Skocz do zawartości

"offroad" w subaru XV ;-)


zbyszko4x4

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, zbyszko4x4 napisał:

podoba mi się zastosowane u nas zawieszenie, jest "twarde", ale przez to mam poczucie, że jadąc moje koła mają kontakt z droga, mimo, że są dziury 

jest dobrze :-) 

mi się natomiast nie podoba praca tylnego zwieszenia do momentu kiedy nie włożę ładnych paru kilogramów do bagażnika wtedy przynajmniej znika łup łup  ;) Ale do jazdy po asfalcie jest dobre to fakt .Imo do jazdy po wertepach jest za twarde

2 godziny temu, zbyszko4x4 napisał:

ale reduktory chyba niektóre XV mają

ma xv w wersji 1,6 i poprzedni XV czyli lanos z dokładkami zderzaka. Czemu z reduktora zrezygnowano w nowszym modelu tego chyba nie wie nikt

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Karas said:

 Czemu z reduktora zrezygnowano w nowszym modelu tego chyba nie wie nikt

Ale w nowym XV 1.6 z CVT jest przełożenie Low. Nie jestem na tyle techniczny, aby wyjaśnić jak to się ma do reduktora, ale w poprzednim XV z manualem działało to chyba podobnie (wajcha z niskim przełożeniem i “normalnym”). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, peteres napisał:
2 godziny temu, Karas napisał:

 Czemu z reduktora zrezygnowano w nowszym modelu tego chyba nie wie nikt

Ale w nowym XV 1.6 z CVT jest przełożenie Low. Nie jestem na tyle techniczny, aby wyjaśnić jak to się ma do reduktora, ale w poprzednim XV z manualem działało to chyba podobnie (wajcha z niskim przełożeniem i “normalnym”). 

 

XV w modelach do 2012 r miał reduktor w wersji 2.0i (lanos z dokładkami na błotnikach ), XV w modelch 2012-2017 nie miał reduktora w wersjach 2.0i miał w wersjach 1,6i z manualem i z cvt, 2017 -2018 nie ma już wogole skrzyń manualnych przełożenie low jest tylko w 1,6 z cvt - ale tego tez do końca nie jestem pewien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Karas napisał:

Czemu z reduktora zrezygnowano w nowszym modelu tego chyba nie wie nikt

wiedzą księgowi z Subaru :-D 

 

redukcja to kolejna "skrzynka" biegów, więc koszty 

chyba tylko jeep robi w jednej skrzyni zarówno biegi, jak  i redukcję, ale kosztuje tez swoje 

(na marginesie -> napęd 4x4 jest chyba niewspółmiernie droższy od jednej osi - szkoda że tak jest ;-/ ) 

 

czyli spece od księgowości i do marketingu w Subaru poczytali nasze forum i stwierdzili, ze mało jeździmy poza czarnym naszymi XV więc zrobili ...

15 godzin temu, MaMis napisał:

Tryb Low powinien pełnić właśnie funkcje reduktora

a jak powinien ... to nie koniecznie spełnia ;-)

 

 

ale tak serio to na płaskich terenach ten reduktor może i nie ma sensu w cywilnym XV,

a w górzysto-piaszczysto-błoto-innych akcjach (typu wyciąganie łodzi, czy przyczepki z działki) by się przydało .... tylko wtedy można wybrać inny model, lub inną markę

 

mi na dzień dzisiejszy XV odpowiada pod każdym względem, tez w poruszaniu się poza asfaltem :-)  .... a jest gdzie szukać przygód w naszym pięknym kraju :-)

Edytowane przez zbyszko4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, zbyszko4x4 napisał:

redukcja to kolejna "skrzynka" biegów, więc koszty 

No nie tylko Jeep - Subaru ma tak samo.

Znalezione obrazy dla zapytania subaru dual range transmission

 

15 godzin temu, MaMis napisał:

Tryb Low powinien pełnić właśnie funkcje reduktora. 

I pełni, bo skrzynia CVT w 1.6 ma szerszy zakres pracy niż CVT w 2.0, a tryb low wymusza pracę w dolnym zakresie przełożeń. 

 

18 minut temu, zbyszko4x4 napisał:

ale tak serio to na płaskich terenach ten reduktor może i nie ma sensu w cywilnym XV,

W Legacy używałem namiętnie to toczenia się w korkach, wjeżdżaniu na krawężniki czy podobne. W nowszych nie jeździłem, w CVT w zasadzie jest to zbędne ze względu na sprzęgło hydrokinetyczne połączone z płynnym doborem przełożenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, aflinta napisał:

Nie rozumiem teorii o trzymaniu skrzyni na konkretnym przełożeniu i szkodliwym wpływie na jej pracę przy skrajnych położeniach.

 

Reduktor to nic innego jak dodatkowa "zębatka" obniżająca przełożenie główne skrzyni (w skrzyni manualnej).

W CVT reduktora jako takiego nie ma, ale skrzynia płynnie może operować w niższym zakresie przełożeń. Tylko, że dla każdej przekładni pasowej, a w tym wypadku klinowej (a dokładnie wariatora -  wariacją (sic!) na temat czego CVT w istocie jest :) ), praca w skrajnych przełożeniach jest najmniej efektywna (największe straty tarcia) i najbardziej dla niej szkodliwa (najszybsze zużycie mechanizmu).

 

20 godzin temu, aflinta napisał:

CVT w Subaru ma jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne, bardzo pomocne rozwiązanie przy ruszaniu w trudnych warunkach

 

Racja. Ale znowuż, takie jeżdżenie na półsprzęgle, nawet hydrokinetycznym, też dla niego najzrowsze nie jest? Pytam, bo nie mam pojęcia. Przy ciernym na pewno, ale w hydrokinetyku to nie wiem jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Skodziarz napisał:

Reduktor to nic innego jak dodatkowa "zębatka" obniżająca przełożenie główne skrzyni (w skrzyni manualnej).

Wiem, miałem przez wiele lat w Legacy :)

 

Godzinę temu, Skodziarz napisał:

W CVT reduktora jako takiego nie ma, ale skrzynia płynnie może operować w niższym zakresie przełożeń. Tylko, że dla każdej przekładni pasowej, a w tym wypadku klinowej (a dokładnie wariatora -  wariacją (sic!) na temat czego CVT w istocie jest :) ), praca w skrajnych przełożeniach jest najmniej efektywna (największe straty tarcia) i najbardziej dla niej szkodliwa (najszybsze zużycie mechanizmu).

Bardzo możliwe, ale te skrzynie są w Subaru już kilka lat i nie słychać masowych narzekań na ich awaryjność. Więc może tak źle nie jest :)

 

Godzinę temu, Skodziarz napisał:

takie jeżdżenie na półsprzęgle, nawet hydrokinetycznym, też dla niego najzrowsze nie jest? Pytam, bo nie mam pojęcia. Przy ciernym na pewno, ale w hydrokinetyku to nie wiem jak jest?

Szkodzi o tyle, że wytwarza się ciepło, które trzeba gdzieś odprowadzić. Natomiast pod względem mechanicznym jest bardzo pancerna konstrukcja. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, aflinta napisał:

Bardzo możliwe, ale te skrzynie są w Subaru już kilka lat i nie słychać masowych narzekań na ich awaryjność. Więc może tak źle nie jest :)

No oczywiście. Nie ma też chyba XV z CVT, które jeździłoby non-stop z włączonym X-Mode, a tylko taki scenariusz budzi moje obawy. No ogólnie, to nie jest auto stricte terenowe, a takie, które raz na jakiś czas w teren wjechać może ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Skodziarz napisał:

Nie ma też chyba XV z CVT, które jeździłoby non-stop z włączonym X-Mode

X-Mode to osobna bajka. Co więcej, kiedy przedzierałem się przez piaski, to zaleceniem było wyłączyć X-Mode bo tylko przeszkadza. X-Mode głównie do wykrzyży na twardym oraz kontrolowanego i mniej stresującego zjazdu z górki jakiejś - ale oprócz skrzyni i hamowania nią wdrażane są tam też hamulce, sama skrzynia raczej wiele pracy tam nie ma bo prędkości mizerne. Tryb Low w XV 1.6 CVT to jeszcze osobna bajka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aflinta napisał:

No nie tylko Jeep - Subaru ma tak samo

warto czasem prowokować, bo coraz więcej cennych info mamy o naszych XV, których instrukcja nie opisuje :-D

 

no i gratuluje wiedzy niektórym kolegom, 

bo moja wyobraźnia zaczyna szwankować, gdy mechanikę i hydraulikę oraz elektronikę  mam w jeden napęd połączyć..  i do tego stały ... i do tego ze wsparciem w poślizgu i trakcją ... wymiękam

 

ale chyba taki trend - kiedyś :-) łatwo było odróżnić np x-driwe, od torsenów, od wiskozy, quatro, 4 motion i od innych ...(widziałem rzetelny opisy w sieci kilkunastu napędów 4x4, które się faktycznie konstrukcjami różniły) 

teraz jak czytam o rodzajach napędów, to raczej się zbliżają do siebie konstrukcja, a różnią nazwą :-) ale takie tam marudzenie ;-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Aura coraz bardziej mokra, śniegu jeszcze nie ma, a kusi gdzieś poszaleć, to wybrałem się potaplać po błocie, tym bardziej, że zimowe opony założone. 

Miejsce, jak już kiedyś proponowałem: https://goo.gl/maps/1f6wonzGu8U2

 

Czyli gęste błoto, ale nie głębokie. Opony zimowe: Hankook Winter i*cept evo2 SUV

 

I jak? No super. Auto idzie jak burza, żadnych problemów, wytrzęsło mną porządnie, zatrzymywałem się w błocie, z ruszaniem bez problemu. 

Tylko chyba nie da się wyłączyć w 100% ESP, bo nawet jak wszystko wyłączałem, to i tak pojawiała się kontrolka poślizgu i czuć było, że coś tam przyhamowuje auto.

 

Jak ktoś chętny z Trójmiasta się tam spotkać i poszaleć to ja bardzo chętnie :D

 

PS. 

Tutaj pojawia się, niestety na chwilkę XV nowy. Ktoś z forum? :) Sam bym chętnie się na takie coś wybrał!

Dokładnie 6:05 - 

 

 

 

Zdjęcie przed myjnią :D

IMG_0247.JPG

Edytowane przez bmbm
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja również piszę się na 3miejskie spotkanie offroad w wersji light. XV od miesiąca pod domem - czas się pouczyć używać wszystkich 4 kół - najlepiej jeszcze w grupie.
ps. forum do tej pory głównie czytam wiec wypada i w tym wątku się przywitać - Cześć Wam! 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 1-1,5h trzeba by mieć żeby się pobawić, 15 to już ciemno się robi. Można przenieść temat do działu spotkań (jeżeli tu uznacie że nie pasuje) i na spokojnie coś ustalić. Ja tak czy inaczej jestem chętny i będę starać się dostosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zeszłym tygodniu w górach - w sumie przez własną głupotę - przetestowałem boczny przechył. Jestem pod wrażeniem - to auto ma na serio bardzo nisko położony środek ciężkości. Można znacznie ostrzej niż tutaj (początek filmu)

  i tutaj (1:37):

 

Edytowane przez bochen
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2018 o 22:44, bmbm napisał:

Aura coraz bardziej mokra, śniegu jeszcze nie ma, a kusi gdzieś poszaleć, to wybrałem się potaplać po błocie, tym bardziej, że zimowe opony założone. 

Miejsce, jak już kiedyś proponowałem: https://goo.gl/maps/1f6wonzGu8U2

 

Czyli gęste błoto, ale nie głębokie. Opony zimowe: Hankook Winter i*cept evo2 SUV

 

I jak? No super. Auto idzie jak burza, żadnych problemów, wytrzęsło mną porządnie, zatrzymywałem się w błocie, z ruszaniem bez problemu. 

Tylko chyba nie da się wyłączyć w 100% ESP, bo nawet jak wszystko wyłączałem, to i tak pojawiała się kontrolka poślizgu i czuć było, że coś tam przyhamowuje auto.

 

Jak ktoś chętny z Trójmiasta się tam spotkać i poszaleć to ja bardzo chętnie :D

 

PS. 

Tutaj pojawia się, niestety na chwilkę XV nowy. Ktoś z forum? :) Sam bym chętnie się na takie coś wybrał!

Dokładnie 6:05 - 

 

 

 

Zdjęcie przed myjnią :D

IMG_0247.JPG

 

Witam ,

Do tej pory byliśmy (pozwolę sobie używać liczby mnogiej, bo oboje z mężem poczytujemy sobie forum) tylko biernymi użytkownikami, ale poprzez zapytanie czujemy się wywołani do tablicy :)

W czerwcu braliśmy udział w imprezie Bałtowskie Bezdroża Family, w grupie przeznaczonej dla aut bez modyfikacji terenowych, dla "pikników", czyli takiej co by sobie auta za bardzo nie zniszczyć.

Generalnie impreza bardzo fajna.

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...