Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Chodziło mu o to, że można tę CVT "odkręcić" od silnika i "przykręcić" skrzynię manualną od STI. Chyba o to, bo ja kobietą jestem, to mogę się nie znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to prawda ze w upragnionego 2.O z BRz-ta- można bez zabiegów bezpiecznie napapować +-350km oczywiscie z wiadrem?

Gdzieś to czytałem ale juz nie pamietam gdzie. Podobno robią już takie setupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to prawda ze w upragnionego 2.O z BRz-ta- można bez zabiegów bezpiecznie napapować +-350km oczywiscie z wiadrem?

Gdzieś to czytałem ale juz nie pamietam gdzie. Podobno robią już takie setupy.

 

O to lepiej zapytaj w temacie SUBARU BRZ

 

 

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli spełniłoby sie moje małe marzenie nowe 2.0 turbo w nowym wrx sti zgodnie z tym co obiecalem chyba w zeszłym miesiacu ,jesli sti z nowym 2.0 turbo to ja juz ustawiam sie w koleje po to autko

 

gdyby tak bylo to mozliwe , ze najwiecej nowych STi (równiez z CVT) sprzedawano by w Polsce :) ....trzeba czekac do 7 marca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od ceny ;)

To oczywiste,ze cena odegra role ;)

Silnik 2,0 to akcyza nie 18% a 3% wiec jakies 15% powienien byc tanszy od obecnego sti czyli z 200 tys to jakies 30 tys tanszy byc powinien :yahoo:

czyli ceny na poziomie 170 tys mozna sie chyba spodziewac?(co na to dealerzy???)

 

ps.jakis czas temu pisalem ze nowy wrx sti naprawde mi sie podoba,załowałem ze 'wsadzili' stary silnik 2,5 turbo(tak naprawde rozwiercone dwa litry).

Przekonywałem siebie, ze ten silnik na pewno jest inny, poprawiony itd :)

Dziwilem sie jak,majac nowe 2.0 turbo( 300 KM,ok 400 Nm) porządną,reczną skrzynie 6bieg,fajnie wygladajace nowe STI (pokazane w Detroit) mozna tego razem nie zestawic???

czyzby marzenie zaczelo sie spelniac? :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz wiadomo dlaczego nie będzie WRX na Europę.

 

A co to za rewolucja. Silnik 2,0 był 13 lat temu już. I parametry były podobne. No może turbina ma lepszą charakterystykę.

 

Podoba Ci się silnik FA20 , a co o nim wiesz ???

 

Hm, no to faktycznie przydałaby się Tobie wiedza na temat silnika FA20. Wierz mi, oprócz pojemności, to niewiele on ma wspólnego z silnikiem z mojego bug'a. Na pewno jest to bardzo mocny silnik i to zarówno pod względem mocy jaki i konstrukcyjnie. Średnica tłoka i skok 86x86, bezpośredni i pośredni wtrysk paliwa, inne przestrzenie chłodzące, głowice, układ olejowy, rozrząd, kolektro ssący, grubości ścianek cylindrów, o ECU nie wspominając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Hm, no to faktycznie przydałaby się Tobie wiedza na temat silnika FA20. Wierz mi, oprócz pojemności, to niewiele on ma wspólnego z silnikiem z mojego bug'a. Na pewno jest to bardzo mocny silnik i to zarówno pod względem mocy jaki i konstrukcyjnie. Średnica tłoka i skok 86x86, bezpośredni i pośredni wtrysk paliwa, inne przestrzenie chłodzące, głowice, układ olejowy, rozrząd, kolektro ssący, grubości ścianek cylindrów, o ECU nie wspominając.

 

I do czego to prowadzi ? Jakieś konkretne przewagi ? Nowe,nowe,nowe - to naprawdę nie jest słowo klucz. Silnik BUG-a nie był zły.Siła dobrego pokazał w sporcie.FA20 jeszcze nic nie pokazał. Moc rzędu 300KM i 400Nm nie powalają. Może rozwijanie mocy i elastyczność a przede wszystkim wytrzymałość vs. 2,5L będzie tym co przyniesie sukces w sprzedaży.

Edytowane przez Jacky X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za rewolucja. Silnik 2,0 był 13 lat temu już. I parametry były podobne. No może turbina ma lepszą charakterystykę.

 

Podoba Ci się silnik FA20 , a co o nim wiesz ???

Jak zwykle okaże sie w 'praniu'

Silnik nowego wrx (Usa) i byc moze wrx sti (Europa) jest konstrukcja oparta na silniku wolnossacym znanym z BRZa.

Silnik znany jest od 2011 roku niby niedługo ale pierwsze obserwacje sugeruja ze powinien byc wytrzymaly,a o to mi glownie chodzi.

Nie ma gorszej rzeczy dla kupujacego jak nowe auto za 200 tys i za niedługi czas trzeba do srewisu odprowadzic.

Nowy silnik 2,0 turbo znany jest od 2012(Legacy na Japonie) wiec jeszcze rok krocej.

O trwalosci nie wiemy zbyt wiele,ale wiemy za to ze stary rozwiercony silnik o poj 2,5 byl,jest niestety awaryjny.

Wiedc moze warto sprobowac nowego,skoro stare nie było zbyt dobre???

Nie wiem tylko jaki wtrysk na nowy silnik turbo,bezposredni i posredni jak w BRZ czy tylko bezposredni???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz stary 2.5l jest znany od 2004 roku i od tego tez czasu znane są jego bolączki. Mamy teraz 2014 a na US , STI jest dalej jako 2.5L wiec nie wydaje mnie się aby tok rozumowania FHI podążał twoim. Szczerze to w tym wypadku kompletnie nie wiem jakim torem podąża i na podstawie jakich badań ktoś doszedł do wniosku że 2.5 l to dobra decyzja i krok naprzód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TurdziGT

 

Mnie nie dokońca satysfakcjonuje to,że nowe silniki są lepsze bo wydzielają mniej CO2. Po awaryjnym 2,5L wielu oczekiwało downsize'ingu do 2,0L.

Ale chciałbym wiedzieć w czym nowy FA20 jest lepszy od BLOBowego,( bo Bug ma ciut starszą elektronikę). A twierdzę,że 2,0 z New Age to dobry silnik a o FA niewiele wiem. Inną turbina ? do BLOBowego też można założyć szereg turbin.

 

Miast wytykać mi czy znam przekrój osiągnięć FHI skoncentruj się na FA20 i napisz mi jakie ma zalety. Wytrzymalszy ??? skąd to wiadomo , BLOBowy też był całkiem wytrzymały.

Edytowane przez Jacky X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacky nie powiem ci jakie ma wady a jakie ma zalety gdyż się tym wogle nie interesowałem ponieważ do tej pory silnik ten jest w modelach które mnie nie interesowaly. Pewne jest jedno podczas gdy do tej pory większość silników wywodzila się z końca lat 90 i mowa byla raczej o ewolucji przy kazdym nowym modelu w tym wypadku mamy do czynienia z rewolucja gdyz silnik jest przekonstruowany i zaprojektowany od podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakcy X jest zaczarowany.

 

OK, FA jest do kitu! Piszę tak bo na hasło "nie bo nie" nie mam argumentów.

 

Pozdrawiam

 

O ile cyferek. To mnie przekonuje ;)

Poczekajmy z oceną FA20. Ja na razie nie słyszałem o zastosowaniu w nim innowacyjnych rozwiązań (będzie podwójny AVACS?) a 300/400 nie jest czymś szokującym, nawet nie jest jakąś wyraźną progresją.

 

@TudziGt

Cóż z tego,że zaprojektowany od nowa , skoro nie słychać o innowacyjnych rozwiązaniach.A może księgowy wymusił oszczędności materiałowe i brak technicznych fajnerwerków. I okaże się to całkiem przeciętna jednostka.Kto wie ?

 

Marketingowcy bardzo lubią słowo "nowy". Bo ludzie spontanicznie reagują na słowo "nowy" nie zastanawiając się rozsądnie co tak naprawdę zyskują.

Edytowane przez Jacky X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie chcesz innowacyjne rozwiązania ? Nadrobil zaległości do konkurencji i dostal bezpośredni wtrysk. Plug in hybryda na zasadzie Porsche 918 czy McLarena P1 to raczej nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Jacky X, co do wytrzymałości, awaryjności to trzebaby poszperać na forach japońskich (z dobrym tłumaczem) :)

 

Zapytam przewrotnie (i jako laik), czego oczekiwałbyś nowego, innowacyjnego w konstrukcji silnika Subaru?

Jeśli 300KM i 400Nm to mało, to ile wg Ciebie będzie wystarczająco, do auta, które ma poruszać sięw ruchu cywilnym, a nie stworzonego stricte do sportu?

Myślę, że nie byłoby problemu uzyskać 400KM, tylko po co? Po to żeby po 50 tys. wydmuchało uszczelkę, lub ukręcił się wał? Wtedy będzie można mówić, że silnik do bani itd.

Poczekajmy, jak będzie z awaryjnością przy dłuższych przebiegach, bo to myślę, że to może być przewaga nowego silnika nad 2,5.

 

Póki co mam ten silnik (choć nieco wykastrowany) w Forku i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trwałość sama w sobie jest wartością także wizerunkową co obecnie bije w FHI i popieram koncepcję nowego silnika. Nie pogardzał bym konstrukcjami z lat 90-tych bo wiele wspaniałych silników ma starsze korzenie.

 

Natomiast nowa koncepcja ma tę wadę,że nie ma części na rynku wtórym co podraża eksploatację o czym wiedzą użytkownicy subaru.Spróbujcie kupić na rynku wtórnym shortblock do diesla.

 

 

Przypomnę tylko,że jakieś dwa lata temu pisało się,że Subaru pracuje nad nowych turbodoładowanym silnikiem 1,6 co sugerowało jakiś związek z rajdami ? oraz turbiną..... uwaga, zasilaną ..... silnikiem elektrycznym, jakiego to rozwiązania nie kojarzę w motoryzacji.

http://autokult.pl/2...niejsze-silniki

 

Dla mnie innowacyjnością są skrzynie CVT,które to jak wiemy mają pewne ograniczenia ale do niedawna ich nie było lub nie potrafiły przenosić takich momentów. Dalej jednak kibicuję odważnym inżynierom,którzy zrzucają kaganiec oszczędności.

 

PS. Co były by dla mnie innowacyjnością ? Bezproblemowa możliwość zasilania E100 a przynajmniej E85.

 

Wcale nie twierdzę,że to super rozwiązanie ale są jeszcze w motoryzacji niezagospodarowane rozwiązania rozwoju np.:

http://warsztaty.sam...onaw/zawory.htm

 

Coś co wyprzedza dzisiejsze rozwiązania a nie tylko im dorównuje.

Edytowane przez Jacky X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...