wasz_hugo Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Niestety 2.5l http://www.inautonews.com/2014-geneva-motor-show-live-subaru-wrx-sti#.UxiDZdzXErQ Jak dla mnie to bardzo ładne to nowe sti jest(rewelacyjny przod przypomina pierwsze sti).Przyzwyczailem sie juz nawet do bocznej linii. Wnetrze tez ok.nie wiem czy to wlokno węglowe jest prawdziwe reszta ok,oprocz ... no własnie wolalbym nowa dwolitrowke(po pierwsze akcyza po drugie zrobiony od podstaw silnik(nie powiekszany na sile) powinien wiecej wtrzymac... no chyba ze ta nowo-stara 2,5 litrowka ej 25 ma zupelnie nowy blok silnika , w co nie bardzo wierze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 dobrze że w seryjnej wersji nie ma takich świateł z przodu : http://www.inautonews.com/wp-content/uploads/2014/03/subaru-viziv-2-concept-Live-Geneva-2014-11-150x99.jpg i z tyłu http://www.inautonews.com/wp-content/uploads/2014/03/subaru-viziv-2-concept-Live-Geneva-2014-15-150x99.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 no chyba ze ta nowo-stara 2,5 litrowka ej 25 ma zupelnie nowy blok silnika Nie ma na to szans. Kto by rozwijał ten silnik, skoro jest nowa jednostka Nie rozumiem, czemu nowe STi nie ma 2.0 DIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 no chyba ze ta nowo-stara 2,5 litrowka ej 25 ma zupelnie nowy blok silnikaNie ma na to szans. Kto by rozwijał ten silnik, skoro jest nowa jednostka Nie rozumiem, czemu nowe STi nie ma 2.0 DIT A dlaczego BRZ nie ma 2,0 DIT ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 A dlaczego BRZ nie ma 2,0 DIT ? Bo koncepcja GT86/BRZ zakładała (w nawiązaniu do historii AE86), że to ma być lekkie auto z wysokoobrotowym silnikiem wolnossącym gwarantującym doskonały throttle response BRZ STi mogłoby mieć natomiast 2.0 DIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 no chyba ze ta nowo-stara 2,5 litrowka ej 25 ma zupelnie nowy blok silnika Nie ma na to szans. Kto by rozwijał ten silnik, skoro jest nowa jednostka Nie rozumiem, czemu nowe STi nie ma 2.0 DIT .... może 2.0 DIT jest delikatniejsze od 2.5T i przy przewidywanym sposobie eksploatacji STI 2.0 DIT by padały jak muchy. Wszyscy chyba spodziewają się po 2.0 DIT trwałości EJ20G, a to se ne vrati... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Silniki z bezpośrednim wstryskiem powinny być trwalsze chociażby z tego powodu, że jest lepsza kontrola nad ilością i parametrami paliwa, a właściwe jego optymalnym dojściem do cylindra. Bezpośredni wtrysk zapewnia powtarzalność zapłonu, spalania oraz przy silniku z turbosprężarką, pozwala wyeliminować spalanie stukowe. Wydaje mi się, że 2.0 DIT, teoretycznie, powinien być żywotniejszy od EJ20 i jego rozwinięć. Silnik 2,5 l ma tą przewagę nad 2.0, że zdecydowanie wczęśniej wstaje moment obrotowy bez potrzeby stosowanie np. turbiny twinscrollowej. Po prostu daje porównywalne parametry, jak nie lepsze, a przy tym wszystko jest mało skomplikowane. Troszkę jak w rajdówkach. No i pewnie powodem jest chęć wyczerpania limitów stockowych tych silników: bądź co bądź jego wartość produkcyjna została policzona nie dla kilku tysięcy sztuk, a raczej kilkudziesięciu jak nie setek tysięcy sztuk. Księgowość, księgowość. Poza tym STI idzie głównie na inne rynki, a UE tak na własne ryzyko importera wieć po co się pocić nad wkładaniem nowego silnika. Póki co ludzie kupią STI np. USA bo już wygląda inaczej i lepiej jeździ. A co tam jest po maską ... grunt że ma kopa. Finezja to tylko dla tych z UE co muszą wiedzieć czemu to a nie tamto, a tu szmatka, a tam brak siedzeń kubełkowych itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 2.0 DIT znacznie lepiej wstaje z dołu od 2.5T wklejałem gdzieś porównania wrx i sti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 A jaki silnik nowe STi ma na rynku JP ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Jeszcze na rynku jp nie ma nowego wrx i sti http://www.subaru.jp/wrxsti/wrxsti/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 (edytowane) 2.0 DIT znacznie lepiej wstaje z dołu od 2.5T wklejałem gdzieś porównania wrx i sti Tak ale pamiętaj, że 2.0 DIT ma "cudowańki" w postaci turbiny twinscrollowej, znacznie krótszy kolektor wydechowy. A STI jest dość prosty w porównaniu z 2.0 DIT. Poza tym silnik o większej pojemności zawsze będzie lepiej wstawać od dołu na momencie: jakby zrobić 2,5 DIT to bije o łeb 2.0 DIT, a kilka aut w Polsce na twinscrollu już pomiata po ulicach. 2.0 DIT nie miałby szans. W Japoni są 2.0 bo takie silniki produkuje się w Japonii. 2,5 litra produkowane są w USA. Co to oznacza? Nic, po prostu księgowość. Edytowane 7 Marca 2014 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasz_hugo Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 A dlaczego BRZ nie ma 2,0 DIT ? ja 1.03.14 ogladalem BRZa i jezdziłem tego samego dnia bratem blizniakiem czyli gt 86 owszem kopa moze i nie ma ale silnik umiejscowiony rewelacyjnie nisko i daje niesamowita frajde z jazdy(dzwiekowo też fajnie ,moze nie bulgocze jak stare subaru ale slychac ze cylindry umieszczone sa w inny niz zwykle sposob co do 2.0 DIT to nie wiem czy zmiesi sie na wysokosc do BRZa (niziutka ta maska z podniesionymi blotnikami) to co sobie wtedy postanowiłem to poczekac do premiery genewskiej WRX STI i zobaczyc czy dostanie 2.0 DIT czy ej 25 obiecalem sobie ze jak dostanie 2.0 dit to kupuje sti jak ej25 to zamawiam BRZa (chyba ze maja gdzies w magazynie BRZa 2013 z opcjonalna alcantara bo gt 86 ma w bogatszej wersji alcantare seryjnie i wyglada to bardzo fajnie,zupełnie inny klimat we wnetrzu ) teraz czytam ze pewnie sti bedzie miało ej25 do wyczerpania zapasow,a pozniej pewnie 2.0 DIT i o to by mi chodzilo no chyba ze do nowego 2,5 litrowego dorzuca turbine i bezposredni wtrysk i bedzie nowe 2,5 litrowe turbo z DIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Warto poczekać jak masz czym jeździć. Gorzej na pewno nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 (edytowane) ...takie trochę za duże ET na tych felgach jest... Dodali trochę czerwieni w środku (na plus) - w końcu coś się dzieje z tapicerką!! (no i ELEKTRYKA, panie i panowie - po raz pierwszy w STI) Taka niespodzianka dla krajów bliskiego wschodu - niby wszyscy wiedzą, a jednak teraz jest naklejka, że TYLKO 98 Nie wiem czy mi się podoba. Na pewno odświeżony SI drive jest fajny (ale i tak nie tak fajny jak ten perrina ) I większy intercooler... Jeszcze większy niż w MY08. Przypomina ten, który ma w ofercie proces west. Ogólnie to pod maską nihil novi... Edytowane 7 Marca 2014 przez aki001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik3 Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Jacyś chętni? http://otomoto.pl/subaru-impreza-wrx-sti-2014-nowy-model-C32431267.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 (edytowane) Daj powąchać, daj powąchać Tak patrzę i coś mi się wydaje, że silnik kończy się na wysokości przednij kół - patrząc od przodu. Ponad 40 cm od atrapy chłodnicy! Dobrze myślę? Taka niespodzianka dla krajów bliskiego wschodu - niby wszyscy wiedzą, a jednak teraz jest naklejka, że TYLKO 98 Wierz mi, naklejkę zawsze można usunąć. Podobne widziałem na Forku XT z USA, a u nas można lać 95. O co chodzi? Dodali trochę czerwieni w środku (na plus) - w końcu coś się dzieje z tapicerką!! (no i ELEKTRYKA, panie i panowie - po raz pierwszy w STI) Szału nie ma i na szczęście. Mam wrażenie jakbym te siedzenia widział już w Forku XT Platinum: równie długie siedzisko i dość płaskie. Mam nadzieję, że SIP postara się o nieco mniej wygodne Generalnie ślinka cieknie, nie powiem. Edytowane 7 Marca 2014 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasz_hugo Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Warto poczekać jak masz czym jeździć. Gorzej na pewno nie będzie. No tak tylko na co mam czekac? BRZ jest fajny(niepraktyczny ale fajny) a jego silnik wolnossacy 'testowany' jest przez samych uzytkownikow juz od ok 2,5 roku i okazuje sie ze jest wytrzymaly,poki co a to dla mnie bardzo wazne. wrx sti z EJ 25 chyba nie chce(a raczej na pewno ),kupic nowe auto i jezdzic ze znakiem ? to chyba za duze ryzyko jak dla mnie,mimo ze nowiutkie sti naprawde bardzo mi sie podoba(tym bardziej po obejrzeniu powyzszych fotek ) kurcze ciezki wybór Warto poczekać jak masz czym jeździć. Gorzej na pewno nie będzie. jezdze golfem 1.4 i cos fajniejszego chce i to w miare szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik3 Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Warto poczekać jak masz czym jeździć. Gorzej na pewno nie będzie. No tak tylko na co mam czekac? BRZ jest fajny(niepraktyczny ale fajny) a jego silnik wolnossacy 'testowany' jest przez samych uzytkownikow juz od ok 2,5 roku i okazuje sie ze jest wytrzymaly,poki co a to dla mnie bardzo wazne. wrx sti z EJ 25 chyba nie chce(a raczej na pewno ),kupic nowe auto i jezdzic ze znakiem ? to chyba za duze ryzyko jak dla mnie,mimo ze nowiutkie sti naprawde bardzo mi sie podoba(tym bardziej po obejrzeniu powyzszych fotek ) kurcze ciezki wybór Warto poczekać jak masz czym jeździć. Gorzej na pewno nie będzie. jezdze golfem 1.4 i cos fajniejszego chce i to w miare szybko To w Twoim przypadku może warto zaczekać na to: http://www.v10.pl/Toyota,GT86,sprzedaje,sie,gorzej,niz,oczekiwano,wiec,doczeka,sie,mocniejszej,wersji,109298.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasz_hugo Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Warto poczekać jak masz czym jeździć. Gorzej na pewno nie będzie. No tak tylko na co mam czekac? BRZ jest fajny(niepraktyczny ale fajny) a jego silnik wolnossacy 'testowany' jest przez samych uzytkownikow juz od ok 2,5 roku i okazuje sie ze jest wytrzymaly,poki co a to dla mnie bardzo wazne. wrx sti z EJ 25 chyba nie chce(a raczej na pewno ),kupic nowe auto i jezdzic ze znakiem ? to chyba za duze ryzyko jak dla mnie,mimo ze nowiutkie sti naprawde bardzo mi sie podoba(tym bardziej po obejrzeniu powyzszych fotek ) kurcze ciezki wybór Warto poczekać jak masz czym jeździć. Gorzej na pewno nie będzie. jezdze golfem 1.4 i cos fajniejszego chce i to w miare szybko To w Twoim przypadku może warto zaczekać na to: http://www.v10.pl/Toyota,GT86,sprzedaje,sie,gorzej,niz,oczekiwano,wiec,doczeka,sie,mocniejszej,wersji,109298.html to ze gt 86 mialo w wersji cabrio 'wyjsc' to wiedzialem,ale zaklinali sie ze chcieli stworzyc sportowy samochod z wolnossacym silnikiem i to im sie udalo,czyzby teraz zaprzeczali sobie? mysle ze wolnossacy silnik w BRZ/GT 86 ma swoje zalety(mimo braku kopa jak w silniku z turbo) stawiam ze bedzie wytrzymały bo nie jest bardzo wysilnony,brak nagaru bo ma wtrysk bezposredni i posredni i całjiem fajnie brzmi jak na 4 cylindrowa jednostke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 (edytowane) .....http://www.v10.pl/To...sji,109298.html Hurra !!!!!!!!!! To było intuicyjne i oczekiwane. Będę chciał kupić to auto.Mam nadzieję,że w międzyczasie nacieszę się STI-kiem i jakoś przeżyję zmianę , choć ciężko może być. Edytowane 7 Marca 2014 przez Jacky X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasz_hugo Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 .....http://www.v10.pl/To...sji,109298.html Hurra !!!!!!!!!! To było intuicyjne i oczekiwane. Będę chciał kupić to auto.Mam nadzieję,że w międzyczasie nacieszę się STI-kiem i jakoś przeżyję zmianę , choć ciężko może być. To to na brak kasy chyba nie narzekasz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Mysla o rozwierceniu 2.0 do 2.5L - ehh powtorka z rozrywki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik3 Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Mysla o rozwierceniu 2.0 do 2.5L - ehh powtorka z rozrywki Ale że jak?? Chodzi Ci o to że 2.0 DIT chcą rozwiercić czy o coś innego?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Mysla o rozwierceniu 2.0 do 2.5L - ehh powtorka z rozrywki Ale że jak?? Chodzi Ci o to że 2.0 DIT chcą rozwiercić czy o coś innego?? Czytalem gdzies newsa, ze toyota ma 3 pomysly na wzmocnienie: 1. rozwiercenie 2.0 do 2.5 (najbardziej prawdopodobne) 2.turbo 3.hybryda, dolozenie wspomagaczy elektrycznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik3 Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Mysla o rozwierceniu 2.0 do 2.5L - ehh powtorka z rozrywki Ale że jak?? Chodzi Ci o to że 2.0 DIT chcą rozwiercić czy o coś innego?? Czytalem gdzies newsa, ze toyota ma 3 pomysly na wzmocnienie: 1. rozwiercenie 2.0 do 2.5 (najbardziej prawdopodobne) 2.turbo 3.hybryda, dolozenie wspomagaczy elektrycznych Ja obstawiam że wezmą w kooperacji z Subaru - 2.0 DIT w setup'ie na 280KM W sumie nie wiem czy chcieliby rozwiercać i pozostawić jako jednostka wolnossąca.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się