Skocz do zawartości

"offroad" w subaru XV ;-)


zbyszko4x4

Rekomendowane odpowiedzi

mysle ze jakby zalozyc snorkla i przeniesc kompa wyzej to XV spokojnie wjedzie i wyjedzie z takiej wody (kwestia odpowiedniego dociążenia żeby miał jakąś trakcje)

z drugiej strony co ma na celu taki eksperyment ?? pokazanie ze jeep lepszy ?? 

ja nawet mając snorkla nie pchałbym sie w taką głęboka wodę bo raz że uważam to za głupotę i żadnej wartości dodanej, dwa woda wleje się zaraz do środka i itp

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, _akir_ napisał(a):

mysle ze jakby zalozyc snorkla i przeniesc kompa wyzej to XV spokojnie wjedzie i wyjedzie z takiej wody (kwestia odpowiedniego dociążenia żeby miał jakąś trakcje)

z drugiej strony co ma na celu taki eksperyment ?? pokazanie ze jeep lepszy ?? 

ja nawet mając snorkla nie pchałbym sie w taką głęboka wodę bo raz że uważam to za głupotę i żadnej wartości dodanej, dwa woda wleje się zaraz do środka i itp

 

Masz 100 % racji. 

Na tym filmie to głupota totalna. 

Tak tylko miało wątek rozruszać. 

Swoją drogą Foresterem przejechałem dość głęboką wodę (poniżej) , chociaż z perspektywy czasu i doświadczenia uważam że to głupota była i miałem dużo szczęścia plus jakaś intuicja dzięki której nie odpuściłem tylko przejechałem mieiąc kołami z butem w podłodze. Głęboko była około do kolan, do tego sporo mułu na prawdę było ciężko i mało brakowało a byłby problem. post-13087-0-97542600-1430764469.thumb.jpg.58a91fcfa5d2e4d98f12608b14586845.jpg

Nawet nie pytaj czy była taśma, czy cokolwiek. Auto to Forester my2013 wolny ssak. 

Swoją drogą jeśli ktoś odwalił coś takiego swoim XV, wrzucajcie foty. 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po przeczytaniu tego wątku (może zbyt pobieżnie) wniosek jaki wysunąłem , to XV off-roaderem nie jest.

Za to jest świetna bazą do turystyki z elementami O-R.
Aby nie mnożyć bytów wrzucę  tutaj kilka internetowych mądrości, na które natknąłem się w ramach przygotowań do majówkowego tripa.

minimalne ciśnienie w kołach (dla opon AT)

w psi, jak średnica felgi w calach 

17”=>17 psi (1,2at)

ładunek:

100lbs =>10hp, czyli na nasze ok 45kg=>10KM

wysokość n.p.m:

3% spadku mocy na każde 1000ft, czyli ok 10% na każde 1000 m n.p.m ( dotyczy silników bez doładowania) 

ciężar kół : (OEM ok 50 lbs: 225/55/18=> 22,4; 215/65/17 (AT) =>22,6 kg)

wyliczenia przełożeń :

IMG_2753.jpeg

IMG_2757.jpeg

Edytowane przez CUV
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, CUV napisał(a):

Po przeczytaniu tego wątku (może zbyt pobieżnie) wniosek jaki wysunąłem , to XV off-roaderem nie jest.

Za to jest świetna bazą do turystyki z elementami O-R.
Aby nie mnożyć bytów wrzucę  tutaj kilka internetowych mądrości, na które natknąłem się w ramach przygotowań do majówkowego tripa.

minimalne ciśnienie w kołach (dla opon AT)

w psi, jak średnica felgi w calach 

17”=>17 psi (1,2at)

ładunek:

100lbs =>10hp, czyli na nasze ok 45kg=>10KM

wysokość n.p.m:

3% spadku mocy na każde 1000ft, czyli ok 10% na każde 1000 m n.p.m ( dotyczy silników bez doładowania) 

ciężar kół : (OEM ok 50 lbs: 225/55/18=> 22,4; 215/65/17 (AT) =>22,6 kg)

IMG_2753.jpeg

Rozkminione na medal!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.04.2024 o 15:14, CUV napisał(a):

Po przeczytaniu tego wątku (może zbyt pobieżnie) wniosek jaki wysunąłem , to XV off-roaderem nie jest.

Za to jest świetna bazą do turystyki z elementami O-R.
Aby nie mnożyć bytów wrzucę  tutaj kilka internetowych mądrości, na które natknąłem się w ramach przygotowań do majówkowego tripa.

minimalne ciśnienie w kołach (dla opon AT)

w psi, jak średnica felgi w calach 

17”=>17 psi (1,2at)

ładunek:

100lbs =>10hp, czyli na nasze ok 45kg=>10KM

wysokość n.p.m:

3% spadku mocy na każde 1000ft, czyli ok 10% na każde 1000 m n.p.m ( dotyczy silników bez doładowania) 

ciężar kół : (OEM ok 50 lbs: 225/55/18=> 22,4; 215/65/17 (AT) =>22,6 kg)

wyliczenia przełożeń :

IMG_2753.jpeg

IMG_2757.jpeg

Co do ciśnienia w oponach to spuszczam do 1.2 bara dopiero od czasu gdy jeżdżę na oponach 35" (35" 12.5 r17). 

W przypadku rozmiarów które można wrzucić do Subaru szedłbym raczej do 1.6 bar. 

Oczywiście możesz próbować. 

Ryzyko zdjęcia opony graniczy z pewnością przy tak malym rozmiarze. 

Poza tym przy rozmiarach opon rzędu 32" był problem z rizszczelnianiem się rantu opony ze względu na błoto dostające się między rant felgi i oponę, dopiero przy rozmiarze 35" taki problem przestał występować. Tak więc 1.2 bar tak ale w dużych kołach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2024 o 17:02, mechanik napisał(a):

Ktoś z Was jedzie na szkolenie Terenwizji na Pomorzu? Będzie 20-21 kwietnia 

Planowałem do nich się wybrać , ale na to konkretne nie dołączę.

wybieram się na Sardynię z Tuareg4x4 w czasie majówki to zaspokoję na chwilę potrzebę jazdy w kurzu

a tu garść inspiracji

https://crossoverlanding.com/

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...