aflinta Opublikowano 12 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2020 13 minut temu, Karas napisał: niby tak ale pokazuje to ze z tą sztywnością nowej platformy to szału nie ma i buda pracuje podobnie jak w poprzedniku. Po wpisach użytkowników II gen m.in wpis o zamykaniu klapy, pracy zawieszenia , wygłuszeniu itp śmiem twierdzić ze II gen to tylko trochę większy lifting poprzedniej konstrukcji bo w obu modelach występują te same "przypadłości". Gdyby była to zupełnie nowa konstrukcja przypadłości poprzednika powinny zostać imo wyeliminowane. W porównaniu do pierwszej generacji wygłuszenie jest lepsze, zawieszenie pracuje w zupełnie innej lidze, auto w odczuciu jest bardziej zwarte. Gdyby subaru eliminowało wszystkie przypadłości poprzednika wypuszczając kolejny model, to dzisiaj byłyby one doskonałe, perfekcyjne, że żadna Skoda nie miałaby startu... a tak przecież nie jest Sztywność budy w cyferkach względnych jest większa, ale być może dalej za mała by zamknąć klapę wisząc na dwóch kołach po przekątnej. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 (edytowane) W dniu 12.03.2020 o 00:54, aplam13 napisał: Rozpórki od Staffa zamontowane, pasują super, praktycznie zero problemów przy montażupoprawa od razu odczuwalna W dniu 12.03.2020 o 17:10, Karas napisał: @mechanik ja to wszystko wiem. Tylko Subaru z nową platformą SGP która jest m.in w nowym XV miało być sztywniejsze https://subaru.pl/2018xv_safety.html A XV II gen na wykrzyżu zachowuje się identycznie jak I tzn w jednym i drugim klapy bagażnika nie zamkniesz. Czy to ma sens w naszych XV? Chodzi oczywiście o rozpórki. Edytowane 13 Marca 2020 przez Szürkebarát Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 46 minut temu, Szürkebarát napisał: Czy to ma sens w naszych XV? Chodzi oczywiście o rozpórki. Nasze XV są tak słabe i wybrakowane, że żaden upgrade nie ma sensu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 29 minut temu, Blixten napisał: Nasze XV są tak słabe i wybrakowane, że żaden upgrade nie ma sensu No tak no tak... Żeby chociaż były te rozpórki pomarańczowe... albo subarowo- niebieskie. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 Godzinę temu, Szürkebarát napisał: subarowo- niebieskie Właśnie przyjrzałem się Szaremu Mnichowi i w jego "maści" relingi nie odcinają się jak przy innych kolorach. Nie wpadli na to w fabryce żeby relingi malować tak jak całe nadwozie?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 (edytowane) 12 godzin temu, Szürkebarát napisał: Czy to ma sens w naszych XV? Chodzi oczywiście o rozpórki. Na pewno pomaga poprawić sztywność, jednak bez cudów, auto dalej jest suwem (co nie jest wadą, a cechą) i nic nie zrobi z tego auta terenówki. Wszelkiego próbowania wykrzyży trzeba unikać, aby sztywności zespolonego nadwozia nie osłabić. Nadwozie zespolone nie zostało przewidziane do tego, aby przenosić obciążenia typu bujanie na dwóch kołach po skosie. W takich przypadkach rozpórka też nie pomoże - ona poprawi szywnosć w drogowych warunkach. Słyszałem od kolegów że swego czasu na turystyk wybrał się koleś Toyotą RAV4, po przejechaniu trasy pękła szyba przednia, i okazało się że jest trwały problem z zamykaniem bagażnika. Edytowane 14 Marca 2020 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 W dniu 11.03.2020 o 23:55, radix99 napisał: Przypadkowy test sztywności nadwozia. Tylna klapa dała się zamknąć, ale tylko sposobem. 20200311_133744.mp4 Takie coś w ciężko pracującym pełnoletnim outbacku nie zdarzyło się nigdy. Muszę swojego xv naocznie przebadać. Powoli zbliżam się do momentu wymiany auta do pracy w terenie i jak nigdy nie wiem w co celować. Filmik nie robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 16 minut temu, BiP napisał: Przypadkowy test sztywności nadwozia. Tylna klapa dała się zamknąć, ale tylko sposobem. Może te opony A/T za dużo ważą ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 @Blixten, coś kulawo podlinkowałeś. Obk też na ponadwymiarowych AT, ale lżejszych od bfg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 3 godziny temu, BiP napisał: Takie coś w ciężko pracującym pełnoletnim outbacku nie zdarzyło się nigdy. Muszę swojego xv naocznie przebadać. Powoli zbliżam się do momentu wymiany auta do pracy w terenie i jak nigdy nie wiem w co celować. XV to podniesiony kompakt nawet nie SUV. Nie ma co oczekiwać nie wiadomo jakich właściwości terenowych. Natomiast nowa platforma miała byc o 70 do 100 razy sztywniejsza https://autokult.pl/27345,subaru-global-platform-nowa-globalna-platforma-dla-przyszlych-modeli-subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 70-100x to nie to samo co 70-100% No i co z tego że kompakt? Obk to kombi i się nie gnie. Nie giął się nawet przed remontem progów. Może za szybko zrobiłem. Miałem kiedyś passata b4 syncro i po kilkudziesięciu tkm zaczął się giąć. Obkiem przejeździłem 200tkm, z czego połowę po nieutwardzonych i pracowania budy nie było do końca. Można kiedyś było zrobić porządnie, pewnie można i teraz, ekonomów tylko pogonić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Axell Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Witam serdecznie, dwa koła po przekątnej na gruncie pozostałe w powietrzu drzwi kierowcy bez problemu można otwierać i zamykać. Różowej rozpórki nie mam, auto na "s" ale niewłaściwe i nieprzypominające "d". Dróg takich jak na foci w mojej okolicy sporo ale mój pieseł twierdzi, że ta buda NIE TRZESZCZY. Do innej to on by nie wsiadł. Pozdrawiam. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 5 minut temu, Axell napisał: ta buda NIE TRZESZCZY to znaczy, że nie jedziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Godzinę temu, Blixten napisał: to znaczy, że nie jedziesz. Nooo! Gdzieś czytałem, że trzeszczy nawet na postoju a właściciel słyszy to przez sen . Choć podejrzenia były kierowane na trzeszczące łózko, Bogu ducha winne, bo co ono ma do Subaru? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Mam pytanie odnośnie przewożenia psa w XV. Mój trochę podrósł i nie za bardzo mieści się z dziećmi na tylnej kanapie. Przewożę go w bagażniku na specjalnej macie, ale pies chce przeskakiwać do części pasażerskiej. Macie jakiś pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek1 Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Nie brać psa A tak poważnie https://allegro.pl/oferta/przegroda-bagaznika-kratka-krata-siatka-dla-psa-7328519673 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 17 minut temu, meci napisał: Mam pytanie odnośnie przewożenia psa w XV. Mój trochę podrósł i nie za bardzo mieści się z dziećmi na tylnej kanapie. Przewożę go w bagażniku na specjalnej macie, ale pies chce przeskakiwać do części pasażerskiej. Macie jakiś pomysł? kratka lub za obrożę smyczą przypinasz go do haczyka w bagazniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 19 minut temu, Karas napisał: kratka lub za obrożę smyczą przypinasz go do haczyka w bagazniku. Ale tego plastikowego na ściance bocznej czy metalowego w podłodze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 (edytowane) Bezpieczniej zamiast obroży szelki. W razie "w" nie złamie pupil kręgosłupa. Najbezpieczniejsza klatka albo transporter. wtedy można jakiś bagaż zabrać też. Kratkę mam po saabie 9-5 ciężarówce. Obciąłem dół, góra praktycznie pasuje w przestrzeń nad kanapą. Muszę tylko montaż do prętów zagłówków dopracować. Edytowane 15 Marca 2020 przez BiP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Axell Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Witam serdecznie, małe rumakowanie po fajnej drodze widok na foci. Nic nie trzeszczało ale mam świadomość, że kiedyś zacznie. Pies. No mój niestety na tylnej kanapie w xv lub fieście. ZAWSZE w specjalnych szelkach produkcji niemieckiej z wyraźną naszywką ...TUF zapiętych do zapiętego pasa bezpieczeństwa. Może to być kłopotliwe ale mam komfort jazdy przeważnie z żoną i psem. TUF z uwagi na ewentualny kontakt z niemiecka policją w trakcie podróży. Był pomysł "no w xv to ty kolego będziesz jeździł w bagażniku...". Był. Jeżeli kanapa to dodatkowo podścielenie siedziska np. duży ręcznik i jednoczęściowa specjalna wykładzina a i tak w fieście siedzisko kanapy jest trochę zniszczone pazurami. Czyszczenie tapicerki to cierpliwość i zwykła taśma do oklejania przesyłek - tańsza wersja rolek do czyszczenia odzieży. Polecam. Przy okazji jak wysoko są odpowietrzenia w mostach i skrzyni ?. Broń boże nie sugeruje przepraw przez rzeki i potoki no można spotkać kałużę, która ma więcej niż 22 cm głębokości np. 23,4cm. I jeszcze jedno czy są opony w rozmiarze 225/60 17 ale nadające się do terenu chciałem powiedzieć na drogi gruntowe nierzadko z ostrym tłuczniem ? Pozdrawiam. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Dziś lekki offroad " wokół komina". Pies i Subaru zadowolone . Po południu myjnia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Axell Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Przepraszam błąd ma być TUV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 (edytowane) 4 godziny temu, Axell napisał: jeszcze jedno czy są opony w rozmiarze 225/60 17 ale nadające się do terenu chciałem powiedzieć na drogi gruntowe nierzadko z ostrym tłuczniem ? Cześć, Znalazłem takie https://www.voida.pl/cooper-discoverer-att-225-60-r17-103-h-xl-suv/o-56198?utm_source=skapiec&utm_medium=referral&utm_campaign=VOIDA&ref=skapiec Jest to bardzo sensowna opona do użytku jaki opisałeś (i jak widać na zdjęciach), czyli łagodny turystyk. Opona z linku idealnie nadaje się do takiej jazdy i również na co dzień. Jest mocniejsza od fabrycznej, bardziej odporna na przecięcia, jednocześnie lekka i cicha. Tak na prawdę nie potrzeba do XV czy Forestera nic bardziej agresywnego. Agresywniejszy AT realnie w błocie bardziej nie zrobi, a w prawdziwe błoto i tak nie wjedziesz takim autem. Marka Cooper jest kultowa w grupie opon terenowych i ma bardzo dobrą renomę. Produkowane w USA. Zresztą aktualnie używam dwóch modeli: Cooper Discoverer AT3 4S i Cooper Discoverer STT PRO. Obie gumy super. Pierwsza z nich to doskonały AT do tego zimą zachowuje się jak zimówka. Nie ma go jednak w rozmiarze który podałeś. Inna opona którą znalazłem to Yokohama https://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-geolandar-a-t-s-g012-225-60-r17-99-h-rpb Jednak cena jest absurdalna, nie adekwatna do tej gumy i wynika chyba tylko z niewielkiego popytu, trudno nawet napisać od czego ta cena zależy. W tej cenie można kupić bardzo dobrą oponę MT najnowszej generacji o średnicy 35". Zresztą g012 to nic szczególnego, jest już zastępowana przez nowszą G015.Właśnie znalazłem link: https://www.inopony.pl/opony,0,177029/yokohama-geolandar-a-t-g015-225-60-r17-99-h.html?ref=ceneo Znam wiele osób doświadczonych w offroadzie którzy polecają tę gumę. Dodatkowy atut to bardzo dobre zachowanie zimą na białym (oznaczenie oczywiście śniezynka i TPMSF). osobiście również polecam. Edytowane 15 Marca 2020 przez mechanik 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Axell Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Cześć, Mechaniku dziękuje za konkretne info o oponce cooper, spostrzeżenia odnośnie błota też celne. A przyrody kaszubskiej to zazdroszczę... i dróg leśnych dopuszczonych do ruchu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 (edytowane) 2 godziny temu, Axell napisał: Cześć, Mechaniku dziękuje za konkretne info o oponce cooper, spostrzeżenia odnośnie błota też celne. A przyrody kaszubskiej to zazdroszczę... i dróg leśnych dopuszczonych do ruchu. Pozdrawiam Proszę, Faktycznie, jest gdzie jeździć. Tak patrzę jeszcze raz i na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad Yokohama G015, mam kolegów którzy mają je we Wranglerach do użytku na co dzień i w lekki teren. Nawet prawie takie nabyłem, ale pojawiła się nowoczesna Cooper Discoverer AT3 4S, gdybyś taką znalazł - bierz w ciemno. Edytowane 15 Marca 2020 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się