Skocz do zawartości

"offroad" w subaru XV ;-)


zbyszko4x4

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, mechanik napisał:

Na wartość maksymalnego kąta trawersu ma wpływ bardzo wiele czynników - ciężar auta w danym momencie, nawet ilość paliwa w zbiorniku, bagaż, modyfikacje auta, ciśnienie w oponach, kształt nawierzchni (auto może podbić nierówność).

Po to są komputery żeby takie dane pozbierać i przeliczyć.

Edytowane przez Szürkebarát
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem nie jest przeliczenie, tylko zebranie wszystkich danych. A co jak auto się przewróci a przyjęty model i odczyty z czujników będą wskazywały, że nie powinno? To zbyt problematyczne, kosztowne i zwyczajnie w tym aucie zbędne. Ale jakby potrafił wyświetlić z ciekawości kąt przechyłu to faktycznie byłoby fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, aflinta napisał:

Ale jakby potrafił wyświetlić z ciekawości kąt przechyłu to faktycznie byłoby fajnie.

Powinna być chyba jakaś apka na tel. :)

U mnie we Wranglerze jest taki gadżet, że można na centrali multimedialnej obserwować odchylenie auta od poziomu w przekroju wzdłużnym i poprzecznym. Ciekawe, czasem włączę. Tyle że przy trudnych przejazdach, przeprawach trzeba w praktyce zwracać uwagę na wiele rzeczy, dochodzi adrenalina, komunikacja z pilotem, przez radio i przyznam szczerze że nie obserwuję tego wyświetlacza. Myślę że inni podobnie, chyba że ktoś woli ryzykować rolkę, ale za to znać kąt nachylenia :D według mnie trzeba po prostu czuć auto i nabrać doświadczenia (żeby nie było, nie uważam się za osobę z doświadczeniem ;)). 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, aflinta napisał:

Problemem nie jest przeliczenie, tylko zebranie wszystkich danych. A co jak auto się przewróci a przyjęty model i odczyty z czujników będą wskazywały, że nie powinno? To zbyt problematyczne, kosztowne i zwyczajnie w tym aucie zbędne. Ale jakby potrafił wyświetlić z ciekawości kąt przechyłu to faktycznie byłoby fajnie.

 

Zdaje mi się, że nowy Forester my 20 będzie posiadał taki "kątomierz" przechyłu. 

Mając coś takiego w swoim aucie traktowałbym poglądowo jako ciekawostkę i nie ufałbym zbytnio, bo dopuszczalny kąt przechyłu jest zależny od pionowego i poprzecznego położenia środka ciężkości. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, moominko napisał:

A ja sobie zwiedzam nadnidziańskie malownicze pola i lasy i jest mega ;) powoli szykuję kierowcę na Plejady'20 ;) 

Ja sie zastanawiam czy nie odpuścić Plejad, wiekszy fun mam na Świniopasie :D 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, _akir_ napisał:

Ja sie zastanawiam czy nie odpuścić Plejad, wiekszy fun mam na Świniopasie :D 

Ech na Plejady na 100% znajdę czas, ale na Świniopasa też muszę zacząć. I podobnie jak @keyman fajne felgi, z tego co pamiętam 17"? Się zastanawiam czy na "żuczka" będą pasować (ET48? 55?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, moominko napisał:

I podobnie jak @keyman fajne felgi, z tego co pamiętam 17"? Się zastanawiam czy na "żuczka" będą pasować (ET48? 55?)

17" 5x100 ET48 Rota G Force :D 

Jeśli chcesz AT to pamietaj że tam jest wyższy bieżnik :)  jakiej wielkości masz tarcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do naszych XV ponoć można dostać z drugiego obiegu stalowe, 17 calowe 5X100 o kodzie 28111SG000. Obrazki z aukcji pokrywają się z tym, co widziałem na zdjęciach w serwisie, pytanko -  jakie ateki można założyć na 17, by problemów nie było, samodzielnie nie potrafię nic pasującego znaleźć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yarthecat napisał:

Do naszych XV ponoć można dostać z drugiego obiegu stalowe, 17 calowe 5X100 o kodzie 28111SG000. Obrazki z aukcji pokrywają się z tym, co widziałem na zdjęciach w serwisie, pytanko -  jakie ateki można założyć na 17, by problemów nie było, samodzielnie nie potrafię nic pasującego znaleźć. 

Amerykanie zakładają "ateki" 225/65/17 i twierdzą, że nawet przy fabrycznym zawieszeniu nic nie obciera.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 30.10.2018 o 10:55, Dyrekcja napisał:

Na razie nie ma na to homologacji. Tak więc aktualnie testujemy, czy nie ma negatywnego wpływu na samochód jako taki. Jeżeli będzie OK zobaczymy, czy producent da nam uprawnienia do homologacji części. Prawdopodobnie jednak rozpoczniemy tez testy innego rozwiązania ( posiadającego już homologację - bazowo to samo, co mamy już w "doświadczonym" Foresterze.

Nie. Nie ma też negatywnej odchyłki wskazań szybkościomierza ( aczkolwiek odchyłka dodatnie przy nowych oponach została praktycznie zniwelowana ).

Nie.

 

Droga Dyrekcjo , czy "coś drgnęło" od ubiegłego roku w tym temacie?

 

Edytowane przez radix99
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amerykanie zakładają "ateki" 225/65/17 i twierdzą, że nawet przy fabrycznym zawieszeniu nic nie obciera.
 


Gadalem z typem co ma XV na BFach w tym rozmiarze co piszesz i mowi ze przy codziennej jezdzie delikatnie trze o nadkola :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

bmbm

fajny filmik :thumbup:  i z zaciekawieniem oglądałem jak się sprawdza trakcja w takich maksymalnych wykrzyżach

no i ta kolejność przejazdu XV przez błoto, była dla niego szczęśliwa, bo raczej po tej Toyocie miałby dużo gorzej :)

 

tomek19791

super wygląda to auto gdy takie zmęczone od podróży po drogach :D

 

co do rozmiaru takiego faktycznego opon, czyli maksymalnej zewnętrznej średnicy opony, to moje doświadczenia są takie, że to po prostu zależy od producenta :)

kupowałem opony takie, które wg dostępnych kalkulatorów opon i oznaczeń na tych oponach były faktycznie inne o kilka % niż powinny,

nie miało przy tym znaczenia czy były to AT czy MT, ale bardziej gdzie były produkowane i przez jakie firmy, więc jak się modyfikuje blisko maksymalnych wartości auta, to trzeba bardzo być wrażliwy na to

szczególnie duże różnice wychodziły mi w temacie rzeczywistej szerokości opony

mniejsze znaczenia ma wg mnie nawet szerokość felgi,  ale oczywiście też w granicach 0,5 do 1 cala

kiedyś trefiłem w sieci na kalkulator zamienników opon, który pokazywał jaka szerokość felgi jest optymalna przy modyfikacji :) taki bonus

 

ale podsumowując filmik przywołany przez bmbm

to faktycznie dzielne są nasze XV ... ale byle z głową :excl:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...