Skocz do zawartości

"offroad" w subaru XV ;-)


zbyszko4x4

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, moominko napisał:

@Michał W. ma wyraźnie łatwiej, bo w standarcie ma 17' felgi ;) pozostała jedynie kwestia opon...

E, tam, łatwiej. Miały być 215.70/16 na nowym komplecie pięknych alusów, ale się Lucy wtrąciła. Stwierdziła, że te 17-stki są cudne i koniec. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, radix99 napisał:

E, tam, łatwiej. Miały być 215.70/16 na nowym komplecie pięknych alusów, ale się Lucy wtrąciła. Stwierdziła, że te 17-stki są cudne i koniec. 

W sumie miała rację ;) bo ładne felgi mają 1.6... 215?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, radix99 napisał:

Jeśli ktoś się zastanawia, czy wejdą, czy będą ocierać, czy... Weszły, nie ocierają o nic, nawet z chlapaczami. Rozmiar 225/65/17 na fabrycznych felgach, chlapacze Rokblokz, brak liftu (na razie). 

 

20191205_100414.jpg

20191205_100403.jpg

Kozackie opony. Jak z hałasem powyżej 80? 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2019 o 17:54, keyman napisał:

To ustalmy teraz jakie felgi kupujemy i wszystko stanie się jasne. O oponach już wszystko wiemy :D

Do tych opon tylko 17 bo innego zbliżonego do rozmiaru fabrycznego BF nie ma. Nowy XV 2.0  przyjmie "stare" 17 calowe felgi np. z OBK lub Legacy  pod warunkiem założenia dystansów (wystarczą 3 mm-  ja mam 5 i potrzebne są tak naprawdę tylko na przednią oś). Opona w rozmiarze 225/65/17 o nic nie ociera nawet jak się trochę oklei błotem (np. bezdroży bałkańskich vide obrazki z Subariady rumuńskiej) Nota bene po wyjeździe off road opony nie wyglądają już tak ładnie jak kolegi @radix99 na zdjęciach powyżej czy moje przed wyjazdem w teren ) ale to też ma swój urok. Przyjemnie szumią, jazda znośna do prędkości 130 km/h- sprawdzone na autostradach Włoch, Austrii i Węgier w czasie dojazdów na subariady.

 

 

IMG_4498.thumb.JPG.11a56d5b586e60285432a5005b260d6f.JPG

IMG_4670.thumb.JPG.9eab5f88c38b1ca0b8d9cc5d3d39530a.JPGIMG_4596.thumb.JPG.21c7bbc91e3942d22719d718647e6344.JPG

  • Super! 6
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, goashi napisał:

Do tych opon tylko 17 bo innego zbliżonego do rozmiaru fabrycznego BF nie ma. ...

 

 

 

A tu się nie zgodzę, bo np. moim pierwotnym planem były felgi 16" i te opony, ale w rozmiarze 215/70/16. Bardziej zbliżony do fabrycznego 225/60/17. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 hours ago, goashi said:

Do tych opon tylko 17 bo innego zbliżonego do rozmiaru fabrycznego BF nie ma. Nowy XV 2.0  przyjmie "stare" 17 calowe felgi np. z OBK lub Legacy  pod warunkiem założenia dystansów (wystarczą 3 mm-  ja mam 5 i potrzebne są tak naprawdę tylko na przednią oś). Opona w rozmiarze 225/65/17 o nic nie ociera nawet jak się trochę oklei błotem (np. bezdroży bałkańskich vide obrazki z Subariady rumuńskiej) Nota bene po wyjeździe off road opony nie wyglądają już tak ładnie jak kolegi @radix99 na zdjęciach powyżej czy moje przed wyjazdem w teren ) ale to też ma swój urok. Przyjemnie szumią, jazda znośna do prędkości 130 km/h- sprawdzone na autostradach Włoch, Austrii i Węgier w czasie dojazdów na subariady.

 

 

IMG_4498.thumb.JPG.11a56d5b586e60285432a5005b260d6f.JPG

IMG_4670.thumb.JPG.9eab5f88c38b1ca0b8d9cc5d3d39530a.JPGIMG_4596.thumb.JPG.21c7bbc91e3942d22719d718647e6344.JPG

Fajowo te felgi wygladaja z ATekami rzeklbym nawet, ze lepiej niz fabryczne, ale to oczywiscie kwestia gustu.

 

Podobnie z kolorami, do tej pory najbardziej podobal mi sie szary, ale teraz chyba sklaniam sie ku takiemu niebieskiemu;)

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, goashi napisał:

Do tych opon tylko 17 bo innego zbliżonego do rozmiaru fabrycznego BF nie ma. Nowy XV 2.0  przyjmie "stare" 17 calowe felgi np. z OBK lub Legacy  pod warunkiem założenia dystansów (wystarczą 3 mm-  ja mam 5 i potrzebne są tak naprawdę tylko na przednią oś). Opona w rozmiarze 225/65/17 o nic nie ociera nawet jak się trochę oklei błotem (np. bezdroży bałkańskich vide obrazki z Subariady rumuńskiej) Nota bene po wyjeździe off road opony nie wyglądają już tak ładnie jak kolegi @radix99 na zdjęciach powyżej czy moje przed wyjazdem w teren ) ale to też ma swój urok. Przyjemnie szumią, jazda znośna do prędkości 130 km/h- sprawdzone na autostradach Włoch, Austrii i Węgier w czasie dojazdów na subariady.

 

 

 

IMG_4670.thumb.JPG.9eab5f88c38b1ca0b8d9cc5d3d39530a.JPG

@goashi , a to z przodu (czarne), to folia? Jeździsz z tym zawsze, czy tylko na Subariadę założone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

20 godzin temu, radix99 napisał:

A tu się nie zgodzę, bo np. moim pierwotnym planem były felgi 16" i te opony, ale w rozmiarze 215/70/16. Bardziej zbliżony do fabrycznego 225/60/17. 

Co do rozmiaru opony to zgadza się- 215/70/16 daje prawie taką samą średnicę co fabryczna w  XV 2.0-  225/55/18  (< 3 mm różnicy). Ale 17 wyglądają jednak lepiej no i w tym rozmiarze podnoszą samochód ok. 1 cm i o to chodzi.

 

3 godziny temu, radix99 napisał:

@goashi , a to z przodu (czarne), to folia? Jeździsz z tym zawsze, czy tylko na Subariadę założone?

To czarne to zderzak zamiennik- do tyrania na Subariadach. Folia (przezroczysta) jest na masce, nadkolach i przednich słupkach.:)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, goashi napisał:

 

Co do rozmiaru opony to zgadza się- 215/70/16 daje prawie taką samą średnicę co fabryczna w  XV 2.0-  225/55/18  (< 3 mm różnicy). Ale 17 wyglądają jednak lepiej no i w tym rozmiarze podnoszą samochód ok. 1 cm i o to chodzi.

 

To czarne to zderzak zamiennik- do tyrania na Subariadach. Folia (przezroczysta) jest na masce, nadkolach i przednich słupkach.:)

Tylko te biedne łożyska... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Podobno i tak trzeba wymieniać. A co z miejscami przeniesienia momentu obrotowego na koła, jak nasze skrzynie CVT albo sprzęgła, czy też są biedne czy nie robią im takie koła różnicy?

Pewnie robią, przecież sama opona jest cięższa od przeciętnej zimówki w fabrycznym rozmiarze o 7 kg! Ale nie popadałbym w zbytnią przesadę - to nie są opony do całorocznego ujeżdżania przynajmniej nie w przypadku naszych aut a używane z rozsądkiem napędy dają radę i chyba nie padają tak łatwo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2019 o 18:11, goashi napisał:

 

 

IMG_4498.thumb.JPG.11a56d5b586e60285432a5005b260d6f.JPG

na tych felgach i oponach wygląda bojowo 

8 minut temu, goashi napisał:
2 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Podobno i tak trzeba wymieniać. A co z miejscami przeniesienia momentu obrotowego na koła, jak nasze skrzynie CVT albo sprzęgła, czy też są biedne czy nie robią im takie koła różnicy?

Pewnie robią, przecież sama opona jest cięższa od przeciętnej zimówki w fabrycznym rozmiarze o 7 kg! Ale nie popadałbym w zbytnią przesadę - to nie są opony do całorocznego ujeżdżania przynajmniej nie w przypadku naszych aut a używane z rozsądkiem napędy dają radę i chyba nie padają tak łatwo:)

dokładnie jak padnie trzeba będzie wymienić i tyle. Pomysł ze zderzakiem ciekawy. 

IMO :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, goashi napisał:

Pewnie robią, przecież sama opona jest cięższa od przeciętnej zimówki w fabrycznym rozmiarze o 7 kg! Ale nie popadałbym w zbytnią przesadę - to nie są opony do całorocznego ujeżdżania przynajmniej nie w przypadku naszych aut a używane z rozsądkiem napędy dają radę i chyba nie padają tak łatwo:)

Nie 7, tylko 4 B)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście pełnych 7 nie ma, ale te 4 to trochę zaniżone. Ważyłem opony dokładnie po ich zakupie - BFG w podanym rozmiarze 17,4 kg , Pirelli (225/55/18)  w połowie sezonu zimowego- 11 kg. Tak czy inaczej, można bezpiecznie przyjąć, że różnica to co najmniej 5 kg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, goashi napisał:

Pewnie robią, przecież sama opona jest cięższa od przeciętnej zimówki w fabrycznym rozmiarze o 7 kg! Ale nie popadałbym w zbytnią przesadę - to nie są opony do całorocznego ujeżdżania przynajmniej nie w przypadku naszych aut a używane z rozsądkiem napędy dają radę i chyba nie padają tak łatwo:)

Tylko po 75 tys. km... I to bez żadnego off-road 'u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...