Skocz do zawartości

"offroad" w subaru XV ;-)


zbyszko4x4

Rekomendowane odpowiedzi

19 godzin temu, mechanik napisał:

Jak normalnie na ATekach to 12 litrów. Jak delikatniej i letnią porą to czasem mniej, ale my jeździmy bardzo dynamicznie. Krótki spali mniej, jest jeszcze diesel on spala jeszcze mniej około 9 litrów.

Na MT spala może powyżej 12 litrów, ale średnio tyle właśnie - (na razie mam koła fabryczne 32,1") . Trasa mieszana, w tygodniu miasto a weekendy jak na filmiku.

Więcej auto spala na autostradzie i też zależy czy jest wiatr, i jak szybko jedziesz. Na ATekach 180 km/h bez problemu.

Jak ci się podoba to jeszcze taki filmik ;)

 

Petarda :) nam pytanie odnośnie jazdy po lesie - musicie każdorazowo załatwiać zgodę, czy macie jakieś „klubowe” ustalenia z leśniczymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Petarda :) nam pytanie odnośnie jazdy po lesie - musicie każdorazowo załatwiać zgodę, czy macie jakieś „klubowe” ustalenia z leśniczymi?

Tu akurat tereny to własność prywatna i drogi gminne. Jeśli teren Lasów Państwowych to zgoda Nadleśnictwa. 

Edytowane przez mechanik
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, @daro napisał:

Co myślicie o A/T na feldze 18”? Zdecydowanie lepiej przejść na 16” lub 17”? Mam drugi kpl. od Forestera i nie wiem czy inwestować w opony pod nie czy rozglądnąć się również za felgami.

Jeśli masz drugi komplet, mniejszy, niż 18", to nawet się nie zastanawiaj.

 

1 godzinę temu, Vagabond napisał:

Dobre pytanie, czy poleca ktoś coś AT na 18’? 

Do XV II rozmiar pasujący, to 225/55r18. Wybór chyba żaden, bo zdaje się, że będzie jedynie Yokohama Geolandar A/T G015. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór AT na felge 18” o rozmiarze, który zmieści się do XV w zasadzie nie istnieje. Dopiero na 17” pojawiają się chyba 2 modele. Zdecydowanie 17”! Więcej gumy daje większe tłumienie i zmniejsza ryzyko uszkodzenia felgi. Nie wiem czy 16” to już nie przesada - auto może się zrobić pontonowate, a jak sam przyznałeś XV to nie offroader wiec powinno styknac. 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, @daro napisał:

Mam 2 kpl. 18” i tak dumam czy crosscountry do którego najlepiej nadaje się XV emoji6.png i lekki teren typu Plejady czy Jutra z P4x4 pakować się w 3 kpl. felg emoji2957.png nie będzie jeżdżone nimi na co dzień.

Aha. To sprzedaj jeden komplet 18" i kup 17", albo 16"

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vagabond napisał:

Czyli nie obędzie się bez zakupu nowych felg... :P

 

10 godzin temu, @daro napisał:

Mam 2 kpl. 18” i tak dumam czy crosscountry do którego najlepiej nadaje się XV emoji6.png i lekki teren typu Plejady czy Jutra z P4x4 pakować się w 3 kpl. felg emoji2957.png nie będzie jeżdżone nimi na co dzień.

https://www.voida.pl/yokohama-geolandar-a-t-g015-225-55-r18-98-h-suv/o-32778

Te będą idealne. 

Tak jak piszesz terenówki i tak nic z XV nie uczyni. Nie da się wpakować do XV tak dużych kół aby realnie zwiększyć możliwości. Opony do cross country mają być trwalsze, i będą. Podlinkowane są wielosezonowe. 

Jesne że w teorii lepsze by były lepsze mniejsze fele, ale jeśli już je masz to nawet się nie zastanawiaj, bo realnie niewiele zyskasz wrzucając 17. No chyba że koniecznie chcesz.

Także bez stresu wkładaj to co masz. 

Edytowane przez mechanik
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, @daro napisał:

Mam 2 kpl. 18” i tak dumam czy crosscountry do którego najlepiej nadaje się XV emoji6.png i lekki teren typu Plejady czy Jutra z P4x4 pakować się w 3 kpl. felg emoji2957.png nie będzie jeżdżone nimi na co dzień.

Wyżej to rada racjonalna i mająca sens ekonomiczny. 

Jeśli jednak chciałbyś nadać XV "angry look" i wiecej offroadowego stajla, to bierz mniejsze fajne felgi z mniejszym ET i wsadź groźnie wyglądające oponki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie o opony w przypadku opon cooper discoverer AT3 4S to do xv pasuja 235/65 r17 108 T  ??? 

Czytam rankingi i chcialam was zapytac ktore wedlug was opony sa warte zakupu czy cooper discoverver at3 4s czy BF goodrich all terrain T/AK02 czy Pirelli Scorpion at plus? W tym artykule ktory czytalam coopery sa na 1 miejscu co myslicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Agnieszkaz napisał:

cooper discoverver at3 4s

Mam je we Wranglerze, są super. 

Wiele razy pisałem że to najnowocześniejsze z AT. Dodatkowo są bardzo dobre zimą, mają oznaczenie TPMSF (śnieżynka). Są bardzo trwałe i mega uniwersalne. Możesz przejść na nie swobodnie na stałe. 

Jaki masz oryginalny rozmiar? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Agnieszkaz napisał:

BF goodrich all terrain T/AK02

Ich czas chwały mija, weszły na rynek w 2012. Konkurencja poszła do przodu.

Pamiętaj, że te opony nie zrobią z Twojego auta terenówki. Realnie zmieni się to, że mniej ryzykujesz przebiciem. AT w blocie są slabe, zaklejają się nie ważne jakiej marki i jaki model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, mechanik napisał:

AT w blocie są slabe, zaklejają się nie ważne jakiej marki i jaki model.

bedą na pewno lepsze niż szosowa opona ;) i wbrew pozorom szybko sie czyszcza z gliny i błota (w moim przypadku BF G)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Agnieszkaz napisał:

Mam pytanie o opony w przypadku opon cooper discoverer AT3 4S to do xv pasuja 235/65 r17 108 T  ??? 

Czytam rankingi i chcialam was zapytac ktore wedlug was opony sa warte zakupu czy cooper discoverver at3 4s czy BF goodrich all terrain T/AK02 czy Pirelli Scorpion at plus? W tym artykule ktory czytalam coopery sa na 1 miejscu co myslicie? 

Moim zdaniem będą za duże. Chyba, że zrobiłaś literówkę i chodzi o 235/60 r17.

Ja w FXT miałem 235/60 r17 i mi obcierały. W SK mam 225/65 r17 i są na styk. Nie sądzę, żeby w XV było lepiej. Ja bym brał Coopery albo Pirelki. Miałem obie:

1) Coopery były słabo wykonane - "trudne do wyważenia"; na Plejadach i w Czarnogórze spisały się super

2) Teraz mam Pirellki - z wyważeniem nie było najmniejszego problemu - bardzo dobrze wykonane. W terenie jeszcze nie sprawdzałem, ale wiem, że będę więcej jeździł po asfalcie niż po bezdrożach, więc odpuściłem BF.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

"trudne do wyważenia"

Jakie dokładnie miałeś? Model i rozmiar? 

Mam AT3 4S w rozmiarze 32.5'' i wyważają się świetnie. 

Mam też MT Cooper SST PRO i również wyważają się znakomicie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...