Jump to content

goashi

Użytkownik
  • Content Count

    161
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

goashi last won the day on October 23 2014

goashi had the most liked content!

Community Reputation

50 Dobry

About goashi

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    XV (I) był, XV II jest
    BMW 3GT

Recent Profile Visitors

596 profile views
  1. Dokładnie tak jest. Mój XV (podobnie jak niektóre Forki) na Subariadzie w Rumunii śmierdział po jeździe terenowej przez kilka dni. Ale o tym, że jest to smród palonego błota dowiedziałem się na miejscu od Subariadowych "wyjadaczy" więc wielkiego niepokoju nie było.
  2. Niedawno Gdzieś w TV pokazywano rodzinę (zastępczą) dość liczną, podróżującą busem po Polsce. Zwiedzanie Wolina, okolic Augustowa, Kujaw itp. było dla nich (zwłaszcza młodych) autentycznym przeżyciem. W podróżach mało istotne zdają się być odległości, „egzotyczność” , atrakcyjność turystyczna definiowana przez biura podróży itp. Liczy się odkrywanie, co każdy przeżywa na swój własny sposób. Podróże to Miejsca, Okoliczności i Ludzie... Ciekawi mnie jak przeżywają wyprawę jej uczestnicy, moi towarzysze podróży. Ale mało interesuje mnie co o podróży sądzą inni. Tu zgadzam się całkowicie z opinią Izotomów i @Dyrekcja. Przy okazji pozdrawiam serdecznie
  3. Nawet mętnego obrazu się nie widać...
  4. Trzeba cierpliwie czekać Chętnych jest wielu...
  5. Dokładnie tak... Akurat tak się składa, że miałem okazję przyjrzeć się temu pojazdowi z bliska podczas jednej z Subariad i widzieć go w „akcji” . W tej wersji tzw. wyprawowej jest samochodem dwu-trzyosobowym, z szalenie utrudnionym dostępem do bagażnika. Nie opłaca się przywracać go do stanu fabrycznego, koszt modyfikacji wysoki -chyba nie zwróci się poprzedniemu właścicielowi... No i trzeba mieć dobrego mechanika na podorędziu...
  6. Nie zalecam jazdy całorocznej na tych oponach. Ich przyczepność na mokrej nawierzchni jest fatalna, nawet przy ostrożnym prowadzeniu auta Nawet gdy uprawiamy szkołę bezpiecznej jazdy . Aha zapomniałem dodać, że obowiązują oczywiście inne normy spalania
  7. Oczywiście pełnych 7 nie ma, ale te 4 to trochę zaniżone. Ważyłem opony dokładnie po ich zakupie - BFG w podanym rozmiarze 17,4 kg , Pirelli (225/55/18) w połowie sezonu zimowego- 11 kg. Tak czy inaczej, można bezpiecznie przyjąć, że różnica to co najmniej 5 kg
  8. Pewnie robią, przecież sama opona jest cięższa od przeciętnej zimówki w fabrycznym rozmiarze o 7 kg! Ale nie popadałbym w zbytnią przesadę - to nie są opony do całorocznego ujeżdżania przynajmniej nie w przypadku naszych aut a używane z rozsądkiem napędy dają radę i chyba nie padają tak łatwo
  9. Co do rozmiaru opony to zgadza się- 215/70/16 daje prawie taką samą średnicę co fabryczna w XV 2.0- 225/55/18 (< 3 mm różnicy). Ale 17 wyglądają jednak lepiej no i w tym rozmiarze podnoszą samochód ok. 1 cm i o to chodzi. To czarne to zderzak zamiennik- do tyrania na Subariadach. Folia (przezroczysta) jest na masce, nadkolach i przednich słupkach.
  10. Do tych opon tylko 17 bo innego zbliżonego do rozmiaru fabrycznego BF nie ma. Nowy XV 2.0 przyjmie "stare" 17 calowe felgi np. z OBK lub Legacy pod warunkiem założenia dystansów (wystarczą 3 mm- ja mam 5 i potrzebne są tak naprawdę tylko na przednią oś). Opona w rozmiarze 225/65/17 o nic nie ociera nawet jak się trochę oklei błotem (np. bezdroży bałkańskich vide obrazki z Subariady rumuńskiej) Nota bene po wyjeździe off road opony nie wyglądają już tak ładnie jak kolegi @radix99 na zdjęciach powyżej czy moje przed wyjazdem w teren ) ale to też ma swój urok. Przyjemnie szumią, jazda znośna do prędkości 130 km/h- sprawdzone na autostradach Włoch, Austrii i Węgier w czasie dojazdów na subariady.
×
×
  • Create New...