Skocz do zawartości

"offroad" w subaru XV ;-)


zbyszko4x4

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Blixten napisał:

Od mojego weekendowego off-road'u smród spalenizny znacznie się zmniejszył, ale i tak podjechałem dzisiaj  do serwisu, z prośbą o demontaż osłon, oczyszczenie  i sprawdzenie podwozia. Po oględzinach okazało się, że wszystko jest w porządku, nie ma żadnych uszkodzeń, a w ocenie serwisu smród spalenizny pochodzi od przysmażonej ziemi, która dostała się za osłony kolektora wydechowego i katalizatora.  

Tak uświnione wyglądało podwozie, więc jestem w stanie w to uwierzyć ;)

20200306_085742.jpg

Dokładnie tak jest. Mój XV (podobnie jak niektóre Forki) na Subariadzie w Rumunii śmierdział po jeździe terenowej przez kilka dni. Ale o tym, że jest to smród palonego błota dowiedziałem się na miejscu od Subariadowych "wyjadaczy" więc wielkiego niepokoju nie było.  

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Skodziarz napisał:

Jakoś lubię tych gości

Kompletnie ich nie trawię. Razem próbują być śmieszni, stworzyć duet podobny trójki z TG (Clasrkson, Hammond, May) jednak na siłę, dowcipy drętwe, a do tego haos i błędy, kiepski montaż, bardzo słaby dźwięk i ujęcia.

Pan Robert robiąc test Wranglera zwyczajnie nie umiał zapiąć napędu, włączyć reduktora i opisując auto takie głupoty wygadywał, że smutno było patrzeć. Zresztą komentarze nawet Terenwizja zamieściła. O Wranglerze filmy nagrali dwa - jeden obaj panowie, drugi tylko Pan Robert - obejrzałem tylko dlatego że mam to auto, tego filmu już nie wytrwałem. Ale co kto lubi. Pertyna można słuchać bo chociaż merytorycznie błędów nie popełnia, widać że że ma wiedzę, erudycję i jest przygotowany, to samo Zachar. W filmach tych Panów panuje jakiś quasi-komiczny haos z dodatkiem błędów merytorycznych - nie dla mnie.

Edytowane przez mechanik
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, moominko napisał:

2020-03-05 at 08.13.45.jpeg

 

No faktycznie, na tym zdjęciu jest efekt wow ! :blink:

Już wiem dlaczego chłop Was widłami nie pogonił ze swojego pola i uszliście z życiem z tej wyprawy, bo to ziemia rolna X kategorii lub gorzej ;) 

Przyznaję, ilość robi wrażenie, ale też obawy, że czyszcząc tak szczelnie zakitowany silnik można przy tym coś uszkodzić - np. okablowanie sondy lambda, itp ? 

Czy za osłony katalizatora też Ci ta glina weszła => czuć było smród spalenizny ? 

 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, moominko napisał:

Aaaaa no i jeszcze pamiątka zostawiona w serwisie :P (dzięki chłopaki)

 

2020-03-05 at 09.04.28.jpeg

Rozumiem, że ten element zawieszenia po lewej stronie zdjęcia chłopaki Ci przykręcili z powrotem, czy też zostawiłeś im w warsztacie ?  ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Blixten napisał:

 

No faktycznie, na tym zdjęciu jest efekt wow ! :blink:

Już wiem dlaczego chłop Was widłami nie pogonił ze swojego pola i uszliście z życiem z tej wyprawy, bo to ziemia rolna X kategorii lub gorzej ;) 

Przyznaję, ilość robi wrażenie, ale też obawy, że czyszcząc tak szczelnie zakitowany silnik można przy tym coś uszkodzić - np. okablowanie sondy lambda, itp ? 

Czy za osłony katalizatora też Ci ta glina weszła => czuć było smród spalenizny ? 

 

Nie, nic nie było czuć...

 

Godzinę temu, Blixten napisał:

Rozumiem, że ten element zawieszenia po lewej stronie zdjęcia chłopaki Ci przykręcili z powrotem, czy też zostawiłeś im w warsztacie ?  ;) 

Eeeeeeeeee i tyle w temacie.... mam nadzieję, że tak (do serwisu pojechała żona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, moominko napisał:

Nie, nic nie było czuć...

bo przy prawidłowym użytkowaniu tak właśnie powinno być. Zapach spalenizny to skutek mocnego/długotrwałego tarcia czegoś o coś B) np klocków o tarcze (zapach szybko znika i się nie utrzymuje ) tarczy sprzęgła o docisk - charakterystyczny zapach spalonego sprzęgła  utrzymujący się w aucie przez dłuższy czas ze względu na to że te elementy są zamknięte . Podobnie w skrzyni automatycznej czy cvt. 

Dlatego jakoś trudno mi uwierzyć w zapach "spalonej ziemi" 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Karas napisał:

Dlatego jakoś trudno mi uwierzyć w zapach "spalonej ziemi

Dokładnie, ale lepiej odpuścić tłumaczenia ;) na Forum Subaru, te auta to terenówki i tyle. :D

Co do spalonej ziemi - to jakoś u mnie też nie śmierdzi, ani w innych terenówkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, radix99 napisał:

Przypadkowy test sztywności nadwozia. Tylna klapa dała się zamknąć, ale tylko sposobem.

takie same zjawisko w takich samych warunkach  występuje w XV gen I.  Gen II miało mieć  sztywniejsze nadwozie ze względu na nową platformę i co?  i nico... Japońska Dacia hehe  :mrgreen:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mechanik napisał:

Jaki to wykrzyż jeśli koło było w powietrzu? Jeśli koło unosi się, to znaczy że auto się nie krzyżuje.

sorry zle sie wyrazilem

wjechałem na taki krzyzowy najazd gdzie kolo znalazlo sie w powietrzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Karas napisał:

takie same zjawisko w takich samych warunkach  występuje w XV gen I.  Gen II miało mieć  sztywniejsze nadwozie ze względu na nową platformę i co?  i nico... Japońska Dacia hehe  :mrgreen:

Sztywność zapewnia rama. 

Wykrzyż zapewniają mosty.

Dlatego SUV ani nie ma wykrzyży ani nadwozie nie jest sztywne. Ba, dodatkowo po cioraniu SUVa bez opamiętania, samochód jeszcze bardziej straci sztywność, nadwozie się "zmęczy". Takie auta trzeszczą, często dochodzi do pęknięcia szyb.

Zdjęcie wyżej - wykrzyż osi

Zdjęcie niżej - brak wykrzyży ponieważ zawieszenie jest niezależne 

FB_IMG_1578885551834.jpg

FB_IMG_1578023411541.jpg

Edytowane przez mechanik
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mechanik ja to wszystko wiem. Tylko Subaru z nową platformą SGP która jest m.in w nowym XV miało być sztywniejsze   https://subaru.pl/2018xv_safety.html  A XV II gen na wykrzyżu zachowuje się identycznie jak I tzn w jednym i drugim klapy bagażnika nie zamkniesz. 

 

Edytowane przez Karas
  • Zmieszany 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, aflinta napisał:

Jedno nie wyklucza drugiego.

niby tak ale pokazuje to  ze z tą sztywnością nowej platformy to szału nie ma i buda pracuje podobnie jak w poprzedniku. Po wpisach użytkowników II gen m.in wpis o zamykaniu klapy, pracy zawieszenia , wygłuszeniu itp śmiem twierdzić ze II gen to tylko trochę większy lifting poprzedniej konstrukcji bo w obu modelach występują te same "przypadłości". Gdyby była to zupełnie nowa konstrukcja przypadłości poprzednika powinny zostać imo wyeliminowane.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...