Skocz do zawartości

"offroad" w subaru XV ;-)


zbyszko4x4

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, BiP napisał:

G012 jest nieprodukowana kilka lat już.

O, widzisz, to nawet nie wiedziałem. Pojawia się jako dostępna, ale pewnie strony nie są odświeżane na bierząco.

G015 jak pisałem ma bardzo dobre opinie. Oczywiście jest jeszcze kwestia, ze ta opona w Subaru jest mała (około 27cali) więc nie będzie robiła tak dobrze jak powiedzmy 33 cale czy 35'' jak ma mój kolega. Ale na pewno do latania po polnych drogach nadaje sie świetnie3, a co ważne nie uszkodzi się łatwo na kamienistym podłożu. Użytkownicy bardzo są zadowoleni z zachowania zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są lekkie i trwałe. Pierwsze kupiłem, jak zobaczyłem je po powrocie z Syberii. Po kilkunastu tkm wyglądały "do jazdy, niezmęczone". Ciężar ma znaczenie przy ostrej jeździe - mniejsza masa  nieresorowana.

Obydwie miałem równocześnie na obk-ach. W zasadzie nie ma różnic,  na którejś było gęściej lamelek zimowych, za to były płytsze. g015 ma śnieżynkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pirelli Scorpion AT Plus 225/65R17

Mieszczą się, nie ocierają w żadnym miejscu, przy pełnym skręcie są "na styk". Opona mniej agresywna od BFG, całoroczna, również z homologacją zimową. Właściwości terenowe w trakcie prób.

Uprzedzając pytania o felgę: 17x7 5x100 ET55 z oficjalnych akcesoriów do XV.

W temacie felg polecam również nieco zapomniany wątek forum.subaru.pl/topic/101655-dobór-felg-17 jest tam dużo istotnych informacji.

 

ps. nie udało mi się nigdzie w sieci znaleźć zdjęcia tej felgi z oponą na samochodzie, są jedynie grafiki. Tak więc - premiera!!   

 

Pirelli1.jpg

 

Pirelli2.jpg

Edytowane przez keyman
  • Super! 7
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć.

Przerabiał ktoś temat osłony pod CVT w XV II ?

Czy na naszym rynku można coś kupić do kpl. z osłonami fabrycznymi. Sam niestety nie znalazłem nic pasującego. Jedną właśnie odsyłam.

A może nie warto? Jakie jest Wasze doświadczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim mam pytanie o xv czy jest mozliwosc przerobienia go na offroada pytam o xv z 2014 roku niestety z automatyczna skrzynia, 2 litrowego benzyniaka. Czy ktos cos wie? Gdzie to mozna zrobic w Kraku? Pozdrawiam 
Akurat automat tutaj jest atutem.

3 rzeczy podstawowe, płyta pod silnik i lift na podkładkach i opony AT.

Problem w xv jest przedni zwis więc można pomyśleć o podcięciu zderzaka ale szczerze mówiąc to xv 2.0 a automacie to biały kruk, może lepiej zamienić na Forestera? :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, keyman napisał:

Taniej będzie kupić:

https://samochody.subaru.pl/samochody/subaru-xv-subaru-xv-crossdakar

 

ps. temat zdublowany, można skleić z tym właściwym

To auto wisi już ponad rok, cena też grubo spadła. Jaki sens ma przerabianie SUVa w teren widać po tej ofercie. Modyfikacje kosztowały swoje, auto w terenie niewiele więcej potrafi, a funkcjonalność auta w codziennej eksploatacji jako daily SUV zniszczona. Rynek to jak widać brutalnie zweryfikował. Swoją drogą myślałem że autko znajdzie właściciela choćby wśród Forumowiczy, ale jak widać nie.

To może być swego rodzaju lekcja, kasy wrzuconej w tego typu upgrade nie odzyskasz, do kupienia nikt się nie pali. To nie jest terenowka, gdzie szpej podnosi cenę.

3 godziny temu, Agnieszkaz napisał:

Czesc wszystkim mam pytanie o xv czy jest mozliwosc przerobienia go na offroada :)

Zależy co rozumiesz przez offroad. Do latania po szutrach wystarczy seria. Osłony które możesz w tym aucie zamontować są delikatne, jak włożysz, będzie OK, jeśli nie włożysz też uważać trzeba i tak. Lift na podkładkach to tuning optyczny, zwłaszcza że tych trzech cm to trudno zauważyć. 

Opony AT, na pewno warto wrzucić podczas jazdy szutrami nie zniszczą się.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Agnieszkaz napisał:

Czesc wszystkim mam pytanie o xv czy jest mozliwosc przerobienia go na offroada :) pytam o xv z 2014 roku niestety z automatyczna skrzynia, 2 litrowego benzyniaka. Czy ktos cos wie? Gdzie to mozna zrobic w Kraku? Pozdrawiam 


Jeśli już to kupić tego z Bygdoszczy. Do lekkiego babrania się płyta i ATeki. XV to bardzo fajne auto ale pełnoprawną terenówką nigdy nie będzie. Akurat w XV automat jest bardziej dzielny terenowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje wszystkim za informacje. Auto kupilam niedawno i juz go zdążyłam zawiesic na wielkiej koleinie po ciągniku chyba. Gdyby byl wyższy to by przejechal. Czy prawda jest ze tam wchodza jedynie 17 kola? 
3cm lift cos tam pomoże ale niewiele, 5 cm to już jest coś :) .

Na ostatniej subariadzie były 2 xv i nie odstawały od reszty wyprawy, bardzo dzielne auta i o takim offriadzie możesz myśleć.

Felgi bym dobrał stalowe 16 z opona rozmiar większy niż standard. Czy więcej wejdzie to nie wiem ale jak w foresterze zaczyna lekko obcierać to w xv może być podobnie.
Dobrze zainwestować w dobra, popularna oponę, która jak strzeli np w Rumunii to dostaniesz niemalże od ręki. Np taki BFGoodrich. Inne wynalazki, czy nalewki są loterią.


Dla mnie najważniejsza jest osłona silnika, tylko solidna, stalowa albo aluminiowa gruba bo wtedy jedzie się bez stresu .

Muszę poszukać w kontaktach, ale jest tu osoba na forum która sprzedaje płyty i wiele osób ma i sobie chwali.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Agnieszkaz napisał:

Bardzo dziekuje wszystkim za informacje. Auto kupilam niedawno i juz go zdążyłam zawiesic na wielkiej koleinie po ciągniku chyba. Gdyby byl wyższy to by przejechal. Czy prawda jest ze tam wchodza jedynie 17 kola? 

17" to średnica felg. Jeśli chodzi o własności w terenie paremetrami są: średnica felgi - możliwie mniejsza i średnica koła (zewnętrzna opony) - możliwie większa. 

Jeśli chodzi o felgę 16“możesz włożyć, 

Jeśli chodzi o opony, trochę większe pewnie można jednak na niewiele się to zda, kilka milimetrów, a auto oczywiście osłabnie i będzie więcej palić.

Godzinę temu, Agnieszkaz napisał:

juz go zdążyłam zawiesic na wielkiej koleinie po ciągniku chyba.

My z żoną też to przechodziliśmy i widzę że jesteś na takiej samej drodze. Po kupnie Forestera szybko się okazało, że tam gdzie offroad zaczyna być fajny, tam kończą się możliwości Subaru i nie zmienią tego podkładki, osłony czy koła większe o kilka milimetrów. Dlatego przeszliśmy na terenówki i frajda trwa - prócz wypraw są rajdy. Terenówka, czy silny SUV (Pajero, WJ, LC) w każdej konfiguracji nawet przygotowany pod jazdę na codzień bije w terenie Subaru/SUVa na głowę, a co ważne tego auta nie uszkodzisz tak łatwo, bo inna jest konstrukcja podwozia, zawieszenia, mechanizmów napedu itd.

W offroadzie, zawsze istnieje ryzyko otarcia, oparcia nadwoziem i podwoziem (jak wspomniałaś koleinę). Do terenówki czy silnego SUV możesz zamontować progi i osłony z prawdziwego zdarzenia silne tzn stalowe, z właściwym mocowaniem. W XV skończy się na uszkodzeniach autka. 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jaka jest alternatywa... sprzedaj właśnie kupione auto bo do niczego się nie nadaje i kup albo 30letniego defendera po przejściach z przegnita ramą albo hiluxa za 120 czy 150 tys?

Zainwestuje 3000 PLN (opony i płyta może i podkładki) przejedzie się na plejady, na subariade i albo się spodoba albo odpuści.

Czego się na pewno nauczy jeżdżąc suvem w terenie to rozsądku i szukania dobrej, bezpiecznej ścieżki :) a to będzie tylko procentować jeśli się spodoba.

Ewolucja jest lepsza niż rewolucja :) ... Jak hasło wyborcze hahaha.

I żeby była jasność, nie neguje tego co mówi@mechanik bo sam zaczynam się rozglądać za 2 opcją, ale offroad w postaci subariady to świetny pkt startowy.


Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, coocer napisał:

I żeby była jasność, nie neguje tego co mówi@mechanik bo sam zaczynam się rozglądać za 2 opcją, ale offroad w postaci subariady to świetny pkt startowy.

Spoko, też masz rację :)

 

21 minut temu, coocer napisał:

defendera po przejściach

Oj tam, ale Pajero, LC, tego typu no i Wrangler oczywix :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Agnieszkaz napisał:

mam pytanie o xv czy jest mozliwosc przerobienia go na offroada

 

3 godziny temu, keyman napisał:

temat zdublowany, można skleić z tym właściwym

 

@Agnieszkaz pytanie umieściłaś w dziale Subariad, który dotyczy raczej samych wyjazdów niż przeróbek. Wątek przeniosłem więc do działu technicznego i połączyłem z istniejącym tematem. Jeżeli planujesz wybrać się na Subariadę to nie ma większego sensu przerabianie auta, gdyż wyjazdy te są planowane z myślą o możliwościach seryjnych samochodów Subaru i XV, szczególnie z automatyczną skrzynią biegów, świetnie się sprawdzi. Dla większej śmiałości można ewentualnie podnieść trochę auto i założyć opony odporniejsze na trudy wyjazdów terenowych ale i tak najwięcej korzyści przyniesie doskonalenie techniki jazdy w terenie :)

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie najważniejsza jest osłona silnika, tylko solidna, stalowa albo aluminiowa gruba bo wtedy jedzie się bez stresu .

 

Muszę poszukać w kontaktach, ale jest tu osoba na forum która sprzedaje płyty i wiele osób ma i sobie chwali.

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

@coocer

Można namiar, sam szukam osłony pod CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, coocer napisał:

szczerze mówiąc to xv 2.0 a automacie to biały kruk, może lepiej zamienić na Forestera? :)

@Agnieszkaz wspominała, że XV jest z 2014 roku więc biały kruk to nie jest. ;)

Miałem takim jazdę testową zimą 2012/2013 po zaśnieżonych wałach na Odrze we Wrocławiu i bardzo mi się podobało jak sobie radził. :)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, @daro napisał:

Dla mnie najważniejsza jest osłona silnika, tylko solidna, stalowa albo aluminiowa gruba bo wtedy jedzie się bez stresu .

 

Osłona pod silnik to rzecz obowiązkowa w terenie ale trudno to nazwać przeróbką ;) 

Konieczne jest też CB radio... w końcu w teren nie ma sensu jechać jednym autem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moge poprosic o namiar na te oslony :)? Z gory sorki za wszystkie glupie pytania bo sie jeszcze nie orientuje dopiero przesiadlam sie z niskiej hondy gdzie glownie bawilam sie szybkoscia i zachaczalam o wszystkie krawężniki :)a teraz majac subariatko chcialam poprobowac wyżyn i nizin :) no ale z tego co piszecie to nie oplaca sie go przerabiac. Czyli reasumujac zalecacie oponki at oslone metalowa i te nakladki na kolo podnoszące je lekko. Co to jest ta suberiada? Jakie opony sa dobre jakiej firmy? 

Edytowane przez Agnieszkaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...