Skocz do zawartości

"offroad" w subaru XV ;-)


zbyszko4x4

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie mają koledzy/koleżanki doświadczenia w przemieszczaniu się Subaru XV poza drogą twardą?

 

czego nasz XV nie lubi?? czego nie zniesie?? 

ale czym zaskoczy? gdzie da radę? 

czego nie wybaczy? co można zepsuć?

jak na błocie? śniegu? piasku? jakie podjazdy da radę? 

jak odkopać? wyciągnąć? 

 

jak zachowuje się benzyna jak diesel? może ktoś z automatyczna skrzynią ma jakieś info jak działa "w terenie" ?

 

może jakieś zdjęcia z "wtopy" albo z sukcesów w wydobywaniu z zasp, plaży ... lub innych pułapek?? 

 

jakieś przydatne modyfikacje własne pod kątem poprawy właściwości użytkowych auta w gorszych warunkach? 

ciekawe podróże nie po utwardzonej  drodze --> jakie macie odczucia?

 

w końcu nie po to wybraliśmy XV, żeby tylko krawężniki zdobywać :-D 

 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ na początku miałem w nawigacji odznaczoną opcję unikaj dróg gruntowych, to trochę po szutrach, kamieniach i łąkach pojeździłem. Daje sobie radę całkiem dobrze. Raz miałem nawet całkiem stromy podjazd, z miejscami luźnym podłożem, co miejscami miał pod 15 stopni (średnio ok 7), poszło zaskakująco dobrze. Taka górska droga dla ciągników w okolicach Wisły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś wrzucałem to zdjęcie. Najwięcej było około 25 stopni i dawał radę. Generalnie dość intensywnie korzystam z XV w "terenie" :)

Drogi szutrowe - żaden problem. Jakieś piaszczyste drogi - też żaden problem. Kilka razy nawet pokusiłem się o wjazd na tory typowo terenowe:

https://goo.gl/maps/h23iFE5GRxB2

Gdzie już było trochę ciężej, ale nadal na salonowych oponach było spoko.

 

W błocie również, jeżdżone tutaj: 

https://goo.gl/maps/Dzh5zGVa3ip

Auto całe w błocie, ale frajdy co niemiara :D

 

Osobom z Trójmiasta i okolic przy okazji polecę te miejsca, można na spokojnie przekonać się co nasze auta potrafią. Zdarzały się też wypady do lasu, korzenie, nierówności i też było spoko. 

 

Takie luźne przemyślenia:

  • przód auta jest bardzo długi poza osią kół, przy zjeżdżaniu lub podjazdach trzeba uważać,
  • X-Mode faktycznie pomaga, nie bójmy się z niego korzystać,
  • opony nie są terenowe, uwaga, żeby nie przebić/przeciąć,
  • warto korzystać z manualnego trybu skrzyni biegów,
  • bardzo, bardzo czekam na śnieg :D

 

Na pewno temat lekkiego "offroadu" będę kontynuował :D

IMG_1946.JPG

  • Super! 2
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten film 

 

kąt natarcia w XV jest mało "terenowy" 

warto zobaczyć od 17 minuty, dlaczego nie należy przesadzać :-D chęci do możliwości naszych XV 

 

ale faktycznie podoba mi się to, jak zmodyfikowany został ten samochód (na innych filmach wszystkie ich przeróbki) 

no i budowali na NOWYM :-D 

 

 

własnie przypomniałem sobie ... 

podobno 1,6 benzyna ma reduktor :-)

może ktoś opisze jak się sprawuje XV z reduktorem i czy pomaga poza czarnym?? 

Edytowane przez zbyszko4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV w manualu to imo tzw soft offroader stworzony bardziej do zdobywania krawężników niż bezdroży.

Po prawie 5 latach doświadczenia z tym autem tzn XV 2.0i manual - bo skoro pytasz też o diesla którego nie ma w XV II gen to zapewne interesuje Cie zachowanie XV I gen , mam następujące spostrzeżenia:

1)w delikatnym terenie, śniegu, błocie pośniegowym, piaseczku, żwirze itp auto zachowuje się bardzo dobrze - trakcja jest a auto idzie jak burza

2) w terenie cięższym zaczynają się problemy - tzn za długi przedni zwis ( kończy się haczeniem przednim zderzakiem trzeba próbować wjazdu bokiem), za długa 1 i brak reduktora powodują że przy bardziej stromej górce jesteś zmuszony jechać na pół sprzęgle inaczej Ci zgaśnie a jak przegniesz z pół sprzęgłem to je spalisz - charakterystyczny zapach gotowanej kapuchy ;) to samo z powolną jazdą po dużych wertepach również czeka Cie jak wyżej jazda na połsprzegle

 Do aut typowo terenowych z blokadami mostów jednak temu auto bardzo dużo brakuje i absolutnie nie można tego auta mylić z autem terenowym. To podwyższony kompakt więc nie oczekuj od niego cudów.

Taki film co prawda obk ale S-AWD ma + cvt która podobno lepiej radzi sobie w terenie w zestawieniu z prawdziwym autem terenowym

 

2 godziny temu, zbyszko4x4 napisał:

jakieś przydatne modyfikacje własne pod kątem poprawy właściwości użytkowych auta w gorszych warunkach? 

wyciągarka, pozbycie się przedniego zderzaka, lift z 5 cm ;)

2 godziny temu, zbyszko4x4 napisał:

w końcu nie po to wybraliśmy XV, żeby tylko krawężniki zdobywać :-D 

trzeba było brac co najmniej Forestera do zwiedzania bezdroży

jak wyżej XV to tylko podwyższony kompkat z lepszym napędem

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Karas napisał:

XV w manualu to imo tzw soft offroader stworzony bardziej do zdobywania krawężników niż bezdroży.

Po prawie 5 latach doświadczenia z tym autem tzn XV 2.0i manual - bo skoro pytasz też o diesla którego nie ma w XV II gen to zapewne interesuje Cie zachowanie XV I gen , mam następujące spostrzeżenia:

1)w delikatnym terenie, śniegu, błocie pośniegowym, piaseczku, żwirze itp auto zachowuje się bardzo dobrze - trakcja jest a auto idzie jak burza

2) w terenie cięższym zaczynają się problemy - tzn za długi przedni zwis ( kończy się haczeniem przednim zderzakiem trzeba próbować wjazdu bokiem), za długa 1 i brak reduktora powodują że przy bardziej stromej górce jesteś zmuszony jechać na pół sprzęgle inaczej Ci zgaśnie a jak przegniesz z pół sprzęgłem to je spalisz - charakterystyczny zapach gotowanej kapuchy ;) to samo z powolną jazdą po dużych wertepach również czeka Cie jak wyżej jazda na połsprzegle

 Do aut typowo terenowych z blokadami mostów jednak temu auto bardzo dużo brakuje i absolutnie nie można tego auta mylić z autem terenowym. To podwyższony kompakt więc nie oczekuj od niego cudów.

Taki film co prawda obk ale S-AWD ma + cvt która podobno lepiej radzi sobie w terenie w zestawieniu z prawdziwym autem terenowym

 

 

Heh, przed chwilą oglądałem ten filmik. Tutaj niestety muszę zwrócić uwagę na, moim zdaniem, totalny brak skilla kierowcy. Kolejna sprawa, że jakby nie było, to nie jest terenówka, z czego też trzeba sobie zdawać sprawę.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, bmbm napisał:

Kolejna sprawa, że jakby nie było, to nie jest terenówka, z czego też trzeba sobie zdawać sprawę.

dokładnie tak samo jak XV . S-awd to napęd drogowy nie terenowy - patrz co sie dzieje jak kierowca załączy blokadę mostów  w terenówce. Ale spokojnie daje rade podczas jazdy leśną drogą czy w podczas wypraw narciarskich

Słusznie to prezenter porównuje z nurkowaniem tzn jazda Subaru to takie nurkowanie z maską i rurką, jazda terenówką to takie nurkowanie z butlą :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
18 godzin temu, zbyszko4x4 napisał:

może jakieś zdjęcia

Trochę zdjęć z Subariady Albania Czarnogóra ( są też zdjęcia XV ): https://photos.google.com/share/AF1QipNGQ_W8_ckdmzFI1RFbkPPXByEj7nzxEeMUXgqbMvqT4LoHEprqg5BhmMltpyKBnQ?key=MTNGSmhMN2gyblJWbXExTWxVTXpyUXhKeTVQeG9R

Uwagi dotyczą aktualnej wersji XV ( czyli A/T)

- Trakcyjnie to samo rozwiązanie, które jest znane z Forestera = brak różnic

- Gorszy kąt natarcia przez dłuższy, inaczej ukształtowany zwis przedni.

- Ten konkretny egzemplarz ma "body lift" ok 2 cm właśnie w celu poprawienia kata natarcia ( pozytywne : istotnie poprawiło, negatywne : poluzował się dodatkowe montowanie stablizatora tylnego ( na kilku zdjęciach widać próbę korekty; finalnie musiałem zdemontować; teraz juz poprawione ).

- Samochód ma też opony nieco wyższe opony ( 225/65 zamiast 225/60 ) z dobrym bieżnikiem ( Pirelli Scorpion - dobrze się spisały  na Zlocie Plejad - tam w Foresteerze oraz na cytowanej Subariadzie ).

 

Poprzednia wersja z M/T ma do jazdy w terenie ( strome podjazdy) trochę za długie przełożenia ( i benzyna i diesel ) 

W wersji A/T dopiero od aktualnego modelu jest X-Mode .

 

Pozdrowienia

 

Edytowane przez Dyrekcja
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dyrekcja czy będzie istnieć możliwość nabycia owego "body liftu" w ramach sklepu subaru?  Z tego co zauważyłem ze zdjęć to chyba były felgi dostępne w sklepie (R17 ET48), jak się spisały przy wyższych oponach (225/65)? Nigdzie nie było obcierek?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Poprzednia wersja z M/T ma do jazdy w terenie ( strome podjazdy) trochę za długie przełożenia ( i benzyna i diesel ) 

W wersji A/T dopiero od aktualnego modelu jest X-Mode .

 

Poprzednia wersja XV z A/T bardzo dobrze sobie daje radę w lekkim i średnim terenie - co prawda w Bułgarii byliśmy na wersji "light" Subariady ale Miłosz przewodnik zadbał o wrażenia z terenu i auto spisywało się tam całkiem dziarsko nie ustępując Forkom:). II gen jeżdżę zbyt krótko i terenu jeszcze nie próbowałem by móc orzekać ale patrząc na fotorelację z Albanii i Czarnogóry wnioskuję, że jeszcze będą powody do zadowolenia:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Pirelli Scorpion

w wersji A/T + -- to był dobry wybór na taką podróż 

a czy w rozmiarze nie obcierał o nadkola? bo to 22,5 mm większa opona

no i czy zmiana wielkość kół wpłynęła odczuwalnie "na prace skrzyni biegów" ?? 

16 godzin temu, Dyrekcja napisał:

( 225/65 zamiast 225/60 )

16 godzin temu, moominko napisał:

czy będzie istnieć możliwość nabycia owego "body liftu"

dostępne są nawet lifty zawieszenia ... do naszych XV i to o 25 mm, 

 

16 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Trochę zdjęć z Subariady Albania Czarnogóra

przyjemna wyprawa - z Krakowa niezbyt daleko nawet :-) 

ale zdjęcia XV głownie na "bezpiecznej" drodze

jak tez zauważyłem mieliście co najmniej jeden wóz ratunkowy  ;-) był używany w tym celu??, czy wszyscy pokonali samodzielnie te odcinki? 

 

wyjazd na prawdę przedni ... pozazdrościć 

Edytowane przez zbyszko4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
18 godzin temu, moominko napisał:

czy będzie istnieć możliwość nabycia owego "body liftu" w ramach sklepu subaru? 

Na razie nie ma na to homologacji. Tak więc aktualnie testujemy, czy nie ma negatywnego wpływu na samochód jako taki. Jeżeli będzie OK zobaczymy, czy producent da nam uprawnienia do homologacji części. Prawdopodobnie jednak rozpoczniemy tez testy innego rozwiązania ( posiadającego już homologację - bazowo to samo, co mamy już w "doświadczonym" Foresterze.

2 godziny temu, zbyszko4x4 napisał:

czy w rozmiarze nie obcierał o nadkola? bo to 22,5 mm większa opona

Nie. Nie ma też negatywnej odchyłki wskazań szybkościomierza ( aczkolwiek odchyłka dodatnie przy nowych oponach została praktycznie zniwelowana ).

2 godziny temu, zbyszko4x4 napisał:

czy zmiana wielkość kół wpłynęła odczuwalnie "na prace skrzyni biegów"

Nie.

 

2 godziny temu, zbyszko4x4 napisał:

zdjęcia XV głownie na "bezpiecznej" drodze

Zdjęcia samochodu głównie pod marketing. Bywały i trudniejsze warunki, ale tam nie miąłem czasu na robienie zdjęć ( jechałem solo ). Może w galeriach innych uczestników coś się znajdzie.

2 godziny temu, zbyszko4x4 napisał:

jak tez zauważyłem mieliście co najmniej jeden wóz ratunkowy

To samochód naszego przewodnika,  zawsze prowadzącego Subariadę

@Miłosz Rzeźnik

2 godziny temu, zbyszko4x4 napisał:

czy wszyscy pokonali samodzielnie te odcinki? 

Tak. Łącznie z trasą do Theth, uważaną za jedną z trudniejszych w Albanii.

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, moominko napisał:

@Dyrekcja czy będzie istnieć możliwość nabycia owego "body liftu" w ramach sklepu subaru?  Z tego co zauważyłem ze zdjęć to chyba były felgi dostępne w sklepie (R17 ET48), jak się spisały przy wyższych oponach (225/65)? Nigdzie nie było obcierek?

Można ściągnąć taki zestaw zza wielkiej wody. Na YT jest masę filmów jak instalować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Pozdrowienia

same cenne informacje - warto czytać uważnie 

i bardzo dziękuje 

 

2 godziny temu, MaMis napisał:

Można ściągnąć taki zestaw zza wielkiej wody

napisałem gdzie w Polsce można kupić kompletne zestawy do liftu zawieszenia XV z certyfikatem TUV  (ale ADMIN czujny) i się nie zachował ten wpis :-D a ja muszę czytać uważniej najpierw Regulamin forum zanim coś napisze :-) 

 

generalnie w USA dużo przerabiają XV, ale oni inne warunki maja ;-( 

sam jestem zdziwiony oglądając filmy, przez co przejeżdżają nasze XV po lekkich modyfikacjach (typu opony A/T) i używane z głową :-)

 

odwagi :-D

kto jeszcze używa XV alternatywnie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Ja w zeszłym roku po zakupie i lekkim zmodzeniu wybrałem się do Rumunii na lekki offorad. Moje spostrzeżenia- napęd OK, przeszkadza mały kat natarcia i brak reduktora- raz na kamienistym stromym podjeździe przypaliłem sprzęgło ;-)

20170813_131347x.jpg

20170812_200412x.jpg

20170812_200722x.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Garret napisał:

przeszkadza mały kat natarcia i brak reduktora- raz na kamienistym stromym podjeździe przypaliłem sprzęgło ;-)

o tym właśnie pisałem wyżej gdyż również bywałem XV'em w cięższym terenie. W wersji 6mt to bardziej miejski crossover jest  jak większość suvów z 4x4  niż maszyna do zdobywania bezdroży. Nie pisze że się nie da , da się tylko szkoda  w szczególności że wymiana kompletnego sprzęgła to jednak spory wydatek. Jak to wygląda przy cvt - tego nie wiem ale wydaje mi się że jazda z bardzo małą prędkością przy dużym obciążeniu ( bo jednak podjazd pod stroma nierówną górkę jest obciążeniem ) też jakoś mega zdrowe to dla skrzyni nie jest.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też mnie zastanawia. W teorii CVT jest bardzo rozsądnym rozwiazaniem - możesz sterować przełożeniem w zasadzie dowolnie - ale tylko w granicach długości łańcucha, bo żadnego ruchomego napinacza chyba tam nie ma? Tylko... że to w zasadzie mechanizm klinowy, wiec zbyt długiego traktowania przy niskim (przy wysokim zresztą też) przełożeniu nie wytrzyma - najbezpieczniejsze jest jednak przełożenie gdzieś w środku. Wobec tego częste jeżdżenie na X-Mode w terenie może się skończyć nienajlepiej - ale to moja tylko teoria.

 

BTW: Znalazłem w końcu samochód, który wibruje znacznie mniej od XV :) - Hyundai Tucson - mimo diesla pod maską nie trząsł budą za bardzo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Garret napisał:

wybrałem się do Rumunii na lekki offorad

ooo no to bardzo przyjemne doświadczenie widać, piękne widoki, ładne drogi ... i napęd 4x4 się przydał :-)

 

1 godzinę temu, Karas napisał:

wersji 6mt to bardziej miejski crossover jest 

no wszyscy wiemy co mamy :-) i używamy jak należny ;-)

 

a definicja 

1 godzinę temu, Karas napisał:

do zdobywania bezdroży

jest dość szeroka i myślę że jest bardzo dużo bezdroży, które XV pokona bez narażania czegokolwiek w naszych XV

 

w weekend znalazłem np 4km odcinek drogi typu "kocie łby"  - jadąc (w obie strony) bezpiecznie i stabilnie - myślałem że mi plomby powypadają :-) ale Subaru zachowywał się poprawnie, miałem pełną kontrole nad autem, bezpiecznie "unosiłem się" nad koleinami i przejeżdżałem przez dziury w naniesionym wodą piachu, - generalnie pewniej się czułem, niż w moim drugim 4x4, ale odcinki były bardziej szutrowe,  typu "rajd polski"  i osobowym może też bym to przejechał, ale bez takiej frajdy :-D

 

podoba mi się zastosowane u nas zawieszenie, jest "twarde", ale przez to mam poczucie, że jadąc moje koła mają kontakt z droga, mimo, że są dziury 

jest dobrze :-) 

2 godziny temu, Garret napisał:

przeszkadza mały kat natarcia i brak reduktora

kąt natarcia wszyscy mamy taki sam :-) no chyba że Dyrekcja (z bodylift)

 

ale reduktory chyba niektóre XV mają - może ktoś opisze 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał:

Jak to wygląda przy cvt - tego nie wiem ale wydaje mi się że jazda z bardzo małą prędkością przy dużym obciążeniu ( bo jednak podjazd pod stroma nierówną górkę jest obciążeniem ) też jakoś mega zdrowe to dla skrzyni nie jest.

Najlepiej wygląda w CVT z wersji 1,6 - bardzo szeroki zakres przełożeń :) Ale 2.0 też daje radę. Forester @Dyrekcja ma CVT, silnik też nie w kij dmuchał.... i już kilka lat wypraw za sobą. Żyje :)

Godzinę temu, Skodziarz napisał:

To też mnie zastanawia. W teorii CVT jest bardzo rozsądnym rozwiazaniem - możesz sterować przełożeniem w zasadzie dowolnie - ale tylko w granicach długości łańcucha, bo żadnego ruchomego napinacza chyba tam nie ma? Tylko... że to w zasadzie mechanizm klinowy, wiec zbyt długiego traktowania przy niskim (przy wysokim zresztą też) przełożeniu nie wytrzyma - najbezpieczniejsze jest jednak przełożenie gdzieś w środku. Wobec tego częste jeżdżenie na X-Mode w terenie może się skończyć nienajlepiej - ale to moja tylko teoria.

CVT w Subaru ma jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne, bardzo pomocne rozwiązanie przy ruszaniu w trudnych warunkach - skrzynia nie dostaje bezpośredniego strzału od silnika. Nie rozumiem teorii o trzymaniu skrzyni na konkretnym przełożeniu i szkodliwym wpływie na jej pracę przy skrajnych położeniach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...