Skocz do zawartości

"offroad" w subaru XV ;-)


zbyszko4x4

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

To interesująca fota, bo nachylenie na oko wynosi ze 30 stopni. No ale ja patrzę na świat przez nowe okulary i może mi one coś zniekształciły. :applause: . Wkrótce będę w górach, może zdarzy się okazja wpędzić dokądś Szarego Mnicha... PS. W Lanckoronie rynek ma nachylenie 9,5% i wjeżdża się tam na ośce. Po bruku.

Edytowane przez Szürkebarát
Żachnięcie
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to ja, na podjeździe do schroniska, zaliczyłem tylko 10 stopni, nie sfotografowałem bo co to za wyczyn. Za to dzisiaj, gdy postanowiłem wlać zimowy płyn do spryskiwacza, po otwarciu maski zastałem ślady innego niż ja, wędrowca... Raczej nie przyjechał ze mną do W. z Bieszczadów bo w powrotnej drodze mogło by mu być pod maską za gorąco, jazda była ostra...

 

DSC_1217[1].JPG

DSC_1218[1].JPG

DSC_1219[1].JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by pasowało - łaził tam taki mały kotek. Musiałem wracać do W. w wariackim tempie, Szary Mnich jechał jak wcielony szatan i nie sygnalizował że mu coś pogryziono. A wcześniej i owszem byłem kilka dni na pograniczu Bieszczadów i Beskidu Niskiego. Jednego deszczowego dnia odstawiłem go rozgrzanego pod las i pewnie wtedy coś tam poszukało schronienia. Szary Mnich od tej pory aż do wiosny będzie jeździł i parkował w bardzo cywilizowanych miejscach więc odstraszacz mu nie potrzebny. Mogą go co najwyżej osrać wrony ;-) ale na nie nie ma bata. PS. Wkrótce pojadę założyć opony na zimę, poproszę o obejrzenie komory silnika i podwozia w kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, tomek19791 napisał:

To musialby to byc zajeplaski kot emoji23.png



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Miałem na myśli młode podwórkowe koty a nie wypasionego domowego kocura. ;)

U mnie w Subaru nie raz się tak grzały i nie miałem żadnych kłopotów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Szürkebarát napisał:

Może dzięki temu nie zaliczyłeś wizyty łasicy albo norki.

U mnie w lesie nie ma takiej zwierzyny, za to u kolegi na blokowisku we Wrocławiu wieczorami co chwila ganiają pod autami na parkingu i co jakiś czas walczą z jego kocurem. :)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracając do tematu wskaźnika przechyłu. Mierzenie przechyłu wzdłużnego to łatwizna i słabo poprawia bezpieczeństwo. Gdyby tak nasze XV miały wskaźniki przechyłu poprzecznego z sygnalizacją możliwości przewrócenia pojazdu to było by coś! PS. Tak dzisiaj wszedłem w zakręt, że po wyjściu z niego od razu mi coś takiego przyszło do głowy :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnalizacja możliwości przewrócenia byłaby trochę bez sensu, bo jeden ciężary załaduje na podłogę, a drugi na dach i granica przechyłu będzie różna. Zresztą w USA zaraz byłaby lawina pozwów, że nie ostrzegał to jechałem po ścianie i nagle się wywrócił. ;) Ale aktualny kąt mógłby jak najbardziej pokazywać (myślałem zresztą że tak jest).

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przechyłomierz badał by umiejscowienie środka ciężkości i na podstawie tego obliczał ryzyko przewrócenia się to jak najbardziej ma to sens. Każdy człowiek ma w głowie taki "program" więc wystarczy tylko "skopiować" go i aplikować do Subaru. Proste. :yahoo:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, FanSub napisał:
4 godziny temu, aflinta napisał:

Intryguje mnie możliwość zbadania środka ciężkości nie wychodząc poza badany układ. ;)

Ooo, szykuje się kolejny Nobel

Aż tak to trudne?! Naszych XV nie będzie można nawet wirtualnie aproksymować do bryły jednorodnej, dla której wyznaczenie środka ciężkości jest trywialne? Ale zainstalowanie przechyłomierza poprzecznego przecież nie powali koncernu Fuji na kolana? A kolejni przewracający się na bok będą przybliżać wartości krytycznego przechyłu... :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Aż tak to trudne?! Naszych XV nie będzie można nawet wirtualnie aproksymować do bryły jednorodnej, dla której wyznaczenie środka ciężkości jest trywialne? Ale zainstalowanie przechyłomierza poprzecznego przecież nie powali koncernu Fuji na kolana? A kolejni przewracający się na bok będą przybliżać wartości krytycznego przechyłu...

Na wartość maksymalnego kąta trawersu ma wpływ bardzo wiele czynników - ciężar auta w danym momencie, nawet ilość paliwa w zbiorniku, bagaż, modyfikacje auta, ciśnienie w oponach, kształt nawierzchni (auto może podbić nierówność).

Najlepej używać jak to określiłeś własnej głowy. Doświadczenie pomaga.

Ja mam we Wranglerze na panelu wsakżniki pokazujące przechył poprzeczny i wzdłużny auta, a nawet system przeciwdziałający zrolowaniu auta ( nie wiem do końca jak działa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...