Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, Jaca68 napisał:

Czyli kupiłeś auto z super systemami: ES, aktywny tempomat, automat...  Ale ich nie używasz bo działa to słabo i kończysz jeżdżąc z nogą na gazie i na ręcznym przełączaniu biegów. :yahoo:

Fajne auto. :biglol: Trzeba było Dustera w manualu kupić, tez byś sobie na gaz naciskał i biegi zmieniał. 

 

Gdzie napisałem,że ręcznie. Pisałem o oprogramowaniu przełączającym biegi w trybie tempomatu, czy żebyś się znowu nie przyczepił - przełożenia odpowiadającego wirtualnemu biegowi

Rozumiem,że Ty do swojego mówisz  : "Arriba Arriba Andale Arriba - Yeppa" i on zapier.....la bez naciskania gazu

Edytowane przez radiolog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, radiolog napisał:

Rozumiem,że Ty do swojego mówisz  : "Arriba Arriba Andale Arriba - Yeppa" i on zapier.....la bez naciskania gazu

Forester ostatniej generacji ma tempomat adaptacyjny, więc po zatwierdzeniu zadanej prędkości samochód sam powinien utrzymywać prędkość kontrolując sytuację na drodze. Faktycznie dziwnie się czyta ile czynności i rozkminy wymaga zwyczajne utrzymywanie prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mechanik napisał:

Faktycznie dziwnie się czyta ile czynności i rozkminy wymaga zwyczajne utrzymywanie prędkości.

 

2 godziny temu, radiolog napisał:

Rozumiem,że Ty do swojego mówisz  : "Arriba Arriba Andale Arriba - Yeppa" i on zapier.....la bez naciskania gazu

 

No właśnie jak ostatnio jechałem siódemką to włączyłem aktywny tempomat za Elblągiem na 140, a za Nidzicą przestawiłem na 100 i do Glinojecka nie dotykałem pedałów. Na odcinku S7 sam zwalniał jak kogoś doganiałem i przyspieszał po zmianie pasa. Na odcinku zwykłej 7 jechałem w kolumnie, auto samo zwalniało i przyspieszało zgodnie z tym co robili ci przede mną. Jak kolumna w wiosce jechała 50 to ja jechałem 50, jak przyspieszali to ja przyspieszałem. I nie musiałem krzyczeć "Arriva" wyłączać tempomatu i inteligentnie operować prawą stopą żeby utrzymywać niskie obroty, co więcej sam przechodził w tryb EV, cały czas na zapiętym tempomacie i zrelaksowanym kierowniku. I pomyśleć ile emocji, treningu i kombinowania mnie omija bo nie mam e-boxera. :yahoo:

 

ps.

przy 140 km/h - obroty 2000 - 2200 :OO:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jaca68 napisał:

No właśnie jak ostatnio jechałem siódemką to włączyłem aktywny tempomat za Elblągiem na 140,

Też tak robię, a mam terenowe auto, na autostradzie 140 km/h, w Niemczech ;)160 km/h i samochód utrzymuje zadaną prędkość, tak to ma działać. Zwłaszcza jak jest tempomat adaptacyjny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mechanik napisał:

samochód utrzymuje zadaną prędkość, tak to ma działać

Ale tak to wlasnie działa w SK. Problemem są tylko nieprzyjemne obroty. Ale zauważyłem, ze pomimo wysokich obrotów spalanie nie jest wieksze. Wydaje mi się, ze tu odbyła się jakaś inżynieryjna walka o ułamki gram CO2 i dlatego jest taki a nie inny soft w skrzyni.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 99%czasu za kółkiem mam odpalone radio, samochód jest na tyle wyciszony, że w zasadzie wspomniane obroty nie wpływają w żaden sposób na mój komfort podróżowania, bo ich nie słyszę, może poza wyjątkowymi sytuacjami, w Tatrach kilka razy automat zaszalał z obrotami na stromych podjazdach.

 

 

Edytowane przez dawidz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

dlatego jest taki a nie inny soft w skrzyni.

 

 

sam fakt dolozenia elektryka tez pewnie wymusil zmiany

jeszcze jedna rzecz sobie przypomnialem, raczej ogolne przemyslenia - moj testowy foresterek mial szyberdach

matko i corko ale to fajne jest

z wrodzonego skapstwa po raz kolejny kupilem sobie biedawersje i teraz zaczynam zalowac  ;)

 

tapatalked

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, OBK CVT napisał:

jeszcze jedna rzecz sobie przypomnialem, raczej ogolne przemyslenia - moj testowy foresterek mial szyberdach

matko i corko ale to fajne jest

z wrodzonego skapstwa po raz kolejny kupilem sobie biedawersje i teraz zaczynam zalowac 

Wiem, że są fani szyberdachu na tym forum. Ja mam mieszane uczucia co do niego:

+ jest widno

- jest GORĄCO!

Cały Forester ma wielgachne szyby, ale latem (teraz mamy wyjątkowe chłodno) jest w nim bardzo ciepło, więc w większości przypadków mamy go zasłoniętego.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

- jest GORĄCO!

Odsuwasz szyberdach i 'minus' staje się 'plusem' - przestaje być gorąco.

Szyber dach w Subaru to ogromna zaleta i must have. To tak fajna rzecz, że we Wranglerze nawet żona sama ściąga panele z dachu i jedzie z otwartym. To jest mega.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mechanik napisał:

Odsuwasz szyberdach i 'minus' staje się 'plusem' - przestaje być gorąco

Pod warunkiem, że żar nie leje się z nieba. Sorry, ale jeśli masz 30 stopni w cieniu, to jedyny sens szyberdachu to otwarcie go w celu wypuszczenia gorącego powietrza, a potem zamknięcie i klima. No, ale kto co lubi.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Cały Forester ma wielgachne szyby, ale latem (teraz mamy wyjątkowe chłodno) jest w nim bardzo ciepło, więc w większości przypadków mamy go zasłoniętego.

 

Taki trochę problem szukany na siłę.

To tak jak z cabrioletem, jak ktoś kupuje to nie narzeka, że zimą zimno z otwartym dachem, tylko jeździ z zamkniętym, a otwiera latem.

 

Tutaj też, jak mnie oślepia przez dach to zamykam, nie mam z tym problemu, popołudniu czy w pochmurny dzień z odsłoniętym jest całkiem fajnie, otwierać raczej często nie otwieram, bo jakoś wielkiego przewiewu to nie daje, także na bardzo ciepłe dni się nie nadaje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, dawidz napisał:

 

Taki trochę problem szukany na siłę.

To tak jak z cabrioletem, jak ktoś kupuje to nie narzeka, że zimą zimno z otwartym dachem, tylko jeździ z zamkniętym, a otwiera latem.

 

Tutaj też, jak mnie oślepia przez dach to zamykam, nie mam z tym problemu, popołudniu czy w pochmurny dzień z odsłoniętym jest całkiem fajnie, otwierać raczej często nie otwieram, bo jakoś wielkiego przewiewu to nie daje, także na bardzo ciepłe dni się nie nadaje.

 

No dokładnie tak. Czemu szukanie na siłę? Gdyby miał do niego dopłacać, to bym na pewno nie zamówił. Ale że dostałem bo taką opcję wyposażenia zamówiłem to mam i tyle :) W większości wypadków zasłonięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, dawidz napisał:

 

Taki trochę problem szukany na siłę.

To tak jak z cabrioletem, jak ktoś kupuje to nie narzeka, że zimą zimno z otwartym dachem, tylko jeździ z zamkniętym, a otwiera latem.

 

 

 

 

Jak szukalem MX-5 to uparłem się, że musi mieć klimę a wszyscy wokół się pukali w czoło po co mi klima w cabrio.

Jak parę lat temu pojechałem w sierpniu na chorwację, to z otwartym dachem (i z położonym windschottem) dało się jeżdzić tylko do 10:00 przed południem - potem trzeba bylo zamknąć dach i uruhomić klimę.

 

Raz w grudniu przejechałem się do Małe Ciche (z Krakowa zakopianką) - było 0 stopni C ale świeciło słońce, szyby i windschott do góry, dach na dół i wszystkim na zakopiance co naz widzieli kopary opadały.

Bez dachu dojechaliśmy pod wyciąg - dopóki świeciło słońce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś BMW E30 z szyberdachem ale z fotela kierowcy nic przez niego nie było widać oprócz nieba i słońca.

Czy w Foresterach/OBK coś tam można pooglądać widoki z siedzenia kierowcy (ogólnie z przednich siedzeń) czy raczej nie? (chyba są większe te okna w porównaniu do E30)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

+ jest widno

- jest GORĄCO!

 

 

w dzien czy na autostradzie oczywiscie zamkniety i zasloniety

ale jak wieczorem paletalem sie po wydupiach strzelecko-opolskich z otwartym szyberkiem to bylo kapitalnie

wiem ze to namiastka kabrio ale b. mi sie podobalo   :)

 

tapatalked

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mechanik napisał:

Też tak robię, a mam terenowe auto, na autostradzie 140 km/h, w Niemczech ;)160 km/h i samochód utrzymuje zadaną prędkość, tak to ma działać. Zwłaszcza jak jest tempomat adaptacyjny. 

Wrangler to całkiem inna konstrukcja i możliwość zdjąć  wszystko razem z drzwiami i to jest super do lasu lub po bezdrożach po górach  latem pojeździć ,ale forka to głównie używa  się do jazdy do pracy ,sklepu i czasem wypady poza miasto. W takim przypadku ja nie używam wcale  okna dachowego które mam w nissanie QQ i taka sama sytuacja by była z folkiem, wiec wersja niższa bez okna dachowego i tej ceraty plastikowej przypominającej skore na siedzeniach  jest optymalna:D dla mnie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, e-555 napisał:

Witam wszystkich na forum :)

Czy wymienialiście olej/filtr e-bokser po przedbiegu 2-3 tysiące ?

W każdym aucie (również służbowych moich chłopaków w pracy) wymieniam olej po pierwszym 1000 km. Jedynie w wynajmowanych samochodach tego nie robiłem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

No dokładnie tak. Czemu szukanie na siłę? Gdyby miał do niego dopłacać, to bym na pewno nie zamówił. Ale że dostałem bo taką opcję wyposażenia zamówiłem to mam i tyle :) W większości wypadków zasłonięty.

U nas w dwóch Foresterach był odsłonięty zawsze, otwarty gdy tylko było słonecznie i temp powyżej 20 stopni. 

Może zdążyło się kilka dni we Włoszech, gdzie faktycznie był zasłonięty. 

Do Wranglera będę zamawiał softtop, po to by jeździć bez dachu wogule. Żona zdejmuje we Wranglerach panele na cały dzień, więc szczerze to nie rozumiem problemu, ale każdy ma inaczej, "te gustibus..." 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mechanik napisał:

U nas w dwóch Foresterach był odsłonięty zawsze, otwarty gdy tylko było słonecznie i temp powyżej 20 stopni. 

Może zdążyło się kilka dni we Włoszech, gdzie faktycznie był zasłonięty. 

Do Wranglera będę zamawiał softtop, po to by jeździć bez dachu wogule. Żona zdejmuje we Wranglerach panele na cały dzień, więc szczerze to nie rozumiem problemu, ale każdy ma inaczej, "te gustibus..." 

ja otwieram dach w MX5 głównie po to żeby się fajnie wsiadało (wskakiwało) i wysiadało, no może dalej nie czyni to z MX5 SUVa ale juz mogę przynajmniej z uśmiechem prawdziwego polaka ;) patrzeć na właścicieli BRZtów i GT86, czy też i8, którzy takiej opcji nie mają ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Michał W. napisał:

Dobry artykułu , właśnie ta cena , jest na tyle wysoka ze już lepiej dołożyć i kupić forestera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Michał W. napisał:

Zaskakuje mnie zarzut małej przestronności wnętrza. Czyżby konkurencja mimo mniejszego rozstawu osi była większa - szczególnie z tyłu? Przyznam, że mi tam miejsca nigdy nie brakowało, ale może jestem za niski na dzisiejsze standardy pomiarowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...