_akir_ Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego mysle ze jakby zalozyc snorkla i przeniesc kompa wyzej to XV spokojnie wjedzie i wyjedzie z takiej wody (kwestia odpowiedniego dociążenia żeby miał jakąś trakcje) z drugiej strony co ma na celu taki eksperyment ?? pokazanie ze jeep lepszy ?? ja nawet mając snorkla nie pchałbym sie w taką głęboka wodę bo raz że uważam to za głupotę i żadnej wartości dodanej, dwa woda wleje się zaraz do środka i itp 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 6 godzin temu, _akir_ napisał(a): mysle ze jakby zalozyc snorkla i przeniesc kompa wyzej to XV spokojnie wjedzie i wyjedzie z takiej wody (kwestia odpowiedniego dociążenia żeby miał jakąś trakcje) z drugiej strony co ma na celu taki eksperyment ?? pokazanie ze jeep lepszy ?? ja nawet mając snorkla nie pchałbym sie w taką głęboka wodę bo raz że uważam to za głupotę i żadnej wartości dodanej, dwa woda wleje się zaraz do środka i itp Masz 100 % racji. Na tym filmie to głupota totalna. Tak tylko miało wątek rozruszać. Swoją drogą Foresterem przejechałem dość głęboką wodę (poniżej) , chociaż z perspektywy czasu i doświadczenia uważam że to głupota była i miałem dużo szczęścia plus jakaś intuicja dzięki której nie odpuściłem tylko przejechałem mieiąc kołami z butem w podłodze. Głęboko była około do kolan, do tego sporo mułu na prawdę było ciężko i mało brakowało a byłby problem. Nawet nie pytaj czy była taśma, czy cokolwiek. Auto to Forester my2013 wolny ssak. Swoją drogą jeśli ktoś odwalił coś takiego swoim XV, wrzucajcie foty. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CUV Opublikowano 2 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia (edytowane) Po przeczytaniu tego wątku (może zbyt pobieżnie) wniosek jaki wysunąłem , to : XV off-roaderem nie jest. Za to jest świetna bazą do turystyki z elementami O-R. Aby nie mnożyć bytów wrzucę tutaj kilka internetowych mądrości, na które natknąłem się w ramach przygotowań do majówkowego tripa. minimalne ciśnienie w kołach (dla opon AT) w psi, jak średnica felgi w calach 17”=>17 psi (1,2at) ładunek: 100lbs =>10hp, czyli na nasze ok 45kg=>10KM wysokość n.p.m: 3% spadku mocy na każde 1000ft, czyli ok 10% na każde 1000 m n.p.m ( dotyczy silników bez doładowania) ciężar kół : (OEM ok 50 lbs: 225/55/18=> 22,4; 215/65/17 (AT) =>22,6 kg) wyliczenia przełożeń : Edytowane 2 Kwietnia przez CUV 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 2 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 55 minut temu, CUV napisał(a): Po przeczytaniu tego wątku (może zbyt pobieżnie) wniosek jaki wysunąłem , to : XV off-roaderem nie jest. Za to jest świetna bazą do turystyki z elementami O-R. Aby nie mnożyć bytów wrzucę tutaj kilka internetowych mądrości, na które natknąłem się w ramach przygotowań do majówkowego tripa. minimalne ciśnienie w kołach (dla opon AT) w psi, jak średnica felgi w calach 17”=>17 psi (1,2at) ładunek: 100lbs =>10hp, czyli na nasze ok 45kg=>10KM wysokość n.p.m: 3% spadku mocy na każde 1000ft, czyli ok 10% na każde 1000 m n.p.m ( dotyczy silników bez doładowania) ciężar kół : (OEM ok 50 lbs: 225/55/18=> 22,4; 215/65/17 (AT) =>22,6 kg) Rozkminione na medal! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 7 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia W dniu 2.04.2024 o 15:14, CUV napisał(a): Po przeczytaniu tego wątku (może zbyt pobieżnie) wniosek jaki wysunąłem , to : XV off-roaderem nie jest. Za to jest świetna bazą do turystyki z elementami O-R. Aby nie mnożyć bytów wrzucę tutaj kilka internetowych mądrości, na które natknąłem się w ramach przygotowań do majówkowego tripa. minimalne ciśnienie w kołach (dla opon AT) w psi, jak średnica felgi w calach 17”=>17 psi (1,2at) ładunek: 100lbs =>10hp, czyli na nasze ok 45kg=>10KM wysokość n.p.m: 3% spadku mocy na każde 1000ft, czyli ok 10% na każde 1000 m n.p.m ( dotyczy silników bez doładowania) ciężar kół : (OEM ok 50 lbs: 225/55/18=> 22,4; 215/65/17 (AT) =>22,6 kg) wyliczenia przełożeń : Co do ciśnienia w oponach to spuszczam do 1.2 bara dopiero od czasu gdy jeżdżę na oponach 35" (35" 12.5 r17). W przypadku rozmiarów które można wrzucić do Subaru szedłbym raczej do 1.6 bar. Oczywiście możesz próbować. Ryzyko zdjęcia opony graniczy z pewnością przy tak malym rozmiarze. Poza tym przy rozmiarach opon rzędu 32" był problem z rizszczelnianiem się rantu opony ze względu na błoto dostające się między rant felgi i oponę, dopiero przy rozmiarze 35" taki problem przestał występować. Tak więc 1.2 bar tak ale w dużych kołach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 10 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia Ktoś z Was jedzie na szkolenie Terenwizji na Pomorzu? Będzie 20-21 kwietnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CUV Opublikowano 13 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia W dniu 10.04.2024 o 17:02, mechanik napisał(a): Ktoś z Was jedzie na szkolenie Terenwizji na Pomorzu? Będzie 20-21 kwietnia Planowałem do nich się wybrać , ale na to konkretne nie dołączę. wybieram się na Sardynię z Tuareg4x4 w czasie majówki to zaspokoję na chwilę potrzebę jazdy w kurzu a tu garść inspiracji https://crossoverlanding.com/ 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się