turdziGT Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 (edytowane) Jaka WRX ma emisję CO2 ? Pytam tak z ciekawości gdyz to daje jakiś obraz o zaawansowaniu konstrukcji. Jeżeli Forester XT ma 197 g/km to WRX będzie mial na pewno powyżej 200. Jako punkt odniesienia podam ze RS6 które ma : -dwa razy więcej koni -dwa razy więcej cylindrów -dwa razy więcej turbo I dwa razy większa pojemnosc emituje 229 g/km i to przy wadze o pol tony wiekszej. W tym wiec kontekście silnik DIT jest nadal w ubieglym dziesiecioleciu. Edytowane 23 Lutego 2014 przez turdziGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Jaka WRX ma emisję CO2 ? Tutaj napisane że 231. Tyle co Land Rover 3.0 SD V6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 No to raczej słabiutko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 (edytowane) Wydzielanie CO2 jest zależne od spalania, więc jeśli te dane pochodzą z katalogów to są tak samo miarodajne jak katalogowe spalanie. RS6 zdaje się, że też katalogowo chwali się dość niskim spalaniem, a ile potrafi wypić? To żadna tajemnica, że dużo więcej. Wszystko jest kwestią metodyki pomiaru. Edytowane 23 Lutego 2014 przez Giechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Oczywiście co nie zmienia faktu że jest to jakiś wznacznik.Najblizsza konkurencja czyli S3 ma 159g/km a A45 AMG imponujące 161.W tej dziedzinie ten silnik jest 10lat za konkurencja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 To może z dwojga złego lepiej mówić o spalaniu niż o emisji CO2? Proporcje te same, ale dyskusja nie brzmi już tak absurdalnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Jak patrzę na te wszystkie wyniki emisji spalin, to przychodzą mi do głowy dwie możliwości: 1. Niemcy posiadły w ostatnim czasie tajemną wiedzę dotyczącą budowy silników, a Japończycy nagle zatrzymali się w rozwoju technologicznym i nie potrafią już nic nowego skonstruować i zbudować. 2. uzyskiwane wyniki emisji są "kreowane" przez sprytnych "księgowych" w ściśle określonych warunkach laboratoryjnych. Ktoś zaraz powie, że są odpowiednie normy, wg których się to mierzy, ale jeśli dwa razy większy i dwa razy mocniejszy silnik emituje mniej CO2 to znaczyłoby, że jego sprawność powinna być też automatycznie większa, a z tego co wiem to w tej materii nie da się już wiele zdziałać w klasycznym silniku. Swoją drogą ktoś, nie wiem czy w tym wątku, narzekał na małą pojemność zbiornika paliwa w jakimś modelu Mercedesa, co miało mieć związek z ograniczeniem emisji CO2 - no pewnie, jak będzie mniej w baku paliwa to i CO2 mniej powstanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Też proponuję mówić o mocy i spalaniu bo emisja Co2 jest tak abstrakcyjna dla większości,że lepiej jej nie poruszać. PS. Mercedes zmniejszył bak bo walczył z masą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 (edytowane) Jaka WRX ma emisję CO2 ? Turdzi, ale wszyscy wiemy, że zajmowanie się tym całym CO2 to tylko biznes ludzi, którzy robią na tej histerii ogromne pieniądze, do tego banda polityków, którzy nie potrafią powiedzieć, że to wszystko bullshit, bo to byłoby to politycznie niepoprawne, a potem jakiś greenpiss sterowany przez tych pierwszych. I gdzieś na końcu ludzie, którym propaganda wyprała mózgi. Słowem no bez jaj. Nie wypowiadam się tu o porównywanych silnikach, ale o bezsensownym parametrze do tego użytym. Edytowane 23 Lutego 2014 przez jarmaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Oczywiście co nie zmienia faktu że jest to jakiś wznacznik.Najblizsza konkurencja czyli S3 ma 159g/km a A45 AMG imponujące 161.W tej dziedzinie ten silnik jest 10lat za konkurencja. Pytanie jaka to konkurencja?I czego wykładnikiem ma być ten wskaźnik emisji?Nowoczesności?Wydajności? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julian Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 "Żółtki" robią co w ich mocy żeby zadowolić klientów. Zapi3rdzielają strasznie, żeby być konkurencyjnymi na rynku. Dopiero mieli mega problem z naturą (może już niektórzy zapomnieli) ale nie złamało ich to i nadal ciężko pracują. Koncern jest mały, nie mają "tanich" marek tak jak niektóre EU. Pracują cały czas na równym poziomie i na pewno też ich dopadł kryzys w US, na którym mają duży rynek zbytu. Mimo to cały czas wzrasta sprzedaż ich produktów, co o czymś świadczy. Osobiście też szkoda mi że WRX nie będzie w Polsce, bo to jednak kompakt ze sportowymi aspiracjami. Tak naprawdę to auto dla indywidualnego ludu. Wierzę jednak, że ten krok jest przez nich bardzo dobrze przemyślany i na pewno nie zapominają o mniejszym rynku (pomiędzy dotychczas oferowanymi wersjami US i EU były różnice na korzyść EU). Nowy model to MY2015. Może jeszcze coś się zmieni w 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Panowie cały ten zielony bajzel to fakt którego się nie wyprzemy jest będzie i będzie tylko gorzej. To jest fakt i tego nie zmienimy. Temat CO2 ciężko bagatelizować gdyż jest to parametr na bazie którego wylicza sie juz cla w niektórych krajach i zapewne dokładność jego wyliczenia jest taka sama teorią jak pomiar mocy i deklarowana moc nowego silnika. Co bardziej alarmujace nie dalej jak pare dni temu czytalem ze EU chce do 2020 miec średnie CO2 nowo rejestrowanych samochodów na poziomie 80 g/km i jest więcej niz pewne ze ten parametr za parę lat będzie kluczowy. A czego jest wykladnikiem ? Na pewno wydajności ,która zapewne zawdzięcza się stopniu zaawansowania danej jednostki. Wy się śmiejecie a mnie wcale do śmiechu nie jest bo jeżeli tak dalej pójdzie to widmo EU bez Subaru wcale nie jest takie odległe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Jaka WRX ma emisję CO2 ? A wystarczyłoby zrobić nikomu niepotrzebny start-stop i po kłopocie... Tak jak to robi konkurencja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 No to trzeba będzie kupić parę sztuk na zapas. Albo zbadać jaki jest koszt rejestracji auta w np. Rosji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Turdzi, była już o tym mowa na forum. Emisja co2 mierzona jest wg ścisłe określonego cyklu spalania,który z realnymi warunkami ma wspólnego tyle co nic. Europejscy producenci siła rzeczy starają sie jak mogą te warunki rynku rodzimego spełnić, czyli konstruują silniki ktore w tych sztucznych warunkach bedą miały minimalne spalanie i emisje. Ale jak tylko troszkę te warunki zmienisz, to sie wszystko zmienia. Dla Japończyków nie liczy sie aż tak bardzo spełnianie europejskich norm, dlatego w tym standardzie tez nie sa najlepsi. Limit na 2020 jest nieosiągalny i trwają negocjacje z unia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Jaka WRX ma emisję CO2 ? A wystarczyłoby zrobić nikomu niepotrzebny start-stop i po kłopocie... Tak jak to robi konkurencja... A może Turbo Timer ma taką funkcję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrusz Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 A może dla odmiany jakieś nowe wieści (wiem...jest niedzielny wieczór). Albo ktoś wyszperał ciekawy filmik, bo kilka już jest. To chociaż ładne zdjęcie...please Bo zmierzamy w niebezpiecznym kierunku: "kupię lub nie STI bo wydziela więcej lub mniej CO2" Może jestem krótkowzroczny i nie myślę o przyszłych pokoleniach ale - mówiąc brzydko - leję na to. Niech Subaru kombinuje jak wszyscy a STI niech jeździ dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Emisje CO2 to kolejny sposób na konkurencję z poza UE. Kolejna akcyza, cło itp. Proszę spojrzeć na emisję CO2 przez kraje rozwijające się lub uprzemysłowione, kto podpisał papiery dotyczące redukcji CO2. 10 tankowców załatwia 15% emisji, transport żywności między kontynetami to kolejne 20%. Biorąc pod uwagę Indie, Chiny, USA czy Rosję mamy kolejne 25%. Przemysł z reszty świata i para wodna z mórz i oceanów - para wodna jest także uważana za gaz cieplarniany - to kolejne 25%. Reszta emisji wynika z naszej bezpośredniej codziennej egzystencji, czyli także z używania aut, środków transportu itp. Tu można poczytać: http://www.adamduda.pl/2012/02/04/konsumowanie-c02/. Oczywiście należy zmiejszać emisję CO2 ale musi to dotyczyć całego globu. A co do STI, to na pewno trzeba poczekać na silnik DIT, mam nadzieję, że będzie to 2.0 - ze wględu na potencjalnie niższą cenę zakupu. Nie sądzę żeby lepiej jechał niż 2,5 litra ale ... patrząc na Forka XT daleko do tragedii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Emisje CO2 to kolejny sposób na konkurencję z poza UE. Kolejna akcyza, cło itp. Proszę spojrzeć na emisję CO2 przez kraje rozwijające się lub uprzemysłowione, kto podpisał papiery dotyczące redukcji CO2. 10 tankowców załatwia 15% emisji, transport żywności między kontynetami to kolejne 20%. Biorąc pod uwagę Indie, Chiny, USA czy Rosję mamy kolejne 25%. Przemysł z reszty świata i para wodna z mórz i oceanów - para wodna jest także uważana za gaz cieplarniany - to kolejne 25%. Reszta emisji wynika z naszej bezpośredniej codziennej egzystencji, czyli także z używania aut, środków transportu itp. Tu można poczytać: http://www.adamduda....sumowanie-c02/. Oczywiście należy zmiejszać emisję CO2 ale musi to dotyczyć całego globu. No wlasnie, ale z pobudek populistycznych kastruja F1 (zmniejszenie emisji CO2) ktore jedzie nascie razy w roku po kilka setek km i pewnie ich wklad w calosciowa emisje ciezko zmierzyc nawet w promilach. Moze by sie wzieli za tankowce i samoloty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 (edytowane) W F1 to sprawa tego typu, że mogli wykorzystać (głównie Reanult mogło) środki Unijne na innowacje. Stąd taki szum wokół ekologii. Po prostu zbudowali silniki do zabawy za pieniążki z naszej kieszeni, no może jeszcze nie całkiem z naszej ale z kieszeni obywateli UE. Na pewno wcześniej czy później przeniesie się część tych rozwiązań do normalnych aut i wtedy zapłacimy jeszcze raz za tą nowoczesną technologię. To jest biznes! Nie kopcie mnie za to: "http://autanowe.mojeauto.pl/samochody-osobowe/wynik-wyszukiwania/?pageParam =[0]=0&model[0]=0&nadwozie[0]=COUPE&nadwozie[1]=SEDAN&pojemnoscOd=0&pojemnoscDo=0&skrzyniaBiegow=0&typPaliwa[0]=1&typPaliwaNazwa[0]=benzyna&cenaDo=500001&topmenu=index&sortResults=cena_asc&searchType=advanced&typNapedu=3&rodzajSilnika=0&predkoscMaksymalnaDo=301&przyspieszenieDo=21&mocMaksymalnaKMDo=601&maksymalnyMomentObrotowyNmDo=1001&predkoscObrotowaMocyDo=8001&predkoscObrotowaMomentuDo=7001&liczbaPrzelozenDo=9&zuzyciePaliwaMiejskiDo=21&zuzyciePaliwaMieszanyDo=21&zuzyciePaliwaPozamiejskiDo=21&pojemnoscZbiornikaPaliwaDo=101&liczbaMiejscDo=5&liczbaDrzwiDo=4&pojemnoscBagaznikaDo=450&ladownoscDo=2001&ladownoscMax=2000&dlugoscNadwoziaDo=8001&szerokoscNadwoziaDo=2501&wysokoscNadwoziaDo=3201&masaWlasnaDo=2901&rozstawOsiDo=4501&minimalnaSrednicaSkretuDo=16&gwarancjaNaLakierDo=11&gwarancjaNaPerforacjeDo=11&numberOfResults=10&mk=0&md=0&page=1 =[0]=0&model[0]=0&nadwozie[0]=COUPE&nadwozie[1]=SEDAN&pojemnoscOd=0&pojemnoscDo=0&skrzyniaBiegow=0&typPaliwa[0]=1&typPaliwaNazwa[0]=benzyna&cenaDo=500001&topmenu=index&sortResults=cena_asc&searchType=advanced&typNapedu=3&rodzajSilnika=0&predkoscMaksymalnaDo=301&przyspieszenieDo=21&mocMaksymalnaKMDo=601&maksymalnyMomentObrotowyNmDo=1001&predkoscObrotowaMocyDo=8001&predkoscObrotowaMomentuDo=7001&liczbaPrzelozenDo=9&zuzyciePaliwaMiejskiDo=21&zuzyciePaliwaMieszanyDo=21&zuzyciePaliwaPozamiejskiDo=21&pojemnoscZbiornikaPaliwaDo=101&liczbaMiejscDo=5&liczbaDrzwiDo=4&pojemnoscBagaznikaDo=450&ladownoscDo=2001&ladownoscMax=2000&dlugoscNadwoziaDo=8001&szerokoscNadwoziaDo=2501&wysokoscNadwoziaDo=3201&masaWlasnaDo=2901&rozstawOsiDo=4501&minimalnaSrednicaSkretuDo=16&gwarancjaNaLakierDo=11&gwarancjaNaPerforacjeDo=11&numberOfResults=10&mk=0&md=0&page=1" Cena STI zabija ten samochód na rynku europejskim to fakt. Ale towarzystwo w jakim się znalazł jest fajne. P.S. Skopiujcie do paska bo tak nie działa ale cudzysłowowa. Edytowane 24 Lutego 2014 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrusz Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 wrx vs sti http://www.roadandtrack.com/car-reviews/car-comparison-tests/2015-subaru-wrx-vs-sti i pomimo starego silnika wrażenia z jazdy raczej pozytywne http://www.roadandtrack.com/car-reviews/first-drives/2015-subaru-wrx-sti?click=smart&kw=ist&src=smart&mag=ROA&link=http://www.roadandtrack.com/car-reviews/first-drives/2015-subaru-wrx-sti-SMT-ROA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 (edytowane) wrx vs sti http://www.roadandtr...baru-wrx-vs-sti i pomimo starego silnika wrażenia z jazdy raczej pozytywne http://www.roadandtr...wrx-sti-SMT-ROA Dlaczego na hamowni wyniki tak bardzo odbiegają od danych producenta? 60 koni różnicy to jednak ogrom. Co ciekawe maksymalny moment obrotowy w WRX jest minialnie większy i szybciej dostępny. Jeżeli STi EU będzie miało ten sam silnik tylko mocniejszy to będzie ciekawie! Edytowane 24 Lutego 2014 przez Jachu93 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Bo to jest moc mierzona na kołach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Turdzi, była już o tym mowa na forum. Emisja co2 mierzona jest wg ścisłe określonego cyklu spalania,który z realnymi warunkami ma wspólnego tyle co nic. Europejscy producenci siła rzeczy starają sie jak mogą te warunki rynku rodzimego spełnić, czyli konstruują silniki ktore w tych sztucznych warunkach bedą miały minimalne spalanie i emisje. Ale jak tylko troszkę te warunki zmienisz, to sie wszystko zmienia. Dla Japończyków nie liczy sie aż tak bardzo spełnianie europejskich norm, dlatego w tym standardzie tez nie sa najlepsi. Limit na 2020 jest nieosiągalny i trwają negocjacje z unia. No tak ale jeżeli chcesz sprzedawać jakis produkt na danym rynku to musisz spełnić pewne kryteria ktore obowiązują na tym rynku a takim jest emisja która będzie miec coraz więcej do powiedzenia bez znaczenia czy nam się podoba czy nie i bez znaczenia jak jest liczona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 No tak ale jeżeli chcesz sprzedawać jakis produkt na danym rynku to musisz spełnić pewne kryteria ktore obowiązują na tym rynku a takim jest emisja która będzie miec coraz więcej do powiedzenia bez znaczenia czy nam się podoba czy nie i bez znaczenia jak jest liczona. Zawsze można też uchwalić, że woda się gotuje w 80°C i będzie bardziej ekologicznie CO2 to pic na wodę, nawet auta elektryczne syfią na potęgę - nie same z siebie, ale przez elektrownię. No chyba, że ktoś ma komfort posiadania elektrowni atomowej. Ale sprzedaż trzeba nakręcać - inaczej co 2-3 lata nikt by auta nie zmieniał. Ciekawe co jest ekologiczniejsze, jedno auto na 10-20 lat czy nowe co 2-3, nawet z mniejszą emisją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się