju jest podobnie. Ile sprzedano STI w zeszłym roku: 5, 10 sztuk? Bo też wydaje się drogie na tle europejskich aut. Nie bez kozery na poprzedniej stronie wrzuciłem skrót do wyszukiwarki aut - podałem tylko 4 kryteria: sedan lub coupe, napęd 4x4, bagażnik do 450 litrów. Takie auta zaczynają się od około 160 tys i dalej masz właśnie Porsche itp. Tak jest ustawiony rynek i tak ustawia się ceny i wcale nie muszą one odzwierciedlać rzeczywistej wartości auta.

W zasadzie powstaje dylemat: czy robić z siebie "wariata" i kupować np. STI czy raczej spragmatyzować swoje podejście i kupić auto europejskiego producenta jako protezę swoich marzeń. I tutaj jest pole do działania importerów/dealerów: pokierować klienta tak aby nie czuł się "wariatem" albo "kaleką".

 

Wariata z siebie nie zrobisz ale zapewniam Cię ze nikt przypadkowy w EU tego samochodu nie kupi pytanie tylko ilu takich zapaleńców sie jeszcze znajdzie bo wygląda na to ze z roku na rok coraz mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupić auto europejskiego producenta jako protezę swoich marzeń

 

dlaczego od razu proteza :)

 

Albo spełniasz marzenia albo idziesz na kompromis, masz namiastkę i marzysz dalej. Namiastka jest taką właśnie protezą i to bez względu na to ile będziesz sobie wmawiał, że w sumie to prawie tak samo szybkie, prawie tak samo brzmi, prawie to Subaru a do tego ma jeden uchwyt na kubek więcej i schowek na parasol.

 

;)

 

bo wygląda na to ze z roku na rok coraz mniej.

 

I wrócą czasy kiedy powiedzenie "Subaru ma tylko paru" bedzie aktualne. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pod tym względem może to być bardziej egzotyczne auto niz Aston czy Lambo ;)

 

Pojechałem kiedyś na zlot Porsche, idzie ekipa wyklejona znaczkami na czapkach, koszulkach, widać fani Porsche pełna gębą, jeden z dzieciakiem a ten... "Tata, patrz, Subaru!!". Skończyło się to ogólną konsternacją ale przynajmniej wiadomo, że dzieciak wie co dobre ;)

 

Kiedyś gość z R8 też podjechał na światłach i prosił o przygazówke bo chciał posłuchać Subarki... no co poradzić, że zamiast spełniać marzenia wybrali inną drogę... ;)

 

 

Niebawem STI pewnie zawita do nas więc będzie okazja się bliżej zapoznać i ocenić subiektywnie oczywiście :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisany Wczoraj, 14:08 Zobacz postAdam12, o 25 luty 2014 - 13:52, powiedział: Izotom powiedział: kupić auto europejskiego producenta jako protezę swoich marzeń dlaczego od razu proteza :) Albo spełniasz marzenia albo idziesz na kompromis, masz namiastkę i marzysz dalej. Namiastka jest taką właśnie protezą i to bez względu na to ile będziesz sobie wmawiał, że w sumie to prawie tak samo szybkie, prawie tak samo brzmi, prawie to Subaru a do tego ma jeden uchwyt na kubek więcej i schowek na parasol.

 

 

miałem na myśli, że znajdzie się parę samochodów równie dobrych jeżeli nie lepszych od STI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśli, że znajdzie się parę samochodów równie dobrych jeżeli nie lepszych od STI.

 

 

Ależ pisałem o tym, że są na świecie samochody nawet 2 razy lepsze pod pewnymi względami, np. maja dwa razy więcej uchwytów do kubków. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...