Skocz do zawartości

"offroad" w subaru XV ;-)


zbyszko4x4

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, Karas napisał:

niby tak ale pokazuje to  ze z tą sztywnością nowej platformy to szału nie ma i buda pracuje podobnie jak w poprzedniku. Po wpisach użytkowników II gen m.in wpis o zamykaniu klapy, pracy zawieszenia , wygłuszeniu itp śmiem twierdzić ze II gen to tylko trochę większy lifting poprzedniej konstrukcji bo w obu modelach występują te same "przypadłości". Gdyby była to zupełnie nowa konstrukcja przypadłości poprzednika powinny zostać imo wyeliminowane.

W porównaniu do pierwszej generacji wygłuszenie jest lepsze, zawieszenie pracuje w zupełnie innej lidze, auto w odczuciu jest bardziej zwarte. Gdyby subaru eliminowało wszystkie przypadłości poprzednika wypuszczając kolejny model, to dzisiaj byłyby one doskonałe, perfekcyjne, że żadna Skoda nie miałaby startu... a tak przecież nie jest :mrgreen: Sztywność budy w cyferkach względnych jest większa, ale być może dalej za mała by zamknąć klapę wisząc na dwóch kołach po przekątnej. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2020 o 00:54, aplam13 napisał:

Rozpórki od Staffa zamontowane, pasują super, praktycznie zero problemów przy montażu:yahoo:poprawa od razu odczuwalna:D

 

IMG_20200312_002702.jpg

IMG_20200312_002543.jpg

IMG_20200312_002530.jpg

 

W dniu 12.03.2020 o 17:10, Karas napisał:

@mechanik ja to wszystko wiem. Tylko Subaru z nową platformą SGP która jest m.in w nowym XV miało być sztywniejsze   https://subaru.pl/2018xv_safety.html  A XV II gen na wykrzyżu zachowuje się identycznie jak I tzn w jednym i drugim klapy bagażnika nie zamkniesz. 

 

Czy to ma sens w naszych XV? Chodzi oczywiście o rozpórki.

Edytowane przez Szürkebarát
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Czy to ma sens w naszych XV? Chodzi oczywiście o rozpórki.

Na pewno pomaga poprawić sztywność, jednak bez cudów, auto dalej jest suwem (co nie jest wadą, a cechą) i nic nie zrobi z tego auta terenówki. Wszelkiego próbowania wykrzyży trzeba unikać, aby sztywności zespolonego nadwozia nie osłabić. Nadwozie zespolone nie zostało przewidziane do tego, aby przenosić obciążenia typu bujanie na dwóch kołach po skosie. W takich przypadkach rozpórka też nie pomoże - ona poprawi szywnosć w drogowych warunkach.

Słyszałem od kolegów że swego czasu na turystyk wybrał się koleś Toyotą RAV4, po przejechaniu trasy pękła szyba przednia, i okazało się że jest trwały problem z zamykaniem bagażnika.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2020 o 23:55, radix99 napisał:

Przypadkowy test sztywności nadwozia. Tylna klapa dała się zamknąć, ale tylko sposobem.

 

20200311_133728.jpg

 

:cry:Takie coś w ciężko pracującym pełnoletnim outbacku nie zdarzyło się nigdy. Muszę swojego xv naocznie przebadać.

Powoli zbliżam się do momentu wymiany auta do pracy w terenie i jak nigdy nie wiem w co celować.

 

Filmik nie robi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BiP napisał:

:cry:Takie coś w ciężko pracującym pełnoletnim outbacku nie zdarzyło się nigdy. Muszę swojego xv naocznie przebadać.

Powoli zbliżam się do momentu wymiany auta do pracy w terenie i jak nigdy nie wiem w co celować.

XV to  podniesiony kompakt nawet nie SUV. Nie ma co oczekiwać nie wiadomo jakich właściwości terenowych. Natomiast nowa platforma miała byc o 70 do 100 razy sztywniejsza 

https://autokult.pl/27345,subaru-global-platform-nowa-globalna-platforma-dla-przyszlych-modeli-subaru

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

70-100x to nie to samo co 70-100%

 

No i co z tego że kompakt? Obk to kombi i się nie gnie. Nie giął się nawet przed remontem progów. Może za szybko zrobiłem.

Miałem kiedyś passata b4 syncro i po kilkudziesięciu tkm zaczął się giąć. Obkiem przejeździłem 200tkm, z czego połowę po nieutwardzonych i pracowania budy nie było do końca. Można kiedyś było zrobić porządnie, pewnie można i teraz, ekonomów tylko pogonić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,  dwa koła po przekątnej na gruncie pozostałe w powietrzu drzwi kierowcy bez problemu można otwierać i zamykać. Różowej rozpórki nie mam, auto na "s" ale niewłaściwe i nieprzypominające "d". Dróg takich jak na foci w mojej okolicy sporo ale mój pieseł twierdzi, że ta buda NIE TRZESZCZY. Do innej to on by nie wsiadł. Pozdrawiam.

htc2 003.jpg

htc2 012.jpg

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Blixten napisał:

to znaczy, że nie jedziesz. :biglol:

Nooo! Gdzieś czytałem, że trzeszczy nawet na postoju a właściciel słyszy to przez sen :biglol: . Choć podejrzenia były kierowane na trzeszczące łózko, Bogu ducha winne, bo co ono ma do Subaru?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie przewożenia psa w XV. Mój trochę podrósł i nie za bardzo mieści się  z dziećmi na tylnej kanapie. Przewożę go w bagażniku na specjalnej macie, ale pies chce przeskakiwać do części pasażerskiej.  Macie jakiś  pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, meci napisał:

Mam pytanie odnośnie przewożenia psa w XV. Mój trochę podrósł i nie za bardzo mieści się  z dziećmi na tylnej kanapie. Przewożę go w bagażniku na specjalnej macie, ale pies chce przeskakiwać do części pasażerskiej.  Macie jakiś  pomysł?

kratka lub za obrożę smyczą przypinasz go do haczyka w bagazniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniej zamiast obroży szelki. W razie "w" nie złamie pupil kręgosłupa.

Najbezpieczniejsza klatka albo transporter. wtedy można jakiś bagaż zabrać też.

 

Kratkę mam po saabie 9-5 ciężarówce. Obciąłem dół, góra praktycznie pasuje w przestrzeń nad kanapą. Muszę tylko montaż do prętów zagłówków dopracować.

Edytowane przez BiP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, małe rumakowanie po fajnej drodze widok na foci. Nic nie trzeszczało ale mam świadomość, że kiedyś zacznie. Pies. No mój niestety na tylnej kanapie w xv lub fieście. ZAWSZE w specjalnych szelkach produkcji niemieckiej z wyraźną naszywką ...TUF zapiętych do zapiętego  pasa bezpieczeństwa. Może to być kłopotliwe ale mam komfort jazdy przeważnie z żoną i psem. TUF z uwagi na ewentualny kontakt z niemiecka policją w trakcie podróży. Był pomysł "no w xv to ty  kolego będziesz jeździł w bagażniku...". Był. Jeżeli kanapa to dodatkowo podścielenie siedziska np. duży ręcznik i jednoczęściowa specjalna wykładzina a i tak w fieście siedzisko kanapy jest trochę zniszczone pazurami. Czyszczenie tapicerki to cierpliwość i zwykła taśma do oklejania przesyłek - tańsza wersja rolek do czyszczenia odzieży. Polecam.
Przy okazji jak wysoko są odpowietrzenia w mostach i skrzyni ?. Broń boże nie sugeruje przepraw przez rzeki i potoki no można spotkać kałużę, która ma więcej niż 22 cm głębokości  np. 23,4cm. I jeszcze jedno czy są opony w rozmiarze 225/60 17 ale nadające się do terenu chciałem powiedzieć na drogi gruntowe nierzadko z ostrym tłuczniem ?
Pozdrawiam.

htc3 001.jpg

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Axell napisał:

jeszcze jedno czy są opony w rozmiarze 225/60 17 ale nadające się do terenu chciałem powiedzieć na drogi gruntowe nierzadko z ostrym tłuczniem ?

Cześć, 

Znalazłem takie

https://www.voida.pl/cooper-discoverer-att-225-60-r17-103-h-xl-suv/o-56198?utm_source=skapiec&utm_medium=referral&utm_campaign=VOIDA&ref=skapiec

Jest to bardzo sensowna opona do użytku jaki opisałeś (i jak widać na zdjęciach), czyli łagodny turystyk. Opona z linku idealnie nadaje się do takiej jazdy i również na co dzień. Jest mocniejsza od fabrycznej, bardziej odporna na przecięcia, jednocześnie lekka i cicha. 

Tak na prawdę nie potrzeba do XV czy Forestera nic bardziej agresywnego. Agresywniejszy AT realnie w błocie bardziej nie zrobi, a w prawdziwe błoto i tak nie wjedziesz takim autem.

Marka Cooper jest kultowa w grupie opon terenowych i ma bardzo dobrą renomę. Produkowane w USA. Zresztą aktualnie używam dwóch modeli: Cooper Discoverer AT3 4S i Cooper Discoverer STT PRO. Obie gumy super. Pierwsza z nich to doskonały AT do tego zimą zachowuje się jak zimówka. Nie ma go jednak w rozmiarze który podałeś.

Inna opona którą znalazłem to Yokohama 

https://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-geolandar-a-t-s-g012-225-60-r17-99-h-rpb

Jednak cena jest absurdalna, nie adekwatna do tej gumy i wynika chyba tylko z niewielkiego popytu, trudno nawet napisać od czego ta cena zależy. W tej cenie można kupić bardzo dobrą oponę MT najnowszej generacji o średnicy 35". Zresztą g012 to nic szczególnego, jest już zastępowana przez nowszą G015.Właśnie znalazłem link:

https://www.inopony.pl/opony,0,177029/yokohama-geolandar-a-t-g015-225-60-r17-99-h.html?ref=ceneo

Znam wiele osób doświadczonych w offroadzie którzy polecają tę gumę. Dodatkowy atut to bardzo dobre zachowanie zimą na białym (oznaczenie oczywiście śniezynka i TPMSF). osobiście również polecam. 

 

 

Edytowane przez mechanik
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Axell napisał:

Cześć,  Mechaniku
dziękuje za konkretne info o oponce cooper, spostrzeżenia odnośnie błota też celne. A przyrody kaszubskiej to zazdroszczę... i dróg  leśnych dopuszczonych do ruchu. Pozdrawiam

Proszę, :)

Faktycznie, jest gdzie jeździć.

Tak patrzę jeszcze raz i na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad Yokohama G015, mam kolegów którzy mają je we Wranglerach do użytku na co dzień i w lekki teren. Nawet prawie takie nabyłem, ale pojawiła się nowoczesna Cooper Discoverer AT3 4S, gdybyś taką znalazł - bierz w ciemno. 

 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...